Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

kan een Fjord glanzen?

 
Profiel   

even een vraag uit pure interesse,

veel paarden kunnen met wat borstelwerk prachtig glanzen.
maar een fjord heb ik er nog nooit op betrapt. (vind het ook niet per se bij een fjord passen)
maar ik vraag me wel af of een fjord kan glanzen. en dan bedoel ik niet met lijnzaadolie. met genoeg van dat spul gaat een paardenvijg nog glanzen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-21 23:13 



 
Profiel   

Die lichte kleurtjes laten glanzen is wel moeilijker natuurlijk. De fjord hier glanst niet, maar die wordt nu ook niet geborsteld of gereden en is nog in wintervacht. Mijn haflinger glanst wel, maar was geschoren en krijgt ook heel andere voeding, training en is bijna dagelijks geborsteld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-21 23:17 



 
Profiel   

Tja, ik denk met een dun zomervachtje dat het eerder gebeurd. Hier krijgt mijn haflinger indd. een scheut lijnzaad en zit toch goed in zijn vacht met een mooi glansje.
Fjorden heb ik niet zien glazen nee, maar ik vind ze er ook altijd wel lekker wollig uitzien. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-21 23:38 



 
Profiel   

Met zomervacht zeker wel. In wintervacht niet zo zeer

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-21 23:54 



 
Profiel   

Elk paard kan glanzen het is alleen op lichte paarden soms wat moeilijker te zien dan op gekleurde/donkerdere. Ik omschrijf het altijd dat glans wit van kleur is en dat je daarom
op lichte paarden moeilijker ziet. Maar elk paard kan glansen als de goed verzorgt is met poetsen maar ook met voeding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 06:42 



 
Profiel   

Natuurlijk, als ze goede voeding krijgen en lekker geborsteld worden glanzen zij net zo goed. Zelfs mijn bijna 30 jarige doet dat in zijn zomervacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 07:00 



 
Profiel   

ja, ik heb het diverse keren gezien bij het ringrijden maar niet bij elke fjord even schitterend aanwezig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 07:20 



 
Profiel   

Absoluut! Zelfs in haar wintervacht zie je het. Ik kan alleen even geen recente foto.vinden wamt deze winter had ze luizen en glom er niets. :+ Foto is afgelopen zomer.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 07:30 



 
Profiel   

Van alleen lijnzaadolie voeren gaat een paard nog niet glanzen, als je het erop smeert wel (even, daarna rollen ze en blijft dat juist extra goed plakken). De keutel is een ander verhaal, want daar zit de niet-verteerde olie op.

Fjorden kunnen op zich prima glanzen, maar veel Fjorden worden incorrect gevoerd doordat ze snel te dik worden. Ze krijgen wel voldoende energie (kcal/ewpa) binnen, maar niet voldoende vitaminen en mineralen en soms ook niet voldoende eiwitten. En dan glanzen ze niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 07:42 



 
Profiel   

Ja zeker wel! Mijne glimt in de zomer als een spiegel <3 en in zijn wintervacht ook, alleen valt het minder op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 07:45 



 
Profiel   

[ img ]

Bovenin zomer, onderin winter. Kwaliteit is alleen erg achteruit gegaan door uploaden maar glans nog steeds te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 07:59 



 
Profiel   

wat een mooie fjorden hebben jullie allemaal! de glans is inderdaad wel minder duidelijk dan bij donkere paarden. daardoor misschien nooit eerder opgemerkt.

Mizora schreef
Van alleen lijnzaadolie voeren gaat een paard nog niet glanzen, als je het erop smeert wel (even, daarna rollen ze en blijft dat juist extra goed plakken). De keutel is een ander verhaal, want daar zit de niet-verteerde olie op.

Fjorden kunnen op zich prima glanzen, maar veel Fjorden worden incorrect gevoerd doordat ze snel te dik worden. Ze krijgen wel voldoende energie (kcal/ewpa) binnen, maar niet voldoende vitaminen en mineralen en soms ook niet voldoende eiwitten. En dan glanzen ze niet.


dat van die lijnzaadolie en die paardenvijg was niet serieus bedoeld. _O-
wist overigens ook niet dat je dat moest voeren haha. dacht inderdaad dat die olie in de vacht moest voor een wedstrijd. ik vroeg me al af hoe het zadel dan bleef liggen. 8)7 _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 08:19 



 
Profiel   

Ja hoor dat kan.. <3

[ img ]
Staat ze hier ook wek echt in het zonnetje maar toch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 08:26 



 
Profiel   

Daphneeeej schreef
Elk paard kan glanzen het is alleen op lichte paarden soms wat moeilijker te zien dan op gekleurde/donkerdere. Ik omschrijf het altijd dat glans wit van kleur is en dat je daarom
op lichte paarden moeilijker ziet. Maar elk paard kan glansen als de goed verzorgt is met poetsen maar ook met voeding.


Eens... mijn rode en witte Fjord deden echt wel shinen, maar je ziet minder goed als op donkere. Vast leggen lukt helemaal niet haha

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-21 20:25 



 
Profiel   

Ze kunnen zéker glimmen! *D
Die van mij glimt ook eigenlijk het hele jaar door wel, al is het idd in de winter moeilijker te zien als hij een lange vacht heeft

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-21 21:05 



 
Profiel   

Deze foto is een jaar of 10 oud. Mijn vorige pony

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 17:32 



 
Profiel   

<3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 09:37 



 
Profiel   

Mijn fjord ( wel geschoren) glansde van de week ook heel erg.
Helaas geen foto van gemaakt.

Knappe Gio <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 09:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen