Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Fokadvies Fjordenmerrie/tips karakters huidige hengsten

 
Profiel   

Nexus schreef
Serieus, en als lid van het bestuur Hengstenfonds ga je zo reageren?! Lekker professioneel.
Ik vertel mijn persoonlijke ervaringen, maar zal snel mijn mond weer houden.
Succes met gelijk hebben +:)+


Wat azijn nodig? Jeetje.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 22:40 



 
Profiel   

meganvr schreef
Nexus schreef
Serieus, en als lid van het bestuur Hengstenfonds ga je zo reageren?! Lekker professioneel.
Ik vertel mijn persoonlijke ervaringen, maar zal snel mijn mond weer houden.
Succes met gelijk hebben +:)+


Wat azijn nodig? Jeetje.


Ja heel bijzonder dit :Y) :Y)


Laatst bijgewerkt door Amber_ op 26-12-21 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 22:41 



 
Profiel   

:)


Laatst bijgewerkt door Nexus op 22-10-23 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 22:43 



 
Profiel   

Ach, ik ben altijd erg blij met je hulp en connecties want zonder jou hadden we Rivvy ook niet natuurlijk <3 Erg fijn als mensen met verstand/ervaring je willen helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 22:49 



 
Profiel   

@Happyfjord, nogmaals excuses, ik weet zelf als pensionstalhouder hoe onwijs vervelend het is als er iets op internet staat wat uit de context word gehaald. Was echt niet zo bedoeld, zal voortaan beter op mijn woordkeuze letten.

Ik denk dat een keuring bezoeken lastig word voor maart helaas. Met de Corona denk ik? Anders gaan we dat zeker doen.

Heb je meer info over Kamillas Tord en Gull?

@Finnea, eens, voor mijn merrie geld ook dat ik op moet letten dat ze niet voor er niet meer uitkomt. Is nu prima, weet niet hoe dat ohz is maar sommige Fjorden worden dan van die duikbootjes :D

@Amber, stokmaat is wel een ding voor het gebruik ook. Dus inderdaad een aandachtspunt!

Nou dan zet ik Havik toch ook maar weer op de lijst haha! Fijn al die ervaringen hier!

Karant ken ik niet, ga ik ook bekijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 22:51 



 
Profiel   

Otis is een Jelte inderdaad
Slim dier, leert snel, heel braaf, en gok dat hij voor alles in is

Ik ben ieder geval fan van de hermansen, gio, neral, jelte gouden karakter

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 22:55 



 
Profiel   

Gelukkig kan je idd wel bij meeste hengstenhouders op bezoek komen! Met die, hopelijk, nieuwe van Chantal heb je ook 50% kans op een Uls. Als je iets met kleur zoekt.

Er is trouwens dit jaar een nieuwe bij gekomen, staat in het Noorden ook bij Roozeboom. Aankomend jaar verwachten ze zijn 1ste veulens, hengst heet Stolplyckans Saron 313. Ik had niet veel met de hengst van de foto s en filmpjes, maar wel nieuw bloed. Ook Gra en Rood drager.

@Megan: Thnx! Ben heel blij dat Rivvy bij jullie is. Ben heel benieuwd naar hoe ze gaat fokken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 22:59 



 
Profiel   

Ik weet niet of je Facebook hebt ?

Onze beide hengsten zijn te vinden op Facebook onder de naam Fjordhorse stallion Kamillas Tord en Fjordhorse stallion Neral. Onze jonge gullhengst genaamd Junar heeft nog geen pagina aangezien hij nog niet goed gekeurd is en van het voorjaar voor de hengsten keuring gaat. Hij is nieuw interessant bloed “ sinds een jaar bij ons en gehaald uit Noorwegen”.

Kamillas Tord is ook interessant in de fokkerij kwa bloedlijn ook nieuw en sinds 2015 in NL . Heeft diverse kampioenschap nakomelingen lopen o.a veulens, jaarlingen etc . Kamillas Tord is tevens Z1 dressuur geklasseerd en Elite hengst in België. Zijn info is te volgen op zijn Facebook pagina en anders mag je mij een privé bericht sturen.

ruitje schreef
@Happyfjord, nogmaals excuses, ik weet zelf als pensionstalhouder hoe onwijs vervelend het is als er iets op internet staat wat uit de context word gehaald. Was echt niet zo bedoeld, zal voortaan beter op mijn woordkeuze letten.

Ik denk dat een keuring bezoeken lastig word voor maart helaas. Met de Corona denk ik? Anders gaan we dat zeker doen.

Heb je meer info over Kamillas Tord en Gull?

@Finnea, eens, voor mijn merrie geld ook dat ik op moet letten dat ze niet voor er niet meer uitkomt. Is nu prima, weet niet hoe dat ohz is maar sommige Fjorden worden dan van die duikbootjes :D

@Amber, stokmaat is wel een ding voor het gebruik ook. Dus inderdaad een aandachtspunt!

Nou dan zet ik Havik toch ook maar weer op de lijst haha! Fijn al die ervaringen hier!

Karant ken ik niet, ga ik ook bekijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 23:04 



 
Profiel   

ruitje schreef
Hizkia had ik gezien, evenals Kris( uit dezelfde lijn) . Weet iemand daar wat van de karakters van?


Ik ken Hizkia enkel van foto's/filmpjes dus daar ga ik niets over zeggen.

Maar ik heb zelf ook 2 Hannibal nakomelingen, dus daar kan ik wel iets over zeggen :D .

Ik heb een 7(bijna 8 jarige) merrie van Hannibal x Lenngard. Voor mij een droompaard: zeer rijtypisch, groot(1m52), door en door braaf, doet alles voor de ruiter...ALS je haar vertrouwen kunt geven. Ze is van zichzelf vrij sensibel en onzeker, kijkerig en snel bang. Maar ze gaat voor je door het vuur als ze je vertrouwd.


[ img ]

[ img ]

Ook heb ik een ruin van 1,5 van Hannibal x Tempo die ook iets specialer lijkt van karakter. Op 18 maanden ook al 1m42,dus zeker geen kleintje.(op de foto 10 maanden)



[ img ]


Zijn moeder, de Tempo x Brijol heb ik ook nog. Dit is wel een vrij pittig paard, niet eentje waar ik iedereen mee zou wegsturen. Ze gaat niet raar doen of de ruiter eraf gooien, maar het tempo ligt vaak toch hoger dan de bedoeling is :D .


[ img ]

Uit de Hannibal merrie heb ik trouwens een Kamillas tord gehad, verkocht als 3 jarige omdat ze mij niet lag, en dat is dan weer wel 100% het type waar je naar op zoek bent. Iets klassieker, super cool, braaf,...



[ img ]

Zo zie je maar weer, elk paard heeft een moeder én vader, en vaak komen eigenschappen die wat verder weg zitten in de bloedlijn toch weer boven. Hoeveel research je ook doen, 100% voorspellen wat het word is heel moeilijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 23:13 



 
Profiel   

Om iedereen even op een ander been te zetten
https://www.google.com/search?client=fi ... +kralingen
Dit is overigens beroepsdeformatie.
Wat betreft afstammingen weet ik weinig, weet wel dat Fjorden een eigen mening hebben maar dat je goed kan sturen door duidelijk te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 11:07 



 
Profiel   

Morganlefay schreef
Om iedereen even op een ander been te zetten
https://www.google.com/search?client=fi ... +kralingen
Dit is overigens beroepsdeformatie.
Wat betreft afstammingen weet ik weinig, weet wel dat Fjorden een eigen mening hebben maar dat je goed kan sturen door duidelijk te zijn.

Wat bedoel je met die link? Ik snap het niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 11:18 



 
Profiel   

Voor mij is Hizkia een degelijke vervoerder met iets meer pk dan een paard.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 13:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen