Prijs voor een Fjordenveulen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shirleypony

Berichten: 260
Geregistreerd: 02-04-09
Woonplaats: meerle

Re: Prijs voor een Fjordenveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:38

LennSeth81, je hebt net nieuwe binnen, dit zijn oudere fotos :D

Keandra
Berichten: 1172
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Re: Prijs voor een Fjordenveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 15:19

Pascale
niets op jou hoor.

Maar in mijn ogen (en heb ook een uls staan gehad) is dat een brunblakke (welk ik er nu 2 van heb).

Dit is eentje niet om te strijden maar om zeker van te zijn voor je op een kleur afgaat.
Genetisch moeten ze het kleur perfect kunnen zeggen.
Dan is er geen discussie.
Bij sommige fjordenveulens zijn de kleuren niet duidelijk tot de eerste rui periode.

(Dus in mijn ogen is het dan beter om nog geen kleur te zeggen als je ze op een paar dagen al in de verkoop zet. Wacht dan tot ze 3 maand zijn en je 100% zeker bent van hun kleur. Dat is mijn mening.)

Ik heb trouwens aan het kijken geweest voor een van je hengsteveulens, die zijn op dezelfde dag als ons dochter geboren. Juist de centen niet voor.

shirleypony

Berichten: 260
Geregistreerd: 02-04-09
Woonplaats: meerle

Re: Prijs voor een Fjordenveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:01

Keandra,
ik heb ook een uls staan, zijn moeder en ik heb eerder uls gefokt, nu ze gaat verharen rond de ogen is ze spierwit, niet bruin zoals een isabel.

ja, al mijn veulens zijn verkocht, enkel de gulblakk hengst nog maar die is pas een paar dagen oud

Keandra
Berichten: 1172
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Re: Prijs voor een Fjordenveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:37

Dat kan.
Maar als je dan foto's plaats op een koopjes site weet je dat er uiteindelijk mensen over vallen en gaan zeggen dat het geen uls is zo op die foto's.
Dan had je nog geen vermelding moeten maken van de kleur.

En of je uls fokt of niet, maakt me eerlijk niet uit.
Het gaat erom dat je met je foto niet bewijst wat het is, dan kun je evengoed zonder foto het op kapaza zetten. Volgende keer een uitgeruifde foto en dan komen er ook geen vragen over uls of niet hier op bokt.
(Moet geen fjord met almglimt in de lijnen nog hebben, te veel hartzeer mee gehad door stamboek.)

Bilterhoeve
Berichten: 10
Geregistreerd: 10-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 18:27

Feelsoproud schreef:
Als je begint te rekenen kan je inderdaad beter voor een 3 jarige gaan.
Ik heb ook getwijfeld,en ook enkele 3 jarigen gaan bekijken.Maar financieel was een 3 jarige op dit moment gewoon niet haalbaar,en ik had toch op korte termijn iets nodig omdat mijn andere paard anders alleen kwam te staan.

Mijn nieuwe aanwinst: Roxana du bois de Villée
Lyckängs Tempo x Brijol x Almglimt


[ [url=m/Nrp8R1.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/DrEuJi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zeer mooie jaarling!inderdaad erg interessant om toch eens een veulen uit de fokken. Mams is ook zeer leuk,die heb ik bij Louis gezien. Marcel heeft goede paarden. Benieuwd hoe ze over een paar jaar zal zijn!

Feelsoproud

Berichten: 917
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:07

Bilterhoeve schreef:
Zeer mooie jaarling!inderdaad erg interessant om toch eens een veulen uit de fokken. Mams is ook zeer leuk,die heb ik bij Louis gezien. Marcel heeft goede paarden. Benieuwd hoe ze over een paar jaar zal zijn!

Danku!Ik ben er intussen ook helemaal gek van,had ik veel eerder moeten doen,terug een fjord kopen!
Staat Kalina intussen bij Louis?Marcel had het gezegd,dat zijn 2 merries half mei terug naar Louis zouden gaan om te dekken met Tempo...zusje in de maak :) .


Keandra schreef:
(Moet geen fjord met almglimt in de lijnen nog hebben, te veel hartzeer mee gehad door stamboek.)

Kan je deze uitspraak verduidelijken :) ?Mag via PB. In de mijne zit ook Almglimt(3de generatie),dus ik ben wel benieuwd.

Jilly

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 18:37

Ik ben zaterdag bij Louis geweest en toen stond Kalina er inderdaad.

Zal je even een pb sturen over Alm. Niet dat 't niet openbaar mag, maar gaat zo wel erg off topic.

W.b.t. de prijzen: denk dat je aan 800 à 900 euro moet denken voor een merrieveulen wat met alles in orde is. Voor een extreem goeie of een speciaal kleurtje wellicht iets meer.

En over de discussie: ik hoop voor je dat het een uls blijkt te zijn en je anders een regeling kan treffen.

TafDef81

Berichten: 29
Geregistreerd: 14-03-16
Woonplaats: Almelo

Re: Prijs voor een Fjordenveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 21:07

Hoi Jilly, we zijn er niet uitgekomen samen, helaas! De koop gaat niet meer door. Bedankt voor je reactie

shirleypony

Berichten: 260
Geregistreerd: 02-04-09
Woonplaats: meerle

Re: Prijs voor een Fjordenveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:21

mensen oordelen zonder dat ze bij mij geweest zijn om naar de kleur te kijken, ze mag haar niet meer kopen van mij.
eerst maar sparen voor je een paard wilt, ik heb je alle kansen geboden TafDef81

Bilterhoeve
Berichten: 10
Geregistreerd: 10-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 23:50

Feelsoproud schreef:
Bilterhoeve schreef:
Zeer mooie jaarling!inderdaad erg interessant om toch eens een veulen uit de fokken. Mams is ook zeer leuk,die heb ik bij Louis gezien. Marcel heeft goede paarden. Benieuwd hoe ze over een paar jaar zal zijn!

Danku!Ik ben er intussen ook helemaal gek van,had ik veel eerder moeten doen,terug een fjord kopen!
Staat Kalina intussen bij Louis?Marcel had het gezegd,dat zijn 2 merries half mei terug naar Louis zouden gaan om te dekken met Tempo...zusje in de maak


Ze staan inderdaad van vrijdag bij Louis :-)

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 23:51

Ik vind het niet netjes dat de koper publiekelijk nog even een sneer krijgt. Dat is toch nergens voor nodig. Helemaal niet omdat de koper zelf netjes blijft en zegt dat jullie er niet samen zijn uitgekomen.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Prijs voor een Fjordenveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 00:27

Inderdaad zeg wat onfatsoenlijk, ik zou er niet eens meer een paard willen kopen.

shirleypony

Berichten: 260
Geregistreerd: 02-04-09
Woonplaats: meerle

Re: Prijs voor een Fjordenveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 07:27

Anita45 ik krijg heel veel priveberichten met geen nette dingen erin.
ik ben het echt beu, vandaar dat ik dit plaats.
alles heb ik aangeboden, ook een kleurentest, meer kan ik niet doen.
vind het jammer dat ik dan zo door het slijk gehaald word.
wil iemand nog iets weten kan het via pb.
vind het echt jammer dat dit zo moet gaan

TafDef81

Berichten: 29
Geregistreerd: 14-03-16
Woonplaats: Almelo

Re: Prijs voor een Fjordenveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 08:54

De kleurentest moest op mijn kosten, dat is normaal,maar heb wel aangegeven dat als ze geen uls blijkt, ik niet betaal. Ook logisch toch? Toen mocht ik Zenzi opeens niet meer kopen omdat ik de fokker niet meer vertrouwde... Maar geloof me, na zoveel reacties op mijn mail,messenger, pbtjes etc dat ze volgens velen geen uls blijkt, gaat iedereen twijfelen. Verder heb ik de naam van de fokker niet door de slijk gehaald, zo zit ik niet in elkaar. Heb wel aangegeven dat ik het niet normaal vind, dat ze haar veulens na 100 dagen afspeend! Die reactie over dat ik eerst moet gaan sparen slaat op dat ik nu even zonder werk zit en heb gevraagd of ze iets langer mag blijven staan totdat ik weer werk heb, dan wordt het voor mij iets makkelijker. Hoop dat jullie mijn verhaal begrijpen en dat er meer duidelijkheid is. Nogmaals ik vind het zeer spijtig hoe dit gelopen is, wil niemands naam door het slijk halen, wil alleen eerlijkheid. Dat als ik een uls koop het ook een uls is. Het spijt me verschrikkelijk Pascale dat ik je niet meer kon vertrouwen. Hopelijk vind je voor Zenzi een 5* tehuis!

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:08

pascalefjord schreef:
Anita45 ik krijg heel veel priveberichten met geen nette dingen erin.
ik ben het echt beu, vandaar dat ik dit plaats.
alles heb ik aangeboden, ook een kleurentest, meer kan ik niet doen.
vind het jammer dat ik dan zo door het slijk gehaald word.
wil iemand nog iets weten kan het via pb.
vind het echt jammer dat dit zo moet gaan


Dat andere mensen je berichten sturen (waar ik me overigens wel iets bij kan voorstellen) geeft jou nog niet het recht om de koper zo te behandelen. Zij kan het niet helpen dat andere mensen jou benaderen met minder vleiende opmerkingen.

Foss

Berichten: 1913
Geregistreerd: 01-02-09
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:29

Gewoon netjes blijven is wel zo handig voor een fokker in de toekomst deze berichten zijn altijd te lezen.
Vecht het samen uit en niet via internet.

Foss

Berichten: 1913
Geregistreerd: 01-02-09
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:32

Louis de Vrij heeft hele mooie staan met volledig papier en een nette prijs.