Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Fokadvies Fjordenmerrie/tips karakters huidige hengsten

 
Profiel   

Persoonlijk ben ik van mening dat Rudsmo Rune niet zo sportief is hoor, ook onze hengst is echt al breed met flink beenwerk, wordt ook al een buffel. Ik vond Rune de eerste keer dat ik hem op de keuring zag idd te sportief, t jaar erop vond ik t ineens een heel ander paard, maar das mijn mening. T is ook net hoe je ze ervoor zet natuurlijk.

En ik ben t ook niet eens met Megan dat t een zooitje is bij t stamboek, want we zijn juist op t moment zo hard bezig alles weer op de rails te zetten met een goed bestuurs en een hele grote groep mensen achter hun die helpen om alles weer op orde te krijgen, dus om nu te zeggen dat t 10x niks is ben ik t zo niet mee eens en vind ik niet eerlijk naar alle mensen die nu keihard bezig zijn. (Sorry ik moest t even zeggen. Ik en een heel aantal anderen steken er niet voor niets een hoop vrije tijd in)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 20:27 



 
Profiel   

Dus jij schrijft een hengst af vanuit een filmpje ??
Misschien kan je beter eens hengsten gaan bekijken voordat je een oordeel kan trekken over een hengst. En voor een juiste match keuze voor jou merrie.

ruitje schreef
[ [url=m/zK17dB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier mijn niet gepoetste, niet geschoren, zo uit de klei getrokken Fjord :') .

Neral had ik eigenlijk afgeschreven door dit filmpje: [ Video ] Fijn om te horen dat hij zo braaf is. Dat filmpje is niet iets wat ik schokkend vind, maar ik vind het ook niet uitstralen dat hij super fijn is in de hand :o dus ik dacht eigenlijk dat hij mogelijk niet zo braaf was :o

Topas heb ik ook al goede verhalen over gehoord, goed om te horen dat dat nogmaals bevestigd word.

Manus twijfel ik over omdat hij 1.52 is. Dat zou ik misschien wel als 2e veulen willen maar denk ik niet als eerste( beetje aan de merrie denken haha )

Nakomelingen van Alm worden hier dus 2 keer genoemd dus Solar gaat ook op de lijst om eens te onderzoeken.

Drafur hoorde ik van dat ze pittiger waren, ben benieuwd of er nog meer mensen ervaringen hebben met nakomelingen hiervan?

Timor sla ik dus over, om dezelfde reden :)

Rudsmo Rune ziet er inderdaad wat rijtypischer uit dan ik zou zoeken, wel een heel mooi dier :D

@Anjali, dat soort type wil ik inderdaad fokken, dat echt ouderwetse bomproof type. Vroeger heb ik als 12 jarige alles gedaan wat maar kon op een Fjord, was echt het ideale puber-paard :D . Kon je alles mee :)

Wat betreft het stamboek in NL: dat weet ik, voor mij is een hengst uit het buitenland ook prima, ik hoef niet perse een NL stamboek erbij ook om die reden.

@Ragdolcat, ja die zitten er echt tussen he, van die draken :o

Ik ben ook erg benieuwd naar het karakter van Tempo, mensen met ervaringen?

Alvast onwijs bedankt voor alle reacties! Super blij mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 20:47 



 
Profiel   

Citaat
Dus jij schrijft een hengst af vanuit een filmpje ??
Misschien kan je beter eens hengsten gaan bekijken voordat je een oordeel kan trekken over een hengst. En voor een juiste match keuze voor jou merrie.

Voor mij is duidelijk dat jij totaal niet weet wie je voor hebt met ruitje als het gaat om know how en expertise . De hengst werd totaal niet afgeschreven na 2de instantie toen ze hoorde dat hij wel braaf is. Is het jullie hengst?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 20:52 



 
Profiel   

Hahaha ik denk dat jij dan niet weet wie jij voor je hebt maar ik ben de eigenaar van Neral dus dat ik een reactie geef al Hengstenhouder en fjorden fokker over een oordeel die niet klopt over mijn hengst heb ik alle recht toe.

pien_2010 schreef
Citaat
Dus jij schrijft een hengst af vanuit een filmpje ??
Misschien kan je beter eens hengsten gaan bekijken voordat je een oordeel kan trekken over een hengst. En voor een juiste match keuze voor jou merrie.

Voor mij is duidelijk dat jij totaal niet weet wie je voor hebt met ruitje als het gaat om know how en expertise . De hengst werd totaal niet afgeschreven na 2de instantie toen ze hoorde dat hij wel braaf is. Is het jullie hengst?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 20:56 



 
Profiel   

Whitepanther schreef
Persoonlijk ben ik van mening dat Rudsmo Rune niet zo sportief is hoor, ook onze hengst is echt al breed met flink beenwerk, wordt ook al een buffel. Ik vond Rune de eerste keer dat ik hem op de keuring zag idd te sportief, t jaar erop vond ik t ineens een heel ander paard, maar das mijn mening. T is ook net hoe je ze ervoor zet natuurlijk.

En ik ben t ook niet eens met Megan dat t een zooitje is bij t stamboek, want we zijn juist op t moment zo hard bezig alles weer op de rails te zetten met een goed bestuurs en een hele grote groep mensen achter hun die helpen om alles weer op orde te krijgen, dus om nu te zeggen dat t 10x niks is ben ik t zo niet mee eens en vind ik niet eerlijk naar alle mensen die nu keihard bezig zijn. (Sorry ik moest t even zeggen. Ik en een heel aantal anderen steken er niet voor niets een hoop vrije tijd in)


Jullie zijn inderdaad heel goed op weg! Maar zelf zou ik op dit moment nog steeds voor België gaan omdat daar alles in orde is. Zodra het in NL “helemaal” in orde is zou ik ook gewoon voor Nederland gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 21:00 



 
Profiel   

Dat dacht ik al Happyfjord, zie mijn vraag of het jullie hengst is. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 21:01 



 
Profiel   

anjali schreef
Ik ben ook benieuwd. Het schijnt dat het de laatste tijd een zootje was bij het Fjordenstambooek waardoor sommigen zelfs hun plezier eraan verloren,een Bokker heeft om die reden zelfs haar geweldig goede hengst naar Amerika verkocht .Een met een zeldzame roodachtige kleur,de naam weet ik zo niet meteen meer ,Gio meen ik? .Misschien staat daar nog wel een zoon van in Nederland?


Dat is "mijn" Gio <3 Mag het eigenlijk niet meer zeggen natuurlijk maar zo voelt het stiekem nog wel een beetje.

Gio heeft gedekt in de kudde waar jouw topper is geboren Ruitje :j Gio heeft daar 8 maanden in wild gelopen. Ik haalde hem na die 8 maanden op, halstertouw om, touwtje eraan en zo erop geklommen, mee de trailer in naar huis.

Zo'n vreselijk braaf en lieve hengst. Gelukkig lees ik dat dat bij meerdere mensen bij is gebleven. Er zijn veel topics van hem te vinden op bokt. Uiteindelijk is hij Z1 dressuur, B springen en L sgw geweest. Hij liep ook voor de wagen, mega allrounder dus. Vond alles leuk om te doen.

Zijn kinderen zijn over algemeen ook zo, uitzondering daar gelaten. Maar zeker met goede opvoeding heb je er wereld paarden aan!! Zijn wel laatbloeiers, geef ik mensen vaak mee. :Y) Ze worden pas mooi met 5 a 6 jaar haha. Gio was ook pas tegen 6 echt uitgroeid en toch wel oudere type!

Hier op zijn nieuwe adres :knuffel:
[ img ]

Amber_ @ [ITP] Heerlijk languit samen slapen, hengst Gio en zijn merrie.e

Er is diepvries sperma van Gio, maar wel vanuit Amerika. Dus wel iets anders prijsklasse dan wij Europeanen gewend zijn. Maar als je echt geïnteresseerd bent, kan ik het vragen voor je :j

Neral is écht net zijn pa :j braaf, rustig en heel lief. Op het filmpje is hij wat heter gemaakt, was toch de hengstenkeuring dus dan moeten ze wat meer laten zien natuurlijk. Qua draf werk heeft hij paps zeker verbeterd! _/-\o_ ook rodblak van kleur.

[ img ]

Top adresje waar Neral staat, ook om je merrie achter te laten. Gio heeft daar 2 jaar ter dekking gestaan overigens.

Zijn zoon Lavi dekt ook overigens, die is wel wat kleiner, rond 143 maar hele mooie donkere kleur.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 21:18 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Citaat
Dus jij schrijft een hengst af vanuit een filmpje ??
Misschien kan je beter eens hengsten gaan bekijken voordat je een oordeel kan trekken over een hengst. En voor een juiste match keuze voor jou merrie.

Voor mij is duidelijk dat jij totaal niet weet wie je voor hebt met ruitje als het gaat om know how en expertise . De hengst werd totaal niet afgeschreven na 2de instantie toen ze hoorde dat hij wel braaf is. Is het jullie hengst?

Als er iets is wat ik niet doe is Ruitje dr kennis in twijfel trekken
}>

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 21:33 



 
Profiel   

ruitje schreef
[ [url=m/zK17dB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Manus twijfel ik over omdat hij 1.52 is. Dat zou ik misschien wel als 2e veulen willen maar denk ik niet als eerste( beetje aan de merrie denken haha )


Manus is al overleden helaas!

Galant spreekt mij ook erg aan, maar heb ik nooit in het echt gezien. Deze lijkt mij wel wat korter en compacter gebouwd ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 21:39 



 
Profiel   

Happyfjord schreef
Dus jij schrijft een hengst af vanuit een filmpje ??
Misschien kan je beter eens hengsten gaan bekijken voordat je een oordeel kan trekken over een hengst. En voor een juiste match keuze voor jou merrie.


Afschrijven staat misschien wat hard, zo bedoel ik het niet. Meer dat ik vanuit eerste indruk op dit filmpje denk dat het dus een iets karaktervolle hengst is. Daarom dus in eerste instantie niet op mijn lijstje gezet.

Niks mis mee, het is een prachtig dier, maar ik dacht dat hij dus mogelijk niet bij mijn fokdoel zou passen. Vandaar dus dat ik ook aangaf: fijn om te horen dat hij dus wel braaf is. Ik had hem dus wel weer op de lijst gezet om te overwegen. Je maakt toch een eerste indruk op een filmpje, ik kan moeilijk alle Fjordenhengsten in het echt gaan bekijken.

Sorry als ik je beledigd heb, absoluut niet mijn bedoeling, prachtig dier maar ik dacht niet passend bij wat ik zoek :o .

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 21:41 



 
Profiel   

Overigens als je écht ouderwets, brave hengst zoekt, moet je misschien aan Havik gaan denken.

Had je verder iets aan mijn tekst? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 21:45 



 
Profiel   

anjali schreef
@Ts,jouw merrie ziet er erg lief uit.Daar zou je zo een kind mee om laten gaan denk ik. Wat dat filmpje van Neral betreft,wat is die voor de kar raar opgetuigd qua hoofdstel. Die ziet zo toch niks.Verder inderdaad een sporttype.Die mannen jutten hem wel nogal op lijkt me.Sommige mensen menen dat ze een paard een beetje "wild"moeten presenteren.


Dat laatste is denk ik ook om te voorkomen dat de fjord sloom overkomt... Vroeger hadden fjorden de reputatie (bij liefhebbers van andere rassen) sloom te zijn. Daar proberen de fjordenfokkers vanaf te komen.
Ik vond zelf juist prachtig, zo'n koelbloedig paardje, dat gewoon bleef stilstaan terwijl de rest van de paarden met de staart in de lucht wegrende vanwege iets "engs". :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 21:56 



 
Profiel   

Hizkia had ik gezien, evenals Kris( uit dezelfde lijn) . Weet iemand daar wat van de karakters van?

@Fjordotis, die van jou is een Jelte? Die vond ik prachtig namelijk!

Galant ga ik ook eens bekijken, is er nog 1 die ik niet op de lijst had dus echt onwijs bedankt voor alle tips tot zover!

Betreft het stamboek, natuurlijk super rot voor de mensen die het nu aan het opzetten zijn dat er nog steeds een geschiedenis aan kleeft. Maar ik denk dat er daardoor meer mensen zijn die zeggen: NL geregistreerd hoeft niet perse, hoe oneerlijk dat misschien ook is voor de huidige groep. Maargoed, ook ik zou op dit moment Belgisch geregistreerd niet erg vinden.

@Amber, bedankt voor je uitgebreide post! Gio heb ik ook lang gevolgd, ik moet zelf ook opletten dat ik rijtypisch niet meteen koppel aan ' heet' of ' geen familiepaard' , want ik denk dat dat ook samen kan gaan natuurlijk.

Opvoeden is het probleem niet overigens,het is niet dat ik geen hete paarden heb nu zeg maar( meer dan genoeg voor de drafsport :') ) maar dat ik eigenlijk een veulen wil fokken wat ik of aan elke willekeurige pensionklant kan verkopen, of kan houden en bij wijze van spreken iedereen mee op buitenrit kan sturen. Ik wil dus echt zo een fokken die poepiebraaf is :D

Lavi en Neral ga ik beiden eens bekijken op jouw advies.

Staat Havik bekend als braaf? Heb zelf een Bren x Havik gehad waar ik veel werk in heb moeten steken, dus ik ben wat bevooroordeeld betreft Havik :o .

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 21:58 



 
Profiel   

Het woord afschrijven klinkt inderdaad best heftig. En inderdaad was een andere woord keuze wat beter geweest. Ik zie echter helaas steeds vaker dat mensen oordelen over een video en of foto’s van een paard. Een beste match voor jou merrie kan je het beste beoordelen door hengsten persoonlijk te gaan bewonderen.

Alle hengsten bij langs gaan kan inderdaad wat lastig zijn. Maar een bezoek brengen aan een hengsten show dagen of keuringen heb je bijna alle hengsten uit een land al bij elkaar en is dan de kortste klap.

Ik me beledig voel valt mee maar wat ik hier boven ook schrijf dat mensen snel al een oordeel geven vanuit een video. Hengsten worden vaak wat pittiger voorgebracht om ze goed te laten showen en inderdaad niet de “slome boerenpaard idee” te krijgen. De markt wil steeds meer richting sport typisch maar ook rastypisch . Daarin moeten hengsten zich natuurlijk goed laten zien.

Wat voor jou een beste keuze is voor jou merrie en wat jij wil verbeteren aan jou merrie weet jij het beste.
En daarop kan je een keuze maken welke hengst je kan gaan gebruiken.

Zelf heb ik 2 ggk hengsten Neral en Kamillas Tord. Beide zeer fijne lieve hengsten. En onze Gullhengst die komend jaar voor de keuring zal gaan. Voor ons zeer fijne correcte hengsten maar ook wij als fokker dekken gewoon met hengsten van onze naaste collega’s ongeacht dat wij voor ons zelf top hengsten hebben staan.


ruitje schreef
Happyfjord schreef
Dus jij schrijft een hengst af vanuit een filmpje ??
Misschien kan je beter eens hengsten gaan bekijken voordat je een oordeel kan trekken over een hengst. En voor een juiste match keuze voor jou merrie.


Afschrijven staat misschien wat hard, zo bedoel ik het niet. Meer dat ik vanuit eerste indruk op dit filmpje denk dat het dus een iets karaktervolle hengst is. Daarom dus in eerste instantie niet op mijn lijstje gezet.

Niks mis mee, het is een prachtig dier, maar ik dacht dat hij dus mogelijk niet bij mijn fokdoel zou passen. Vandaar dus dat ik ook aangaf: fijn om te horen dat hij dus wel braaf is. Ik had hem dus wel weer op de lijst gezet om te overwegen. Je maakt toch een eerste indruk op een filmpje, ik kan moeilijk alle Fjordenhengsten in het echt gaan bekijken.

Sorry als ik je beledigd heb, absoluut niet mijn bedoeling, prachtig dier maar ik dacht niet passend bij wat ik zoek :o .

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 22:11 



 
Profiel   

Verwijderd, dacht persoonlijk op de vraag te kunnen reageren, maar geen zin in gedoe.


Laatst bijgewerkt door Nexus op 26-12-21 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 22:13 



 
Profiel   

Nexus schreef
Ik heb een Sven nakomeling; echt ouderwets qua lichaamsbouw en karakter en super kwaliteit. Groot in formaat (1.55) en capaciteit. Liep bij mij voor de verhuizing met zijn bijrijder M2 met punten voor het Z1. Doet het ook super op een sprong en in de cross.

Ik heb ook een grijze Drafur nakomeling, 1e generatie. Super snel en veel te slim; komt ook vanuit de moeder. Liep mede daarom al op 7 jarige leeftijd in het Z2 tussen de paarden. Ook een hele fijne springer en crosser, maar niet geschikt voor een onzekere ruiter. Hij heeft de leiding en uitdaging gewoon nodig.

Aan de andere kant, beide hebben een jaar stil gestaan door verhuizing van de randstad naar de Veluwe en kunnen dan zonder problemen mee naar het bos. :)

Ik zou bij voorkeur voor een ouderwets type echt voor Sven / Reinar en dergelijke gaan :)


Ik dus echt niet. Beide hengsten zijn zelf verre van ouderwets type, Sven dan ietsje meer dan Reinar.

Reinar is overigens overleden. Sven staat wel ter dekking in het Noorden. Over algemeen wel wat pittiger in karakter qua nakomelingen.


Laatst bijgewerkt door Amber_ op 26-12-21 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 22:18 



 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door Nexus op 22-08-23 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 22:24 



 
Profiel   

Nexus schreef
Nou best hoor Amber, natuurlijk ben jij de Fjord expert, maar menig Sven is ouderwetser dan ouderwets wat betreft bouw en uitstraling. De mijne is geen dooie inderdaad, maar wel een super fijne beweging, karakter en een veelzijdig talent. Maar jij zal het vast weten.


Kan aan mij liggen maar dit voelt erg sarcastisch :')

Ik vind Galant ook erg mooi trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 22:27 



 
Profiel   

ruitje schreef
Galant ga ik ook eens bekijken, is er nog 1 die ik niet op de lijst had dus echt onwijs bedankt voor alle tips tot zover!

Ja zeker doen! Naast karakter heeft hij bij mijn veulen trouwens ook sterk verbeterd op beenkwaliteit en beenstanden ten opzichte van de moeder. Dat vind ik wel een aandachtspunt in de huidige fokkerij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 22:28 



 
Profiel   

Havik IV is de vader van mijn merrie. Zij is iets van 1,50m dus wel redelijk groot.
Ikzelf vind haar wel heel lief en braaf. Heel allround. Wat luxe gebouwd en gek op springen. Ikzelf ben geen held maar toen ik haar kocht was het opstappen en wegrijden. Kon ook vrij snel op buitenrit.
Al is ze zeker niet altijd makkelijk, vooral nu in de winter, wat schrikachtiger en frisser. En je moet heel consequent zijn bij haar, al moet je dat in principe bij elk paard natuurlijk.
Maar ik heb verder geen ervaring met de hengst of fokken zelf. Maar ik kwam de naam tegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 22:30 



 
Profiel   

ruitje schreef
Hizkia had ik gezien, evenals Kris( uit dezelfde lijn) . Weet iemand daar wat van de karakters van?

@Fjordotis, die van jou is een Jelte? Die vond ik prachtig namelijk!

Galant ga ik ook eens bekijken, is er nog 1 die ik niet op de lijst had dus echt onwijs bedankt voor alle tips tot zover!

Betreft het stamboek, natuurlijk super rot voor de mensen die het nu aan het opzetten zijn dat er nog steeds een geschiedenis aan kleeft. Maar ik denk dat er daardoor meer mensen zijn die zeggen: NL geregistreerd hoeft niet perse, hoe oneerlijk dat misschien ook is voor de huidige groep. Maargoed, ook ik zou op dit moment Belgisch geregistreerd niet erg vinden.

@Amber, bedankt voor je uitgebreide post! Gio heb ik ook lang gevolgd, ik moet zelf ook opletten dat ik rijtypisch niet meteen koppel aan ' heet' of ' geen familiepaard' , want ik denk dat dat ook samen kan gaan natuurlijk.

Opvoeden is het probleem niet overigens,het is niet dat ik geen hete paarden heb nu zeg maar( meer dan genoeg voor de drafsport :') ) maar dat ik eigenlijk een veulen wil fokken wat ik of aan elke willekeurige pensionklant kan verkopen, of kan houden en bij wijze van spreken iedereen mee op buitenrit kan sturen. Ik wil dus echt zo een fokken die poepiebraaf is :D

Lavi en Neral ga ik beiden eens bekijken op jouw advies.

Staat Havik bekend als braaf? Heb zelf een Bren x Havik gehad waar ik veel werk in heb moeten steken, dus ik ben wat bevooroordeeld betreft Havik :o .


Over algemeen zijn de Haviks wel braaf idd, weet niet wat voor moederlijn achter diegene bij jou zat?

Als je fokt voor de verkoop, zou ik ook rekening houden met maat. In zin van niet kleiner dan die 144... mensen willen toch steeds groter. Nu is 150+ overdreven, maar kleiner dan 144 zou ik niet aanraden als verkoop.

Rijtypisch kan idd nog steeds familiepaard zijn. Denk dat vooral karakter doorslaggevend moet zijn. Het hele ouderwetse type is niet wat men vooral op de particuliere markt zoekt, dus ertussen in en zelf rijtypisch is zo verkocht.

Hizkia vind ik ook prachtig!!! Mooie gangen ook, ik was onder de indruk toen hij begon te lopen! Ik heb zelf een Manus gehad, die was ook echt niet voor iedereen weggelegd. :Y)

Wij hebben nu ook een Galant, leuk braaf hengstveulen. Qua gang normaal maar wel goed op de benen, maar wel wat dominanter. Galant zelf vind ik wat fors in voorhand ten opzichte van achter. Wel heel leuk karakter begreep ik <3 Wel nieuw bloed!


Laatst bijgewerkt door Amber_ op 26-12-21 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 22:31 



 
Profiel   

Karant!
Niet de meest typische hengsten uitstraling, maar qua karakter wel echt super super goed! Heel erg werkwilllig, super vriendelijk en heeft hele veelzijdige nakomelingen.

Is lekker rastypisch gefokt en echt nuger in z'n kop maar geen saaie trapzak.

Heb zelf ook een Karant en echt super veelzijdig! Voor de wagen, onder de man (dressuur, springen en crossen) en lekker naar buiten. Is flink voorwaarts maar wel heel braaf!

Nogmaals, niet een super typische hengsten uitstraling, maar qua karakter en vererving daarvan écht top!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 22:31 



 
Profiel   

Nexus schreef
Nou best hoor Amber, natuurlijk ben jij de Fjord expert, maar menig Sven is ouderwetser dan ouderwets wat betreft bouw en uitstraling. De mijne is geen dooie inderdaad, maar wel een super fijne beweging, karakter en een veelzijdig talent. Maar jij zal het vast weten.


En dan moet je nu zo lelijk doen als volwassen vrouw? :Y) Aangezien ik ooit in bestuur Hengstenfonds zat, weet ik idd wel een beetje wat te vertellen. Maar blijkbaar valt tegen spreken beetje verkeerd bij je.


Laatst bijgewerkt door Amber_ op 26-12-21 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 22:32 



 
Profiel   

+:)+


Laatst bijgewerkt door Nexus op 22-10-23 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 22:37 



 
Profiel   

Nexus schreef
Nou best hoor Amber, natuurlijk ben jij de Fjord expert, maar menig Sven is ouderwetser dan ouderwets wat betreft bouw en uitstraling. De mijne is geen dooie inderdaad, maar wel een super fijne beweging, karakter en een veelzijdig talent. Maar jij zal het vast weten.


Beetje vreemde reactie vind je zelf ook niet? Je kan ook gewoon normaal reageren natuurlijk. Niet iedereen hoeft t met elkaar eens te zijn.

Ik zou zelf Reinar juist aangeraden hebben voor mensen die een fjord voor de sport willen fokken, fijne karakters voor de sport met super gangen, maar niet voor iedereen weggelegd, als je hun drive en voorwaartse, beetje hete in goede banen kan leiden heb je echt toppers in de dressuur ring, maar voor familie paard wat te heet en mijn ervaring is ook dat zijn nakomeling vooral sportief zijn.

Sven kan ik minder over zeggen, vind hem niet sportief, maar ook niet ouderwets, hij zit er wat meer tussenin en dan wat meer richting de zware kant dan de sportieve. Ik ken verder persoonlijk geen nakomelingen van hem en heb hem zelf maar 1x gezien, toen vond ik t een vriendelijk dier zo qua eerste indruk.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 22:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen