Prijs voor een Fjordenveulen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TafDef81

Berichten: 29
Geregistreerd: 14-03-16
Woonplaats: Almelo

Prijs voor een Fjordenveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 22:45

Hallo allemaal, ik ben rustig aan het rondkijken voor een Fjord, een veulen of jaarling. Liefst eentje met een apart kleurtje en aan de maat, verwachte stokmaat min. 1,45m. Merrie heeft mijn voorkeur. Hoor het graag..

TafDef81

Berichten: 29
Geregistreerd: 14-03-16
Woonplaats: Almelo

Re: Prijs voor een Fjordenveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 21:17

Helemaal niemand een idee?

Sjolvir

Berichten: 25281
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Prijs voor een Fjordenveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:21

Zijn momenteel duurder dan paar jaar geleden, want er is minder gefokt.
Voor kleurtje en maat betaal je extra, maar 1.45 is wel gangbare maat, maar hou er rekening mee dat je bij een veulen nooit weet hoe groot ze worden en voor groter dan dat betaal je ook meer.
En als paard goede afstamming heeft zal hij ook wel wat duurder zijn als eentje met geen goede afstamming.

Prijzen momenteel geen idee.

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Prijs voor een Fjordenveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:27


iirrssjjee

Berichten: 5940
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Prijs voor een Fjordenveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:31

Ik weet niet waar je woont, maar in Barendrecht zit een kinderboerderij waar elk jaar fjorden worden geboren, daar kun je misschien wel rondkijken.

Sjolvir

Berichten: 25281
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Prijs voor een Fjordenveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:32

de kleine duiker, Barendrecht.

iirrssjjee

Berichten: 5940
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:42

Sjolvir schreef:
de kleine duiker, Barendrecht.


Deze inderdaad haha.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re: Prijs voor een Fjordenveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:52

Wij hebben dit jaar ook weer aantal veulens te koop. Prijsindicatie: ca €800,-
Meer op www.bvandenberg.nl of zoek ons op facebook ;)

Feelsoproud

Berichten: 917
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:30

Ik heb net een jaarling merrie gekocht,ik ga haar morgen halen *\o/* *\o/* .

Gewone kleur,maar zowel vader als grootvader gra,volle zus ook gra dus als ik er ooit mee ga fokken toch wel wat kans op een gra.
Komt uit een goed lijntje,moderne paarden met veel beweging,maar niet heel groot(volle zus is nu met 3 jaar 1m42).
Ik heb haar 1100€ betaald.

@Bella
prijsindicatie is dit voor merrie of hengstveulen?Ik overweeg om in de loop van de zomer eventueel nog een veulen bij te kopen.En ik was er ook al over aan het denken om een keertje een uitstap te maken naar Waneperveen,lijkt me wel de moeite om bij jullie een te komen kijken,als ik de website bekijk.
Is echter wel behoorlijk eind rijden voor mij(vanuit belgie),dus daar moet ik dan maar een weekendje uit van maken :) .

Foss

Berichten: 1913
Geregistreerd: 01-02-09
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 05:35

Gefeliciteerd ben benieuwd naar foto's en de afstammelingen.

TafDef81

Berichten: 29
Geregistreerd: 14-03-16
Woonplaats: Almelo

Re: Prijs voor een Fjordenveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 21:45

Bedankt voor de reacties allemaal! Heb ik een beetje een idee. Ga alle sites etc bekijken en zodra ik een leuk veulen gevonden heb laat ik het weten

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Prijs voor een Fjordenveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:53

De Bilterhoeve fokt ook met regelmaat aparte kleurtjes zie ik op Facebook. Wat er als veulen voor prijs aan hangt durf ik niet te zeggen, maar zij zelf vast wel :)

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Re: Prijs voor een Fjordenveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:56

Bart vd berg heeft ook hele mooie veulens van goede ouders. Soms zit er ook nog een apart kleurtje tussen.

TafDef81

Berichten: 29
Geregistreerd: 14-03-16
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 21:58

Net een bericht getypt, maar wel met veel getwijfel. Ben ook ff aan het rekenen geweest, het veulen zal in opfok moeten aangezien we zelf geen grond hebben. Opfok kost in Twente ong 100 per maand, zomers goedkoper dan s'winters, maar gemiddeld dus. Als we dan 3 jaar verder zijn heeft het paardje al ruim 3000-4000 euro gekost. Misschien is het verstandiger om voor een ouder evt beleerd paard te gaan. In eerste instantie dacht ik aan een veulen/jaarling omdat mijn zoontjes nog heel jong zijn, als de jongste over 3 jaar naar school gaat krijg ik alle tijd om met een paard bezig te gaan. Dus momenteel TWIJFELS haha! Wat is wijsheid?? Als ik naar mn man moet luisteren moet ik nog 3 jaar wachten met kopen maar mis het hebben van een paard zo erg!!

TafDef81

Berichten: 29
Geregistreerd: 14-03-16
Woonplaats: Almelo

Re: Prijs voor een Fjordenveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 22:01

Bedankt voor de nieuwe reacties! Ga ook die sites bekijken. Net al even bij Bart van den Berg gekeken en ben weg van Amigo! Dat wordt sparen sparen sparen

TafDef81

Berichten: 29
Geregistreerd: 14-03-16
Woonplaats: Almelo

Re: Prijs voor een Fjordenveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 22:21

@feelsoproud, Wat leuk! Van harte gefeliciteerd, veel geluk en plezier met je jaarling

Sjolvir

Berichten: 25281
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 16:56

LennSeth81 schreef:
Net een bericht getypt, maar wel met veel getwijfel. Ben ook ff aan het rekenen geweest, het veulen zal in opfok moeten aangezien we zelf geen grond hebben. Opfok kost in Twente ong 100 per maand, zomers goedkoper dan s'winters, maar gemiddeld dus. Als we dan 3 jaar verder zijn heeft het paardje al ruim 3000-4000 euro gekost. Misschien is het verstandiger om voor een ouder evt beleerd paard te gaan. In eerste instantie dacht ik aan een veulen/jaarling omdat mijn zoontjes nog heel jong zijn, als de jongste over 3 jaar naar school gaat krijg ik alle tijd om met een paard bezig te gaan. Dus momenteel TWIJFELS haha! Wat is wijsheid?? Als ik naar mn man moet luisteren moet ik nog 3 jaar wachten met kopen maar mis het hebben van een paard zo erg!!


Goed uitgerekend en dus reden waarom een 3 of 4 jarige kopen financieel veel aantrekkelijker kan zijn en je kan al meer zeggen van de maat en het karakter.
En er sneuvelen helaas in de eerste paar levensjaren ook best veel paarden, dat risico ben je dan ook kwijt. En met zo'n jonkie kun je toch niet veel, staat ergens in de opfok en dat is het.... Dus je hebt dan wel een paard, maar ook weer soort van niet...

(Heb er zelf in gefokt en die heeft 2 1/2 jaar aan andere kant van NL gestaan en later nog een keer dik half jaar ook weer eind verderop, dus tja.. heb je wat, heb je nog niets.. en die van mij is te klein gebleven, verder super dier hoor!)

Feelsoproud

Berichten: 917
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:46

Als je begint te rekenen kan je inderdaad beter voor een 3 jarige gaan.
Ik heb ook getwijfeld,en ook enkele 3 jarigen gaan bekijken.Maar financieel was een 3 jarige op dit moment gewoon niet haalbaar,en ik had toch op korte termijn iets nodig omdat mijn andere paard anders alleen kwam te staan.

Mijn nieuwe aanwinst: Roxana du bois de Villée
Lyckängs Tempo x Brijol x Almglimt


Afbeelding


Afbeelding

Sjolvir

Berichten: 25281
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Prijs voor een Fjordenveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:48

Oh, wat een heerlijke langpootmug is het nog! Gefeliciteerd!

TafDef81

Berichten: 29
Geregistreerd: 14-03-16
Woonplaats: Almelo

Re: Prijs voor een Fjordenveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 19:44

Bedankt Sjolvir! Denk dat we dan beter voor een 3-4 jarige kunnen gaan. 1 Nadeel is dan dat het wat langer sparen is, maar ik heb de tijd. Mijn toemalige Fjord is gekocht door een vrouw van 60+. Ben 34 dus als het nu of over een jaar is, alle tijd!!

TafDef81

Berichten: 29
Geregistreerd: 14-03-16
Woonplaats: Almelo

Re: Prijs voor een Fjordenveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 19:46

@Feelsoproud. Schitterend paard heb je gekocht. Zit veel gra in haar lijn, wil je op den duur een veulen fokken?

Feelsoproud

Berichten: 917
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:48

Was oorspronkelijk niet de bedoeling,maar ben intussen al wel stiekem hengsten aan het uitzoeken :o :) .

TafDef81

Berichten: 29
Geregistreerd: 14-03-16
Woonplaats: Almelo

Re: Prijs voor een Fjordenveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 23:14

Haha is ook wel erg verleidelijk!

bir

Berichten: 1150
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Sinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:24

LennSeth81 schreef:
Net een bericht getypt, maar wel met veel getwijfel. Ben ook ff aan het rekenen geweest, het veulen zal in opfok moeten aangezien we zelf geen grond hebben. Opfok kost in Twente ong 100 per maand, zomers goedkoper dan s'winters, maar gemiddeld dus. Als we dan 3 jaar verder zijn heeft het paardje al ruim 3000-4000 euro gekost. Misschien is het verstandiger om voor een ouder evt beleerd paard te gaan. In eerste instantie dacht ik aan een veulen/jaarling omdat mijn zoontjes nog heel jong zijn, als de jongste over 3 jaar naar school gaat krijg ik alle tijd om met een paard bezig te gaan. Dus momenteel TWIJFELS haha! Wat is wijsheid?? Als ik naar mn man moet luisteren moet ik nog 3 jaar wachten met kopen maar mis het hebben van een paard zo erg!!



Dit heb je helemaal goed gezien/geteld! Dus als je zelf geen plaats hebt kun je idd beter een volwassen paard kopen over 3 jaar. Dan ben je mss minder kwijt dan 4000,- en je ziet wat je koopt !

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:17

Feelsoproud schreef:
@Bella
prijsindicatie is dit voor merrie of hengstveulen?Ik overweeg om in de loop van de zomer eventueel nog een veulen bij te kopen.En ik was er ook al over aan het denken om een keertje een uitstap te maken naar Waneperveen,lijkt me wel de moeite om bij jullie een te komen kijken,als ik de website bekijk.
Is echter wel behoorlijk eind rijden voor mij(vanuit belgie),dus daar moet ik dan maar een weekendje uit van maken :) .

Gemiddeld genomen. We maken eigenlijk niet zo heel veel onderscheid meer in geslacht, maar meer in type/maat/verwachting voor de toekomst.
En altijd welkom. In de omgeving hier diverse leuke B&B's ook.