Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[FJ] Voorbereiding

 
Profiel   

Hoi allemaal!

Ik ben niet zo heel actief op Bokt maar zoals de titel al zegt ben ik mij nu al aan het voorbereiden op het kopen van een Fjord. Het is zeker nog niet voor direct (absoluut niet), maar ik wil eigenlijk eerder weten waar ik in de toekomst terecht kan voor een goed paardje en eerlijke mensen.. De reden waarom ik hier ook een topicje maak is dat ik deze keer echt een goede voorbereiding wil nemen. Mijn huidige paard kwam 'plotseling' in mijn leven 1.5 jaar geleden en is nu al met vervroegd pensioen vanwege blessures :')
Ik ben een lijstje aan het maken voor de toekomst met Stalnaam, Persoon en website/e-mail (gelukkig staan er al een heel deel op) :')

Mijn eisenlijstje voor de toekomst is nogal streng, dus de kans dat ik een gepast paard zal vinden is klein aangezien vraag en aanbod niet helemaal in balans zijn. Maar ik wil toch al betrouwbare fokkers, stallen of mensen die in die wereld zitten op mijn lijstje kunnen zetten. :)
Misschien handig om er bij te zetten dat ik van Centraal-Belgiƫ ben.

Dus, shoot! :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-18 11:45 



 
Profiel   

Ik zou toch op zoek gaan naar een particulier. En dan via via zodat je weet wat je in the pocket heb. Heb namelijk niet zulke goede ervaringen met handelstallen en fokkers vind ik ook niet alles. Zeker niet als ze voor de verkoop gefokt zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-18 11:46 



 
Profiel   

amado7 schreef
Ik zou toch op zoek gaan naar een particulier. En dan via via zodat je weet wat je in the pocket heb. Heb namelijk niet zulke goede ervaringen met handelstallen en fokkers vind ik ook niet alles. Zeker niet als ze voor de verkoop gefokt zijn.


Ik ben ook niet specifiek opzoek naar handelsstallen hoor. Eerder naar mensen die connecties hebben in 'de Fjordenwereld'. Helaas heb ik particulier niet echt zo'n goede ervaring, daarmee dat ik het hier even vraag :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-18 12:07 



 
Profiel   

Je moet het net treffen. Nu een lijstje aanleggen voor later heeft geen zin. Ga op zoek als je het echt nodig hebt, mensen en omstandigheden veranderen nu eenmaal.

Nu is er daarnaast ook nog eens weinig aanbod waardoor je waarschijnlijk concessies zult moeten doen in je wensenlijstje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-18 22:17 



 
Profiel   

Als je echt in de fjordenwereld zoekt denk ik dat je vrij 'safe' zit qua betrouwbaarheid.Ik zeg niet dat er geen rotte appels tussen zitten,maar de meeste fjordenfokkers in belgie zien het toch echt als een hobby en willen dan ook het beste voor hun paarden/fokproducten.

Ik meen op facebook gezien te hebben dat je op FHE al met enkel fjordenmensen kennis gemaakt hebt?Zowel P*atty van de bilter*hoeve als de stal Houtegh*em zijn mensen die zeker te vertrouwen zijn en waar je zeker ook mee in gesprek kan gaan i.v.m bepaalde eisen.

Ook Louis de Vr*ij is in belgie een betrouwbare fokker(maar zijn naam zal je via P*atty ook al wel gehoord hebben).

Ik ben zelf van Belgie maar heb deze zomer in nederland 2 fjorden gekocht bij Heste*gaarden.Ben ik ook super tevreden van,super vriendelijke mensen en paarden zijn 100% mijn zin.

Ben je intussen ook lid van de facebook groep fjordengroep en vrienden?Daar kun je ook heel wat mensen vinden met een hart voor de fjord die je willen helpen het ideale paard voor jou te vinden.

Veel succes alvast!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-18 16:16 



 
Profiel   

Feelsoproud schreef
Als je echt in de fjordenwereld zoekt denk ik dat je vrij 'safe' zit qua betrouwbaarheid.Ik zeg niet dat er geen rotte appels tussen zitten,maar de meeste fjordenfokkers in belgie zien het toch echt als een hobby en willen dan ook het beste voor hun paarden/fokproducten.

Ik meen op facebook gezien te hebben dat je op FHE al met enkel fjordenmensen kennis gemaakt hebt?Zowel P*atty van de bilter*hoeve als de stal Houtegh*em zijn mensen die zeker te vertrouwen zijn en waar je zeker ook mee in gesprek kan gaan i.v.m bepaalde eisen.

Ook Louis de Vr*ij is in belgie een betrouwbare fokker(maar zijn naam zal je via P*atty ook al wel gehoord hebben).

Ik ben zelf van Belgie maar heb deze zomer in nederland 2 fjorden gekocht bij Heste*gaarden.Ben ik ook super tevreden van,super vriendelijke mensen en paarden zijn 100% mijn zin.

Ben je intussen ook lid van de facebook groep fjordengroep en vrienden?Daar kun je ook heel wat mensen vinden met een hart voor de fjord die je willen helpen het ideale paard voor jou te vinden.

Veel succes alvast!


Hier heb ik al super veel aan! Dit is nu eens een antwoord dat ik graag heb! :D
Louis de Vry kende ik al, maar die naam heeft Patty niet genoemd ;-)
Ik ben inderdaad al lid van de Fjordengroep en Vrienden, hihi. Ik like er af en toe wel iets.
Verder stond Hestegaarden al op m'n lijstje omdat er al een ander topic van was en ik daar even heb rondgeneusd.
Verder staat daar nog op stal Dolfing in Nederland, Bart van den Berg, Stal van Egmond, het Fjordenpaard, Anita Verhoeven - De Grote en Amber Verhaegen (eigenaar van Gio). Van Belgie heb ik idd Stal Houteghem, Bilterhoeve en de secretaresse van het Stamboek zelf ;-)

Mijn bedoeling in de toekomst is eigenlijk eerst mijn Vlaamse contacten te contacteren en indien daar niets te vinden is, mijn Nederlandse. Verder hoop ik nog iemand te vinden die in de Fjordenwereld zit die eventueel wil mee gaan kijken naar een toekomstig paard, een extra paar ogen kan namelijk nooit kwaad, denk ik. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-18 18:01 



 
Profiel   

amado7 schreef
Ik zou toch op zoek gaan naar een particulier. En dan via via zodat je weet wat je in the pocket heb. Heb namelijk niet zulke goede ervaringen met handelstallen en fokkers vind ik ook niet alles. Zeker niet als ze voor de verkoop gefokt zijn.

Ben ik het niet mee eens. Ook bij particulieren komt veel bedrog,oplichting en halve waarheden voor. Geld doet nu eenmaal nare dingen met de mens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-18 18:06 



 
Profiel   

Mocht je in Belgie niets vinden, ben je bij ons (vd Berg) altijd welkom om eens bij onze fjordenstapel te komen neuzen of er wat voor je tussen zit. Wij hebben vanalles staan, meestal in de leeftijd van 0 tot 3.

Verschillende bloedlijnen, karakters en types.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 09:58 



 
Profiel   

jannegien schreef
Mocht je in Belgie niets vinden, ben je bij ons (vd Berg) altijd welkom om eens bij onze fjordenstapel te komen neuzen of er wat voor je tussen zit. Wij hebben vanalles staan, meestal in de leeftijd van 0 tot 3.

Verschillende bloedlijnen, karakters en types.


Jullie staan al op mijn lijstje :D Ik hou regelmatig de site in het oog en daar staan inderdaad wel enkele leukerds op, het is wel even rijden vanuit Belgie (ik denk rond de 3u) maar ik denk dat het me dat wel waard is ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 10:07 



 
Profiel   

Bij van den berg ben ik vorig jaar naar de hengstenshow geweest,inderdaad wel een eind rijden(ik ben van antwerpen),maar wij maakten er een weekendje uit van en dat was zeker de moeite!

Roxana kocht ik als jaarling bij Marc*el Des*camps,hij is jurylid bij het belgisch stamboek en fokt met 2 merries.Maar hij verkoopt ze wel allemaal als veulen dus dan moet je wel juist een veulen willen(en hij fokt maar om de 2 jaar,ik denk dus dat hij dit jaar geen veulens heeft).

Ik heb ook absoluut geen idee of zij iets verkopen,maar dit jaar ben ik op enkele aktiviteiten van het stamboek geweest bij Koen de B*oom/Jolien Cnae*pelinckx. Ook zeer sympatieke en vriendelijke mensen,ze hebben ook net een noorse hengst gekocht en fokken zelf ook wel wat veulens.Misschien kan je bij hen ook wel eens informeren.

Zelf heb ik toen ik op zoek was een berichtje geplaatst op 'fjordengroep en vrienden' en daar een massa reakties op gekregen(wel voornamelijk veulens).ook een lijstje gemaakt met het doel ze op het gemak allemaal te gaan bekijken(ik had ook absoluut geen haast).
Je raad het al... de eerste waar ik ging kijken heb ik gekocht :D :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-18 15:28 



 
Profiel   

Wij hebben 2 fjorden die binnenkort in de verkoop komen wegens beƫindigen paardenhobby.
Eentje met Belgisch stamboek, eentje uit NL.

Stuur maar een berichtje moest je wat info willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-18 22:14 



 
Profiel   

Die van mij heb ik gevonden via de facebook pagina Fjorden te koop. Daar staan regelmatige leuke fjorden op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 19:56 



 
Profiel   

Ik ben bij Bart van den Berg wezen kijken 2 weken geleden en ben op een super leuke fjord gevallen! We gaan hem vanmiddag ophalen! :) Het verbaasde me dat hij zo veel af wist van alle fjorden en dat hij echt weet wat hij heeft staan. Ontzettend goed geholpen en ook heel eerlijk. Heel veel keuze in maten en uiterlijk. Als er niets voor je tussen staat, heb je sowieso een leuk uitje gehad, haha. Ook leuk om de dekhengsten te zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-18 11:50 



 
Profiel   

Ik heb mijn fjordje ook bij vd Berg vandaan.
1.5u rijden enkele reis en totaal iets van 4 of 5x gaan kijken haha.
Beste keus die ik ooit gemaakt hebt! +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-18 11:53 



 
Profiel   

Op facebook bij fjordengroep en vrienden staan vaak leuke fjorden aangeboden, misschien is dat wat? :j vaak zijn het mensen die een goed huisje zoeken en die het moeilijk vinden om hun paardje te moeten verkopen. en wellicht zijn er ook mensen die bij jou in de buurt fjordjes verkopen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-18 17:25 



 
Profiel   

Amberxbjorn schreef
Op facebook bij fjordengroep en vrienden staan vaak leuke fjorden aangeboden, misschien is dat wat? :j vaak zijn het mensen die een goed huisje zoeken en die het moeilijk vinden om hun paardje te moeten verkopen. en wellicht zijn er ook mensen die bij jou in de buurt fjordjes verkopen. :)


Zit ik ook al in :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-18 17:55 



 
Profiel   

Furst schreef
Amberxbjorn schreef
Op facebook bij fjordengroep en vrienden staan vaak leuke fjorden aangeboden, misschien is dat wat? :j vaak zijn het mensen die een goed huisje zoeken en die het moeilijk vinden om hun paardje te moeten verkopen. en wellicht zijn er ook mensen die bij jou in de buurt fjordjes verkopen. :)


Zit ik ook al in :D


okee, ik hou mijn oogjes ook wel even voor je open :j .

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-18 18:07 



 
Profiel   

Amberxbjorn schreef
okee, ik hou mijn oogjes ook wel even voor je open :j .


Thanks! Het is nog niet voor direct hoor ;) Maar nu ik werk heb, kan het misschien wel eens sneller gaan dan ik eigenlijk voor ogen had :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-18 18:14 



 
Profiel   

Furst schreef
Amberxbjorn schreef
okee, ik hou mijn oogjes ook wel even voor je open :j .


Thanks! Het is nog niet voor direct hoor ;) Maar nu ik werk heb, kan het misschien wel eens sneller gaan dan ik eigenlijk voor ogen had :')



jaa las ik idd, maar misschien kom je wel al eerder iets leuks tegen :) , ookal kijk je alleen maar naar wat je later graag zou willen, dan word het zoeken al een stuk makkelijker.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-18 18:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen