11 juli 2015 - 60-jarig jubileum Fjordenpaardenstamboek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ukie

Berichten: 934
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Brabant

11 juli 2015 - 60-jarig jubileum Fjordenpaardenstamboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 16:45

Zoals de titel al zegt, vindt op 11 juli het jubileum van het Fjordenpaardenstamboek weer plaats. Het programma staat inmiddels op de website (www.fjordstudbook.com) en in het kwartaalblad.

Wie komt er ook?

DarcoFjord
Berichten: 9
Geregistreerd: 17-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:14

Ik ben van plan om te gaan. Het lijkt me erg leuk. Ik vind het wel jammer dat er geen aandacht is voor de westernsport, aangezien ik western rijd met mijn fjord en fjorden daar best goed in zijn. Als je de veelzijdigheid van het ras wilt laten zien is het leuk om daar ook aandacht aan te besteden denk ik.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15113
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: 11 juli 2015 - 60-jarig jubileum Fjordenpaardenstamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:15

Ik ben ook van de partij! Leuk!
Straks even het programma bekijken :)

ukie

Berichten: 934
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 10:09

DarcoFjord schreef:
Ik ben van plan om te gaan. Het lijkt me erg leuk. Ik vind het wel jammer dat er geen aandacht is voor de westernsport, aangezien ik western rijd met mijn fjord en fjorden daar best goed in zijn. Als je de veelzijdigheid van het ras wilt laten zien is het leuk om daar ook aandacht aan te besteden denk ik.

Daar is misschien nog wel plaats voor in de vorm van een showblok. Als je suggesties hebt, dan mag je dat altijd doorgeven hoor (kan o.a. aan mij) :)

Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: 11 juli 2015 - 60-jarig jubileum Fjordenpaardenstamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 10:16

Jammer dat net 3 weken na mijn vakantie is aangezien als het goed is mijn paard daar staat, maar ben nog even aan het afwachten of ik contract verlening ga krijgen.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:20

DarcoFjord schreef:
Ik ben van plan om te gaan. Het lijkt me erg leuk. Ik vind het wel jammer dat er geen aandacht is voor de westernsport, aangezien ik western rijd met mijn fjord en fjorden daar best goed in zijn. Als je de veelzijdigheid van het ras wilt laten zien is het leuk om daar ook aandacht aan te besteden denk ik.


Op een eerder jubileum was er een showblok door western fjorden en, geef je dan op voor zo demo zou ik zeggen.

Naar verhouding zijn er natuurlijk niet veel leden met westernfjorden en je moet op zo dag keuzes maken.

DarcoFjord
Berichten: 9
Geregistreerd: 17-07-13

Re: 11 juli 2015 - 60-jarig jubileum Fjordenpaardenstamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:45

Ja, ik snap natuurlijk dat er keuzes gemaakt moeten worden. Ik had het persoonlijk gewoon leuk gevonden omdat het de veelzijdigheid van de fjord extra laat zien. Zelf ben ik nog lang niet goed genoeg voor een showblok (en ook niet dapper genoeg...). En inderdaad, er zijn in verhouding minder mensen met een fjord die western rijden en lid zijn van het stamboek.

Laja Schuurs zou om maar eens wat te noemen wel leuk zijn, met haar fjord Rascal is ze meervoudig kampioen in de trail (nk 2009). Ik heb weleens bij haar getraind. Rascal loopt geen shows meer, maar zoiets zou om gewoon maar een voorbeeldje te noemen wel leuk zijn om te laten zien.

Maar zonder western wordt het vast ook een hele leuke dag! Wij hebben er in ieder geval zin in en zijn zeker van de partij! Het wordt hoe dan ook vast een enorm leuk evenement en het is zeker aantrekkelijk door de veelzijdigheid van het programma en natuurlijk alle gele monsters met eigenaren die hun beste hoef voor gaan zetten.

NikkivanOlst

Berichten: 7830
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: 11 juli 2015 - 60-jarig jubileum Fjordenpaardenstamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:50

Jaaa ik heb er al zin in!

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: 11 juli 2015 - 60-jarig jubileum Fjordenpaardenstamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:55

Ik wil graag het programma bekijken maar er staat you are not authorised to view this resource.
Volgens mij zijn wij er bij. De eigenaar van mijn VP geeft volgens mij een demonstratie met zijn tweespan die dag. Hij geeft sowieso ergens een demonstratie haha maar weet niet zeker of het op het jubileum is :+

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: 11 juli 2015 - 60-jarig jubileum Fjordenpaardenstamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:16

Je moet op de stamboek site inloggen om te kunnen zien.

Zal het als ik tijd heb even overtikken.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: 11 juli 2015 - 60-jarig jubileum Fjordenpaardenstamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:36

Daar heb ik inderdaad geen account dus kan het verklaren. Maar super, dankjewel

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: 11 juli 2015 - 60-jarig jubileum Fjordenpaardenstamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 12:04

Lijkt me erg leuk.
Als ik tijd heb kom ik zeker kijken.

Amber_

Berichten: 10137
Geregistreerd: 21-06-05

Re: 11 juli 2015 - 60-jarig jubileum Fjordenpaardenstamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:32

Gio en ik zijn zeker van de partij :))

nientje78

Berichten: 3432
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Hanzestad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:27

Is er mss iemand die het programa kan kopieeren en hier kan neerzetten?
Ben ook geen lid meer,dus kan het ook niet zien,
ben wel van plan om er heen te gaan :j

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: 11 juli 2015 - 60-jarig jubileum Fjordenpaardenstamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:07

Het zijn aardig wat pagina's in het boekje, ik zal er dit weekend even voor kijken.

Marjo

Berichten: 37236
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: 11 juli 2015 - 60-jarig jubileum Fjordenpaardenstamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 00:29

Jaa superleuk! Ik ga sowieso kijken. Lijkt me ook erg leuk om mee te doen, maar denk niet dat dat mogelijk gaat zijn

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re: 11 juli 2015 - 60-jarig jubileum Fjordenpaardenstamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 19:33

Ik kom misschien kijken! Moet nog even een slachtoffer vinden die tegen die tijd meewil. Mogen helaas niet zelf ergens aan mee doen.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re: 11 juli 2015 - 60-jarig jubileum Fjordenpaardenstamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 10:55

Janine (sorry als er wat scheve enters en spaties in zitten, dit komt rechtstreeks van de website):

"Jubileum 11 juli

Het 60-jarige bestaan van onze vereniging Het Ned. Fjordenpaarden Stamboek. Ook deze keer wordt dit feestelijk gevierd. In eerdere aankondiging heeft u het één en ander kunnen lezen. Nu hebben we het programma zo ver mogelijk in orde en dat willen we graag aan u voorstellen. Op zaterdag 11 juli is er een feestelijke dag op het KNHS centrum te Ermelo. De dag zal in het teken staan van de veelzijdigheid van ons paardenras. Zo kunt u deelnemen aan een dressuuronderdeel, sport en spel, en wordt u op deze dag enige kennis bij gebracht over de algehele verzorging van paarden. Daarnaast kunt u lekker aan de ring kijken en genieten van de fjordenpaarden of fanatiek meedoen aan één van de vele onderdelen. Er zal een hoofdring zijn bij de tribune en het terras, daar worden vele show onderdelen opgevoerd, daarnaast liggen 2 ringen waar de clinic’s en voorbereiding van de show kunnen worden uitgevoerd. De impulsmarathon met als onderdeel marathon vindt plaats op een ander deel van het terrein, evenals het boomslepen.

De dressuur en vaardigheid onderdelen zullen wel in een van deze ringen plaats vinden. U kunt hier in het voorlopige programma veel over lezen, daarnaast kunt u zich via het inschrijfformulier opgeven. Ook wordt er een exterieurdag georganiseerd op dag van de centrale keuring. Deze dag zal de jubileumkeuring zijn. Naast het beoordelen van de keuringspaarden zijn hier ook verschillende sportonderdelen, waaraan u kunt deelnemen. Het verdere programma leest u in het herfstnummer. Daar zit de invulling van de dag met het inschrijfformulier in.

APK paard

Is je Fjord fit? Tijdens de APK is het mogelijk om diverse deskundigen langs te gaan voor een korte check-up. Let op, er vindt geen behandeling plaats, maar er wordt alleen advies gegeven. Een dierenarts, een tandarts, een hoefsmid, zadelpasser, chirorpractor/osteopaat/fysiotherapeut...we proberen het allemaal te organiseren binnen de APK.

En hoe zit het eigenlijk met jezelf? We willen graag dat ons paard er fit bij staat, maar zelf moeten we natuurlijk ook fit te paard. Durf je een check aan? Bekijk je houding en zit, doe informatie en advies op bij een fysiotherapeut en hoe train je je conditie naast het paard? Het is het mogelijk hier antwoord op te krijgen tijdens deze dag.

De definitieve invulling van de APK zal t.z.t. op de website verschijnen.

Geef jezelf en/of je paard op voor een APK-check via het inschrijfformulier. Let op! Beperkte plaatsen beschikbaar, vol = vol.

Authentiek fjordenpaard

Voor dit onderdeel vragen wij een ieder deel te nemen met een zo origineel mogelijke aanspanning of onder het zadel, dit mag Nederlands of Noors zijn. Het gaat bij dit onderdeel dus om het geheel; paard, kleding, harnachement en wagen. Er valt hierbij te denken aan een Noorse karjol met Noors gareeltuig of meststrooier in klederdracht.

Afhankelijk van het aantal deelnemers zal dit een aparte rubriek zijn, of opgenomen worden bij de Concours d'elegance.

Inschrijving via het formulier.

Boomslepen in parcours

Durf je het aan? Een bosbouwparcours waarbij je met je Fjord en een boomstam een vaardigheid/behendigheid parcours moet afleggen. In het parcours is het de bedoeling om zo min mogelijk strafpunten te maken, daarnaast gaat het op tijd.Hoe zo'n parcours eruit ziet? Er zijn verschillende onderdelen:

 Poortjes

 Onderdoorgang

 Loskoppelen

 Overdoorgang

 PokTok (behendigheid)

 Achteruit slepen

 Stapelen

Voor deelname dient de Fjord minimaal 4 jaar te zijn. Ervaring in het boomslepen is niet nodig. Tijdens het gehele parcours wordt je bijgestaan door een ervaren begeleider.

De Fjord kan met borst- of gareeltuig verschijnen. Daarnaast zijn ook lange strengen nodig voor dit onderdeel. Een lange zweng/knuppel is aanwezig.Het boomslepen zal plaatsvinden na de Impulsmarathon en er wordt circa een half uur per paard voor uitgetrokken.

Durf je deze uitdaging aan, geef je dan op via het inschrijfformulier.

Clinics

Kijken is leuk, maar meedoen is zeker zo leuk. Daarom is de jubileumcommissie druk bezig om een aantal interessante clinics te organiseren. Omdat nog niet alle clinics definitief zijn vastgelegd verzoeken wij jullie de website nauwlettend in de gaten te houden!

Clinic dressuur

Een bekende naam uit de dressuursport zal één of enkele clinics verzorgen. Voor deelname hieraan kan men zich opgeven via het inschrijfformulier. Meer informatie omtrent degene die de clinic verzorgt én de deelname-eisen verwijzen wij jullie graag naar de website.

Clinic vrijheidsdressuur/grondwerk

Nikki van Visibreteam zal gedurende de hele dag op het jubileumevenement aanwezig zijn met haar kraam. Daarnaast heeft zij zich beschikbaar gesteld voor diverse clinics grondwerk en/of vrijheidsdressuur in groepjes van 3 a 4 combinaties. De clinics zullen circa 45 minuten duren en iedereen is vrij om zich op te geven. Eveneens zal Nikki terug te zien zijn deze dag in het showblok.Opgeven via het inschrijfformulier.

Clinic aangespannen rijden

De kneepjes van het aangespannen rijden nog scherper afgesteld krijgen? Dat kan in de clinic aangespannen rijden. Geinteresseerden verwijzen wij graag naar de website voor meer informatie en deelname-eisen. Opgave via het inschrijfformulier.

Clinic cross

Spring- en crossliefhebbers zijn welkom bij de cross-clinic. Onder leiding van ervaren instructie ga je diverse cross-hindernissen ontdekken. Leer meer over technieken van aanrijden en springen in deze clinic. Meer informatie en deelname-eisen zullen op de website verschijnen. Opgave via het inschrijfformulier.

ABOP

Een ABOP zadelproef of menproef. Wat moet je daar eigenlijk voor doen? En wanneer kom je in aanmerking voor die mooie A of prachtige AA? Tijdens de ABOP clinics kunt u als toeschouwer óf deelnemer antwoord krijgen op deze vragen.In lesverband kan er deelgenomen worden aan de ABOP zadelproefclinic en menproefclinic, onder leiding van iemand die de kneepjes van de ABOP kent. In kleine groepen wordt er les gegeven waarbij wordt verteld hoe je je paard het best kunt trainen voor de ABOP en waar je verbeterpunten liggen.Zit jij er over te denken om een ABOP te gaan rijden?

Schrijf je snel in voor deze clinic voor een goede start of voor het verkrijgen van goede tips en adviezen bij het voortzetten van de training.

Concours d’elegance

Zoals ook op vorige jubilea, ontbreekt ook dit jaar het mooie en creatieve onderdeel Concours d'elegance niet. Jong en oud worden bij deze uitgenodigd om qua originaliteit en creativiteit de strijd aan te gaan met de andere combinaties. In het verleden zagen wij al diverse thema's voorbij komen; klederdracht waarbij de Fjord werd voorgesteld aan de hand, onder het zadel en/of aangespannen, maar ook stripfiguren, TV helden, sprookjesfiguren en dergelijke passeerden de revue. Disciplineswerden uitgebeeld zoals een marathon-outfit, lange afstands-tenue of polo-speler. Maar uiteraard bent u ook meer dan welkom om aan de Concours d'elegance deel te nemen als bakker, soldaat of clown. Alles mag en alles kan....laat uw fantasie de vrij loop.Dit onderdeel wordt gehouden aan het eind van de dag in de hoofdring, waarna aansluitend de parade zal plaatsvinden. Afhankelijk van het aantal inschrijvingen kan de wedstrijd worden onderverdeeld in:
- Onder het zadel en aan de hand
- Aangespannen (enkel- en meerspannen; mogelijk inclusief authentieke combinaties)
- Groepen

Daarnaast zal er bij de beoordeling een splitsing gemaakt worden in de leeftijdscategorie tot 12 jaar en 12 jaar en ouder.

Geef u snel op via het inschrijfformulier!

Fjordsport demonstratie

Het onderdeel Fjordsport kan al menig jaar op diverse locaties in Nederland verreden worden als wedstrijd of voor een diploma. Tijdens het jubileumevenement zullen de diverse disciplines (dressuur, springen en aangespannen) voor het publiek gedemonstreerd worden. Combinaties uit de verschillende klassen (dressuur: B, L, M, Z / aangespannen: B, L, M en springen: B en L) die het afgelopen jaar goed hebben gepresteerd of ruiters die met meerdere paarden en disciplines ervaring hebben in de Fjordsport zullen deze dag hun kunnen aan u tonen.

Deelname aan deze demonstratie gaat op uitnodiging van de commissie.

Galerij der Groten

Tijd om wat paarden in het zonnetje te zetten! We gaan dit jubileum wederom wat tijd vrij maken voor de “jong belegen” (18+) en de elitepaarden. Daarnaast willen wij ook graag wat extra aandacht besteden aan de groep fjorden die in de afgelopen 5 jaar een bijzondere prestatie hebben neergezet.

Bijvoorbeeld op het gebied van:

 Keuringen (dagkampioenen, nationaal kampioenen).

 Sportieve evenementen (AA op de Abop, nationaal kampioen aangespannen en bestgereden, bijzondere sportprestaties, het behalen van het predicaat Prestatie).

 Fokkerij (predicaten Keur en/of Preferent).

 Of is je fjord op een heel ander gebied heel bijzonder...?

In deze rubriek is het aan de eigenaren hoe zij hun Fjordenpaard willen voorstellen (aan de hand/onder het zadel).

Heb je een Fjordenpaard die past binnen één van deze rubrieken? Geef je dan op voor de Galerij der Groten via het inschrijfformulier en voeg een motivatie toe waarom jouw Fjord zo bijzonder is.

Holland’s Next Top Fjord

Wie heeft het mooist getoiletteerde Fjordenpaard van de dag, waarbij alle pluspunten van zijn of haar Fjord optimaal benadrukt worden? Een mooie vloeiende, strak geknipte of geschoren boog. Een prachtig uitgeplozen staart en voorpluk. Keurig verzorgde hoeven waardoor de bouw en stand van het paard optimaal ondersteund worden. Een prachtige vacht, schoon en glanzend en voorgesteld met materiaal dat je paard alleen maar mooier kan laten lijken dan hij al is. Kun jij je Fjord toiletteren om door een ringetje te halen? Dan is deze rubriek je op het lijf geschreven. Uiteraard verwachten we in deze rubriek, zoals eveneens op keuringen en wedstrijden, dat je ook aan je eigen tenue gedacht hebt.

Opgeven kan via het inschrijfformulier.

Impulsmarathon (Wedstrijd)

Geheel nieuw tijdens het Jubileumevenement is de Impulsmarathon. Een wedstrijd waarbij geen startkaart of diploma noodzakelijk is, maar een mogelijkheid om kennis te maken met een marathon of gezellig de strijd aan te gaan met collega-aanspanningen. De impulsmarathon bestaat uit drie onderdelen in de volgorde zoals hieronder is aangegeven:

 een dresuurproef op het hoofdterrein

 een vaardigheid op het hoofdterrein

 vier vaste hindernissen

De hindernissen van de marathon bestaan uit vier hindernissen met o.a. een waterhindernis en een brug. Aan de hindernissen zitten klittenband drop-offs. Daarnaast bevat iedere hindernis minimaal de poorten A t/m D en eventueel E. Nog voor aanvang van het evenement wordt het parcours op tekening gezet en tijdens de dag krijgt u de mogelijkheid te verkennen voorafgaand aan de wedstrijd.De impulsmarathon kan gereden worden met enkelspan, dubbelspan, tandem en vierspan. De minimale leeftijd van het paard dient 4 jaar te zijn en er wordt gereden in handicap. Daarnaast zijn de regels van het Fjordsport reglement geldend voor deze wedstrijd. De wedstrijd zal aan het begin van de dag van start gaan.

Opgave via het inschrijfformulier.

Showblokken

Iedereen die een indrukwekkende, spetterende show kan laten zien waarbij het Fjordenpaard optimaal gepresenteerd wordt, kan zich opgeven voor de showblokken. Uiteraard zijn er een aantal eisen aan verbonden:

- Een show mag maximaal 15 minuten in beslag nemen (inclusief plaatsen en weghalen van attributen)

- Bij iedere opgave dient een tekst aangeleverd te worden, die door de spreekster als tekst en uitleg gegeven kan worden gedurende de show. Natuurlijk is er ook de mogelijkheid om zelf de show van tekst en uitleg te voorzien. Hiervoor kunnen wij een headset beschikbaar stellen. Overige attributen dient men zelf zorg voor te dragen (Let op! Springmateriaal is wel beschikbaar. Indien men hiervan gebruik wil maken, graag duidelijk aangeven bij opgave.)

- Iedereen die een show onder het zadel of aangespannen verzorgt, dient de veiligheidseisendie geldend zijn voor de dag na te leven.

- Vol = vol, de commissie zal een selectie maken uit de opgaven. Iedereen krijgt hier tijdig bericht van.

Heb jij of hebben jullie een spetterende show? We zien de opgave via het inschrijfformulier met motivatie tegemoet!

Meerkamp

We gaan de strijd tussen de teams weer aan dit jubileumevenement. De meerkamp! Deze equipewedstrijd voor Fjordenpaarden-combinaties bestaat uit een aantal vooraf genoemde en omschreven onderdelen, waarbij het spelelement overheerst.

De meerkamp bestaat deze keer uit:

1. Vlaggenestafette : Estafette race met vlaggen, onder het zadel en aangespannen. Reglement zie website.

2. Waterestafette: Estafette waterrace, onder het zadel en aangespannen. (Bij teveel onderdelen komt deze te vervallen.) Per equipe wordt deelgenomen door vier combinaties onder het zadel of 1 aanspanning. Reglement zie website.

3. Stoelendans: Stoelendans uitsluitend onder het zadel. Per equipe wordt deelgenomen door drie combinaties.

Reglement zie website.

4. Tonnenrace: Tonnenrace onder het zadel en aangespannen: van elke equipe starten twee combinaties, waarvan één aanspanning. Per combinatie dient het parcours volledig gereden te worden. Alle tijden van het team worden bij elkaar opgeteld. De equipe die het juiste parcours in een zo'n snel mogelijke tijd weet af te leggen is de winnaar van dit onderdeel! Reglement zie website.

5. Menvaardigheid: Menvaardigheid parcours: van elke team is er een aanspanning (enkel- of dubbelspan).

Regelement zie website.

Presentatie goedgekeurde dekhengsten

Alle in Nederland goedgekeurde hengsten kunnen zich deze dag presenteren in het showblok Dekhengsten. De eigenaar/hengstenhouder mag de hengst geheel naar eigen wens voorstellen aan het publiek; aan de hand, onder het zadel, aan de lange lijnen, aangespannen of via nakomelingen. Gemiddeld is er vijf minuten per hengst beschikbaar, dus houd het kort en krachtig. Aan het eind van dit showblok zijn alle hengsten aan de hand welkom in de ring, voor een mooi totaalbeeld.

Eveneens zal er een fokkerijstand aanwezig zijn waar hengstenhouders hun hengst mogen promoten. Voor meer informatie en mogelijkheden hieromtrent kunnen de hengstenhouders via e-mail contact opnemen met het stamboek.

Opgave via het inschrijfformulier.

Kramen en stands tijdens het jubileumevenement: Op 11 juli zullen er tijdens het jubileumevenement in Ermelo diverse plaatsen beschikbaar zijn, om uw producten, kennis of informatie aan het publiek te laten zien, voor een zeer aantrekkelijk tarief. Voor slechts €50,- heeft u een marktkraam (2 meter) tot uw beschikking. Bent u geïnteresseerd in een marktkraam of standplaats? Laat het ons weten via e-mail.

Sponsoring: Niet in de gelegenheid om een stand of kraam te bemannen, maar wilt u wel graag een bijdrage leveren aan dit evenement en in beeld komen., denkt u dan eens over sponsoring. Van algemene sponsoring tot aan een gerichte rubriek is bespreekbaar. Meer weten en de mogelijkheden hieromtrent horen? Wij zijn bereikbaar per e-mail. Uiteraard is ook sponsoring mogelijk in combinatie met een stand of kraam.

De paden op de lanen in...:Het is mogelijk om vanuit het KNHS centrum in Ermelo, op eigen initiatief en verantwoording, een route van de Veluwetrail te rijden. Informatie m.b.t. de aanwezige routes zijn op het internet te vinden, maar zullen ook beschikbaar zijn op de dag zelf.

Eten en drinken: Het KNHS centrum is voorzien van een brasserie waar gedurende de dag diverse snacks en gerechten verkrijgbaar zijn. Aan het eind van de dag is er de mogelijkheid om gezamenlijk de dag af te sluiten met een diner (op eigen kosten).



Veiligheidsregels:

Minimum leeftijd voor deelnemers is 6 jaar.
Kinderen t/m 12 jaar moeten worden begeleid (paard wordt vastgehouden) door een volwassene.
Mennen enkelspan min. leeftijd 14 jaar, meerspan min. leeftijd 18 jaar. Alle deelnemers op het paard moeten een veiligheidscap dragen. Bij wedstrijdonderdelen aangespannen dient men ook een veiligheidscap te dragen.
Bij het springen gaat de voorkeur er naar uit dat iedereen een bodyprotector draagt.
Een goed onderhouden en passend harnachement."

Marjo

Berichten: 37236
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: 11 juli 2015 - 60-jarig jubileum Fjordenpaardenstamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 11:34

Oeh die Clinics! Daar wil ik me graag voor opgeven... Moet je zelf lid zijn? Want de eigenaresse van Winston is wel lid...

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: 11 juli 2015 - 60-jarig jubileum Fjordenpaardenstamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:05

Ik ben ook van de partij, liefst doe ik mee aan 1 van de clinics en anders kom ik met mijn camera

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: 11 juli 2015 - 60-jarig jubileum Fjordenpaardenstamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:14

@marjoow, als de eigenaar dan opgeeft kan je gewoon mee doen!

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: 11 juli 2015 - 60-jarig jubileum Fjordenpaardenstamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:17

Leuk, ik kom met beide fjordies en ga ook wel aan wat clinics meedoen. :j

nientje78

Berichten: 3432
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Hanzestad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 13:16

Dank je Annabel :)

Lisa_vera

Berichten: 657
Geregistreerd: 27-05-06
Woonplaats: Onstwedde

Re: 11 juli 2015 - 60-jarig jubileum Fjordenpaardenstamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:39

Ik ben ook van de partij.
Moet nog wel kiezen wat ik ga doen, want er zijn zoveel leuke dingen.
boomslepen lijkT me wel erg leuk :)

Marjo

Berichten: 37236
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:48

Is er hier toevallig iemand die met een trailer uit Woudenberg komt? Ik wil graag mee rijden met de dressuur clinic maar onze auto mag maar max. 1100 kg trekken en papa wilt er dus geen trailer achter hangen. Ik heb ook geen trailer.

Ik zoek dus eigenlijk iemand die (uiteraard tegen betaling) met trailer wilt rijden? Winston is super braaf op de trailer en kan er ook gerust een tijd op staan als dit nodig is in ermelo.