ben ik te groot voor me fjord?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saar_

Berichten: 598
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 14:20

Een fjord kan heel veel hebben, Dat is een feit. Maar als je weet dat je aan de dikke kant ben ga dan je beestje niet expres kwellen! Koop een shire/belg/fries. Die kunnen daar wel degelijk tegen en ziet het er ook fraaier uit!

Annemarie

Berichten: 3426
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Wageningen/Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 14:21

K1MmEl schreef:
uh heb je wel alle reacties gelezen?? want de naam waar ze dit topic onder geopend heeft is niet van haar dus dat is zij niet er zijn geen foto's van de topic opener in dit topic geplaatst


Hoo, sorry.
Inderdaad niet het hele topic gelezen nee.
Was zoveel werk.

K1MmEl

Berichten: 1159
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Moergestel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 14:33

haha nee maar ik vind wel dat je gelijk hebt, het kan!! en maakt niet uit dat je niet alles gelezen hebt hoor kan gebeuren, heb ook zovaak geen zin om alles te lezen

alex66

Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: ben ik te groot voor me fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 14:43

Saar_tje hoe het er uit ziet zal mij een zorg zijn en iedereen die daar moeite mee heeft kan de andere kant uit kijken.

fjorden kunnen een veel hoger gewicht dragen dan mijn persoontje dus een ander paard kopen lijkt me niet nodig en zeker geen fries want die kunnen veel minder hebben als een fjord.

en ik kwel mijn paard niet expres, ik kwel hem helemaal niet hij kan het makelijk hebben.

na 33jaar in de paarden weet ik heus wel wat wel en niet kan en mocht ik het idee hebben dat hij het niet aan zou kunnen dan stop ik vandaag nog.

maar voorlopig was meneer vanmorgen weer eens zo gek als een deur dus ik blijf lekker rijden.

wat een ander er ook van denkt of zegt, en dat raad ik de TS ook aan

K1MmEl

Berichten: 1159
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Moergestel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 14:47

ben het helemaal met je eens

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:15

Waar gaat dit nou helemaal over :s.. Over dik en niet dik te zwaar of licht :S slaat nergens op .. Lotte stelt een vraag.. en nu gaat het over een heel ander onderwerp. Dus nu alleen nog reacties of ze te groot is!

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:42

Ik denk dat het allemaal wel gaat hoor!! Fjorden zijn sterke paardjes en als jou fjordje van 17 jaartjes nog op conditie is, waarom zou je er dan niet lekker mee op ponykamp gaan!?!

off-topic
Piet_ethel, bokt is inderdaad informatief en voor 'goed bedoelde' adviezen. Boor dat meisje dat ook niet zo ontzettend de grond in. Fjorden zijn sterke paarden en staan bekend om hun kracht. Er zijn zoveel plaatjes die niet kloppen, maar het gaat niet alleen om het plaatje ook de band die je met zo'n beestje hebt!

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:42

dubbel post
Laatst bijgewerkt door linda_arnold op 28-05-06 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

netam12

Berichten: 2941
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Apeldoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:44

Dat ligt er aan of je te lang heb ik heb een wat dunne fjord niet echt dun maar ook niet dik (zie profiel),
En zelf ben ik 173 1.74 en me fjord is 1.48 dat kan nog net maar moet soms wel eens met me hakken rijden anders kan ik er niet bij

alex66

Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: ben ik te groot voor me fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:45

Meliaforever je heb wel gelijk dat deze discussie een beetje of topic gaat maar het was Lotte die direct aangevallen werd door piet_ethel.

hij vond dat ze eerst maar eens moest gaan afvallen en voegde daar in het algemeen ook nog eens aan toe dat dikke mensen niet mogen paard rijden.

dat schoot bij mij en anderen in het verkeerde keelgat en daar heb ik op gereageert

ik ben van mening dat Lotte gewoon op haar fjord moet gaan rijden, dat beest kan dat best hebben.

en ze moet zich niet gek laten maken door mensen die er een andere mening op nahouden ook al verkondigen zei die menig als was het een vast staand feit

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:50

Citaat:
off-topic
Piet_ethel, bokt is inderdaad informatief en voor 'goed bedoelde' adviezen. Boor dat meisje dat ook niet zo ontzettend de grond in. Fjorden zijn sterke paarden en staan bekend om hun kracht. Er zijn zoveel plaatjes die niet kloppen, maar het gaat niet alleen om het plaatje ook de band die je met zo'n beestje hebt!


Daarnaast heb ik net in je profiel gegeken en kwam ik ook een meisje tegen op een shetlander ??BUNNY?? die veelste groot was voor het beestje! EERST NAAR JE ZELF KIJKEN EN DAN PAS OORDELEN!!

Verder ben ik het dus met alex66 eens! Nu mag het weer on topic

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:52

dat was even voor een foto! ga daar nou geen probleem over maken!

ChristaMoor

Berichten: 2641
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:56

Dat is nu dus het probleem: andere mensen praten je aan dat het niet kan. De hele wedstrijdsport is gebaseerd op grote(re) paarden. Dat je ook heel veel plezier kan hebben met een kleiner paard/pony, die het overigens makkelijk aankan, wordt vaak vergeten door dit beeld wat geschept is. Ook kan je er nog rustig mee aan het werk.
Zeker een fjord kan gewoon een volwassen ruiter hebben.

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 16:00

Als 90% van de postreply's zegt dat ze NIET te lang is, ondanks dat er geen foto is.........IS ZE NIET TE LANG!


Maar ga niet oordelen als je foto's in je profiel hebt staan die het tegendeel van die zogenaamd goed bedoelde kennis/advies bewijzen!En alleen voor de foto, yeah right--> reactie van ethellover over haar zelf op bunny ---> het zijn 1 niet mijn pony's en 2 ja ik rijd erop ..maar niet galop gewoon stappen en draven..!Qua gewicht oke, maar qua lengt hindert ze hem behoorlijk! Dat stukje mag meneer piet nog toevoegen op zijn goed bedoelde paarden kennis

EthelLoverr

Berichten: 127
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Oegstgeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 16:18

ik zat er op voor de foto!! ik stap niet met m maar dat zei ik om de mensen in MIJN topic nog kwader te maken .. ( Dit gaat nu niet over mijn topic maar over die van lotte dus je gaat wel heeeel erg of topic!! :S ) Zeik gewoon niet zo als het voor een foto is hinder ik m niet!!! Duss asjeblieft ga niet over mij beginnen dat ik die shet hinder..!!

EthelLoverr

Berichten: 127
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Oegstgeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 16:21

Citaat:
Daar hebben we de zestigjarige piet weer, Wil je alsjeblieft uit me leven verdwijnen,
Ik wil reactie,s van bokkers!


Jij wou een haflinger van 1.30 kopen die heel modern gebouwd is en daar wou jij!! op gaan zitten, en rijden. Terwijl jij wel ff meer weegt als mij en nog groter ook!



Niet banketstaaf lotte maar hij is een bokker :S

EthelLoverr

Berichten: 127
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Oegstgeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 16:23

K1MmEl schreef:
wie heeft gezegd dat ze eik steviger is, dat kan ik nergens van afleiden hoor... mar zal wel aan mij liggen. ik zou zeggen ga lekker op ponykamp, je rijd er toch al een tijdje op, en ging toch goed lijkt me. je merkt zelf het beste of het paard je te zwaar vind. ik denk niet dat je snel te zwaar bent. paarden zijn sterke en fjorden al helemaal. en als je zegt dat hij redelijk stevig gebouwd is, kan het echt geen kwaad. ik zou me niet te veel van die mensen hier aantrekken die negatief zijn. ga gezellig op ponykamp en veel plezier.



Piet kent haar..!! :S DUUUUH!!

EthelLoverr

Berichten: 127
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Oegstgeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 16:25

annuh25 schreef:
Ehm, ben ik nou zo blond (vast wel) maar staat hier ergens haar gewicht? Hoe kan je dat dan weten???

Sorry als ik er overheen heb gelezen!
En piet_Ethel, ik vind het een beetje jammer hoe je praat, net alsof dat meisje het expres fout doet. Zal wel aan mij liggen



Omdat die haar kent he..!! nog al logisch!!

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: ben ik te groot voor me fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 16:26

Dat kan zeker weten,. want eigenlijk hoort de Fjord en de Haflinger nog bij paarden, hoewel je dat niet zou zeggen is het toch zo.
Dus, zelfs volwassene passen op Fjorden en Haflingers,. maak je maar niet druk hoor


ze is dus niet te lang
Laatst bijgewerkt door Melanie_B op 28-05-06 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 16:26

Om mensen nog kwader te maken

Het gaat steeds meer op een topic van meliaforever en jou topic lijken!!

Lotte openent een topic, meneer met zoveel paardenverstand reageert en vervolgens doen jullie niets anders dan het topic lopende te houden door hem te verdedigen! Ik heb lotte één maal zien postte de rest is van jullie

sylOw

Berichten: 162
Geregistreerd: 18-05-06

Re: ben ik te groot voor me fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 16:27

on toppic: ik vind dat je geoon op je pony kan rijden en op ponykamp kan gaan als het beestje er plezier in heeft
hij kan je kwa lengte makelijk aan en kwa gewicht ook wel het maakt geen bal uit of je slank bent of wat voller
ik rij zelf ook op een fjord

even off toppic: ik hebt in wel meer toppic's gelezen dat er gewoon op die kleine shet van piet word gereden door bunnylover of ethellover
en dat is ook geen gezicht ik heb het zelfs op de tv gezien
kijk eerst even naar jezelf hoe het eraan toe gaat en oordeel dan over anderen

EthelLoverr

Berichten: 127
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Oegstgeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 16:28

linda_arnold schreef:
Als 90% van de postreply's zegt dat ze NIET te lang is, ondanks dat er geen foto is.........IS ZE NIET TE LANG!



Maar ga niet oordelen als je foto's in je profiel hebt staan die het tegendeel van die zogenaamd goed bedoelde kennis/advies bewijzen!En alleen voor de foto, yeah right--> reactie van ethellover over haar zelf op bunny ---> het zijn 1 niet mijn pony's en 2 ja ik rijd erop ..maar niet galop gewoon stappen en draven..!Qua gewicht oke, maar qua lengt hindert ze hem behoorlijk! Dat stukje mag meneer piet nog toevoegen op zijn goed bedoelde paarden kennis



als jullie nou liever hebben dat piet niet meer reageerd op dit topic dan gaat die wel weg hoor.. Want er valt toch niets te leren met jullie jullie denken dat jullie alles kennen maar jullie kennen de helft nog niet!! Toedeloee! Piet

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 16:29

AMEN!!

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 16:30

Nee ze is niet te lang!

EthelLoverr

Berichten: 127
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Oegstgeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 16:31

linda_arnold schreef:
Om mensen nog kwader te maken

Het gaat steeds meer op een topic van meliaforever en jou topic lijken!!

Lotte openent een topic, meneer met zoveel paardenverstand reageert en vervolgens doen jullie niets anders dan het topic lopende te houden door hem te verdedigen! Ik heb lotte één maal zien postte de rest is van jullie


Ahjohh L.ul niet zoo!! Jij praat meer dan ons.. en piet weet meer dan jullie jah!! hij gaat al 50 jaar met paarden om of langer... En wij verdedigen m niet maar t is waar!!
Toedeloe majoo en Feliess!