[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
theadora99

Berichten: 3638
Geregistreerd: 26-05-11

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 10:34

Sepp is over het algemeen ook zo relaxed. Met ruim 2,5 nu begonnen met eens een zadeltje opleggen. Hij was al wel gewend aan dekjes en ons zoontje (van toen 7 maanden Ofzo) had er al eens op ‘gezeten’. Keek niet op of om. Laatst ook eens een keer bit geprobeerd, vond hij erg interessant en hele hoofdstel toen ingedaan. Beetje gek maar accepteerde hij wel. Volgens mij denkt hij, als jullie het graag willen doe ik het wel maar ik vreet liever hooi :')

Wonkeydonkey

Berichten: 157
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 11:37

Wat goed, fijn dat het zo loopt.
Hier ben ik wel benieuwd naar hoe dat tzt gaat.

NorwayFjord

Berichten: 3177
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 11:45

Jeetje is Sepp alweer 2,5 ja? Wat gaat dat toch ontzettend snel! Als de tijd net zo snel vliegt met Olaf klaag ik niet :D

Wonkeydonkey

Berichten: 157
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 12:56

Nee, hier hetzelfde.
24 december hadden we Loki een jaar, tijd vliegt voorbij.
Ik vind het wel leuk om te volgen hoe jullie je Fjord beleren, zo leer ik ook weer.
Fijn dat het topic weer een beetje loopt. Er zijn geloof ik best wat mensen met Fjorden op Bokt.

Kalea

Berichten: 416
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 13:22

Ik heb de mijne gekocht als jaarling en hij wordt volgend jaar al 4.. gaat zo snel. Heb die jaren zelf niet meer gereden dus breng hem binnenkort weg om zadelmak te maken. Ik verwacht geen spannende dingen maar wil hem een goede basis meegeven.

theadora99

Berichten: 3638
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 14:35

NorwayFjord schreef:
Jeetje is Sepp alweer 2,5 ja? Wat gaat dat toch ontzettend snel! Als de tijd net zo snel vliegt met Olaf klaag ik niet :D

Ja 2,5 is hij! We hebben inmiddels geoefend met een ‘groot’ zadel (van het paard van m’n schoonmoeder, alleen voor het gewicht eigenlijk), longeersingel (wennen aan singel om zijn buik, geen foto van) en een kinderzadeltje voor ons zoontje/neefjes en nichtjes straks. Inrijden heeft allemaal geen haast, maar we willen hoofdstel/zadel gewoon rustig introduceren. De rest komt wel.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

NorwayFjord

Berichten: 3177
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 16:00

Ja slim hoor, zo wil ik het later ook doen. Olaf gaat de komende 3 jaar zoveel mogelijk indrukken krijgen om het proces met inrijden etc zo makkelijk mogelijk te maken. Eigenlijk doe ik zo gek mogelijk zodat hij alles wel kent en normaal gaat vinden. Dansen naast hem, zachte klopjes overal, wapperende dingen om hem heen. Op het erf word er veel met een trekker gereden, hij is gewend aan m'n hond (die ook lekker gek kan doen) etc etc etc. En het is echt niet dat ik elke dag iets met hem doe, 2-3 keer per week 5 minuutjes op wandelen na want dat doe ik wel iets langer. Hoe makkelijker hij word hoe meer profijt voor later :D

theadora99

Berichten: 3638
Geregistreerd: 26-05-11

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 16:50

Ja wij hebben vanaf veulen al gekke dingen, ‘schriktrainingen’ (aangepast op zijn niveau), trailerladen etc gedaan. Ook vaak een lichte jas of vest over z’n rug/nek gehangen. Nu staat hij dichter bij huis en met binnenbak (2 zelfs) dus veel meer mogelijkheden om wat te gaan doen met hem :)

NorwayFjord

Berichten: 3177
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 17:03

Ahh ja dat is wel heel fijn inderdaad! Olaf staat bij een boer waar we de paarden in eigen beheer hebben staan. Hij staat in een gemixte kudde met 9 paarden van mijn beste vriendinnetje waaronder een veulen van zijn leeftijd, 3 van 1,5 en de rest is tussen de 5 en 15 dus hij word lekker opgevoed ook. Ik ben er vrijwel elke dag maar vaak knuffel en kriebel ik hem vooral lekker even want dat vind ik het leukste, een goede band opbouwen samen <3 En verder idd simpele schriktraining en basis als voetjes geven, tandjes laten zien, trailerladen onderhouden

mvdbijl

Berichten: 3682
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 15:29

Rixx is dit voorjaar 4 en, wij hebben net onze afspraak met de zadelmaker gehad.
Ik hoop voor Sepp dat hij niet de rug van zijn broer heeft haha.

Ik vindt dat je ze veel kan leren maar een zadel hoeft er van mij pas rond de 4 een keer op.
Zie veel fjorden van 3 voorbij komen die al een aantal keer per week gereden worden en nog zo onaf en puppy tonen.

Ik heb Rixx nog geen bit in, eerst maar eens goed uitwisselen was het advies van de tandarts.
Ik heb er eind vorig jaar een paar keer opgezeten, gewoon spelenderwijs aanleren. Eens hangen, zitten, lekker kriebelen en belonen, het moet iets leuks voor ze zijn.

NorwayFjord

Berichten: 3177
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 15:42

Klinkt goed toch! Heeft Rixx een lastige rug?

Wij beleren altijd bitloos en laten ze daarna rustig aan een bit wennen. Tot nu toe altijd m'n beste vriendin hangen en erop, bij Olaf zal het de eerste keer zijn dat de rollen andersom gaan zijn. Verder moet ie eerst maar lekker groeien voor ik verdere plannen maak haha :+

Het was gisteravond zo prachtig en ik ben zo verliefd op m'n Olafje <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

theadora99

Berichten: 3638
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 18:22

mvdbijl schreef:
Rixx is dit voorjaar 4 en, wij hebben net onze afspraak met de zadelmaker gehad.
Ik hoop voor Sepp dat hij niet de rug van zijn broer heeft haha.

Ik vindt dat je ze veel kan leren maar een zadel hoeft er van mij pas rond de 4 een keer op.
Zie veel fjorden van 3 voorbij komen die al een aantal keer per week gereden worden en nog zo onaf en puppy tonen.

Ik heb Rixx nog geen bit in, eerst maar eens goed uitwisselen was het advies van de tandarts.
Ik heb er eind vorig jaar een paar keer opgezeten, gewoon spelenderwijs aanleren. Eens hangen, zitten, lekker kriebelen en belonen, het moet iets leuks voor ze zijn.


Oh zadel en bit is bij ons helemaal niet gelijk aan (bijna) rijden. Het was meer een verlengde van alle gekke dingen die we al hadden gedaan haha.

Wonkeydonkey

Berichten: 157
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 15:55

Ik lees veel over de korte en rondgeribde ruggen.
Denk dat tzt een semi-boomloos zadel wat gaat zijn. Want ze groeien idd wel even door.
Of ik gooi er tzt een boomloos op.
Mooie foto's Norway, heel lief koppie zit erop.

Akshay
Berichten: 2081
Geregistreerd: 05-03-12

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 17:15

Oh ik vind jouw foto's met Olaf zo mooi steeds he Norwayfjord :+:

knap dier ook Theadora, heel grappig dat blauwe zadeltje, hij lijkt er húge bij! :))

Hier is de ''kleine jongen'' intussen in bezit van zijn eerste mentuig. Kon via een vriendin een kwaliteitstuig overnemen voor een mooie prijs. Met 2,5 is hij nog lang niet aan het werk hoor, maar af en toe eens iets rond zijn lijf dragen en daar koekjes voor krijgen mag hij wel gewoon vinden :)
Afbeelding

Verder heeft hij last van een soort terror-fase :')
Afbeelding

En schattig doet hij met mijn OpaViking :+:
Afbeelding

Binnenkort komt een vriend van me even helpen met een lesje manen knippen. Ik denk dat Rafiki zijn uiterlijk wel een boog kan gebruiken :D

Wonkeydonkey

Berichten: 157
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 17:22

Mooi he, dat spelen wat ze kunnen. Worden zo sterk van.
De mijne doet dat ook zo hoog, gaat er soms hard aan toe hoor met zijn maatje.

Akshay
Berichten: 2081
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 17:29

Wat dat betreft had Rafiki niet op een beter moment kunnen komen (eind januari is hij een jaar hier :+: ) mijn IJslander had wat slappe knieën vorig jaar. Die is als 2,5 jarige bij mij gekomen en er werd toen wel wat gerend en gecrosst hier, maar dit type spel doet Opa Viking niet aan. Dus die uitdaging had hij niet gehad. Ik heb hem werkelijk zíen verbeteren door het onderlinge ge-etter met jonge Rafiki :+:

(ik vind het ook telkens opnieuw echt een fantastisch schouwspel. Grootste cadeau vind ik altijd als ze hun spel inzetten als ik in de buurt loop. Om vlakbij te staan als er twee van die krachtpatsers recht overeind gaan staan 8-) )

Wonkeydonkey

Berichten: 157
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 20:03

Jaaah, prachtig. Wat zijn ze dan machtig he.
Van spelen worden ze idd sterk.
Die van mij is nu 1,5 en staat met een 3,5 jarige c-pony, maar hij doet er niet voor onder.

Wonkeydonkey

Berichten: 157
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 15:44

Vandaag hebben we weer lekker gewandeld met Loki, hij was mooi ondeugend. Gelukkig is mijn vriend niet snel onder de indruk.
Foto's zijn weer zonder hoofd :Y)
Foto van 11 november
Afbeelding
Foto van vandaag
Afbeelding

Hij is helemaal is een echte knuffel en voor een hengst zo ontzettend vriendelijk. Hij hangt heel erg aan mijn vriend, die gaat er tzt mee mennen. Nog even geduld...
Afbeelding
Afbeelding

Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 17:04

Heeft iemand nog interesse in een draak?

Zoals de meesten al lang niet kunnen rijden door het weer. Eerst geen zin , maar eenmaal op stal toch wel weer.

Ofira liet heel duidelijk merken dat ze veel energie had en weer volop aan het puberen is ( voor de zoveelste keer). Ze vindt rechtsom moeilijk , en nu had ze ook nog maar bedacht dat als het kon ze wel weer naar links kon rennen. Paar keer bijna een botsing gehad met het hek :+ daarna nog lang hard gedraafd. Hele tijd oortjes naar voren , maar ze had wel haar boevenkop op vandaag.

Wel ontspannen afgesloten op den duur ging ze maar bij het opstapje staan. Met andere woorden , het is mooi geweest voor vandaag. Ze was ook flink moe.

Wonkeydonkey

Berichten: 157
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 17:38

Ligt het misschien wel aan het weer, hier rende die van ons er ook vandoor, gelukkig heb ik een beer van een vriend.
Hij deed de staart iets van het gat en daar ging die :')

De rui komt er ook weer aan, en de manen worden eraf geschoren deze zondag...

mvdbijl

Berichten: 3682
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 11:45

Ik zal Rixx ook weer eens showen, hij heeft nu hij toch echt wel in het stadium uitgegroeid raakt een mooi lederen halster gekregen met zijn naam.

Waar veel fjorden van de sneeuw houden moet Rixx niks van kou of sneeuw hebben.
Hij vindt een dikke warme winterdeken op heerlijk en, gaat liever even in de schone stapmolen dan met zijn voeten in de sneeuw. Toch moest hij even voor een mooie foto :+

En maak ik er een mietje van? Nee, van mij hoeft het niet, mijn andere fjord geniet van de sneeuw, hoe meer winter, hoe beter, ze lijken niet erg op elkaar :')


Afbeelding

Afbeelding

Kalea

Berichten: 416
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 14:23

Ik twijfel nog over de kleur lederen halster die ik voor Wannes wil halen, fijn om een voorbeeld te zien met een bruin :)
Hier wel een sneeuw liefhebber.
Afbeelding

mvdbijl

Berichten: 3682
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 14:39

Ik heb ook een donker bruine, zwart vond ik zelf wat hard staan.
Dit halster past goed, ik heb hem van Tici Horseshop :-) Zij graveren hem ook als je dat wilt.

Maartje7

Berichten: 135
Geregistreerd: 15-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 18:28

Heel mooi halster en het staat Rixx ook erg goed!
Maar wat een sneeuw op jullie foto’s! Hier hadden wij dinsdag alleen een dun laagje :wow:
Afbeelding

Udsie en Pino spelen de hele dag door en ‘s avonds komt Udsie als eerste naar de stallen gerend om naar binnen te gaan. Met slecht weer komt ie zelfs in galop.
Afbeelding

Van de week Pino’s dekentje op Udsie gelegd. Het past echt maar net :D
Afbeelding

Kalea

Berichten: 416
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:52

mvdbijl schreef:
Ik heb ook een donker bruine, zwart vond ik zelf wat hard staan.
Dit halster past goed, ik heb hem van Tici Horseshop :-) Zij graveren hem ook als je dat wilt.


Welke maat heb je genomen?