Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 462 van de 492 [ 12279 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465 ... 492  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

 
Profiel   

Passie is echt zo'n knappe pony!!

Ladona mooie foto ook! Pony loopt netjes!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 07:37 



 
Profiel   

<3 mooie foto's weer !
Ik kon helaas niet, anders was ik graag even komen kijken.

Als ik de foto's van Jaimy zie, kan ik niet wachten tot het veulen geboren gaat worden <3
Wachten duurt zo lang :+ :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 21:10 



 
Profiel   

Anke schreef
Super sjiek van heb je gekocht bij Anna <3


Dankje! Ben er erg blij mee :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 05:35 



 
Profiel   

Wat is het hier rustig!
Wij verwachten volgend jaar 9 veulens!

Eigenlijk 8 maar ik kon mezelf niet inhouden en heb een drachtige merrie erbij gekocht :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 19:16 



 
Profiel   

Fotografie91 schreef
Wat is het hier rustig!
Wij verwachten volgend jaar 9 veulens!

Eigenlijk 8 maar ik kon mezelf niet inhouden en heb een drachtige merrie erbij gekocht :o


Eigenlijk moet je er nog 1 bij kopen om het aantal veulens gelijk te houden 8-)

Foto!!!!! :D


Ik laat volgend jaar mijn eerste 2 merries dekken *\o/* Of misschien nog een 3e als ik nog een mooie 3 jarige kan vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 19:22 



 
Profiel   

Zo, 9 veulens. Een hele boel. Van je eigen hengst(en)?

Wij verwachten er drie. 2 van onze eigen hengst, dus erg benieuwd naar zijn eerste veulens.

Heeft iemand hier trouwens ervaring met een sectie A en een sectie C kruisen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 19:34 



 
Profiel   

meganvr schreef
Fotografie91 schreef
Wat is het hier rustig!
Wij verwachten volgend jaar 9 veulens!

Eigenlijk 8 maar ik kon mezelf niet inhouden en heb een drachtige merrie erbij gekocht :o


Eigenlijk moet je er nog 1 bij kopen om het aantal veulens gelijk te houden 8-)

Foto!!!!! :D

Ik laat volgend jaar mijn eerste 2 merries dekken *\o/* Of misschien nog een 3e als ik nog een mooie 3 jarige kan vinden.


Ze moet nog bezorgd worden :D hoop haar in december thuis te hebben :D
9 is al veel te veel eigenlijk :+

Dilly is drachtig van irresistible

Anna, noa, rose, revlon, Barbie van jaimy
Danischa van tornado
Polly van mijn 2 jarige hengst nighthawk
En de nieuwe is drachtig van een prachtige palomino hengst <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 19:48 



 
Profiel   

Wauw, 9 veulens! Gaaf hoor. Ik geen een.

@kitty waarom zou je een welsh A met een C willen kruisen, wat is de gedachte erachter? Niet vervelend bedoeld hoor, puur nieuwsgierig.

Ik heb er nog maar 3 :) veulen is verkocht, dus ja, dan hou ik er maar 3 over. De jonge hengst komt in januari naar huis, dan wordt hij gecastreerd en gaat thuis verder opgroeien. De beide merries gaan misschien volgend jaar gedekt worden, maar dat weet ik nog niet zeker. Nu het veulen weg is, ga ik Ashley (de welshA) proberen onder het zadel te krijgen. Ze schijnt het al te kennen, dochterlief wil graag rijden dus eerst maar eens conditite opbouwen aan de longe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 20:22 



 
Profiel   

Ben super benieuwd naar haar Dieke! Kom dan zeker even koekeloeren!

Hier 2 merries drachtig. Eentje is voor mezelf en eentje voor een vriendin. Kan niet snel genoeg april en mei zijn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 20:33 



 
Profiel   

LaDonna75 schreef
@kitty waarom zou je een welsh A met een C willen kruisen, wat is de gedachte erachter? Niet vervelend bedoeld hoor, puur nieuwsgierig.


Groter fokken :) Ik zag dat een A x C als C geregistreerd kan (moet?) worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 21:19 



 
Profiel   

AxC wordt inderdaad altijd als C geregistreerd. Je krijgt dan wel meer maat, maar je eindigd waarschijnlijk met een kleine sectie C. Voor de fokkerij dan totaal niet interessant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 23:35 



 
Profiel   

A x C heeft in mijn ogen niet zoveel zin.
Met wat pech krijg je dus een pony van 1.22.
Moet sectie C geregistreerd worden dan maar voor de show en keuring zou die gewoon te klein zijn om mooi tussen de rest te passen.
Als je groter wilt fokken zou je A x D moeten doen maar daar zitten wel risico's aan vast.

Wil je een sectie C fokken dan kun je het beste C x C of C x D doen

Ben benieuwd naar je nieuwe merrie dieke!

Hier 2 merries en beiden drachtig dus volgend jaar 4 pony's lopen waarvan er 1 mogelijk blijft mits een merrieveulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 09:52 



 
Profiel   

Bij ons 3 merries drachtig
Dit jaar geen Atjes
2 sektie C en 1 D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 11:03 



 
Profiel   

Dieke ben benieuwd naar Hawkies veulen

Nynke bij jou ook benieuwd

Maroes hoop voor je op merrieveulen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 11:04 



 
Profiel   

keresa schreef
Dieke ben benieuwd naar Hawkies veulen

Nynke bij jou ook benieuwd

Maroes hoop voor je op merrieveulen


Ik ook!! Ben zo gek op die pony! :D
Maar Barbie haar veulen kan ik ook niet op wachten :D

Marouscka je moet een heel mooi palomino merrie veulen krijgen dat hebben ze beloofd :D

En Nynke die caia maakt de mooiste sabino die je maar kan voorstellen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 11:30 



 
Profiel   

Ik heb twee sectie c pony's. Beide uit een A merrie en een c hengst.

De eerste heb ik gekocht, de tweede zelf gefokt, dus een bewuste keuze.

De aangekochte is 1.30 groot. Dus voor een sectie C niet heel groot. Maar ze is wel een keur merrie. Dus het stamboek is er verder wel tevreden over. Ze is breed genoeg, dat een kleine volwassen, tot 1.70 gewoon heel goed mee kan rijden.

De tweede heb ik zelf gefokt en is nu een half jaar. Dus wat die qua maat gaat doen, geen idee. Maar ze is nu al even groot als haar moeder van 1.18m.
Waarom deze keuze. Ze is echt gefokt als opvolger van de Welsh a voor de kinderen. We hoopten dat ze iets groter dan haar moeder, wat dus lukt. Zo kunnen de kinderen weer iets langer doorrijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 12:50 



 
Profiel   

Ik wil graag groter fokken om op lange termijn een eigen rijpony te fokken. Dus dan moet ik richting de 1.40 gaan (1.75). Maar omdat het niet snel hoeft, is het een 10+ jaren plan als het meezit. Vandaar het idee A x C en later C x D oid

1.30 zou een fijne maat zijn als begin maar ik snap dat de hoogte geen garantie is :)

Voor de keuring hoeft het ook niet, als ik er verder een fijne rijpony (kinder) mee kan fokken is dat ook prima, want dat is eigenlijk het doel, een fijne kinder/rijpony. Als ik dan een merrietje fok kan ik daar mee door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 15:44 



 
Profiel   

Kan je niet veel beter gewoon een groter veulen kopen? Scheelt veel tijd en ik denk ook kosten. Want als het een 10+ jaren plan is moet je je afvragen of je al die kosten wel wilt hebben om uiteindelijk een grote rijpony eruit te fokken terwijl je voor minder geld en tijd net zo goed gelijk een veulen kan kopen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 17:14 



 
Profiel   

Nee, want het hoeft niet per se. Ik hoef nu niets te hebben om te rijden. Die kosten ga ik toch hebben als ik de ponies die ik nu heb houd.

Het is ook geen zeker plan, meer een idee, een mogelijkheid. Vanwege het verschil in schofthoogte vraag ik me ook af of natuurlijk dekken een mogelijkheid is. Zulke dingetjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 17:58 



 
Profiel   

Ik denk dat kopen op termijn makkelijker is, fok maar eens precies dat gene wat je zoekt (maat, karakter,...). Dan kun je nog de perfecte op uitzicht fokken, het kan nog steeds een rotbok zijn :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 18:14 



 
Profiel   

Ik zou zelf ook dan kopen. Met fokken heb je geen garantie op een grotere.

Hier 2 welsh veulentjes. Kan echt niet wachten! Dat het maar snel voorjaar is dat het seizoen weer begint.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 12:23 



 
Profiel   

Heeft iemand hier tips of ervaring met een jaarling die steeds onder de draad blijft gaan ? (Voor jawel extra sprietjes gras) :|

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 13:53 



 
Profiel   

ijzerdraad meevlechten in de manen en/of voorpluk. Doen ze het 1 keer en nooit weer is mijn ervaring :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 14:52 



 
Profiel   

Wat voor klok heb je erop?
Ik heb toen een zware klok gekocht die ook wild tegen hield. Kreeg ze een klap van 5 joule en toen was het gauw voorbij ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 16:34 



 
Profiel   

Nynkster schreef
Wat voor klok heb je erop?
Ik heb toen een zware klok gekocht die ook wild tegen hield. Kreeg ze een klap van 5 joule en toen was het gauw voorbij ;)


Welk merk en type heb jij? 8-)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 17:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 462 van de 492 [ 12279 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465 ... 492  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen