[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Akshay
Berichten: 2066
Geregistreerd: 05-03-12

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 09:59

Wat leuk die 'weegbonnen' zo in overzicht!
En een heerlijk lange voorpluk :+:

Mooie foto's Wonkeydonkey!

En schattige Olaf die een fanclub aan het organiseren is :+:

Afbeelding
Ik maakte zondag deze foto van Rafiki. Het verbaast mij heel erg hoe ''paards'' hij er opeens gaat uitzien.
Het blijft wel een uitdaging om met hem in een gezellige meewerkende sfeer te blijven. Als hij 'vol' is en gaat duwen, ga ik automatisch mee..

Wonkeydonkey

Berichten: 132
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 10:38

Je hebt zijn manen geknipt!!
Sterk zijn ze dan he, hier lopen we samen buiten, maar de vriend heeft hem vast. :') Ook omdat hij soms zo ineens weg schiet met de staart omhoog.
Olaf is een heel knap ding.
Ik vind ze eigenlijk allemaal wel wat hebben.

NorwayFjord

Berichten: 3153
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 09:23

Bedankt voor de lieve berichtjes over Olaf haha <3

Akshay wat een knapperd is het toch, hij word idd wat meer paard! Leuk om ze zo te zien veranderen die jonkies :D

Akshay
Berichten: 2066
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 15:28

Wonkeydonkey schreef:
Je hebt zijn manen geknipt!!
Sterk zijn ze dan he, hier lopen we samen buiten, maar de vriend heeft hem vast. :') Ook omdat hij soms zo ineens weg schiet met de staart omhoog.

Zeker! Nadat hier werd benadrukt dat ze maar even voor paal lopen heb ik het maar gewoon gedaan :))

Ze zijn zeker sterk. Maar bij Rafiki gaat het vooral heel snel. Weinig marge tussen ''owjee, ik vind het spannend'' en ''val dood ik ben weg'' :Y)

Tot die ruimte wat is opgerekt zoeken we het maar niet op. Hoe graag ik ook lekker met hem zou willen struinen :+:
Morgen komt onze nieuwe bekapper. Ik ben heel benieuwd hoe dat die het gaat doen met Rafiki. Of hij nou de vorige gewoon ruk vond, of de activiteit op zich..

NorwayFjord

Berichten: 3153
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 21:10

Ahh ging het eerst niet goed met bekappen? Vervelend is dat, hopelijk gaat het morgen beter! Olaf vind vooral dat voetjes langer optillen lastig, gelukkig heb ik een mega fijne smid die daar rekening mee houdt.

Ik heb vanochtend echt super leuk nieuws gehad, morgen heb ik een interview voor de Bit&Cap over Olaf en mij <3 Die zag ik even niet aankomen maar echt tof dat ik benaderd ben!

Dat betekent dus ook dat er foto's bij het artikel gaan moeten en aangezien ik er niet al 1000 had hebben we er vandaag nog wat gemaakt :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Furst
Berichten: 606
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 23:45

Leuke foto's weer! Is dat truitje van Quur? Volgens mij had ik die nog gepast in de winkel maar niet meegenomen.. Maar hij is super leuK!

NorwayFjord

Berichten: 3153
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 07:41

Ja is idd Quur! Hij is zo mooi <3

Zebrastreep

Berichten: 9761
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:15

Wat een leuke berichten kom er voorbij :D

Ik ben voor Ofira helaas weer opzoek naar een andere bijrijder. Inmiddels maar een advertentie op marktplaats gezet.

Ik denk alleen dat mijn eisenlijsjte wel behoorlijk is. Ik zoek wel een volwassene omdat ik jonge kinderen niet echt geschikt vind. Maar voor mijn idee zijn die juist lastig te vinden.

Ik denk dat ik via fb meer kans heb. Maar vond dat nog een beetje banketstaaf om zo snel te doen aangezien de huidige bijrijder nog maar net gestopt is.

Het heeft geen haast in ieder geval ik zoek echt wel iemand die goed mijn paard en spullen omgaat en ook leuk past op de stal waar ik sta.

Akshay
Berichten: 2066
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 09:45

NorwayFjord schreef:
Ahh ging het eerst niet goed met bekappen? Vervelend is dat, hopelijk gaat het morgen beter! Olaf vind vooral dat voetjes langer optillen lastig, gelukkig heb ik een mega fijne smid die daar rekening mee houdt.

Nou we hebben dus dik een jaar gevechten gehad.. Bij de bekapper ging dat hard tegen hard (zij ging op haar strepen staan, en dan vindt Rafiki dat zijn strepen mooier zijn :') )
Bij mij ging het la-la, kon zijn voeten wel rustig optillen, maar niet lang.

En sinds 3x zijn we aan het oefenen met een bak ruwvoermix voor zijn neus zolang zijn voet omhoog is.
Nou *\o/* Dat snapt de jongeman prima! Af en toe even voet weggezet, zodat hij even opnieuw kon balanceren, maar de bekapper hoefde maar te wijzen en voetje kwam terug :+:
Ik kon wel janken van trots!

Balen Zebrastreep dat je bijrijdster stopt.
Als het stoppen in goed overleg was en niet omdat jij hebt gezegd geen bijrijdster meer nodig te hebben kun je prima zoeken op facebook toch? :)

NorwayFjord

Berichten: 3153
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 09:52

Ohh wat fijn dat het goed ging!! Pak van je hart dan he haha. Ja met Fjorden hard tegen hard win je niet vaak, dat heb ik met Olaf ook al gemerkt. Je kan beter even wachten en de tijd nemen dan het gevecht aan gaan :+ Dat heeft m'n vriendin ook ondervonden met hem

Zebrastreep als het idd in goed overleg is gegaan zou ik gewoon iets op FB zetten, ik neem aan dat je bijrijder ook weet/snapt dat je weer opzoek gaat

Wonkeydonkey

Berichten: 132
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 14:30

Jammer Zebrastreep, je woont mij iets te ver weg, anders had ik een poging gewaagd.

Wij hebben te horen gekregen dat we moeten verhuizen, we hebben al een andere plek gevonden, maar wat was ik daar een paar dagen ziek van zeg... Ik had het er zo naar mijn zin. Het was echt een perfecte plek.
De eigenaren gaan even niet zo lekker en dus willen ze de pension klanten van het erf.

Zebrastreep

Berichten: 9761
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:11

Och dat is even balen zeg! Hopelijk vind je snel een nieuwe plek...

Maar niet fijn zulke dingen geeft veel stress.

Wonkeydonkey

Berichten: 132
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:52

Dat deed het ook zeker, ik was echt even van slag. Het was ook zo'n verschrikkelijk fijne plek..
Plek heb ik al gevonden, ergens in de buurt wel. Ook hele kundige mensen, wel wat duurder, maar tzt een binnenbak en mooie uitrij mogelijkheden.

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 18:41

Ik was dit topic kwijt :o ! Ik kom weer meelezen! Heb zelf een 5 jarige en een bijna 1 jarige dus leuk om het hier te volgen :)

Wonkeydonkey

Berichten: 132
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 19:26

Leuk dat je erbij bent.

Furst
Berichten: 606
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 20:50

Leuk dat je er bij bent, Ruitje! Foto's? :D

Wonkeydonkey

Berichten: 132
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 21:18

Jaaah, we zijn dol op foto's.

NorwayFjord

Berichten: 3153
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 21:43

Meer foto's meer beter :D

Ik heb zo heerlijk met Olaf gezeten vandaag terwijl hij lag <3

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 00:47

Ik kreeg gister een veulen shower :))
Afbeelding

Wonkeydonkey

Berichten: 132
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 14:49

Wat leuk Jets, wanneer verwacht je een veulen?

Hier zijn we zo heel af en toe wat aan het doen, we proberen Loki de "stand" aan te leren wat eigenlijk wel goed gaat. Zijn benen staan goed maar hij let totaal niet op :')
We wandelen lekker door, elke week een mooi rondje over de paden.
Hij is zo verschrikkelijk gek van mijn vriend, hij hangt echt aan hem.
Afbeelding
Ik kan eindelijk wat knippen aan de manen,het is nog redelijk kort, maar het zwart steekt nu iets uit.

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 22:35

Ik krijg die manen nooit zo mooi, hoe lukt dat?

Wat leuk een veulen shower! Ik heb wel met mijn merrie toen een drachtig shoot gedaan. We waren toen beiden drachtig haha :+

Ik denk dat ik dat al wel eens gedeeld had. Dit is mijn merrie.


Afbeelding

Van de jaarling heb ik eigenlijk geen recente foto's, zal ik maken, maar die is nu gewoon lelijk :')

Furst
Berichten: 606
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 22:58

Wat een mooie foto van jullie beiden zeg!

En ik kan ook niet goed knippen. Unola word bijna 1 maar heeft nu al een dikke pleeborstel en dikke manen :wow:

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 23:07

Ja, bij Pyps is het ook zo dik, dus dan gaat het boven op uit elkaar vallen. Zo moeilijk...

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 00:10

Vie is op 11 april uitgerekend :D Een shoot is ook altijd leuk! Ben benieuwd naar je jaarling :)

Wonkeydonkey ben je aan het oefenen voor de keuring en naar welke ga je?

Wonkeydonkey

Berichten: 132
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 11:19

Ruitje, wat een mooie foto <3 . Ik ben ook benieuwd naar je "lelijke" jaarling.

Ik heb gewoon geknipt, de vrouw waar we staan zeurde nog dat dat met een scheerapparaat moest... Niet dus, ik knip wel zo. Gewoon een scherpe schaar en proberen. De manen zijn nog geen 5 cm lang.

We willen hem heel graag voor de hengstenkeuring, aankomend jaar zal waarschijnlijk nog te vroeg zijn want dan is hij mog geen 3, maar we zijn van mening dat als we nu al af en toe oefenen het voor ons allemaal makkelijker wordt.
We hebben beide geen ervaring met Fjorden en de keuring. :')