Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 464 van de 492 [ 12279 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467 ... 492  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

 
Profiel   

Ja ze hadden haar zo uit de wei gevist waar ze dus al een tijdje liep haha!
ze is echt super lief gelukkig ben altijd bang als ze zo verwilderd zijn dat ze dan ook echt wild zijn maar gelukkig is het een lieve pony :)
Ze is gedekt door deze knappe palomino, en ik kan dus niet wachten wat eruit komt
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 19:44 



 
Profiel   

Wauww mooie hengst!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 19:47 



 
Profiel   

Oh wat een mooie hengst. Merrie ook. Maar nou, wat een werk moet dat geweest zijn. Vind ik zelf wel altijd erg rustgevend zo'n klusje :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 20:02 



 
Profiel   

Ja de knappe nieuwe aanwinst! Gefeliciteerd Dieke!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:06 



 
Profiel   

Prachtige hengst en ook merrie nu ze gereinigd is. Ik ben benieuwd wat voor veulentje daar uit komt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 11:18 



 
Profiel   

miisshOrse schreef
Een vraag voor de Welsh (op) fokkers. Laten jullie de veulens van 2021 snachts buiten of binnen?


Kunnen in en uit.
Winter inloopstal met paddock.
Onbeperkt hooi, pavo opfokbrok, wortels en muesli

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 08:24 



 
Profiel   

Lijkt wel of ze zo uit een natuurgebied is geplukt.
Sprekend hoofdje heeft ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 08:26 



 
Profiel   

Vandaag even wat foto’s gemaakt van 2 van onze merries dus tijd voor wat combinatie foto’s!
Ik kijk mega uit naar de veulentjes volgend jaar!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 16:19 



 
Profiel   

Dat zijn er nogal wat Dieke!
Ik volg lekker mee, verwacht er zelf geen nu de fokmerrie verkocht is.

Komend jaar even rust; verwacht geen veulen, heb niets te dekken en laat de hengst ook niet dekken zoals de plannen er nu uit zien. Hopelijk wel een druk sport/showjaar als corona niet in de weg zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 16:56 



 
Profiel   

Spannend, mooie combinatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 17:30 



 
Profiel   

Iemand ervaring met jaarlingen die aan hout knabbelen? Wat kan ik er tegen doen?
Ze hebben voor snachts een 1000L vat met hooi ter beschikking met slowfeed rek en een himalaya liksteen hangen.. overdag staan ze op de wei en snachts op een paddock met nog een klein stukje wei wat nu dus ook zand is door het kapot lopen :+

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 10:21 



 
Profiel   

MukiwaCobs schreef
Iemand ervaring met jaarlingen die aan hout knabbelen? Wat kan ik er tegen doen?
Ze hebben voor snachts een 1000L vat met hooi ter beschikking met slowfeed rek en een himalaya liksteen hangen.. overdag staan ze op de wei en snachts op een paddock met nog een klein stukje wei wat nu dus ook zand is door het kapot lopen :+

[ [url=m/Y7r2xF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wilgentakken geven

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 10:26 



 
Profiel   

Insmeren met mest wat mestwater er bij en erop doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 13:43 



 
Profiel   

keresa schreef
Insmeren met mest wat mestwater er bij en erop doen


kan dit geen kwaad voor het hout ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 23:06 



 
Profiel   

Zijn er hier mensen die een Welsh hebben met hartruis?

Per toeval is er bij mijn pony 1,5 jaar geleden een hartruis ontdekt. Ze is nu 2,5. Heb er al meerder keren naar laten luisteren en de Da schat de kans nihil dat ze er nog overheen gaat groeien.

Nu wil ik haar zowiezo laten onderzoeken op een kliniek.

Mijn intentie was fokken/ mennen met haar. Ervaringen? Hoop echt dat ik nog wat met haar kan. Want ze is echt heel erg leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 13:46 



 
Profiel   

Fotografie91 schreef
Vandaag even wat foto’s gemaakt van 2 van onze merries dus tijd voor wat combinatie foto’s!
Ik kijk mega uit naar de veulentjes volgend jaar!

[ [url=m/xu2O05.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gXuwbg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gyiYn5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dpLSLu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Xr5Zy7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/IeyP2O.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nyJwru.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0CInom.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Nhdqk8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind ciandra zo’n mooie pony!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 13:49 



 
Profiel   

miisshOrse schreef
Zijn er hier mensen die een Welsh hebben met hartruis?

Per toeval is er bij mijn pony 1,5 jaar geleden een hartruis ontdekt. Ze is nu 2,5. Heb er al meerder keren naar laten luisteren en de Da schat de kans nihil dat ze er nog overheen gaat groeien.

Nu wil ik haar zowiezo laten onderzoeken op een kliniek.

Mijn intentie was fokken/ mennen met haar. Ervaringen? Hoop echt dat ik nog wat met haar kan. Want ze is echt heel erg leuk.


Zelf zou ik nooit willen fokken met een dier die niet in orde is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 20:30 



 
Profiel   

miisshOrse schreef
Zijn er hier mensen die een Welsh hebben met hartruis?

Per toeval is er bij mijn pony 1,5 jaar geleden een hartruis ontdekt. Ze is nu 2,5. Heb er al meerder keren naar laten luisteren en de Da schat de kans nihil dat ze er nog overheen gaat groeien.

Nu wil ik haar zowiezo laten onderzoeken op een kliniek.

Mijn intentie was fokken/ mennen met haar. Ervaringen? Hoop echt dat ik nog wat met haar kan. Want ze is echt heel erg leuk.

Inderdaad laten onderzoeken waar de ruis vandaan komt. Ik heb een veulen gehad met een ruis rechts, waarschijnlijk een ventrikelseptumdefect, schijnt vaker voor te komen bij welsh ponys, is eigenlijk een gat in de wand tussen de 2 ventrikels. Maar mijn veulen had meer mis, ik gok ook een pda ivm soort van slokdarmverstoppingen. Is met een maand of 2-3 ingeslapen, compleet hartfalen en pleurale effusie, stikbenauwd

Ik zou er niet mee fokken, zou genetisch kunnen zijn, maar dat is afhankelijk van de afwijking. Sport zal ook minimaal zijn gok ik, ik zou het risico niet nemen dat er wat gebeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 21:30 



 
Profiel   

Dat zijn niet al te optimistische antwoorden. Ga de mate nog wel laten onderzoeken uiteraard. Maar er schijnen best wat dieren in de sport te lopen die prima functioneren met een ruis. Maar dat is natuurlijk afhankelijk van de mate waarin hij aanwezig is.

Best bizar dat er fokkers zijn die adviseerde er gewoon mee te fokken zonder er naar te laten kijken :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 21:47 



 
Profiel   

Er zijn helaas genoeg fokkers die alleen aan de centen denken en niet aan de gezondheid van de pony’s :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 21:54 



 
Profiel   

Ik heb wel (meerdere) ervaring met paarden/pony's met hartruis (hele goede/positieve (zelfs 1 paard in training gehad met flinke ruis die liep op lichte tour/gp niveau) en helaas ook wat mindere ervaringen), maar niet bij Welsh pony's, dus geen idee of het zo relevant is dan? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 21:57 



 
Profiel   

Maar er is wel een verschil tussen een simpele ruis door lekkend klepje of een ruis door een gat in de wand en zeker dat laatste is dus bekend hij welsh pony's. Dus nee is een no go wat fokkerij betreft en mijn inziens zouden ze er ook verder naar moeten kijken want ik hoorde meer veulens met gelijkaardige problemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 22:07 



 
Profiel   

Het is erg afhankelijk van de oorzaak van de ruis, lijkt me. Die kan zeer divers zijn. Misschien had je hem al gevonden maar ik vond dit wel een duidelijk artikeltje: https://www.bitmagazine.nl/welzijn/mijn ... nu/125907/

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 20:46 



 
Profiel   

LaDonna75 schreef
Het is erg afhankelijk van de oorzaak van de ruis, lijkt me. Die kan zeer divers zijn. Misschien had je hem al gevonden maar ik vond dit wel een duidelijk artikeltje: https://www.bitmagazine.nl/welzijn/mijn ... nu/125907/


Had ik inderdaad nog niet gelezen. Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 01:56 



 
Profiel   

Ik had een Fries met een hart afwijking is niet helemaal het zelfde.
Was weinig over te vinden en wisten ze ook weinig van af maar dat is totaal anders dan een ruis.

Is ruis of kan ruis erfelijk zijn?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 09:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 464 van de 492 [ 12279 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467 ... 492  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen