Fjord overschrijven paspoort stamboom

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Fjord overschrijven paspoort stamboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:06

De enige reden om het paspoort op jouw naam te zetten is voor het geval als je m ooit kwijt mocht raken. Dan kun je wat makkelijker een duplicaat aan vragen. Die gaat namelijk altijd naar de laatst geregistreerde eigenaar.
(Of dat moet inmiddels ook zijn aangepast met nieuwe regels?)

stippel

Berichten: 109
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 20:39

Ik vind dit ook niet bij het paard behorende kosten horen. Ik kan er zat andere dingen van doen die meer noodzakelijk zijn, of leuker (er zit hier een fijne ruitersportzaak vlak om de hoek ;) ). Dat een paard kosten met zich meebrengt weet ik, dit is de vierde in mijn leven die ik koop. Maar dit vind ik onzinkosten.

Maar ik denk dat ik dit dan ook niet ga betalen en misschien proberen het ergens anders goedkoper voor elkaar te krijgen.

En als eigendomsbewijs is het koopcontract bij het paspoort toch al voldoende?

Ik heb helemaal geen stamboek nodig.

StalNollie

Berichten: 9119
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:55

cissy schreef:
De enige reden om het paspoort op jouw naam te zetten is voor het geval als je m ooit kwijt mocht raken. Dan kun je wat makkelijker een duplicaat aan vragen. Die gaat namelijk altijd naar de laatst geregistreerde eigenaar.
(Of dat moet inmiddels ook zijn aangepast met nieuwe regels?)


Nee hoor, ook nooit geweest

Gewoon zo laten, op naam is niet verplicht

stippel

Berichten: 109
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-22 10:09

Ben wat wijzer geworden. Ik heb gebeld met het nrps, die het minste rekenen voor overschrijving. Helaas mogen zij dit sinds kort niet meer doen met een paspoort dat door een stamboek is uitgegeven.
De aardige mevrouw zei ook dat het niet verplicht is en er geen haan naar kraait als ik het niet overschrijf. Het enige wat van belang is dat is dat het paard registreerd is door de locatiehouder.