Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nederlandse Fjordenpaarden Stamboek vraag

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Misschien een hele domme vraag maar ik stel hem toch. :o
Ik heb al een tijdje een Fjordenpaard.
Een ruin van nu 24 jaar.
Om een lang verhaal kort te maken toen ik hem kocht ben ik belazerd met zijn echte leeftijd en een nep paspoort. Hij had ook meerdere chips in zijn hals. In inmiddels zijn oude eigenaar terug gevonden. (Paard was namelijk in de handel terecht gekomen). En oud eigenaar zocht hem om te weten of alles goed met het dier ging. Via bokt hebben wij elkaar gevonden.

Maar goed over mijn vraag. Ik heb toen iemand van het Nederlands Fjordenpaarden Stamboek langs laten komen. Deze man heeft een heel nieuw paspoort gemaakt. Nu betaal ik 1x per jaar het Nederlandse Fjordenpaarden Stamboek. En is een niet zuinig bedrag zeg maar. Maar waarom komen deze kosten elk jaar eigenlijk weer terug? Kan iemand mij dat uitleggen? ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-20 17:22 



 
Profiel   

Omdat je lid bent. Je doet er alleen niks mee dus gewoon opzeggen.
Het is voornamelijk erg leuk als je fokt en keuringen loopt.

Je fjord blijft nog steeds een fjord, alleen krijg je het boekje niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-20 17:27 



 
Profiel   

Onali schreef
Omdat je lid bent. Je doet er alleen niks mee dus gewoon opzeggen.
Het is voornamelijk erg leuk als je fokt en keuringen loopt.

Je fjord blijft nog steeds een fjord, alleen krijg je het boekje niet meer.


Hoi oke dus ik kan die gewoon opzeggen?
Ik dacht namelijk dat het verplicht was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-20 18:02 



 
Profiel   

Het was waarschijnlijk verplicht voor het nieuwe paspoort. Maar nu heb je niks meer van ze nodig, dus kan je gewoon opzeggen.
Waarschijnlijk loopt je lidmaatschap van januari tot december, dus kan je opzeggen per december

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-20 18:07 



 
Profiel   

Nee hoor het is niet verplicht :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-20 18:09 



 
Profiel   

loulou schreef
Het was waarschijnlijk verplicht voor het nieuwe paspoort. Maar nu heb je niks meer van ze nodig, dus kan je gewoon opzeggen.
Waarschijnlijk loopt je lidmaatschap van januari tot december, dus kan je opzeggen per december



Oke top bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-20 19:52 



 
Profiel   

Onali schreef
Nee hoor het is niet verplicht :D


Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-20 19:53 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Fjorden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-20 20:46 



 
Profiel   

Voordat je opzegt, het stamboek organiseert ook leuke meetings, lezingen en fjorden sport dagen, met heel veel leuke rubrieken, zowel springen, mennen, dressuur, best gaand rijpaard en wat meer fun-nummers. En ook weekenden 'kamp'. Dus ook voor niet fokkers ook echt een leuke vereniging. En met 75€ per jaar helemaal niet zoveel duurder dan lidmaatschap van andere verenigingen. Maar als je er niets mee doet, ja, dan mag je gewoon opzeggen. Sterker nog, je hoefde niet lid te zijn voor aanvragen paspoort, dat doet elke rasvereniging voor je zonder lidmaatschap... Voor opname stamboek moet je wel lid worden, dan keuren ze ook of je fjord wel een fjord is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-20 21:51 



 
Profiel   

vladimir1979 schreef
Maar als je er niets mee doet, ja, dan mag je gewoon opzeggen. Sterker nog, je hoefde niet lid te zijn voor aanvragen paspoort, dat doet elke rasvereniging voor je zonder lidmaatschap... Voor opname stamboek moet je wel lid worden, dan keuren ze ook of je fjord wel een fjord is.


Klopt maar zonder lidmaatschap gelden dubbele kosten. Dan is vaak eerst lid worden goedkoper.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-20 05:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen