[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Furst
Berichten: 641
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 21:52

Onlangs fotoshoot gehad met onze paarden, uiteraard ook met onze fjorden. Wat zijn ze toch knap! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zebrastreep

Berichten: 9797
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 09:08

Wat een leuke foto's van jullie Fjordenpaarden <3

Hier druk bezig met het voorbereiden voor de keuring.

Jongste doet mee bij de 4 tot 7 jarigen, en de oudste is uitgeroepen tot Elite dus het wordt sowieso al een mooie dag.

En voor de mensen die zich zorgen maken over de warmte , de stal waar ze staan is er 10 min lopend vandaan dus ik breng ze direct weer naar huis zodra ze zijn geweest. Ze hoeven niet op de trailer in ieder geval.

Daannvd92
Berichten: 331
Geregistreerd: 27-07-22

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 09:24

Leuk, spannend!
Zag op FB dat ze ook voldoende maatregelen treffen.

Aan de andere kant, mijn Fjord heeft t bijvoorbeeld helemaal niet warm; staat niet te zweten en voelt ook niet onwijs warm aan. Terwijl mn bruine koudbloed en koffievos Welsh gewoon echt zweetplekken hebben.
Zal voor elk paard wel weer anders zijn, maar t kleurtje hebben ze in ieder geval mee.

@Furst; mooie foto's! Ook leuk om t samen te doen met je partner! *D

Wonkeydonkey

Berichten: 142
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 10:14

Mooie foto's, fijne sfeer ook.

Succes Zebra, het wordt wel warm idd. Maar ik geloof idd dat ze vanuit daar er alles aan doen om het goed te laten verlopen.

Hier zweet mijn jaarling ook bijna niet, en ik vind dat hij ook veel minder last heeft van vliegen dan de rest van de paarden.

ruitje

Berichten: 12342
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 19:25

Ik was in Lisse, toch wel spijt dat ik niet gegaan ben met mijn veulen... waren er zo weinig...

Furst
Berichten: 641
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 21:22

Ik ben ook naar de keuring geweest. Wel in Grimbergen, Belgie. Ruinenkampioen en Best Getoilleteerd, hihi!

Mijn Abel staat jammer genoeg wel te zweten :(

Wonkeydonkey

Berichten: 142
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 09:14

Het weer is ook best vreemd, na zoveel regen in de zomer naar een dikke Indian Summer.
Zebra, ik duim voor jou vandaag!! *\o/*

Zebrastreep

Berichten: 9797
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 16:11

Een mooie 5de plaats voor mijn 5 jarige merrie met 36 punten en een A premie. Ik ben tevreden het ging veel beter als vorig jaar en ze was redelijk braaf.

Mijn oudste merrie is elite geworden , zo gedroeg ze zich niet ze was niet te houden en al helemaal bezweet voor ze de ring inging. Geen punten omdat het bij die categorie niet nodig is.

Al met al zijn we allemaal blij dat we zitten. Veel eerste plaatsen voor de stal waar ik sta en ook een dagkampioen dus voor iedereen een geslaagde dag !

Wonkeydonkey

Berichten: 142
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 18:40

Klinkt goed, gefeliciteerd.

Julia_Romeo

Berichten: 2769
Geregistreerd: 26-12-05
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 00:03

Hoihoi,
Weten jullie of er wel eens knhs wedstrijden voor fjorden worden georganiseerd? Ik zie op de stamboek site van wel, alleen kan ik nooit iets vinden.

Ik rij inmiddels L2 met de fjord van mijn moeder. Ze heet Lotte (v Zortin)

Afbeelding

Wonkeydonkey

Berichten: 142
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 17:07


Feelsoproud

Berichten: 917
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 21:11

Proficiat met de resultaten op de keuring!


Julia_Romeo schreef:
Hoihoi,
Weten jullie of er wel eens knhs wedstrijden voor fjorden worden georganiseerd? Ik zie op de stamboek site van wel, alleen kan ik nooit iets vinden.


Ik zie het inderdaad wel eens passeren dat je in nederland ook via het stamboek knhs kan starten, maar hoe dat allemaal ineen zit weet ik niet, ben zelf van belgie(en in belgie zitten ze op gebied van sport voor fjorden nog ergens op niveau 0,000 ;) :D ).

Ben je op facebook lid van één van de fjorden groepen(fjordengroep en vrienden of fjordenpaarden benelux)? Ik denk dat je daar wel mensen gaat vinden die je verder kunnen helpen.

Ik heb momenteel vakantie, dus vadaag weer eens nieuw gebied gaan ondekken...de malpie! Zo mooi!!


Afbeelding

Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 22:55

Julia_Romeo schreef:
Hoihoi,
Weten jullie of er wel eens knhs wedstrijden voor fjorden worden georganiseerd? Ik zie op de stamboek site van wel, alleen kan ik nooit iets vinden.

Ik rij inmiddels L2 met de fjord van mijn moeder. Ze heet Lotte (v Zortin)

[ [url=m/OhefVo.jpg]Afbeelding[/url] ]



Er worden nu inderdaad ook fjordsport wedstrijden georganiseerd met de mogelijkheid om ook knhs te starten (wordt dan als koudbloeden wedstrijd ingezet). Kun je terug vinden op de website bij de agenda’s van de fsad’s :)

cp112

Berichten: 14741
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 23:06

Jets schreef:
Julia_Romeo schreef:
Hoihoi,
Weten jullie of er wel eens knhs wedstrijden voor fjorden worden georganiseerd? Ik zie op de stamboek site van wel, alleen kan ik nooit iets vinden.

Ik rij inmiddels L2 met de fjord van mijn moeder. Ze heet Lotte (v Zortin)

[ [url=m/OhefVo.jpg]Afbeelding[/url] ]



Er worden nu inderdaad ook fjordsport wedstrijden georganiseerd met de mogelijkheid om ook knhs te starten (wordt dan als koudbloeden wedstrijd ingezet). Kun je terug vinden op de website bij de agenda’s van de fsad’s :)



Is die 21 in gieten ook officieel knhs? Dan ga ik eens ffies kijken of we dan mee kunnen doen.



Om ontopic te blijven 8-) :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wonkeydonkey

Berichten: 142
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 08:17

Ik weet dat het topic alleen voor foto's zijn, maar misschien dat we het meer als algemeen topic mogen/kunnen gebruiken, aangezien de rest van het Fjorden gedeelte op sterven na dood is.

Zebrastreep

Berichten: 9797
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 08:28

Foto van Udith die onder andere in het magazine komt die 4 keer per jaar uitkomt. Daarin komt ook een stukje wat ik over haar heb geschreven omdat ze elite os geworden.


Afbeelding


Hoofden even weggewerkt want ik kijk vooral erg schagrijnig omdat ze niet mee wou werken :') de zweetplekken op Udith heeft deze fotograaf mooi weggewerkt dat valt mij heel erg mee.

ruitje

Berichten: 12342
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 19:34

Cp, wat een fijn beeld zeg!

Zo leuk van Udith!

Wonkeydonkey

Berichten: 142
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:39

Het is hier alweer een tijdje stil.
Vandaag maar weer eens gaan kijken bij de boef.
Ze staan nog lekker buiten allemaal hier op stal. Hij heeft een nieuw vriendje in de wei en hij is echt van hem gecharmeerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

NorwayFjord

Berichten: 3165
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:12

Wat een ontzettend knappe Fjordjes allemaal! <3 Na jaren meekijken in dit topic kan ik eindelijk ook meepraten, gister heb ik mijn eerste eigen paard gekocht!

Dit is Olaf (officieel Gandur), een 5 maanden oud Ulsblakk hengstje. Hij is van Osterkov's Gulliver x Kris en ik ga hem over een maand ophalen uit Duitsland. Grappig is dat ik ook al jaren Van der Berg volg op Facebook en Olaf zijn moeder is dus door hun gefokt, extra leuk.

Afbeelding

Toen we aan kwamen lag hij zo en hij bleef gewoon chill liggen, je ziet wel aan m'n hoofd dat ik toen al verkocht was :+

Afbeelding

Zebrastreep

Berichten: 9797
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:31

Wat een schatje <3 ik kan mij goed voorstellen dat je helemaal verliefd bent geworden

Wonkeydonkey

Berichten: 142
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:32

Ach, wat ontzettend leuk! Ik snap dat je verliefd bent.

Kalea

Berichten: 413
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 14:49

Hij is mooi! En ook een leuke naam

Furst
Berichten: 641
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 07:43

Wat leuk! Gefeliciteerd! Ik moet nog een weekje wachten tot we Unola ophalen bij Stal Happy *\o/*

NorwayFjord

Berichten: 3165
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 17:19

Dank jullie wel! Kan nog steeds niet geloven dat ik eindelijk een eigen paard heb haha, nog een maandje wachten en dan kan ik elke dag naar hem kijken en me dat beseffen <3

Ahh wat leuk en spannend Furst! :D

theadora99

Berichten: 3633
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 19:38

NorwayFjord schreef:
Dank jullie wel! Kan nog steeds niet geloven dat ik eindelijk een eigen paard heb haha, nog een maandje wachten en dan kan ik elke dag naar hem kijken en me dat beseffen <3

Ahh wat leuk en spannend Furst! :D

Toen wij Sepp kochten was het april en hij kwam pas eind oktober, weet je hoe lang dat wachten was hahaha