hoe dik is de vacht van jullie fjord?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rosa_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 16:28

Die van mij heeft in de winter ook geen dikke vacht gehad. Ligt gewoon een dikke deken op, soms zelfs 2. Dus nu ook weer helemaal dun.

bientoi

Berichten: 550
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: ridderkerk/rijsoord

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 16:56

Tigra zit nu helemaal niet meer in een dikke vacht. Ze heeft ook niet zoveel verhaard, zit nooit zoveel haar op Ookal staat ze zonder deken in de winter.

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:02

Rian zit al weer een tijdje in haar zomervachtje

rianne1987

Berichten: 1005
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuidland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 17:10

Vanita heeft in de zomerperiode een heel dun vachtje. in de winter word ze geschoren omdat ze anders zo nat blijft na het rijden dus in de winter heeft ze ook een dun vachtje.

wheezie

Berichten: 60
Geregistreerd: 18-06-06
Woonplaats: Geldermalsen

Re: hoe dik is de vacht van jullie fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 10:31

mijn ijslander heeft ook altijd een hele lange vacht en dik en blijft lang verharen. ze komen sneller door hun vacht heen als je ze borstelt met een zweetmes. zo'n lange van metaal die heeft kleine karteltjes aan een kant en dan kun je heel zacht erover heen doen en dan gaan er super veel haren tegelijk mee af! succes

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: hoe dik is de vacht van jullie fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:11

Die van mij heb ik afgelopen winter 2 keer geschoren. Maar nu zit hij weer vrij dik in het haar. Hij is wel weer aan het verharen voor de 2e keer dit voorjaar. Meestal is het pas eind juli echt dun, en dan begint zijn wintervacht meestal weer halverwege augustus te groeien.
Toen hij jonger was zat hij wel al veel eerder en dunner in het haar.Hij is nu 18.