Hebben jullie ook een fjord die niet drachtig wordt??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suzan1981

Berichten: 738
Geregistreerd: 10-05-06
Woonplaats: Rockanje

Hebben jullie ook een fjord die niet drachtig wordt??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 12:15

Hoi,

Mijn fjorden merrie heb ik 2 jaar achter elkaar bij de familie pijnenburg gehad in het dekseizoen, en is dan ook meerdere malen gedekt door Kventin maar helaas zonder resultaat.

Wie heeft er ook een pony met het zelfde probleem?

Liefs Suzanne

Sabbel

Berichten: 1139
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Wassenaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:31

Sinds ik mijn merrie heb is ze niet meer gedekt.
Maar ik weet wel dat ze de eerste keer dat ze werd gedekt (toen was ze 6) gust is gebleven, en het jaar daarop heeft het wel gepakt.
Is de da er al is bij geweest? Wie weet is er een medische reden? Anders gewoon nog een keer proberen?

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:24

Heb je d'r laten controleren door een DA? En zo ja, als er niks aan de hand is, zou je het met een andere hengst kunnen proberen. Sommige combinaties 'willen' niet...tis niet altijd te verklaren

murie21
Berichten: 436
Geregistreerd: 26-08-03

Re: Hebben jullie ook een fjord die niet drachtig wordt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:51

Ik ben met Murell ook al voor het 2e jaar bezig en dat wil ook niet. Heb haar door dierenarts laten onderzoeken maar het wil nog steeds niet echt.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:57

Ken ook een merrie die al geregeld gedekt is maar steeds niet wil pakken. Nu is ze onder een ander geweest, dus ben benieuwd of ze het nu wel pakt.

Mn huidige merrie is ook verkocht omdat ze niet drachtig wou worden. Degene die haar toen kocht was ook een hengstenhouder die daar voor het eerst kwam (volgens mij) en die zou zichzelf niet zijn als ie dr niet onder de hengst zou doen thuis, dus twee keer dr onder geweest (1 hengstigheid) en mevrouw was drachtig!

mexxje

Berichten: 1764
Geregistreerd: 17-06-05
Woonplaats: friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:01

wel de lusten niet de lasten!!!

izabella
Berichten: 940
Geregistreerd: 29-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:39

Ja, zou er ook een dierenarts bij halen. En eventueel met een andere hengst proberen...

Jillyken
Berichten: 1045
Geregistreerd: 18-05-05

Re: Hebben jullie ook een fjord die niet drachtig wordt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:10

Bij ons was in 2004 Cilda ook niet drachtig te krijgen, bleek dat ze een schimmel in de baarmoeder had, in 2005 werd ze ook maar niet drachtig maar was ze wel helemaal inorde. Dan heeft ze gewoon bij de hengst in het land gestaan en dat ging dus blijkbaar wel ze is nu al 10,5 maand drachtig!