[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shazee
Berichten: 83
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 14:16

Ik ben op zoek na infos voor een bekende:
Ze is eigenares van een merrie (Dirion Cymro Aur x Caitlyn v. Hillam Little Drummer Boy). De fokker is P vd Berg, Hoenderloo. Ze will graag infos over haar merrie, de moeder en veulen photos.

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:08

Toch nog eens de vraag. Ik ben opzoek naar een opfok. Het liefst voor een hengstveulen in de A maat. Is er iemand die nog iets weet? Betreft een veulen van dit jaar.

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 20:12

miisshOrse schreef:
Toch nog eens de vraag. Ik ben opzoek naar een opfok. Het liefst voor een hengstveulen in de A maat. Is er iemand die nog iets weet? Betreft een veulen van dit jaar.



Plekje voor een hengst gevonden. Nu alleen nog opzoek naar een opfok plekje voor een jaarling merrie veulen.

Ik ga thuis over mijn 5 pony aantallen heen als ik er niet een paar in de opfok zet. Wat is jullie ervaring hiermee?
Als ik ze allen bij huis houd zou ik dat dus op moeten geven bij de gemeente en dan zijn er allerlei regels waaraan we ons moeten houden.

Nu hebben wij thuis ook een akkerbouw bedrijf dus willen geen gedoe. Maar ik geloof echt nooit dat iedereen al zijn pony’s opgeeft…

(Ik maak pas liever de keuze welke blijft en welke niet als ze wat ouder zijn. )

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 07:17

Waar kopen jullie je showhalsters? Ik wil graag met een merrie en veulen naar de keuring maar dan is een showhalster wel nodig :) Ik ben bekend met ponyweb maar zoek eigenlijk de wat stevigere..

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 10:06

Kristin levers op Facebook heeft mooie voor fijne prijs :) Afbeelding

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 11:12

Dat was de naam die ik zocht haha. Dankjewel!

LaDonna75

Berichten: 2145
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:25

miisshOrse schreef:
Ik ga thuis over mijn 5 pony aantallen heen als ik er niet een paar in de opfok zet. Wat is jullie ervaring hiermee?
Als ik ze allen bij huis houd zou ik dat dus op moeten geven bij de gemeente en dan zijn er allerlei regels waaraan we ons moeten houden.

Nu hebben wij thuis ook een akkerbouw bedrijf dus willen geen gedoe. Maar ik geloof echt nooit dat iedereen al zijn pony’s opgeeft…

(Ik maak pas liever de keuze welke blijft en welke niet als ze wat ouder zijn. )

Waarom mag je niet meer dan 5 pony’s? Ik kan dat nergens vinden…

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 13:21

Dat verschilt per gemeente volgens mij, sommige gemeentes hebben grenzen wbt aantallen pony's of paarden die je kan hebben zonder dat het onder bedrijfsmatig gaat vallen.

Zodra je bedrijfsmatig paarden hebt zit je ook weer aan maximale aantallen vast qua vergunning of milieuwetgeving volgens mij.

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 18:52

mooney schreef:
Dat verschilt per gemeente volgens mij, sommige gemeentes hebben grenzen wbt aantallen pony's of paarden die je kan hebben zonder dat het onder bedrijfsmatig gaat vallen.

Zodra je bedrijfsmatig paarden hebt zit je ook weer aan maximale aantallen vast qua vergunning of milieuwetgeving volgens mij.



Klopt inderdaad. Dan gaan ze allerlei lastige eisen stellen. Eisen wbt de mesthoop, stallen etc.

Rivendell

Berichten: 6820
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 20:10

Als je een akkerbouw bedrijf hebt val je onder agrarischr kunnen de regels mogelijk anders zijn.
Ik heb jaren meer dan 10 ponies gehad. Nooit last mee gehad.
Nu nog maar drie

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 17:14

Bedankt voor de reacties.
Mag ik vragen of jullie je veulens / jaarlingen/ twenters brok bijvoeren? En zo ja welke?

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 10:56

Ik haal mn brok altijd bij de Kuiper in Koekange. Zijn zwarte zakken… Zal vanavond even kijken welk merk het is. Krijgen elke dag een halve kilo brok per pony en ze doen het super

Fotografie91Jarig

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:42

miisshOrse schreef:
Bedankt voor de reacties.
Mag ik vragen of jullie je veulens / jaarlingen/ twenters brok bijvoeren? En zo ja welke?


Bij ons krijgen ze bijvoer zolang dat nodig is!
Wij hebben goed bemest land en krijgen indien nodig ruwvoer daar bij als er te weinig groeit.
Tot ze 24/7 buiten gaan krijgen ze ongeveer een halve schep per veulen/jaarling bij en dat is action quality en dan de opfok brok.
Dit krijgen mijn volwassen pony’s ook.
Nadat ze als jaarling naar de wei gaan blijven ze daarna meestal als het wil gewoon 24/7 buiten en krijgen ze enkel ruwvoer.
En als ze dan weer binnen komen voor training of dekken of verkoop krijgen ze weer brokken erbij en afhankelijk van hoe dik ze zijn pas ik de hoeveelheid aan :)

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:58

Hier krijgen ze normaal alleen een balancer en hooi/gras. Mn lacterende merrie nu op vitalbix breed en grow staan en veulen krijgt af en toe een handje. Als ze wat meer nodig hebben neem ik meestal lucerne mix of iets dergelijks, met warme dagen een beetje slobber.

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 10:09

Ik voer ook Action Quality :D

Afbeelding

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 10:27

Dan ga ik de action quality toch ook maar eens proberen. Vind de huidige pavo podo grow prijzen echt heel erg hoog. Bedankt!

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 11:04

Ja die prijzen zijn niet normaal meer pff… Ik betaal 13.95 per zak van 20kg :) Op een pallet is het nog goedkoper maar zoveel kan ik niet kwijt

Fotografie91Jarig

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 12:24

miisshOrse schreef:
Dan ga ik de action quality toch ook maar eens proberen. Vind de huidige pavo podo grow prijzen echt heel erg hoog. Bedankt!


En het leuke is dat action quality is ontwikkeld door een man die bij pavo gewerkt heeft en aan de hand van het pavo voer dit ontwikkeld heeft :)

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 19:38

Fotografie91 schreef:
miisshOrse schreef:
Dan ga ik de action quality toch ook maar eens proberen. Vind de huidige pavo podo grow prijzen echt heel erg hoog. Bedankt!


En het leuke is dat action quality is ontwikkeld door een man die bij pavo gewerkt heeft en aan de hand van het pavo voer dit ontwikkeld heeft :)



Waar bestellen jullie dit voer? Zie dat het online lastig te krijgen is. Thuisbezorgen kost €23.

Eilinora

Berichten: 11917
Geregistreerd: 23-10-04

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 22:02

Ik voer tot nu toe pavo podo lac maar ga ook overstappen naar action quality.

Pavo is van 13 euro naar bijna 22 euro gegaan.

Hier blijkt er een in het dorp te zitten die het verkoopt dus ga er morgen mooi even heen.
8 minuten rijden.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 06:10

Pavo is juist goor sobere rassen niet optimaal (veel suiker), daarbij voer ik al jaren geen brok meer ivm niet heel goed voor de maag. Muesli kauwen ze bv meer een langer op waardoor je een betere buffering hebt.ik voer al jaren marstall en nu sinds kort een keer votalbix geprobeerd en agrobs. Voer die veel meer bij de basis en natuurlijke voerbehoeftes ligt. Zelfs mn oude pony van 23 die s winters niet op gewicht te houden was en sterk reageert op krachtvoer is sinds een paar jaar mooi in conditie en weer/mss voor het eerst cool in de kop. Geen pavo/consoorten troep meer bij mij op stal.

crazy_funky

Berichten: 6184
Geregistreerd: 25-12-03

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 19:24

Hier toevallig iemand die een wit show halster wil verkopen? Ik heb er wel een maar vind ze niet zo fijn. Zoek het liefst die gevlochten. Maar heb over 2 weken keuring en uit Engeland laten komen red ik waarschijnlijk niet.

Fotografie91Jarig

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 20:09

crazy_funky schreef:
Hier toevallig iemand die een wit show halster wil verkopen? Ik heb er wel een maar vind ze niet zo fijn. Zoek het liefst die gevlochten. Maar heb over 2 weken keuring en uit Engeland laten komen red ik waarschijnlijk niet.


Heeft ponyweb niet wat op voorraad voor je? :)

crazy_funky

Berichten: 6184
Geregistreerd: 25-12-03

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 21:53

Nee al gekeken. Die hebben het halster wat ik al heb.

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 974
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 23:50