Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 29 van de 83 [ 2071 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 83  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Het grote fjordentopic

 
Profiel   

[ img ]
Mijn lieve puppy wordt beleerd! Ze doet het best goed, volgende week ga ik ff bij haar kijken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 09:43 



 
Profiel   

Wat spannend Roos! Leuk dat ze het best goed doet :) Mis je haar niet als ze zo 'weg' is? Blijft ze lang weg, of zit er geen termijn op?

Wat een gave foto Jets, wat een knapperd is het ook! Mijn bitloos hoofdstel is van Barefoot, fijne kwalitiet producten zeg. Wil misschien ook een bareback aanschaffen van Barefoot!

Ik heb mijn dikkie vandaag nog eens flink laten werken aan de longe, hij was zo braaf, wat een lief paardje heb ik toch <3

[ img ] [ img ]
Longe hangt zo gek door de foto, ik was even daarmee bezig oops :o

[ img ]
Hij had wel echt flink gezweet, dus had hem even zijn zweetdeken opgelegd in de stal, want na 20 minten droogstappen, was mijnheer nog steeds nat... Deken is ondertussen weer uit en zweetjes zijn gelukkig ook opgedroogd! :Y)

Heb ook nog een super schattig filmpje, even kijken of het me lukt om dat op bokt te krijgen, met mijn geweldige PC skills }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 21:05 



 
Profiel   

Ze is bij iemand die ik al jaren ken. Dus ik heb haar vol vertrouwen afgegeven. Een week of 4/6 zal het duren. Ze kende echt nog helemaal niks, dus ik geef ze lekker de tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 21:11 



 
Profiel   

Thanks! Ja Barefoot is echt fijn. De barebackpad hebben wij ook :D
[ img ]

Die van jou heeft echt een lange voorpluk zeg! En dat ie zo zweet joh, winnie zweet echt niet snel haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 00:32 



 
Profiel   

Hoi! Ik meld me ook hier. Ik heb sinds pas een hele leuke 3 jarige ruin, Kasper!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 01:08 



 
Profiel   

@ Ingrid, wat een leukerd die ziet er stoer uit. Wat is zijn afstammeling?

Gisteren ben ik naar de uitrijking van de koudbloed endurance competitie geweest, heb daar de prijs gewonnen voor best presterende fjord in 2017 ( *\o/* ) in het overal klassement was ik 4e geworden in de klasse 40-60km.

Nu lekker wintervakantie voor mn viervoeter en dan gaan we in februari weer optrainen om wat meer 60km wedstrijden te rijden en misschien ook wel een 80km.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 11:37 



 
Profiel   

Zijn vader is Topas!

Gefeliciteerd! Mooie prestatie.
Endurance lijkt me echt leuk om te doen. Staat ook nog op mijn wensenlijstje om een keer te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 12:41 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je prestatie
Welkom Ingrid, wat een leukerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 13:04 



 
Profiel   

Wauw Von! Dat zijn nog eens afstanden! Tof hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 13:21 



 
Profiel   

Ingrid_92 schreef
Zijn vader is Topas!

Gefeliciteerd! Mooie prestatie.
Endurance lijkt me echt leuk om te doen. Staat ook nog op mijn wensenlijstje om een keer te doen.


Wat leuk! Een zoon van 'onze' Topas. Als hij net zo lief is als zijn vader krijg je er een heel fijn paard aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 00:21 



 
Profiel   

Anita45 schreef
Ingrid_92 schreef
Zijn vader is Topas!

Gefeliciteerd! Mooie prestatie.
Endurance lijkt me echt leuk om te doen. Staat ook nog op mijn wensenlijstje om een keer te doen.


Wat leuk! Een zoon van 'onze' Topas. Als hij net zo lief is als zijn vader krijg je er een heel fijn paard aan.


Oh wat leuk! Ik heb ook een bijrijdpaard met dezelfde vader. Inderdaad ook een erg fijn paard. Bij Kasper verwacht ik ook dat het een leuke gaat worden. Is hij eigenlijk al.. hij leert super snel, vindt echt alles leuk en schrikt tot nu toe nergens van. Hij is heel erg mensgericht, vriendelijk. Er was nog vrijwel niks met hem gedaan, maar hij pakt alles super op. Inrijden wacht ik nog mee. Hij groeit nog best flink heb ik het idee. In de toekomst is het de bedoeling dat ik hem ook in kan zetten in mijn therapiesessies. Tot nu toe denk ik dat hij de potentie heeft om een super braaf therapiepaard te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 01:39 



 
Profiel   

Ingrid_92 schreef
Zijn vader is Topas!


Anita45 schreef
Wat leuk! Een zoon van 'onze' Topas. Als hij net zo lief is als zijn vader krijg je er een heel fijn paard aan.


Oh wat leuk! Ik heb ook een bijrijdpaard met dezelfde vader. Inderdaad ook een erg fijn paard. Bij Kasper verwacht ik ook dat het een leuke gaat worden. Is hij eigenlijk al.. hij leert super snel, vindt echt alles leuk en schrikt tot nu toe nergens van. Hij is heel erg mensgericht, vriendelijk. Er was nog vrijwel niks met hem gedaan, maar hij pakt alles super op. Inrijden wacht ik nog mee. Hij groeit nog best flink heb ik het idee. In de toekomst is het de bedoeling dat ik hem ook in kan zetten in mijn therapiesessies. Tot nu toe denk ik dat hij de potentie heeft om een super braaf therapiepaard te worden.[/quote]

Dat bijrijdpaard is zeker Casper van Ilona. Die ken ik ook goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 01:43 



 
Profiel   

Van brunblakk naar grablakk :')

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 09:23 



 
Profiel   

Die heb ik ook regelmatig ja! _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 10:53 



 
Profiel   

Wat een knapperd is hij Ingrid! Wat zijn je plannen met hem? :)

Wauw Von, dat zijn knappe prestaties! Lijkt me heel gaaf om te doen zo endurance. Wat een lange afstanden zeg, gaaf.

Zo herkenbaar Sanso, de mijne loopt er ook vaak zo bij, hij lijkt er ook fier op, op de foto, wat schattig eigenlijk <3

Vandaag zou de hoefsmid komen bij ons, maar door omstandigheden op het werk, wilde ik afbellen, want ik zou niet op tijd thuis zijn. Dus, ik bel hem op, maak je geen zorgen zegt hij, ze zijn al klaar en staan terug netjes in de wei...

Hij had met Pieter gebeld (mijn vriend), die was ook niet thuis, maar omdat beide ponies zo flink zijn, heeft hij het gewoon alleen gedaan. Uit de weide gehaald, hoefjes gedaan, terug in de weide gezet... Toen ik thuis kwam, zag ik dat ik dit whatsappje had:

[ img ]

Brave knollies heb ik toch! Jules doet het ook zo flink hier, hij is hier nog maar ruim een half jaar, en het lijkt alsof hij nooit ergens anders heeft gestaan, hij is het al zo goed gewoon, wat heb ik toch geluk met hem <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 19:27 



 
Profiel   

Klopt Anita!

Bedankt :) hij is onwijs braaf. Hij heeft een paar jaar in het 'wild' gestaan om op te groeien en sinds hij hier is, is het alsof hij al jaren in mensenhanden is. Terwijl hij de achterliggende jaren niet aan een halstertje mee heeft hoeven lopen.

Ik doe nu voornamelijk grondwerk met hem. Wijken voor druk, loswerken etc. Ik vind zo'n basis heel belangrijk en ook super leuk om te doen met hem. Hij laat zich helemaal inpakken in een plastic zeil, vindt hij helemaal prima. Voorlopig komt hij nog niet onder het zadel, hij is nog maar 3,5. Eerst maar lekker uitgroeien.
In de toekomst hoop ik hem in te zetten binnen mijn equitherapiesessies (ik geef therapie met paarden aan kinderen) en hoop ik er zelf vooral recreatief van te genieten. En wie weet ook ooit voor de wagen.

Die hierboven ziet er ook enorm schattig uit. Beetje een knuffelpony look, maar tegelijk ook stoer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 20:40 



 
Profiel   

Dat vind ik heel interessant Ingrid! Ik werk zelf in het speciaal onderwijs en heb een collega die de opleiding hippotherapie volgt (zo noemt het in België). Ik vind het prachtig wat paarden met 'onze kinderen' kunnen doen.

Hoop dat wij op school ooit ook de mogelijkheid hebben om hiermee te starten! Want wat is het prachtig wat er dan gebeurd... Ik kijk straks even op je website, ben nu heel geprikkeld door wat je doet :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 20:50 



 
Profiel   

Ik heb de opleiding hippotherapie in België gevolgd :) Volgt je collega de opleiding nu? Of heeft ze hem inmiddels ook afgerond? Anders zou ze nog in mijn klas gezeten kunnen hebben :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 21:08 



 
Profiel   

Die van mij liet vanmiddag merken dat hij goed was in kinderen afschrikken. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 21:16 



 
Profiel   

Haha, de mijne heeft het ook niet zo voor kinderen, nuja, hij is wel heel lief voor ze hoor, maar hij heeft gewoon graag een voorspelbare omgeving, en wordt best onzeker als er onvoorspelbare dingen gebeuren (en dat heb je natuurlijk met kinderen)...
Kleine zou een goed therapiepaardje zijn, is heel rustig en bomproof, laat zich niet snel van slag maken en is super met kinderen, voelt ze goed aan (& laat meer toe dan van volwassenen).

Mijn collega volgt de opleiding nu, in Gent :-). Ze gaat morgen op een bijscholing in Nederland, ik wilde ook graag mee, maar de school kon helaas maar één iemand sturen...

Mooie site heb je! Vind het zo interessant allemaal, wil me er graag ook wat meer in verdiepen, het effect wat de paarden (dieren in het algemeen) hebben op kinderen is zo magisch! <3
Ik werk zelf met kinderen die de diagnose ASS hebben (meestal met nog een andere stoornis erbovenop), veel van hen zouden echt baat hebben bij een therapievorm met dieren :-).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 22:18 



 
Profiel   

Ja het is heel mooi werk!
Ah, niet een bijscholing die komende donderdag is toevallig? Dan is er ook een congres.

23 november is er trouwens een congres 'Ervarend Leren met Paarden' in Nederland. Wellicht ook interessant voor je.
Gaat met name over de combi onderwijs(problemen) en de inzet van paarden daarin.

Hoe die van mij met kinderen zal zijn, moet de tijd nog leren. Tot nu toe vindt hij ze interessant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 23:44 



 
Profiel   

De bijscholing is deze donderdag (morgen dus) over animal assisted therapy in het algemeen... Met lezingen en workshops.
Inderdaad interessant zo'n congress, maar ik werk donderdag, dus dat is jammer genoeg niet haalbaar...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 08:33 



 
Profiel   

Ik werk ook in het buitengewoon onderwijs en onze kinderen op school volgen ook hippotherapie. Is echt magisch om ze bezig te zien met kinderen.
Vandaar uit is mijn interesse ook gegroeid om ooit ook de opleiding te volgen al twijfel ik de laatste tijd heel sterk, want hier in de omgeving zie je er altijd maar meer en meer die dit doen.
In de buurt zit er zelfs iemand die het haast uitsluitend met fjorden doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 19:13 



 
Profiel   

Hi meiden, ik lees al een flinke tijd mee stiekem hhi. Toch maar even melden :D Misschien dat sommige ons al kennen maar ik heb 2 hele leuke fjorden. Mosi (Gio x Hanne v Anton) een 1,5 jarige ''hengst'' en Nowi (Topas x Hinde v Timor) nu 6 maanden :D
Beide onwijs fijn in de omgang <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 16:10 



 
Profiel   

Aco schreef
Ik werk ook in het buitengewoon onderwijs en onze kinderen op school volgen ook hippotherapie. Is echt magisch om ze bezig te zien met kinderen.
Vandaar uit is mijn interesse ook gegroeid om ooit ook de opleiding te volgen al twijfel ik de laatste tijd heel sterk, want hier in de omgeving zie je er altijd maar meer en meer die dit doen.
In de buurt zit er zelfs iemand die het haast uitsluitend met fjorden doet.


Haak hier in het algemeen gelijk even op in. Ik heb een tijd als ''juffrouw'' gewerkt op een speciale school voor kinderen met een beperking. Als we naar de kinderboerderij mee namen of naar de ponys leefde ze helemaal op, zo tof om te zien!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 16:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 29 van de 83 [ 2071 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 83  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen