[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daannvd92
Berichten: 331
Geregistreerd: 27-07-22

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 21:12

Haha zie net t filmpje op de fjordengroep.
Mooi dat je z’n voorpluk zo kan vlechten, die van mij heeft wat dat betreft echt een toefje. :')

Welke schaar gebruiken jullie voor t knippen?
Ik gebruik altijd de hobby schaar van de action maar heb t idee dat die de laatste tijd nogal in kwaliteit achteruit zijn gegaan…

Feelsoproud

Berichten: 917
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 21:48

Voor mij dit jaar geen keuringen met de paarden, ik ga wel gewoon kijken. In belgie welteverstaan, ik ben van belgie. Als ik vrij kan nemen op het werk ga ik misschien ook wel een kijkje nemen bij hestegaarden met de keuring.
Mijn beide merries zijn ster, dus heeft niet veel zin om met hen nog te gaan.

Kim is nooit geen keuringstopper geweest, ik ben al blij dat ik haar ster gekregen heb !
Afbeelding

Roxana deed het wel steeds heel goed op de keuring, verschillende keren dagkampioen geweest, en als hoogtepunt toch wel in 2021 dagkampioen met 43 punten en toen werd ze ster.
Beter gaat het niet meer worden, dus laten we het daar maar bij, misschien volgend jaar met het veulen nog een keer.
Afbeelding

Ik gebruik een fiskars schaar, nog steeds de beste ervaring mee.

Proficiat cp112!!

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 08:05

Fiskars zijn inderdaad goede scharen om mee te knippen.

Gefeliciteerd @cp112 *\o/*

--

Nou de gedachte dat Fjorden altijd zo lekker rustig en braaf zijn en geen streken uithalen , heeft Ofira gisteren even doorbroken.

Ik had les en ze was heel jolig aan het doen. Normaal stap ik wel even een flink stuk met veel figuren rijden zodat ze zich daarop gaat focussen.

Nu gingen we al wat sneller draven en het duurde maar even of ze liep onder mij vandaan te dribbelen met het hoofd tussen de benen. De eerste keer viel het nog mee maar de tweede keer was echt even een flink rodeo.

In ieder geval het uit kunnen zitten. Ze heeft eerder wel eens gebokt maar nog niet zo heftig als nu. Kon er uiteindelijk wel om lachen en ze stopte direct toen ze mij hoorde zeggen dat ze normaal moest doen :')


Verder goed kunnen rijden en rustig en ontspannen afgesloten. Maar wat een monster was het.

Isabel

Berichten: 2271
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 08:17

Daannvd92 schreef:
Haha zie net t filmpje op de fjordengroep.
Mooi dat je z’n voorpluk zo kan vlechten, die van mij heeft wat dat betreft echt een toefje. :')

Welke schaar gebruiken jullie voor t knippen?
Ik gebruik altijd de hobby schaar van de action maar heb t idee dat die de laatste tijd nogal in kwaliteit achteruit zijn gegaan…

Ik gebruik een fiskars schaar! Vind die toch het fijnste knippen.

Daannvd92
Berichten: 331
Geregistreerd: 27-07-22

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 08:26

Unaniem dus haha, ga die maar bestellen!

Heerlijk die fjorden. :')
Heb de mazzel dat die van mij eigenlijk echt wel braaf is, enige is dat hij zich op buitenrit echt wel eens goed sterk maakt en zijn eigen kant op wil (dan ook echt wel hard gaat), of zich ineens omdraait. Maar dat is allemaal te handelen.
Mn kruising trekpaard doet daarentegen alles wat verboden is, en dan zie je mn fjord echt zo kijken van; wat doe jij. _O-

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 16:14

Daannvd92 schreef:
Unaniem dus haha, ga die maar bestellen!

Heerlijk die fjorden. :')
Heb de mazzel dat die van mij eigenlijk echt wel braaf is, enige is dat hij zich op buitenrit echt wel eens goed sterk maakt en zijn eigen kant op wil (dan ook echt wel hard gaat), of zich ineens omdraait. Maar dat is allemaal te handelen.
Mn kruising trekpaard doet daarentegen alles wat verboden is, en dan zie je mn fjord echt zo kijken van; wat doe jij. _O-


:')

En sterk zijn ze zeker ... helemaal als ze iets in de kop hebben en dat ook door willen zetten. Nu ben ik wel benieuwd wat voor streken je andere paard uithaalt.

--

Door een tip van een andere Fjordeneigenaar die een stukje aan het schrijven was over de moeder ( Hanneke) van mijn merrie Udith , zijn we erachter gekomen dat Udith allang in aanmerking is gekomen voor het Perferente predicaat en dus al jaren geleden Elite merrie is geworden :') Er waren al 3 nakomelingen die modelmerrie / hengst zijn. En we hadden het bekeken en dachten dat mijn merrie Ofira dan nog model moest worden en Udith dan Elite zou zijn.

Een leuke verrassing , en nu zijn we helemaal zeker aanwezig op de keuring in Rolde! Nu heb ik dit eigenlijk niet met haar behaald maar haar vorige eigenaren. Erg leuk , en ik kijk nu al uit naar de keuring om het predicaat hopelijk dan al in ontvangst te mogen nemen!

En nog meer zenuwen natuurlijk want nu wil ik dat ze zich goed laat zien , en natuurlijk direct een mooi keuringshoofdstel aanschaffen want dit is wel heel bijzonder.

Wonkeydonkey

Berichten: 132
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 15:11

Wat grappig Zebra, dat scheelt weer een beetje stress.

Ik ga niet de 29e, mijn oppas heeft helaas afgezegd, daar baal ik best van.

Daannvd92
Berichten: 331
Geregistreerd: 27-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 21:25

Leuk Zebra! Spannend! O:)

Mn andere paard kan van heel rustig naar ineens heel explosief gaan, op buitenrit uit zich dat wel eens in met 4 benen de lucht in. Of als ik opstap ineens wegvliegen. Sowieso een veel complexer paard in alles. Mn fjord is echt een schatje daarbij vergeleken haha.

Vandaag gelongeerd, vrijdagavond hebben we weer Working Equitation les. Bakwerk maak je m niet blij mee, maar WE vindt hij echt heel leuk. <3

Afbeelding

Jessicauvita

Berichten: 2578
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 19:15

Afbeelding

Dit is uvita, 24 jaar . Deze foto is van een tijdje geleden.



3 weken geleden is haar beste maatje overleden, mijn andere pony.

Afbeelding

Het is zo’n groot verdriet en gemis en ze heeft er zelf best heel veel last van.
Doordat ik niet kan rijden momenteel door een hernia , maken we wat meer rondjes door het dorp. Gelukkig is ze op die momenten wel wat vrolijker


Afbeelding

Afbeelding

ruitje

Berichten: 12320
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 20:18

Omg, wat staat roze leuk bij Fjordjes :D

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 18:55

Ik heb geprobeerd het zwarte gedeelte wat boven het witte uit te laten steken.
Afbeelding


Dit is mijn allereerste poging ooit. De andere kant is een beetje rommelig geworden. Ze stond niet meer stil en de rechterkant vindt ik altijd veel lastiger om te knippen.

Daannvd92
Berichten: 331
Geregistreerd: 27-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 19:21

Wel netjes hoor!
Rechts is idd voor mij ook lastig.
Heb je nu ook eerst de lengte eraf geknipt en toen t lijntje erin? Ik hoor namelijk heel vaak dat mensen eerst t lijntje van het beige knippen en vervolgens pas de lengte van het zwarte.

Ik heb vd week ook weer geknipt. Moest wel, gisteravond hadden we Working Equitation les en wilde wel netjes. :')

Afbeelding

Afbeelding

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 19:32

Er stond best een fijne uitleg over manen knippen in de laatste boekjes van het stamboek in NL (keuringseditie)!

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 21:36

Ik heb eerst het beige weggeknipt en toen het zwarte een soort van op maat gemaakt. Ik kreeg al de tip om het wat langer te laten groeien en dan pas te knippen dus dat had ik laten groeien maar ik denk dat het nog wat meer had moeten groeien.

Ik wil graag op de keuring dat het zwarte erboven uit komt.

En ik denk altijd maar al verknip ik het het groeit wel weer terug :j

Wonkeydonkey

Berichten: 132
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 19:09

Knappies ook.

Hoe waren de uitslagen van de keuring?
Ik kon helaas niet weg ivm de oppas die af zei.

PeraManga
Berichten: 74
Geregistreerd: 27-07-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 09:59

Zebrastreep schreef:
Ik heb geprobeerd het zwarte gedeelte wat boven het witte uit te laten steken.
[ [url=m/Qml4y4.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit is mijn allereerste poging ooit. De andere kant is een beetje rommelig geworden. Ze stond niet meer stil en de rechterkant vindt ik altijd veel lastiger om te knippen.


Voor de eerste poging vind ik het wel goed gelukt hoor!

Feelsoproud

Berichten: 917
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 21:03

Enkele foto's van een wedstrijd een paar weken geleden.
Nog veel werk aan de winkel, maar op foto ziet het er al best goed uit :D ;)

Eerste 3 is Kim, volgende 2 Roxana.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 21:50

Leuke foto's en hele leuke Fjorden. Rij je wedstrijden via fjordsport of via de 'reguliere' weg? Heb altijd wel het idee dat het met een Fjord veel lastiger is en meer tijd en werk in gaat zitten. Ik vindt ze best fijn lopen op de foto!

--

Ik heb vorige week 3x gereden wat voor mijn doen best vaak is. Ofira heeft eigenlijk best veel op het gras gestaan vanwege het slechte weer. Dus ze was ook alweer iets aangekomen.

2x rijden ging eigenlijk wel heel prettig. Ze voelde best wel los en ontspannen. Ik heb daardoor ook haar voor het eerst kunnen laten galopperen onder het zadel. Het ging wel met fikse wilde boksprongen maar uiteindelijk zaten er toch 3 goede passen bij. Het gaat alleen erg onstabiel , maar dar had ik kunnen verwachten.

Afgelopen vrijdag heb ik wat balkjes in de bak gelegd. Na een paar keer trok ze er al wat mooi naar toe in plaats van ervoor weg te willen lopen. Het koste haar wel veel energie.

Galop weer geprobeerd en ze probeerde wel de overgang te maken maar het kwam niet echt door. Wel enorm beloond voor de poging tot overgang want dat ging nu al een stuk rustiger.


Ze staat nu weer even een paar dagen in de dieetwei. Morgen mag ze weer het gras op en ik was dinsdag van plan om te rijden aangezien ik toch de rest moet voeren.


Ook wil ik nog weer even een les inplannen en voor de rest zien we het wel. Heb deze week veel avonddiensten dus meer tijd en ruimte om even wat met haar te doen.

Feelsoproud

Berichten: 917
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 22:02

Ik rijd in de reguliere sport, tussen de 'grote' paarden .
Makkelijk is het inderdaad niet, ze hebben natuurlijk niet het ideale dressuurmodel dus sommige dingen zijn gewoon veel moeilijker voor hen.
Ik ben al blij als ik gewoon een net proefje kan rijden en niet laatste eindig :P .

Die galop is toch voor veel fjorden een probleem merk ik. Recht vooruit en hard kunnen ze wel :D :D , maar als ze zich wat moeten sluiten hebben ze het in het begin toch heel moeilijk met de balans.

Ik ben zondag nog eens een keertje endurance gestart, beide merries 20 km.
Ze waren allebei 'geslaagd', en Roxana behaalde zelfs een 2 de plaats *\o/* *\o/* !

Furst
Berichten: 609
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 17:52

Gefeliciteerd! En over de keuringen, ik ga 2 september naar Grimbergen, Belgie met mijn twee fjorden :D

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 18:34

Leuk dat er meer mensen naar de keuring gaan! Ik ga 9 september *\o/*


Gisteren nog een leuke foto gemaakt van mijn knappe dame ( er liepen koeien verderop)


Afbeelding

Daannvd92
Berichten: 331
Geregistreerd: 27-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 11:14

Galop is hier ook een ding, rechtuit is geen probleem en dan idd hard gaan (al is die van mij er dan na 500m wel klaar mee). Maar in de bak galopperen is een stuk lastiger. Al redden we t met de Working Equitation wel om aan te springen en te galopperen naar de volgende hindernis, maar echt rondjes galopperen; nee laat dat maar zitten. :')

Herkenbare foto hierboven haha, mooi dier ook <3 . Zelfde soort foto heb ik vorige week gemaakt, ook ivm de koeien.

Zondag hebben we 20km gereden in t Drents Friese wold. Was echt heerlijk, nog nooit eerder geweest. Hij hield het prima vol, hij draaft dan altijd veel te hard dus dat is nog wel een dingetje. Maandag had hij helemaal geen spierpijn en gisteren met rijden was hij ook echt top, heel blij mee.

Zondag;
Afbeelding

Gisteravond, ouwe glimworm haha.

Afbeelding

Wonkeydonkey

Berichten: 132
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 17:07

Ik ben ontzettend ziek geweest.
En ben al een week of 3 niet bij mijn paardje geweest.
Aankomende maand gaan ze hier in de avond weer op stal en dan gaan zijn manen eraf... Beetje zuur, maar een boog vind ik nog steeds mooier dan lang.

Wonkeydonkey

Berichten: 132
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 19:13

De boef gaat hier sinds kort onder het draad door naar de andere paarden en bezoekt zo elke dag wat paarden bij ons op stal.
Hij is super onderdanig en kan het met iedereen wel vinden.
Vanaf volgende maand gaat hij weer terug op de paddock, dan gaan ze hier van het gras af.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Feelsoproud

Berichten: 917
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 21:44

Hahaha, tja, sociaal zijn de fjordjes wel! Roxana wil ook altijd met iedereen 'vriendjes' worden!

Ik ben ook meer van het boogje, om eerlijk te zijn vind ik lange manen bij een fjord verschrikkelijk, ziet er altijd zo verwaarloost uit! Maar dat is een persoonlijke mening natuurlijk.

Mijn vakantie is net begonnen...zaterdag naar de keuring in Grimbergen gaan kijken, en zondag met mijn eigen toppers een oefencross gereden...nog steeds in de zevende hemel!
Kim wilde hier en daar 2 kansen :D , maar Roxanaliep super rond, één weigering door een stuurfout van mezelf.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding