Veulen van Galant of Gio

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Veulen van Galant of Gio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-23 17:05

Hoi wij zijn aan het kijken om een Fjord te kopen. Nu 2 ruinen op het oog eentje van Galant 2,5jaar en eentje van Gio 3,5jaar. Hier ook mensen met veulens van deze 2 heren en die tips hebben waar extra op te letten?

Feelsoproud

Berichten: 917
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Re: Veulen van Galant of Gio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 12:51

Ik ben zelf nooit écht Gio-fan geweest, is niet helemaal mijn type. Maar hij heeft zichzelf zowel via de sport als via zijn nakomelingen al dubbel en dik bewezen. Fijne, brave, werkwillige paarden geeft hij.
Galant heeft nog niet zoveel nakomelingen, ik denk dat een 2,5 jarige uit zijn eerste jaargang (in nederland) zal zijn, dus daar valt nog weinig over te zeggen. Ik heb hem in 2022 op de hengstenkeuring in belgie gezien, hij liep daar toen een hele nette verrichtingsproef, zag er ook wel een heel braaf en aansprekend paard uit.

Op fb, in de groepen ‘fjordenpaarden benelux’ en ‘ fjordengroep en vrienden’ ga je in principe wel veel mensen met nakomelingen van beiden vinden.

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 13:02

Ik ben, als vorige Gio eigenaar, natuurlijk mega gekleurd haha 8-) .... Dus je kan me altijd vanalles vragen!

Ik heb hem vanaf veulentje tot 10 jaar gehad. Mega braaf en lief karakter, liep altijd samen met merrie s of ruinen buiten. Iedereen kon er mee weg rijden.

Hij is dagkampioen op HK België geweest en in NL voor leven goedgekeurd. Daarnaast liep hij idd ook in de sport, Z dressuur, B springen en Eventing. Maar vooral zijn karakter, zijn nuchterheid, werkwilligheid waren zijn grootste pluspunten.

Hij is zelf 152cm groot. Over het algemeen zijn zijn nakomelingen wel laatbloeiers. Gio was zelf ook rond 6 a 7 echt uitgezwaard en af haha. <3

Hij staat nu in Amerika.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Gio als afgespeend, wollig (lelijk haha) veulentje.

Afbeelding

En zo kan ik nog wel gaan met foto 's haha.

Welke 3.5jarige Gio is het? :D

Galant is ook een werkwillig dier! Mooi stoer Front! Hij staat in Strijen, je bent geheid welkom daar hem te bekijken :D

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-23 13:48

Amber_ schreef:
Welke 3.5jarige Gio is het? :D

Galant is ook een werkwillig dier! Mooi stoer Front! Hij staat in Strijen, je bent geheid welkom daar hem te bekijken :D


Ik heb je PB gestuurd

Wat een prachtige foto’s en mooie dier <3

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 13:53

SandraWierda schreef:
Amber_ schreef:
Welke 3.5jarige Gio is het? :D

Galant is ook een werkwillig dier! Mooi stoer Front! Hij staat in Strijen, je bent geheid welkom daar hem te bekijken :D


Ik heb je PB gestuurd

Wat een prachtige foto’s en mooie dier <3


Ik heb geen berichtje, maar misschien ben ik te snel haha. Hij was een topper.

GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Re: Veulen van Galant of Gio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 14:24

Ik heb zelf een fjord van Jelte (die komt net als gio van hermansen)

Dit is mijn 3e fjord en dit karakter is echt heel veelzijdig, werkillend en meedenkend ;) daar staan ze ook wel bekend om

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-23 14:29

Amber_ schreef:
Ik heb geen berichtje, maar misschien ben ik te snel haha. Hij was een topper.


Was iets fout gegaan nu pb

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 18:11

Ik heb een 2,5 jarige zoon van Galant, zelf gefokt uit mijn Timor x Bjorkmann merrie. Ik zocht een hengst met een vergelijkbaar type als mijn merrie met een goed karakter die op beenwerk en hoeven zou kunnen verbeteren. Hij heeft precies gedaan wat ik hoopte <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lienepien95

Berichten: 817
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 18:33

Hier een inmiddels alweer 6-jarige merrie van Gio.

Ze is een enorm lieve pony die geen vlieg kwaad doet. Ze is in principe nog niet ingereden (door persoonlijke omstandigheden) maar kinderen kunnen prima op haar stappen en ze luistert braaf.

Ze is heerlijk voorwaarts en iedereen loopt er zo mee weg. Ze schrikt vrijwel nooit (enkel als ze al erg voorwaarts is en wil racen...) en is een echt blij ei.

Ze is helaas iets kleiner gebleven dan gehoopt (1.42 m), maar wij willen haar voor geen goud meer kwijt!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dito56
Berichten: 53
Geregistreerd: 08-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 00:20

Wat zijn fjorden toch mooie paarden.

Mooie hengst ook die Gio.