Fjord merrie dekken manus

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yarkayunda
Berichten: 839
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Fjord merrie dekken manus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 09:27

Hoi!
Ik wil mijn merrie (van 5 jaar) laten dekken, en het liefst door manus (als jullie een betere hengst weten zet in de reacties) dit word haar eerste veulen en ik heb ook nog nooit eerder gefokt. Hebben jullie tips ofzo?
En is er misschien iemand met een nakomeling van manus?

doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Re: Fjord merrie dekken manus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:43

Mijn vraag is nu allen even: wat zeggen je ouders ervan?

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Fjord merrie dekken manus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:50

Tip 1: denk er héél goed over na.
Tip 2: overleg met je ouders, staleigenaar, dierenarts
Tip 3: Manus is een prachtig dier, maar past hij bij jouw merrie? Kijk daar goed naar! Wat wil je verbeteren aan jouw merrie? Heeft Manus de eigenschappen om dat te doen?

Ik heb een Manus-dochter gereden uit mijn oude Jolster-merrie, een heel grappig paard. Wel een pittige tante, pittiger dan je verwacht van een Fjord. 'In travers' over straat was meer regel dan uitzondering, ook toen ze allang van middelbare leeftijd was. Ze staat nog bij de fokker, ik weet niet hoe het nu is.

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Re: Fjord merrie dekken manus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:21

Wie zijn de ouders van jouw merrie?

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:26

yarkayunda schreef:
Hoi!
Ik wil mijn merrie (van 5 jaar) laten dekken, en het liefst door manus (als jullie een betere hengst weten zet in de reacties) dit word haar eerste veulen en ik heb ook nog nooit eerder gefokt. Hebben jullie tips ofzo?
En is er misschien iemand met een nakomeling van manus?


1. Wat vinden je ouders ervan.
2. Veulen om te houden of voor de verkoop? Risico's, kosten etc. (stalling, dierenarts etc.)
3. Ouders van je merrie?
4. Past de hengst bij je merrie? Misschien past een andere wel beter.
5. Wat wil je van de nakomeling, heel braaf dier of juist pittige? qua karakter en zelfde vraag voor exterieur, wat zoek je?

Heb zelf een veulen gefokt met voor mij geniaal karakter, maar allicht dat daar mensen heel anders over denken. Qua maat is ze helaas heel klein gebleven. Je krijgt niet altijd je hele bestelling zo geleverd als je hem gedacht had.