[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monody

Berichten: 214
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 09:19

ruitje schreef:
Wat leuk een minimarathon!
GekopFjorden, mooie punten!
Grijsjes blijven mooi, hoe oud is deze?
En die Fjordachtige is grappig, ik heb altijd gehoord dat kruising Fjorden vreselijke karakters hebben :o . Maar weet daar te weinig van? Jullie ervaringen?


Mijn fjord x welsh x ? heeft echt een fantastisch karakter maar het was er wel even mee leren omgaan. Hij heeft de pit en het hete van een welsh en de kracht en koppigheid van een fjord dus ja dat was even uitvogelen hoe dat nou het beste werkte :+ Nu zou ik hem voor geen goud meer willen missen!
Afbeelding

Kalea

Berichten: 416
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 10:40

Lijkt me inderdaad een pittige kruising, wel heel mooi :)

jazzejam

Berichten: 400
Geregistreerd: 08-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 10:48

Wat een mooie fjorden komen er hier voorbij. Zelf nooit een volle fjord gehad. Wel gereden in mijn jeugd.

Nu wel in bezit van een 1/4 fjorden kruising met 3/4 warmbloed. En idd kun je merken dat het karakter duidelijk invloeden heeft van de fjord maar kan ook pittige tante zijn maar of dat van de warmbloed kant komt kan ik niet zeggen. Die zijn toch vaak anders en gevoeliger.
Onze kruising is echt veel zelfstandiger en ook eigenwijzer dan de warmbloeden.
Wel echt 100% betrouwbaar.

Akshay
Berichten: 2081
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 09:37

ruitje schreef:
En die Fjordachtige is grappig, ik heb altijd gehoord dat kruising Fjorden vreselijke karakters hebben :o . Maar weet daar te weinig van? Jullie ervaringen?

Ik moet zeggen, ik heb persoonlijk weinig aanleiding om te denken dat er echt een ander ras in gekruist zit.
Alleen door het feit dat hij in zijn paspoort alles op onbekend heeft staan en pas op 6 jarige leeftijd gechipt is en een paspoort heeft gekregen.. In principe is daardoor alles open natuurlijk :))

Qua karakter is dit exemplaar in elk geval echt góud en góudeerlijk.
Die fungeert als menles-pony voor iemand die nog nooit gemend heeft. Staat 10 maanden niet voor de wagen, en neem je vervolgens mee voor een vaardigheidstraining en dan is hij zó betrouwbaar :+:
Kleine kindjes erop, kleine kindjes aaien. Zelf ben ik gigantisch angstig aangelegd, en op zijn rug kan ik zowat flauwvallen en dan loopt hij als een baas door. Verkeersmak tot in het extreme.
Alleen varkens, daarvan valt hij flauw..

Fjord x welsh lijkt me inderdaad wel een heftig karaktervol paard. Maar als je die vóór je hebt :+:

Mijn jonkie heeft gisteren voor het eerst een singeltje op gehad en er wat mee door de bak mogen lopen.

Je moet hem alleen niet onterecht op zijn donder geven, want dan is hij weg. En als je hem dan nog vast hebt, dan ben je een vlag en mag je achter hem aan wapperen aan het touwtje :+

NorwayFjord

Berichten: 3177
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 10:09

CP112 Odje is een knapperd <3 Lekker grote maten ook joh, jeetje!

Feelsoproud leuke foto's van op het strand en de marathon, tof!

GekOpFjorden wauw nette punten zeg voor je bijrijder, ze zagen er netjes uit.

Maartje7 Udsie is echt een knapperd, mooie foto's <3

Akshay knap stel heb je daar!

Monody ik vind Marnix zo knap <3


Hier is Olaf nu een week thuis en ik kan niet anders zeggen dan dat het super goed gaat. Hij stond eerst even met een 1,5 jarige ruin maar hij vond zelf dat hij al prima bij de kudde kon dus hij is door het draadje gegaan en sindsdien staat hij lekker met de rest. Helaas nog geen tijd gehad om knappe foto's te maken want wat een prutweer is het geweest...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Monody

Berichten: 214
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 18:53

Akshay hij ziet er ook echt prachtig uit. Fijn dat hij zo betrouwbaar is! Daar schort het bij die van mij nog wel eens aan, ik hoef echt niet na 3 weken rust op hem te gaan zitten :') Maar inderdaad, Mar heeft een hart van goud en wil altijd werken :D

NorwayFjord, Dankjewel <3 Olaf is ook een knapperd! Ben benieuwd hoe hij uitgroeit! Weet je hoe groot papa en mama waren? Fijn dat alles zo goed gaat in de kudde.

NorwayFjord

Berichten: 3177
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 19:24

Dank je wel! Ik gok zijn ouders ongeveer op 1.45m allebei maar ik ben heel slecht in gokken :+ De jaarling van de eerste foto is nu rond de 1.60m en de schimmel Spanjaard van de een na laatste foto is ook ongeveer 1.62m. Ik hoop dat Olaf ook een beetje groot en breed word, ik ben zelf 1.81m :)

Monody

Berichten: 214
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 19:42

Altijd spannend met zo'n gup hoe ze uitgroeien :D Zijn papa is wel heeeeul knap _/-\o_

Maartje7

Berichten: 135
Geregistreerd: 15-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:17

Fijn dat het zo goed gaat @NorwayFjord!! Wat een lief koppie heeft hij <3

NorwayFjord

Berichten: 3177
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 21:01

Monody ja zijn vader is mega knap! Als Olafje ook zo word ben ik een tevreden mens :)

Thanks Maartje! Ja heel blij dat het zo goed gaat <3

Zo lijkt het echt al een heel paard <3
Afbeelding

Tot ie als persoonlijke schuurpaal word gebruikt :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wonkeydonkey

Berichten: 157
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 13:58

Hier gaan we sinds kort aan de wandel met de 1,5 jarige.
Hij vindt fietsers van voren ok en wandelaars en honden zijn helemaal prima, maar de elektrische fietsen van achter vindt wel spannend nog.
(Hoofden zijn eraf wegens privacy)

Afbeelding


Afbeelding

Akshay
Berichten: 2081
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 16:41

oh wat heerlijk Wonkeydonkey. Fijn dat het zo braaf gaat!

Ik vind Olaf de schuurpaal wel heel schattig :+:

Ik heb gisteren ook nog even foto's gemaakt in daglicht (de periode van dolgelukkig zijn met donderdagmiddag vrij is er weer :') )
Afbeelding
Rafiki zijn drafje vind ik wel indrukwekkend. Zo'n verschil met wat ik gewend ben :))
Afbeelding
Etterbakken met mijn IJslander :))
Afbeelding
En het voltallige clubje in een sprint :+:

GekOpFjorden

Berichten: 343
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 17:17

Superleuk alle fjorden foto's
Vind het altijd leuk om te zien dat het allemaal fjorden zijn maar toch zo verschillend.

Ik heb vorige week een shoot gehad met bladgoud maar dan rosegold.
Ben er heel blij mee

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Kalea

Berichten: 416
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 17:29

Die voorpluk! <3 En wat een mooie blik

Wonkeydonkey

Berichten: 157
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 19:14

Leuk dat wilde spul en dat ze kunnen spelen.

De foto's hierboven zijn echt heel mooi en wat een zacht en vriendelijk oog idd.

Furst
Berichten: 666
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 22:47

Zooooo mooi met dat bladgoud <3

Ik moet nog eens foto's maken van de fjorden, maar alles ligt er zo ellendig modderig bij, yakes

Feelsoproud

Berichten: 919
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 23:16

Als ik al dat jonge spul hier zie passeren, kijk ik al zo uit naar mijn veulen volgend jaar!! Blijft toch ook zo leuk, om hen alles te leren, en zien opgroeien.

Bladgoud is niet zo mijn ding, maar neemt niet weg dat het een prachtig paard is!

Woensdag mijn 2 kanjers weer eens geschoren. Voor Roxana de laatste keer deze winter. Ik ga proberen om nog 2 wedstrijdjes te rijden, 1 begin december en 1 half januari, en dan krijgt ze een veulenbreak :D .
Ze begint toch stilaan een buikje te krijgen <3 .

Afbeelding

Afbeelding

Furst
Berichten: 666
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 07:25

Oh zo leuk he, die veulenbuikjes! Nog even geduld <3

Wonkeydonkey

Berichten: 157
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:19

Ik heb een vraagje, zijn er mensen hier die hun Fjorden gemeten hebben rond 1,5 jaar.
Mijn vriend heeft net die van ons gemeten en we komen nu al op 1.40 uit.
Is dit aan de grote kant of wel gemiddeld.

Kalea

Berichten: 416
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:58

De mijne was met 18 maanden 1.35m, met 3 was hij 1.44m. Wel niet gemeten met officiële meetstok dus bij benadering :D

Wonkeydonkey

Berichten: 157
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 07:48

Ik heb hier ergens een rekenmodel gevonden en hij zou ergens tussen de 1.48 en 1.52 uit moeten komen.
Tijd zal het leren.

Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 21:09

Zou een mooie maat zijn , ze worden nu ook al wel een stuk groter dan 10 jaar geleden. Ofira is 1,54/1,55 en als Udith met haar 1,45 ernaast staat lijkt ze gewoon klein.

Bij mij op stal zijn best een aantal Fjorden boven de 1,50 , vaak met hele fijne bewegingen. Ofira haar bewegingen zijn voor een Fjord ook best fijn!

--

Vanmiddag toch even een zorgenmomentje om Ofira. Momenteel is de wei ( waar niet?) echt 1 grote blubberzooi. Het heeft hier ontzettend veel geregend gistermiddag/avond.

Ze had aan 1 kant van haar allemaal zwarte modder zitten. Ik dacht dat ze misschien was uitgeleden en gevallen. Ze oogde ook wel een beetje sloom , maar elk paard stond wat te slapen dus dat vond ik nog niet zo raar.

Toevallig kwam een stalgenoot die mij al bijna had gebeld omdat zij zich ook zorgen maakte. Ofira lag blijkbaar midden in de blubber diep te slapen. Een beetje vreemd , maar ze heeft wel vaker dat soort acties. Ze hebben haar even in de benen gejaagd om te checken of ze mogelijk weer zou gaan liggen. Maar ze is gelukkig blijven staan.

Ik heb even met haar gewandeld en daar leefde ze enorm van op. Haast tegen het wild zijn aan :') Even naar Udith gelopen en Ofira moest nog even de merrie uithangen bij een oude bekende door heel elegant te slaan met haar voorbeen en zeer druk te doen. Ze begon ook direct te eten en vond de nieuwe grote stenen die waren neergezet erg spannend en ging op onderzoek uit.

Gelukkig geen ziek paard... Eenmaal terug in de wei oogde ze nog wel moe met een flinke gaapsessie wat ze ook standaard doet als ze met mij weg is geweest.

Ze heeft soms echt vreemde acties met slapen. Zo trof ik haar een keer levenloos aan in de wei en de kudde was weggegaan en ze lag daar alleen en reageerde nergens op. Ik ben toen ook in paniek en al half huilend de wei in gerend en ineens schoot ze overeind. Ze heeft een beetje vreemde slaap rituelen zo nu en dan :=

Het lijkt direct heel ernstig maar ze slaapt gewoon zo diep dat ze niet doorheeft dat de rest al is doorgelopen. Stomme Fjorden ook soms

Wonkeydonkey

Berichten: 157
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:28

Dan schrik je echt wel even idd als die zo plat ligt.
Ik ben echt wel happy met de loopstal waar die van mij nu staat.
Naar buiten kan hier helemaal niet, het is een grote ramp qua water en modder. Het water kan ook gewoon niet weg lijkt wel.
De paarden hier gaan 2x per dag in de molen voor een uurtje. En worden dan nog gereden of gelongeerd.

Feelsoproud

Berichten: 919
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:14

Dat is schrikken Zebrastreep!!

Woensdag werk ik een halve dag, en het was vandaag een dagje droog, daarvan geprofiteerd en met beiden een (kort) buitenritje gemaakt.

Toch weer genieten...

Afbeelding

Isabel

Berichten: 2271
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 06:56

Wonkeydonkey schreef:
Ik heb een vraagje, zijn er mensen hier die hun Fjorden gemeten hebben rond 1,5 jaar.
Mijn vriend heeft net die van ons gemeten en we komen nu al op 1.40 uit.
Is dit aan de grote kant of wel gemiddeld.

Dat is aan de grote kant, mijn 2,5 jarige was een jaar geleden 138cm en verwacht dat die toch wel tegen de 150 gaat worden. Hij is op dit moment 146.