Dreams DO come true, welkom Olaf

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NorwayFjord

Berichten: 3153
Geregistreerd: 10-02-08

Dreams DO come true, welkom Olaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-23 03:26

Hoihoi, leuk dat je in mijn topic kijkt :D

Al sinds ik op mijn 8e ben begonnen met paardrijden had ik 1 droom net als vele paardenmeisjes: een eigen paard. Helaas zat dat er niet in bij ons thuis dus op mijn 12e keek ik rond voor een verzorgpony en dat werd Fjord Pieta. Door Pieta compleet verliefd geworden op de Fjordjes maar na 2 jaar werd ze helaas verkocht en daarna heb ik andere verzorgpony's en -paarden gehad, maar nooit meer een Fjord. Ook die droom voor een eigen paard bleef bestaan maar nooit was de mogelijkheid er om er 1 te kopen.

Tot 2 maanden geleden ineens van alles samen viel en daar was hij ineens 2 dagen later op Ehorses <3 Maar wel in Duitsland dus ik vond het retespannend om telefonisch contact op te nemen in halfbakken Duits en Engels wat de verkoper niet goed sprak :+ Door omstandigheden kon ik pas een maand later komen kijken en ze hebben hem al die tijd voor mij gereserveerd.

Eenmaal daar aangekomen na 3 uur reistijd kwamen we aan bij dit beeld en je ziet het wel aan mijn hoofd: compleet verliefd :+

Afbeelding

Daarna hem lekker meegenomen naar de bak en ook daar was ik super tevreden dus met de eigenaren gezeten en besloten dat ik hem ging kopen! Nu weer een maand later is het eindelijk zover en gaan we hem vandaag ophalen:

Naam: Olaf (officieel Gandur FJ)
Ras: Fjord
Kleur: Ulsblakk
Geslacht: Hengst
Vader: Østerkov's Gulliver
Moeder: Virginia van 't Vene (v. Kris)

Gezien de tijd dat ik dit topic plaats kan je wel zien dat ik súper zenuwachtig ben dus ik dacht: dan ga ik gewoon alvast een topic maken :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zijn vader Gulliver is ook nog van de fokkers dus die heb ik bij mijn bezoekje ook gezien en geknuffeld, super lieve en knappe hengst <3 Als Olaf ook zo word prijs ik mezelf gelukkig!

Afbeelding

Nu nog uren geduld hebben tot we eindelijk echt richting Duitsland gaan, 3 uur enkele reis! We plannen rond half 10 te vertrekken en dan is het echt zo ver.

Zo spannend! *\o/*

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 04:54

Gefeliciteerd en een goede reis vandaag!

imaudy
Berichten: 5046
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Dreams DO come true, welkom Olaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 05:20

Ik volg. Superleuk veulen.
Wat ontzettend aardig dat de fokker hem zo lang vastgehouden heeft voor je.

Muronia

Berichten: 19563
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Dreams DO come true, welkom Olaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 07:28

Wat een lief verhaal. Heel veel succes vandaag met de zenuwen en veel geluk met je nieuwe vriendje Olaf <3

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 07:30

Wat onwijs leuk! Lief dst de fokker hem al die tijd wilde reserveren voor je! Hele goede reis straks!

NorwayFjord

Berichten: 3153
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-23 07:54

Dank jullie wel voor de lieve reacties <3 Ik ben de fokkers ook enorm dankbaar dat ze hem voor me wilden reserveren, ik denk dat het voor beide kanten toen al goed voelde :)

Ik heb uiteindelijk nog een uurtje geslapen net en toen ging de wekker alweer! Mijn beste vriendin rijdt met de vrachtwagen dus we gaan eerst haar paarden verzorgen en dan door vanaf stal. Olaf komt daar ook te staan dus extra leuk :D

LaPluche

Berichten: 1980
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Re: Dreams DO come true, welkom Olaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 08:24

Heel knap! <3
Een veilige reis.

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Re: Dreams DO come true, welkom Olaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 08:51

Veel plezier! En veilige reis.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Dreams DO come true, welkom Olaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 14:49

Wat leuk Sharon! Veel plezier met ophalen

mala26

Berichten: 5003
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Dreams DO come true, welkom Olaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 14:53

Wat leuk! Gefeliciteerd

NorwayFjord

Berichten: 3153
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-23 14:55

Dank jullie wel! <3

We zijn op de terugweg, hij staat echt meeega zoet. Ben nu al een heel trots baasje! <3

Afbeelding

manzano

Berichten: 23944
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Dreams DO come true, welkom Olaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 15:26

Wat een droppie! <3 Veel plezier samen!!

_Carien

Berichten: 1798
Geregistreerd: 13-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 15:31

We zitten samen in het veulen 2023 topic, maar leuk om ook hier jullie vorderingen te lezen. Hij is prachtig en wat een kleine bollie zo in de trailer. Goede reis naar huis!

Celebi
Berichten: 3658
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 15:33

Gefeliciteerd! Ik heb echt een zwak voor Fjorden ook vanaf jongs af aan. Veel plezier samen. <3

Gombal
Berichten: 119
Geregistreerd: 22-12-15

Re: Dreams DO come true, welkom Olaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 15:47

Wat een leuk snuitje heeft hij . Geniet er van.
Ook ik heb via ehorses mijn paardje gevonden, ook in t Duits. Vond t toen ook heel spannend en wenste op het moment van bellen, dat ik vroeger beter had opgelet in de Duitse school lessen. Maar t is wel gelukt

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:16

Gefeliciteerd met je droom pony <3

NorwayFjord

Berichten: 3153
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-23 21:20

Bedankt allemaal! Het is zeker een dikke bolliewollie <3

De reis is echt super gegaan, beter had absoluut niet gekund want hij was een engeltje. Helaas ging het op stal niet zo goed, hij is 2x door de draden gegaan en daardoor ook een keer bij de club waar hij bij moet gaan komen erin gegaan. Dit ging mis en deze gingen alle 4 achter hem aan. Dus mijn vriendin heeft een stal van haar leeg gemaakt en daar staat hij nu tevreden te slapen en aan z'n hooinetje te knagen. Heb even flink gejankt want ik was kapot en had gehoopt dat het ietsje soepeler zou gaan allemaal op stal. Nu lekker naar bed en morgenvroeg weer naar terug, hopelijk kan ik er dan wat meer van genieten ipv vooral huilen en vol zitten met spanning :)

Afbeelding

Afbeelding

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: Dreams DO come true, welkom Olaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 21:47

Draad is gewoon lastig als ze dat niet gewend zijn. Mijn veulen zou dat ook gedaan hebben, zij duuwt overal tegenaan als ze ergens doorheen wilt. Eerste keer alleen op stal was ze over de deur gesprongen als we niet op tijd ingegrepen hadden. Laat hem gewoon even op stal wennen. Kun je er een paard naast zetten zodat ze door de stal heen kennis kunnen maken?

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 22:01

Wat een knapperd. <3

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Dreams DO come true, welkom Olaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 23:06

Heel herkenbaar hoor! Het lijkt allemaal zo mooi maar die eerste dagen zijn vaak stressvol. Komt goed!

ruitje

Berichten: 12319
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Dreams DO come true, welkom Olaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 23:10

Wat een knappe! Gefeliciteerd!

Lizenlotte
Berichten: 405
Geregistreerd: 17-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 23:37

Dat koppie van hem op die foto van jullie samen bij de stal..heel herkenbaar! Mijn muts kan ook precies zo kijken _O-
Het is wel echt een knapperd zeg, veel plezier met hem het komt vast goed met jullie samen!

_Carien

Berichten: 1798
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Dreams DO come true, welkom Olaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 23:42

Ach, wat een guitje. Begrijpelijk je spanning hoor. Het is fijn als je een maand verder zou zijn vanaf nu en alles z’n weg heeft gevonden.

xYaartje
Berichten: 1465
Geregistreerd: 25-05-10

Re: Dreams DO come true, welkom Olaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 23:57

Wat leuk dat Olaf er eindelijk is! Heel veel plezier met hem!
Gimli was gelukkig heel makkelijk vanaf dag 1. Die blijft netjes achter het draad. Godzijdank.
Geniet van je knappe Olaf en echt. Geloof er in. Het komt allemaal goed!

nimbletje
Berichten: 784
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Dreams DO come true, welkom Olaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 07:04

Wat een knapperd! Heerlijk hoofdje heeft hij. Misschien kun je hem eerst samen zetten met 1 van de andere uit de kudde. Of nu opstal al 1 ernaast zetten? Succes het komt vast goed!