Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

KI dekhengsten?

 
Profiel   

Hallo bokkers,

Ik hoop dat ik het hier goed plaats. Ik ben op zoek naar Fjorden dekhengsten die op KI staan. Ook moeten ze beschikbaar zijn voor andere rassen.

Ik heb de mogelijkheid gekregen de schwarzwalder fuchs merrie van een vriendin te laten insemineren volgend jaar. Ik mag zelf de hengst uitzoeken.

De fjord is voor mij een ras die denk ik deze merrie goed gaan verbeteren.

Ik ben er wel achter dat KI in de fjorden lastig vinden is. Heb er meerdere mailtjes tegenaan gegooid, maar krijg vaak helaas geen respons.

Neral en Kamillas ga ik binnenkort bij kijken met hun eigenaar heb ik contact en beide hengsten zijn beschikbaar voor andere rassen en KI.

Weten jullie er meer?

Wat ik zoek:
Minimaal 1.45 hoog, goed achterbeen, niet te kort in de rug,veel behang.

Hierbij nog een foto van de merrie

[ img ]


Groetjes, Jayney
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 11:23 



 
Profiel   

Ondanks ik groot fjordenliefhebbers ben denk ik maar 1 ding, wat zonde..
De Fuchs is zo prachtig ras, ik zou er geen kruising van maken maar als je voor een fjord valt een fjordenveulen kopen. Ik zou je zo niet kunnen noemen welke hengsten er via ki beschikbaar zijn, ik denk vrij weinig tot niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 11:35 



 
Profiel   

Ik ben juist mega nieuwsgierig naar de combi! :j Met Neral heb je natuurlijk vos x vos, super leuk <3

Verder weet ik dat Fenny Haas (Stal Haas) in Grijpskerk en Annabel van den Berg uit Wanneperveen ook Ki doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 11:42 



 
Profiel   

mvdbijl schreef
Ondanks ik groot fjordenliefhebbers ben denk ik maar 1 ding, wat zonde..
De Fuchs is zo prachtig ras, ik zou er geen kruising van maken maar als je voor een fjord valt een fjordenveulen kopen. Ik zou je zo niet kunnen noemen welke hengsten er via ki beschikbaar zijn, ik denk vrij weinig tot niet.



Ik snap je reactie en ja de fuchs is prachtig, maar het stamboek bepaald ieder jaar welke hengsten beschikbaar zijn per ki. In Nederland staan er weinig en je moet opletten ivm de genenpoel. Deze merrie heeft 2 fuchs kinders en is nu drachtig van fuchs nummer 3. Ook heeft zij een tinker nakomeling persoonlijk vind ik deze het mooiste gelukt.

Ik heb dus uiteraard eerst binnen het ras gekeken, maar zie hier nog geen hengsten tussen waarvan ik denk dat die haar gaan verbeteren. Er is er eentje die ik mooi vind maar staat in Oostenrijk en is dus niet uitgekozen voor KI. Zijn er nog een paar maar die zijn familie.

Waarom dan geen veulen kopen? Ik wil graag een nakomeling van deze merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 11:44 



 
Profiel   

Amber_ schreef
Ik ben juist mega nieuwsgierig naar de combi! :j Met Neral heb je natuurlijk vos x vos, super leuk <3

Verder weet ik dat Fenny Haas (Stal Haas) in Grijpskerk en Annabel van den Berg uit Wanneperveen ook Ki doen.


Ik heb stal haas paar weken geleden via mail benaderd en fb maar helaas geen respons. Want hun hadden ook wel wat hengsten die mij aanspreken.

Tot zover vanaf foto's en video's staat Neral bovenaan het lijstje <3

Maar wil uiteraard wel graag meerdere opzoeken

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 11:46 



 
Profiel   

Jayney schreef
Ik heb stal haas paar weken geleden via mail benaderd en fb maar helaas geen respons. Want hun hadden ook wel wat hengsten die mij aanspreken.

Tot zover vanaf foto's en video's staat Neral bovenaan het lijstje <3

Maar wil uiteraard wel graag meerdere opzoeken


Wat zonde!! Annabel heeft ook wat optie s! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 11:48 



 
Profiel   

Amber_ schreef
Jayney schreef
Ik heb stal haas paar weken geleden via mail benaderd en fb maar helaas geen respons. Want hun hadden ook wel wat hengsten die mij aanspreken.

Tot zover vanaf foto's en video's staat Neral bovenaan het lijstje <3

Maar wil uiteraard wel graag meerdere opzoeken


Wat zonde!! Annabel heeft ook wat optie s! :D


Had ik ook gemaild zonder respons, ik zal die nog even proberen via fb en anders van de week maar even telefoonnummers erbij zoeken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 11:58 



 
Profiel   

Ik heb inmiddels contact met stal Haas :D kan daar in nieuwe jaar komen kijken naar Jelte

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 17:46 



 
Profiel   

Heb eens zo’n kruising opgezocht en ondanks dat ik liefhebber van aparte kruisingen ben vind ik hier echt niets aan. Veel te veel richting Fjord. Terwijl het juist zo’n mooi ras is. Ik zou gewoon een hengst van hun pakken. Dan maar een kleine genenpoel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 18:37 



 
Profiel   

Ik geloof dat Hestegaarden(Pieter en Marijke van der AA) ook via KI werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 20:08 



 
Profiel   

Dankje wel allemaal voor de tips, ik zal hestergaarden nog even opzoeken :)

Van beeldmateriaal wat ik heb gezien in combi met wat ik aan de merrie wil verbeteren gaat het denk ik tussen Neral en Jelte, vind ze beide echt prachtig <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 16:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen