Wat voor reacties krijg jij?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fritsiej

Berichten: 2340
Geregistreerd: 06-03-05

Wat voor reacties krijg jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 17:18

Dat wil ik wel eens weten van jullie!

Wat voor reacties krijgen jullie van mensen die je tegenkomt met je Fjord.
Of van mensen die op stal staan.
Of van hier op bokt?

Op straat krijg ik meestal van die reacties van mensen tegen hun kinderen.
Kijk wat een mooi paardje! Mag ik hem aaien?!

Veder krijg ik ook reacties dat ze zo dik is en ja, de dunste is ze niet.
Maar ook wel dat we een leuk stel zijn.

Wat voor reacties krijgen jullie?

Sunshine1

Berichten: 520
Geregistreerd: 24-01-05

Re: Wat voor reacties krijg jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:24

ik krijg vaak te horen: jee ik heb nog nooit zo'n mooie fjord gezien *trotsheid* en wat kan ze goed springen

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:01

Ik krijg altijd hele leuke positieve foto's over Odin op wedstrijden en met springlessen

Rosa_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Friesland

Re: Wat voor reacties krijg jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:24

Soms van dat ik naar de keuring moet met dat beest. Heel vaak dat ze fjorden eigenlijk stom vinden maar deze leuk. En vandaag nog van de jury dat ze zo mooi liep. En sprong.

rianne1987

Berichten: 1005
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuidland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:58

Ik krijg vaak te horen dat ze niet van fjorden houden maar die van mij erg leuk vinden.
En vandaag kreeg ik te horen van wat andere ruiters die we onderweg tegen kwamen dat ze mijn paard wel erg stoer vonden.
Er stonden namelijk flink wat vistentjes en die andere paarden durven er niet langs.
Ook komen er altijd kinderen naar me toe die haar graag willen aaien.

Sabbel

Berichten: 1139
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Wassenaar

Re: Wat voor reacties krijg jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:30

"Wat een leuk koppie heeft ze!" vandaag nog

"Wat een mooie kleur!"

"Is ze een kruising?" / "Is dat een Fjord?"

Ik vergeet er nog een:

"Wat een mooie manen"

(Krijg dezelfde opmerkingen over allbei m'n fjorden)

Fritsiej

Berichten: 2340
Geregistreerd: 06-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 20:32

Hahah, nou je het zegt.
Iemand zei laatst; "Kijk! Dat is nou een ijslander!
En ik zo This een Fjord

Sabbel

Berichten: 1139
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Wassenaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:35

Hihi, ja dat hoor ik idd ook vaak, of ze ijslanders zijn.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:53

Krijg vaak positieve reacties, maar met fotos hier op bokt krijg ik heel vaak:
"Ik ben geen fjordenfan, maar deze vind ik wel erg leuk"
"Ik houd absoluut niet van fjorden, maar deze is geweldig"

Naja en dan te bedenken dat ik fotos plaatst van gemiddeld stuk of wat verschillende fjorden (en verschillende types) vind ik het toch elke keer weer lollig om te lezen....

In het bos is het heel vaak ook positief. Maar omdat we meestal ook met meerderen rijden (4 a 5 stuks) vind iedereen het geweldig...stel van die stoere hanekammen

Verder denkt iedereen altijd dat het superbrave kinderponytjes zijn, maar dan zien ze ons aankomen en dan zie je ze toch vaak even bedenkelijk kijken (stel stikgekke gele monsters, waar ik geen klein kind op weg laat rijden, maar als ze eenmaal stil moeten staan omdat we staan te kletsen ofzo, dan zijn het schaapjes).

Lisa_vera

Berichten: 657
Geregistreerd: 27-05-06
Woonplaats: Onstwedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:04

Ik kreeg 1 keer te horen : KIJK EEN SHETLANDER!! nou dan moet je ook maar even de andere kant op kijken om niet te gaan lachen. Ze vinden haar vaak mooi! Wat heeft die een mooie hanenkam krijg ik ook vaak naar mijn hoofd geslingert. Ahh wat lief en natuurlijk het gebruikelijke mag ik haar even aaien. En soms vragen ze zelfs nog hoe ze heet.

Sabbel

Berichten: 1139
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Wassenaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:11

Een shetlander?? Die had er vast niet veel kaas van gegeten!

wupke
Berichten: 2318
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:17

Als ik foto's plaats van Wupke krijg ik altijd hele liefe berichtjes van iedereen! En als ik met Wupke naar buiten ga is het altijd zo van he is dat niet een fjord

Lisa_vera

Berichten: 657
Geregistreerd: 27-05-06
Woonplaats: Onstwedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:45

haha jah dat zei een klein jongetje!! Ik vond het zo leuk om te horen! ik heb hem daarna maar uitgelegd dat shetlanders kleiner zijn en deze kleur niet hebben

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:58

Meestal dat ze het erg leuk beestje vinden
Ojah, nat is ookwel eens aangezien voor een halfinger

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:59

Dat ze punk-manen heeft
En dat ze een mooie luxe fjord is, maar dat wist ik al

_Cassandra_

Berichten: 1912
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Den Bommel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 22:17

Wat een lekker koppie heeft hij zeg!

Weet je zeker dat je een fjord hebt en geen arabier? (komt omdat meneer zich nogal vaak uit loopt te sloven of hij denkt dat hij een 3 jarige is)

Wouw die heeft een mooie voorpluk!

En doordat hij veel is afgevallen hoor ik nu ook steeds van goh wat ziet hij er goed uit, niet te dik, niet te dun, gewoon precies goed

Ik kom ook vaak een jongen tegen met de buitenritten en die zegt altijd: "ik wou dat ik me cap bij had"

bah dat paard stinkt. Komt omdat oxbow nogal graag in zijn eigen zeik ligt. In de winter blijft die geur zo lekker hangen in z'n wintervacht, in de zomer krijg ik het zo weg met een beetje water.

Wauw wat kan die strekken!

Mick_G

Berichten: 1019
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Ter Aar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 22:22

"loopt mooi, voor een fjord!"
"wat een mooie ruime gangen, voor een fjord!"
"voor een fjord, is deze best mooi!"

Dit soort reacties vaak. En natuurlijk: "Ik houd totaal niet van fjorden, maar deze vind ik super mooi!"

En donderdag moest ik met wedstrijd tussen de z-pony's losrijden, die meiden zaten me aan te kijken of ik gek was om met een fjord serieus dressuur te rijden. En eentje vond whisper zo eng dat de pony op hol sloeg

Jillyken
Berichten: 1045
Geregistreerd: 18-05-05

Re: Wat voor reacties krijg jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 22:23

In het begin dat wij met onze fjorden gingen wandelen op straat kregen we vooral reacties van: zo'n knol hoort voor de kar, op die dikke kan je toch niet rijden enz...

Maar na enkele jaren zijn de mensen in de buurt het wel gewoon dus zeggen er niks van, enkele mensen vinden ze mooi en leuk en lief

We zijn in bos een keer een groep oudere mensen tegen gekomen en die reacties waren echt leuk
Eerst vroegen ze of het haflingers waren of prezewalski
Ze zagen onmiddellijk dat Bidonja zwanger was en ze dachten dat Cilda (drachtige merrie maar veel slanker dan Bidonja) de hengst was van een jaar of 2 }> maar ze vonden ze heel leuk, met die 2kleurige rechtopstaande manen en erg lief enz

izabella
Berichten: 940
Geregistreerd: 29-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 22:26

Meestal zijn de reacties wel leuk. Vooral bij kinderen zijn mijn fjordjes favoriet.
Natuurlijk zijn er de bekakte personen die altijd flauwe opmerkingen zullen blijven maken, maar ik probeer me daarvoor af te sluiten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 23:20

kijk mama een pony met een rits

mn instructrice vind fjorden helemaal niks, maar [***] is de uitzondering op de regel
en verder vind iedereen [***] gewoon gewelllldig natuurlijk

Fietspomp
Berichten: 4756
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 23:24

Tijdje terug werden de fjorden beleerd voor de kar, ze stonden toen op een manege die nogal anti fjord was volgens mij
Liepen we langs was het ieuw lelijk of gadver of hoe kan je daar op rijden (okee ik geef toe het stelt ook niet veel voor maar dat licht ook aan de eigenares ) Ook waren ze dik (klopt ook zelfde reden als over het rijden) en ook waren ze dik in de wintervacht en dat was lelijk (vond ik juist wel schattig maar goed )

Op straat vinden veel mensen ze leuk. Dat zijn dan wel de mensen die niet met paarden omgaan.
De mensen die wel met paarden omgaan reageeren nogal negatief.

Charret
Berichten: 1297
Geregistreerd: 12-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 01:33

Ik krijg op de manege super leuke reacties. Vind haar de moooiste pony, komt vaak door de kleur en de manen bij de kinderen denk ik. Maar ik krijg vaak ook de opmerking, voordat ze Alies daarwerkelijk hebben zien lopen, dat het sloome dieren zijn en dat ben ik zo zat om te horen!
Wat DarkDreamer wat dat betreft zegt zie ik ook wel terug hoor. Alleen Taco deugt voor die mensen.

Lisa_vera

Berichten: 657
Geregistreerd: 27-05-06
Woonplaats: Onstwedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 09:55

EEN PONY MET EEN RITS???? haha ik vind het wel heel origineel verzonnen!

Anoniem

Re: Wat voor reacties krijg jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:47

"Zo hee, die is dik"
"Hij loopt heel netjes voor een Fjord"
Zadelmaker; "de meeste Fjorden lopen niet zo braaf" (volgens mij valt dat best mee, maar okee... )
"Hij is wel eigenwijs"
"Dat was mijn lievelingspony van ponykamp" (hij heeft een tijdje meegelopen met de ponykampen)

ennehm... oja;
"Nee, ik wil niet meer op die pony!" (want hij zou eigenwijs zijn, en 'onhandelbaar' )
En toen wilden we hem een poosje mee laten lopen in de lessen, zodat ie wat meer beweging zou krijgen; "Ja, sorry, maar niemand wil er op" (waarom niet?? )

Echt vreemd, dat mensen m'n pony als 'onhandelbaar' aanzien. Ik bedoel, hij heeft streken, maar dat zit nou eenmaal in hem. Dat is gewoon een Fjord vind ik

furora
Berichten: 152
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Wat voor reacties krijg jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:01

Kijk mam een indianen paard[i.v.m de manenkam]