Welsh pony kopen voor handel?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Equibit
Berichten: 18
Geregistreerd: 05-10-22

Welsh pony kopen voor handel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 19:19

Hoi hoi! (Ik weet niet of het hier goed staat) maar ik wil graag een X een welsh voor de handel kopen! Ik heb nu erg veel pony’s en ga er waarschijnlijk 1 verkopen. Nu heb ik een tijdje ponys zadelmak gemaakt voor een handelaar, aangezien ik erg klein ben en heel licht pas ik zelf op een grote a pony! Ik rijd nu 7,5 jaar maar heb altijd eigen paarden gehad dus snel geleerd. Ik heb de kans gekregen om een 3 jarige witte welsh ruin te kopen voor 1500 euro, stalling is 150 euro per maand maar hij is wel al halstermak etc, hij is net naar hoefsmid geweest en tandarts, hij is ook gekeurd. Weten jullie of dit een goed/slecht idee is en waarom

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Welsh pony kopen voor handel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 19:24

Voor de winst hoef je het niet te doen. Voor de leuk is het wel mooi. Let wel met verkopen mensen vinden 3 jaar vaak erg jong voor kleine kids, dus dan moet je echt een schaapmakke bomprofe pony hebben. Mensen gaan ook liever voor kleur, met een beetje geluk, als de pony braaf is en de looks heeft kun je er 3000 voor vragen, trek daar de aankoop, stalling tot verkoop vanaf,dan moet hij binnen 10 mnd klaar en verkocht zijn wil je er geen verlies op maken (en dan heb ik het nog niet over de kosten van je tijd). Ik heb het vaker gedaan, altijd leuk, maar het was niet in verhouding met de energie die je erin stopt

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 19:26

Als jij het leuk vindt om te doen, zeker doen. Uit je verhaal maak ik wel op dat je geen boerendochter bent met eigen stallen dus rijk zul je er niet van worden.

Als je m inrijdt kun je m duurder verkopen waarschijnlijk. Even afhankelijk van hoe bomproof je m kan maken of hoeveel talent ie heeft. Alleen zal het verschil tussen de inkoop- en de verkoopprijs nooit zoveel zijn dat je er winst op maakt gezien je iedere maand al geld voor stalling moet betalen.

EllyC

Berichten: 8123
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 19:27

Schimmel is al niet de meest makkelijke kleur om te verkopen en dan ook nog welsh en 3 jaar.
Meestal zoekt men oudere A ponies.
Je inkoop en stalling is naar mijn idee te duur om het kostendekkend te doen.

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 19:31

Als je het voor het geld wilt doen, is het geen goed idee. Rijk wordt je er niet van, juist je bent er meer aan kwijt dan rijk.

Als je het voor de leuk en plezier doet en je de maandelijkse stallingskosten kan betalen…. Doen, als dat je hobby is.

hooffie
Berichten: 216
Geregistreerd: 29-05-12

Re: Welsh pony kopen voor handel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 12:41

enige wanneer je er winst op kan maken als je onbeleerde welsh ponies beleerd en kindmak maakt.

Elisa2

Berichten: 37128
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 13:06

Equibit schreef:
Hoi hoi! (Ik weet niet of het hier goed staat) maar ik wil graag een X een welsh voor de handel kopen! Ik heb nu erg veel pony’s en ga er waarschijnlijk 1 verkopen. Nu heb ik een tijdje ponys zadelmak gemaakt voor een handelaar, aangezien ik erg klein ben en heel licht pas ik zelf op een grote a pony! Ik rijd nu 7,5 jaar maar heb altijd eigen paarden gehad dus snel geleerd. Ik heb de kans gekregen om een 3 jarige witte welsh ruin te kopen voor 1500 euro, stalling is 150 euro per maand maar hij is wel al halstermak etc, hij is net naar hoefsmid geweest en tandarts, hij is ook gekeurd. Weten jullie of dit een goed/slecht idee is en waarom


Het kan wel, als je hem binnen twee/ drie maanden goed zadelmak hebt, bevestigd en alles van alles hebt laten zien. Dan kun je er winst op maken, het is een voordeel dat je zo licht bent..wat je ook kunt doen is pony's zadelmak maken/ doorrijden voor anderen. Er is een groot gebrek aan goede ruiters voor kleine pony's.

Lieser
Berichten: 1494
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 13:06

Je bent 12, ik zou van een 12-jarige geen pony kopen.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Welsh pony kopen voor handel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 13:14

Als je nog wat van de prijs af kan krijgen, braaf is en snel een beetje wedstrijd klaar is. Makkelijk te rijden is dan is het een leuk project. Als het geen beginners pony blijkt te zijn dan wordt het wat lastiger