hoeveel bieden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:44

Je kan ook om een testperiode vragen....
Vaak vind de eigenaar het belangrijkste dat het paard minder last krijgt. Zelf zou ik er zo 1 zelfs weggeven, als hij het beter kan krijgen....
(mijn pony heb ik ook ooit weggegeven - ik had echt teweinig tijd, dat vond ik zielig en hij was niet de makkelijkste, dus verkopen vond ik niet verstandig)

Myfairytale
Berichten: 5394
Geregistreerd: 26-05-06

Re: hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:44

Ik heb ook een eczeem pony die het in erge mate heeft aan manenkam en staart.
Ik sta in Gelderland aan het bos, niet gunstig dus.
Het is zeker niet fijn en elke keer weer sprongen de tranen in mijn ogen als ik zag dat ze zichzelf weer zo open geschuurt had, verschrikkelijk veel geprobeerd en geld aan uit gegeven tot dit jaar;
een Boett eczeemdeken erop, soms extra sprayen en t gaat redelijk tot behoorlijk goed! Haha!
Heb er ook wel eens aan gedacht om te verkopen oid Bloos , maar wat ben ik nu blij dat ik dat dus niet gedaan heb! Ik kan haar absoluut niet meer missen en ik snap heel eerlijk gezegd niet dat iedereen daar zo vreselijk negatief/moeilijk over doet. (sorry mensen, niet negatief bedoeld tegen jullie!)
Zij wordt nog heel gewoon bereden en aangespannen gereden en dan doet ze nooit vervelend ofzo hoor!
Kijk naar Maj en mij! Haha!

Ga ook op je gevoel af en bied eerst niet te veel, je kunt later altijd nog met je bod omhoog gaan!

Succes!

Myfairytale
Berichten: 5394
Geregistreerd: 26-05-06

Re: hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:48

Kimberley84 schreef:
Ik heb ook een ecxeem fjord gereden, wij deden er alles aan wat we konden, ongeacht wat de prijs was, maar helaas... het werd zo erg bij haar dat ze gewoon gevaarlijk werd --> tijdens buitenrit met ecxeemdeken en flink wat vliegenspray en knoflookpoeder zette ze de raceknop aan en voordat ik het wist vlogen we een autoweg over! Gelukkig goed gegaan, maarjah die auto's rijden 80 a 100 km per uur... wil niet eens weten wat er kon gebeuren. Paar weken later werd ze onhandelbaar, bijten, schoppen, op je af komen rennen in weiland zonder te stoppen! Ben meerdere malen in de bak onder het zadel door het lint heen gekomen (galopperent). Toen was ik het beu, het was een top beessie met aanleg voor dressuur, maar ik wilde geen gekke onberekenbare fjord onder mijn kont. Dus ben toen gestopt met rijden, en paar weken later is ze afgemaakt... omdat ze onhandelbaar was.
Dit hoeft natuurlijk niet bij elk paard zo te gaan (dit was een zeer ernstig geval) maar als je een paard kunt veroorloven zou ik liever een gezond paard kopen.
Als je toch besluit hem te kopen zou ik zeker niet meer als 600-800 euro betalen.


Sorry hoor, maar weet je 100% zeker dat het alleen daar aan lag? Dat er geen andere (medische) oorzaak was? Heb je dat ook echt uit laten sluiten door professionals?
Want de mijne doet juist helemaal niet vervelend, zowel als onder het zadel als aangespannen niet! Haha!

Wel erg jammer dat het zo is gegaan bij jou... Ach gut

@Kimberly84: Dit is trouwens absoluut niet aanvallend bedoeld hoor! Knipoog

miloetje

Berichten: 2238
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Provincie Groningen

Re: hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:36

zo laag mogelijk beginnen.
Boet deken kopen, zelfs bij hoofd. Bij rijden insprayen. Zorg dat er geen schuurplek in de wei is( voor schaduw is inloop stalletje handiger).
Niet duurder gaan dan 1000 euro. En dan reken ik wel dat hij ook goed bereden en alles is onder het zadel.

Maar als niemand beestjes wil met exceem voor een lage prijs.. dan ben ik bang dat velen bij de slager zullen eindigen.....

maar succes met deze moeilijke beslissing

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:36

Ik zou er niet meer als 1000 euro voor geven ivm z'n exceem en geen papier..

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Re: hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 11:58

hoe zou het afgelopen zijn. heb je geboden of heb je een ander paard

Ydel

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Schiedam

Re: hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:26

helga schreef:
hoe zou het afgelopen zijn. heb je geboden of heb je een ander paard


was ik ook benieuwd naar eigenlijk Tong uitsteken

Rivjenn

Berichten: 4022
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: hoeveel bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:46

_tarja_ schreef:
Ik zou als ik jouw was echt nooit een paard met eczeem kopen! Mijn fjord heeft er ook last van en het is echt een drama......als ik ooit nog een paard erbij neem dan zou ik er nooit een kopen die eczeem heeft al was het nog zo'n leuk paard! Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik heb de ervaring met eczeem....en het is echt niet leuk!!

Verder denk ik dat de fjord zo rond de 800/1000 waard is. Maar ik heb er niet zoveel verstand van Bloos
Suc6 ermee!!

edit: mij fjord staat trouwens 5 min van de zee vandaan....en heeft nog erg last ervan.

ff off topic;
wat een gave fjord heb jij!!