Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 82 van de 84 [ 2097 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Taxatietopic Fjorden (max 2 foto's!)

 
Profiel   

Davina : 1300
Britt: 1600
Boy:1000
Kyara: 1250
Ayla: 1350
Chris:1000


Ik doe ook maar eens een keertje mee. Ben toch wel benieuwd wat Falko waard is.

Naam: Falko
Geboren : juni 2009
Vader: Karant
Moeder: Wendy
V. moeder: Lestor
Stokmaat: ongeveer 145

Falko is een erg lieve ruin wat graag wil werken voor je. Het maakt het niet uit zolang je maar met hem bezig ben. Longeren op verschillende manieren zijn we de laatste tijd erg mee bezig zodat falko zijn spieren goed kan opbouwen en sterker word in zijn rug en achterhand. Alles wat we nieuw doen vind hij lastig maar hij pakt het na een paar keer oefenen altijd super goed op en geeft zelf ook niet op! Hij vind het leuk om wat nieuws te leren.
Hij is een echte allemansvriend. Zowel bij de paarden als bij de mens.
Ik kan iedereen erop zetten en hij past zich aan naar de ruiter.
Falko heeft geen wedstrijd ervaring en heeft ook nog nooit voor de kar gestaan.
Wel is hij 90 % verkeersmak en gaat hij graag mee naar buiten.


[ img ]

Neckrope rijden :
[ img ]

Commando voetje:
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-14 18:42 



 
Profiel   

Falko: €1500.00
Ayla: €1250.00
Chris: €1250.00

Stiekem ben ik ook benieuwt wat jullie haar zullen taxeren.

Naam: Dixie
Leeftijd: 7 jaar
Vader: Sven
Moeder: Paske
v. Moeder: Kaspar
Stokmaat: net iets over de 140

Dixie is een ouderwetse fjord, lekker breed gebouwd.
Ze werkt heel graag voor je, vind knuffelen ook helemaal geweldig. Hier komt ze gewoon voor uit de weide om lekker bij je te zijn.
Ze is goed getuigd verder is het begin daar onder het zadel, stappen draven halt links rechts enzovoort moet alleen nog doorgereden worden.
Kijkt niet op of om voor verkeer. Ook geen extreem groot verkeer als aardappelrooimachines.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-14 16:05 



 
Profiel   

Falko & Dixie beide rond de €1500 :)

Ben benieuwd naar mijne :)

Rico
01 08 2003
ouders onbekend
1m52

Rico is een sportief type fjord. een enorme heethoofd met rijden, en een enorme knuffel vanop de grond :) hij werkt erg graag voor je. momenteel heeft hij wijken (links en rechts), schouderbinnenwaarts, stap- galop onder de knie, en ben ik bezig met uitgestrekte draf, galop-stap, verzamelde galop, ...
absoluut geen recreatief paardje, heeft dagelijks zijn beweging nodig, en buitenrijden helaas ook amper mogelijk, aangezien hij dan écht heet word.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-14 22:35 



 
Profiel   

Rico; 1500 wegens geen stamboom

ik ben ook benieuwd naar die van mij :D

Palm
13-05-2014
Vader; Almglimt
Moeder; Lucensia
V.Moeder; Brijol

Palm is een lieve hengstveulen van 5 maanden oud.
Hij kent al vast staan met een ander paard erbij ga nu langzaam leren alleen, voetjes geven begint hij ook al door te krijgen, borstelen vindt hij heerlijk, wandelen kan hij goed. Ook komt hij al als ik zijn naam roep en kent verder de basis dingen wat hij moet kennen. Hij schopt en bijt niet. Gelukkig komt er veel verkeer langs waar hij in de wei staat dus leert zo alles rustig te kennen. Is ook een allemans vriendje en lekker koel in zijn hoofd.

eerste keer dat ik hem bezocht in zijn eigen wei
[ img ]
hier was hij net in de wei gezet op mijn stal
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-14 23:57 



 
Profiel   

Ik zal ook eens wat proberen te taxeren:

Davina: 1800
Britt: 2000
Boy: 1400
Kyara: 1500
Ayla: 1200
Chris: 1000
Falko: 1500
Dixie: 1600
Rico: 1300
Palm: 1000, heeft voor mij meerwaarde vanwege zijn kleur



Dan zet ik Oda er ook maar bij:


Oda van de Fjordenfarm
Vader: Brijol
Moeder: Zenith
Moeders vader: Alm Glimt
Brunblakk
Zal rond de 1.30m zijn denk ik, niet gemeten.

Oda is een super brave en relaxte jaarling. Ze kent het meelopen aan een halster/touw, vaststaan, borstelen en hoefjes geven/krabben. Lijkt tot nu toe een vrij stevig type. Vanwege haar rustige karakter denk ik dat het een fijn gebruikspaard word. Ook voor de fok is ze wellicht interessant. Ze is zelf brunblakk van kleur, maar haar vader is Gra, en haar moeder is Ulsblakk (met rodblakk gen).
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-14 18:20 



 
Profiel   

Oda; 1000 vanwege haar mooie bouw en denk dat ze een heel mooi maatje gaat worden en heeft interessante kleuren in haar lijn (ben niet zo goed met jaarlingen schatten maar dat zou ik er zo voor neer leggen)

wil de andere van mij hier ook nog een keer neer zetten.

Naam; Freek
11-6-2009
Vader; Karant
Moeder; Rika
schofthoogte; +- 1,40 (kan een paar cm gegroeid zijn maar zou ik na moeten meten)

Freek is een luxe fjord en een hele lieve schat in de omgang en kwa rijden. Hij kan wel als hij iets moeilijk vind wat sterk worden maar laat zich er nog wel in begeleiden. Heeft moeite met de linkergalop en zijn we volop mee bezig en gaat vooruit, loopt verder netjes aan de teugel en doe oefeningen zoals; wijken allebei de kanten (begin) een paar x schouder binnenwaarts. Heb ook met hem gesprongen (vooral als afwisseling) het hoogste is 60/70 cm geweest. Verder rijden we ook veel buiten alleen groot verkeer moet hij echt aan wennen omdat we dat niet veel tegen komen helaas vrachtwagens enzo bussen kent hij en geeft er niks om. Je kan met hem alles doen en vindt ook alles best je kan hem gerust een paar weken stil laten staan en het is opstappen en weg rijden. Ook kan je alleen met hem weg of in een groep maakt hem niet uit.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-14 02:03 



 
Profiel   

Ik denk Freek wel 1600/1700, prijs zou wel omhoog gaan als hij nog wat meer ervaring zou hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-14 15:45 



 
Profiel   

Palm 1000
Oda 600
Freek 1500

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-14 21:35 



 
Profiel   

Mijn Eunita
1.47
Karant x Haugeblakken
Ze wordt dit jaar 7
Ze heeft 2 veulens gehad

Ze heeft wel keuringen gelopen de resultaten weet ik zo niet..

Verkeersmak en licht gereden deze zomer ga ik het weer oppakken
ze is super lief in de omgang, wel erg druk haha.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-15 01:32 



 
Profiel   

Je moet eerst twee andere taxeren minimaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-15 04:23 



 
Profiel   

komt goed :)


Freek (ondanks dat de foto's het niet doen ik weet hoe hij eruit ziet!)

Denk ongeveer 1650 euro

Odag 750 euro

Palm 950 euro inderdaad ook vanwege de kleur!

Rico 1500 euro jammer dat ouders onbekend zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-15 11:19 



 
Profiel   

Dit topic staat al een tijdje stil, maar ik ben benieuwd wat mijn fjord waard is in de huidige markt. Er staan niet veel fjorden te koop, dan zweept de prijs toch wel wat omhoog.
Eerst even taxeren, nog nooit gedaan.
Eunita: Mooie maat, merrie, mooie leeftijd maar kent weinig. Bouw kan ik van de foto niet beoordelen. €1600
Freek: de foto ontbreekt, maar zal alleen met de informatie proberen te taxeren. Mooie leeftijd, kleine maat, persoonlijk houd ik niet van luxe, maar ik kan jouw foto's niet zien dus misschien is het bij hem wel mooi. Veelzijdig. €1500 vanwege de kleine maat en alles is nog niet super bevestigd.
Oda: Vanwege haar ouders interessant voor de fok. Kent al wat dingen. €900
Rico: Mooie maat! Erg mooie fjord qua bouw, sportief maar toch stevig. Werkwillig. Nadeel eenzijdig, je kan er niet mee naar buiten. Niet geschikt voor beginners en ouders onbekend, maar met een ruin is dat minder belangrijk. €1650

Nu mijn fjord
Bodan
KunarxWoza
2005
1.44
Meerdere A en 1e premies op de keuring.
Tussen luxe en ouderwets in/ stevige benen/zebra strepen
Dressuur M bevestigd, momenteel alleen met de basis bezig omdat ik weinig tijd heb, maar hij is zo weer op te pakken.
I.v.m. tijdgebrek nooit officieel op wedstrijd,maar alleen onderling op wedstrijden geweest.
Zeer werkwillig en leergierig.
Braaf op vreemd terrein.
Springen, lange lijnen, Vrijheidsdressuur.
Hij past zich aan op de ruiter, mijn nichtje die nog nooit op een paard heeft gezeten, stapt er zo mee weg.
Grote knuffelkont.
Zeer sociaal naar mens en dier.
Buitenrijden iets wat onzeker door een ervaring van een jaar geleden. Hoe vaker ik met hem naar buiten ga hoe zekerder hij wordt. Dit heeft even weer tijd nodig. Je kan met een lang teugeltje rijden, lekker ontspannen, maar hij schrikt van onverwachtse bewegingen. Bijvoorbeeld als iemand ineens uit de bosjes verschijnt. Dit gebeurt zeker niet iedere keer.
Zijn manen zijn weer wat langer, had ze te kort geknipt :P https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Edit: ik blader wat terug en ik zie dat er best laag wordt getaxeerd. Op marktplaats zie ik toch andere prijzen voorbij komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-15 10:08 



 
Profiel   

Voorbeeld: Voor britt zou ik wel €2750 voor neerleggen. Merrie, veelzijdig, mooi niveau, braaf. Alleen niet heel groot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-15 10:20 



 
Profiel   

Bodan schreef
Voorbeeld: Voor britt zou ik wel €2750 voor neerleggen. Merrie, veelzijdig, mooi niveau, braaf. Alleen niet heel groot.

Je moet ook even na de data van taxatie kijken. Desondanks zou ik nooit meer dan 2500 voor een fjord neerleggen simpelweg omdat het ondanks de enorme veelzijdigheid een recreatief paard blijft ( ik bedoel dus dat je prima in de basisport mee kunt komen maar verwacht er geen GP mee te starten). Daarnaast staan er in mijn omgeving, op de paardenmarkten en bij handelaren genoeg fjorden te koop hoor. Zo ''zeldzaam'' staan ze niet te koop.

Een fjord als Gio van amber of Toot daar zou ik wel dieper voor in mijn buidel tasten maar de fjorden die hier worden aangeboden zitten mijns inziens niet hoger dan 2500 en dan moet het toch wel het totaal plaatje zijn. Overigens mijn eigen fjorden zijn voor mij meer dan 3000 waard maar een handelaar geeft er hooguit 1500 voor ondanks dat mijn ruin een heel mooi en geliefd type is ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-15 21:22 



 
Profiel   

Ik ben nog niet zo goed op de hoogte van de huidige prijzen voor fjord dus ga hier nog even nakijken voor mijn taxaties. Maar deze volgen dus wel nog in een volgende post :)
Hier alvast mijn bink :

Stamboeknaam: Ares
V = Ingmar (VV Tunfeld)
M = Nessta (MV weet ik niet zo meteen uit hoofd)
Leeftijd : 15 jaar
Stockmaat : +- 1m52

[ img ]
[ img ]

Ares is een heel lieve ruin. Een echte knuffelbeer, zeer lief voor kinderen.
Recreatief bereden en enorm veelzijdig :
Zowel western als engels geleerd. Kan netjes een trailparcourtje en dressuurproefje afleggen. Springt graag (70 - 80 cm). Heeft wel eens een crossje meegelopen. En heeft vroeger nog voor de kar gelopen.

Is van helemaal niets onder de indruk en kan dus ook makkelijk buiten gaan wandelen (in groep). Heeft een zelfzekere ruiter nodig om alleen buiten te gaan.
Wegens gebrek aan tijd en wedstrijdambitie nog nooit officieel op wedstrijd geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-15 23:09 



 
Profiel   

Voor Ares zou ik 2250/2500 betalen, ziet er goed uit, mooie maat, zeer veelzijdig. Omdat hij ''al'' 15 is, is de prijs iets lager. Anders als hij iets jonger was geweest zou ik er wel 2750/3000 voor neerleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-15 17:57 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd hoeveel jullie voor mij Cootje zouden geven :)

Co
KventinxHayo
leeftijd: 9 jaar
Stokmaat: 1.45

Co is een lieve ruin van 9 jaar oud.
Is een echte allemansvriend, maar je moet wel consequent zijn tegen hem, anders word het een bulldozer.
Is enorm veelzijdig; loopt voor de wagen (vaardigheid en recreatieve ritjes), cross en springen (80-100cm), dressuur (L2 niveau), en sinds kort begonnen met grondwerk wat hij erg goed oppakt.
In het bos erg fijn te rijden, rijden regelmatig ritjes van 20 - 30 km.
In de bak kunnen er wel kinderen op rijden, maar dan alleen rondjes hobbelen. Verder heeft hij een duidelijke hand nodig.
Co heeft wel zomereczeem, maar met juiste voeding en deken zie je hier helemaal niks van.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-15 15:59 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd of dit topic nog loopt, zo ja zou ik ook graag een keertje willen weten waarop jullie mijn fjordje taxeren :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-15 11:45 



 
Profiel   

Ballard_L schreef
loveyrsa: 1.800, omdat ze hoog loopt, vind haar ook een mooie bouw hebben

sitaenik: 1.100 vind haar eigenlijk gewoon de standaard fjord, dus daarom zou ik er niet heel veel aan uitgeven ;) (kan superkarakter hebben hoor ;) maar ik wil zelf altijd hebben bij een paard: hé die vind ik nu echt super! zo van: liefde op het eerste gezicht :P )

Naam: Davina
Vader: Hermansen
Moeder: Remona
leeftijd: 5
stokmaat: 1.45 geloof ik
predikaten: 1e premie op veulenkeuring en 1e premie merriekeuring en kampioensmerrie 4-7 jarigen

we hebben net onze eerste wedstrijd gereden :) de A-diploma is op zak. Davina is een echte fjord, heerlijk eigenwijs. Buitenritten maken vind ze heerlijk, springen vind ze ook leuk, maar dat moet ze nog onder de knie krijgen. Ze is echt een knuffelkont en vind het heerlijk om aandacht te krijgen. Nog even doortrainen en dan voor de zadelproef gaan.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

(hier was ze nog een beetje te dik :P nu gelukkig graasmaskers)




Was ze van jullie? Ze is nu samen met haar moeder mij verzorgpony namelijk ;) Leuk om die foto van vroeger te zien trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-16 12:32 



 
Profiel   

ik val even binnen in deze topic met een vraagje over de prijs van een fjord.

ik ga binnenkort kijken naar een fjord, merrie, 10 jaar, met stamboom, recreatief bereden en braaf. Volgens de advertentie is ze 1,52m groot. De vraagprijs is iets meer als € 2.000. Is dat een normale prijs voor een gezonde recreatief gereden fjord. Ze heeft geen speciaal kleur of zo hoor. Als ik een tegenbod zou doen wat is dan redelijk?
Ik ben meer thuis in de Welsh pony's en daar merk ik dat de prijzen toch iets hoger liggen.
Wie help mij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-16 13:47 



 
Profiel   

Ik ben niet goed in taxeren maar ik ga het toch proberen!

Ik zie dat er langere tijd niet is gereageerd dus ik zal de meest recente taxeren, namelijk Co. Gezien de leeftijd, afstamming en ervaring zou ik tussen de 2000-2500 schatten.

@nvanriet, een tegenbod vind ik in dit geval reëel, ik vind het geen veel te hoge vraagprijs maar ook geen vraagprijs die zo laag is dat er geen tegenbod kan plaatsvinden. Als het paard helemaal gezond is, en zo braaf is als ze aangeven en het natuurlijk bij je past zou ik dit niet vreemd vinden om te betalen:)

Ik ben wel benieuwd waar jullie mijn merrie op taxeren:

Naam: Larissa van de Bilterhoeve
Geslacht: Merrie
Geboortedatum: 2 mei 2010 (6 jaar oud)
Afstamming: vader is Brijol, moeders vader Vikar.
Larissa is een zachtaardige en sociale merrie en heeft de afgelopen 3 jaar gezonde veulens op de wereld gezet. Waarvan afgelopen jaar een grijs merrie veulen van Lyckangs Tempo.

Ik ben benieuwd waarop jullie haar taxeren, let op: ze is momenteel weer drachtig van Lyckangs Tempo en is uitgerekend op 17 mei 2017.(graag meenemen in de taxatie). Larissa is nog niet onder het zadel beleerd. Verder is zij met alles in orde en kent wel het halster, vaststaan, trailer etc.

Foto: (let op hier is ze 7 dagen geleden bevallen van haar veulen)

[ img ]


[ img ]

Dank jullie wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-16 16:07 



 
Profiel   

Ik ben nu toch ook wel benieuwd naar die van mij:

Andor, 12 jaar, 1,50, Reitze x Anton
M1+6 tussen de paarden eerste 2 punten bitloos
Endurance klasse 1+2 winstpunten
Parelli level 3
Vrijheidsdressuur: liggen, zitten, stijgeren Spaanse stap/draf etc.


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-16 17:37 



 
Profiel   

@Keejzie 4000 ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-16 21:32 



 
Profiel   

Falcobabe, bedankt hihi.
Inmiddels heeft Andor al een leuke nieuwe eigenaresse gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-16 16:03 



 
Profiel   

keeyzie schreef
Falcobabe, bedankt hihi.
Inmiddels heeft Andor al een leuke nieuwe eigenaresse gevonden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-17 18:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 82 van de 84 [ 2097 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen