Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welk zadel?

 
Profiel   

Hallo,

ik heb sinds kort een lease Fjord :o . En we zijn nu op zoek naar een goed zadel voor hem. Alleen ik heb geen idee waar ik op moet letten.

Ik zat zelf te denken aan een veelzijdigheidszadel. Ik volg elke weel dressuur les in 1x in de 6 weken gaan we springen. Dus dit lijkt mij de meest logische optie voor een zadel (??).

Ik ben nogal een leek dus vraag mij af waar ik op moet letten. Welke inch, las ergens 16.5 aangezien Fjorden nogal korte rug hebben etc.

Waar moet ik volgens jullie op letten?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-19 20:33 



 
Profiel   

Een goede zadelmaker langs laten komen, eventueel met tweedehands zadels! Zit er niet al een zadel bij het paard aangezien je hem least?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-19 20:45 



 
Profiel   

Iemand laten komen met meerdere zadels :) de boommaat en vorm/vorm van de kussens bepaalt of een zadel past op jouw Fjord, de inchmaat is afhankelijk van hoe groot jij bent. Een veelzijdigheidszadel klinkt ideaal maar in de praktijk krijg je er vaak een rare zit in, stoel zit. Succes met de zoektocht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-19 21:41 



 
Profiel   

Sowieso een goede zadelpasser laten komen :)
Ik heb zelf een fjord met een redelijk lange rug blijkbaar waar nu een Tekna S8 Dresuur 18'' op ligt. En elk zadel verschilt dan ook weer want bijvoorbeeld een 17,5" van Thorowgood was veel te groot ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 21:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen