'moe' van het starten tussen de paarden met koudbloed.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mimp3

Berichten: 427
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Groessen

Re: 'moe' van het starten tussen de paarden met koudbloed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:58

Vorig jaar was ik met mijn haflinger op concours in Zevenaar tussen de rijpaarden. Er waren nogal wat Arabieren aanwezig die in Nederland waren om springpaarden aan te schaffen. Nou die hadden nog nooit een haflinger gezien volgens mij. We werden bijna gestalkt, overal wilden ze foto's van mijn haflinger maken. Uiteraard met kinderen vrouwen en hunzelf. Zelfs bij de dressuurring stonden hele families te wachten tot ik tijd had voor een foto. En later bij de trailer kwamen er weer anderen aan. Vond hetzelf wel erg grappig.

saral
Berichten: 236
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:50

esmmar schreef:
Lekker genieten van je paard je proef en je punten. Of je met manegepaard, haflinger of 'sportpaard' komt. Je komt toch gewoon om te laten zien hoever de combinatie is in de training. En ja daar hoort volledige concentratie bij, dus niet luisteren naar publiek of ruiters, maar lyisteren naar de signalen van je paard.


Amen

rien10
Berichten: 14727
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:51

mimp3 schreef:
Vorig jaar was ik met mijn haflinger op concours in Zevenaar tussen de rijpaarden. Er waren nogal wat Arabieren aanwezig die in Nederland waren om springpaarden aan te schaffen. Nou die hadden nog nooit een haflinger gezien volgens mij. We werden bijna gestalkt, overal wilden ze foto's van mijn haflinger maken. Uiteraard met kinderen vrouwen en hunzelf. Zelfs bij de dressuurring stonden hele families te wachten tot ik tijd had voor een foto. En later bij de trailer kwamen er weer anderen aan. Vond hetzelf wel erg grappig.

En, 'n goed bod gekregen? :-)

Punz

Berichten: 8565
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:18

Ik heb werkelijk écht nog nooit een vervelende, vreemde blik gekregen of ook maar íets gemerkt van negatief commentaar.

Start als royaal 40 plusser, ben redelijk talentloos als amazone, met een heel fijne Connemara tussen de paarden. En al hard werkend doen we het nog best redelijk ook. Het gaat traag ( komt doordat het mezelf veel tijd moeite kost om me dingen aan te leren, en het netjes leren rijden tijd vraagt...) maar inmiddels zijn de punten voor het L2 binnen, en rijden we best regelmatig ook nog in de prijzen., zo hier en daar winnen we zelfs :)

Heb tot nu toe van het jurycommentaar vooral heel veel geleerd, het heeft me gewezen op problemen in het rijden en mijn ontwikkeling gestuurd en gestimuleerd. En eerlijk: nog nooit ook maar íets van een vooroordeel gemerkt... Maar je moet er wél tegen kunnen als een jurylid je wijst op onvolkomenheden in je rijden/ in je proef ... en dat niet meteen zien als commentaar op/ een vooroordeel tegen het "ras"

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 06:14

Punz schreef:
Ik heb werkelijk écht nog nooit een vervelende, vreemde blik gekregen of ook maar íets gemerkt van negatief commentaar.

Start als royaal 40 plusser, ben redelijk talentloos als amazone, met een heel fijne Connemara tussen de paarden. En al hard werkend doen we het nog best redelijk ook. Het gaat traag ( komt doordat het mezelf veel tijd moeite kost om me dingen aan te leren, en het netjes leren rijden tijd vraagt...) maar inmiddels zijn de punten voor het L2 binnen, en rijden we best regelmatig ook nog in de prijzen., zo hier en daar winnen we zelfs :)

Heb tot nu toe van het jurycommentaar vooral heel veel geleerd, het heeft me gewezen op problemen in het rijden en mijn ontwikkeling gestuurd en gestimuleerd. En eerlijk: nog nooit ook maar íets van een vooroordeel gemerkt... Maar je moet er wél tegen kunnen als een jurylid je wijst op onvolkomenheden in je rijden/ in je proef ... en dat niet meteen zien als commentaar op/ een vooroordeel tegen het "ras"


Heel herkenbaar. . Ik ben 49 en hobbel nu wat in het M2 rond

Sanet

Berichten: 7965
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: 'moe' van het starten tussen de paarden met koudbloed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 07:44

Niet iedereen is altijd even aardig. Maar of dat nu komt omdat ik een Fries heb, of omdat zij gewoon niet zo aardig zijn, dat weet ik niet.
Maar je krijgt wel eens nare dingen, al dan niet via de zijlijn te horen. Het mooiste is dan inderdaad om hoger te eindigen dan zij.

Maar ik moet zeggen dat ik er wel van onder de indruk ben, van die kastelen van KWPN'rs met zo'n extra draf, dure vrachtwagens, sponsors, weet ik veel... En dan rij ik daartussen met m'n pooownie.
Ik heb steeds meer structuur in mijn rijden, dus daar hou ik dan moedig aan vast..

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: 'moe' van het starten tussen de paarden met koudbloed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:39

Ook ik rijd met mijn haflinger mee tussen de "echte" dressuurpaarden.. Tot nu toe niet heel onverdienstelijk en we draaien dan ook mooi mee in de middenmoot met af en toe een uitschieter naar boven. Ik heb me zéker nooit benadeeld gevoeld en krijg vaak genoeg complimenten..

Het is maar net hoe je er zelf in staat en er mee omgaat :)

dieseltje09

Berichten: 1858
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:58

Tot nu toe heb ik werkelijk nog nooit een onvertogen woord/rare blik gehoort over mijn fjord op de reguliere wedstrijd! Ik rij hier in de regio overigens zeker niet als enige met een koudbloed. Sterker nog regelmatig zijn de warmbloeden in minderheid :')
Momenteel rij ik L2 met mijn fjord en zijn we op enkele punten verwijderd van het M1.(in record tempo voor elkaar gekregen(maart voor de eerste x in de B gestart) en meer dan regelmatig met 1e of 2e prijs naar huis gegaan, 2 a 3 winst per wedstrijd is momenteel gewoon...)
Ook in het springen of met de cross(beide in het B) nog nooit een rare blik gehad.

Ik heb maar 1 wedstrijd gehad trouwens waar ik raar aangekeken werd! Dat was een koudbloedwedstrijd die oorspronkelijk alleen voor haflingers was uitgeschreven :D was ook de enige met een fjord haha. Meis met dr tinker werdt helemaal aangekeken alsof ze met een alien de losrijring instapte haha

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Re: 'moe' van het starten tussen de paarden met koudbloed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:31

Ik heb niet alle berichten gelezen, maar dit doet me denken aan een item bij Oprah Winfrey, alweer een tijdje geleden. Ze liet bij een groep mensen een grote wijnvlek in het gezicht schminken. Daarna werden ze de straat op gestuurd. Later deden ze verslag van hun ervaringen. Die waren dat mensen hun duidelijk anders bejegenden: ze staarden, keken raar of keken juist weg. Wat de proefkonijnen echter niet wisten, was dat onder het mom van even bijwerken voordat ze de straat op gingen, de visagisten de vlek weer hadden weggehaald. Die mensen waren dus hun gewone zelf, qua uiterlijk, alleen interpreteerden ze het gedrag van andere mensen helemaal in het licht van hun 'misvormdheid'.
Ik heb de indruk dat iets soortgelijks hier ook kan meespelen.

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 14:40

Wauw Jacquel, wat een rake vergelijking! :)*
Kan me er wel in vinden moet ik zeggen! Ik denk dat je gelijk hebt.