Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 483 van de 492 [ 12285 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486 ... 492  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

 
Profiel   

meganvr schreef
Er zijn zat sec A gefokte hengsten die de 1.25 aantikken…


Dat geloof ik best. Maar waar vind je ze? Ze staan niet onder die maat geadverteerd..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 11:12 



 
Profiel   

KittyDylan schreef
meganvr schreef
Er zijn zat sec A gefokte hengsten die de 1.25 aantikken…


Dat geloof ik best. Maar waar vind je ze? Ze staan niet onder die maat geadverteerd..


Als ze als 2.5 jr/ 3 jr op de CHK ingemeten worden op 1.21+ dan heb je ze al groot in de maat. En dat groeit vaak nog wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 12:57 



 
Profiel   

Ik denk dat je bij de oudere goedgekeurde hengsten die hoog in de maat waren tijdens het keuren moet wezen. Meeste daarvan zal dat wel aantikken. Weet er wel een aantal maar dan moet ik even een lijstje maken morgen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 01:43 



 
Profiel   

Lang niet meer gereageerd in dit topic aangezien ik momenteel niet fok.
Ik heb een vraag aan jullie.
Ik wil mijn 4 jarige sectie b merrie deze zomer naar de stamboek keuring doen.
Ik wil de voorbereidingen zelf doen.
Hoe trainen jullie en oefenen jullie het voorbrengen?
Toiletteren hoe?
Als 3 jarige zag ze er zo uit

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 13:34 



 
Profiel   

Hoe en wat kan ik je niet verder mee helpen aangezien ik zelf nog een leek ben qua showen maar mij is de tip gegeven om sowieso eerst gewoon is te kijken bij een keuring. Daar kan je al heel veel leren :) Wellicht is het een goed idee om haar eerst een keer mee te nemen naar een gewone show ipv gelijk naar de merriekeuring. Dan weet je gelijk wat je nog kan verbeteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 17:38 



 
Profiel   

Vaak is het bij "nieuwe" leden de conditie en het toiletteren waarin ze onvoorbereid zijn, dus goed dat je er nu al mee bezig bent. Het nwpcs heeft buddy's op hun site staan. Als je daar nu al mee begint dan ben je zeker op tijd qua hulp etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 17:57 



 
Profiel   

Spaikey schreef
Lang niet meer gereageerd in dit topic aangezien ik momenteel niet fok.
Ik heb een vraag aan jullie.
Ik wil mijn 4 jarige sectie b merrie deze zomer naar de stamboek keuring doen.
Ik wil de voorbereidingen zelf doen.
Hoe trainen jullie en oefenen jullie het voorbrengen?
Toiletteren hoe?
Als 3 jarige zag ze er zo uit

[ [url=m/4LNzcn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik train zoals ik altijd train, dus ontspannen, bovenlijn versterken en buikspieren aanspannen. Ik longeer en rij, om dit te bereiken. Bij een groene pony zou ik ook beginnen met longeren, dit opbouwen zodat ze mooi gespierd is. Niet te dik voeren, dat zit alleen maar in de weg.
Qua toiletteren heeft het mij enorm geholpen naar een kennis met kennis te gaan om mee te kijken. Bij de WelshB moet alles zo natuurlijk mogelijk, dus de manen los. Kijk vast of ze een beetje gelijk zijn, zo niet dan kun je vast wat gaan knippen/snijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 18:23 



 
Profiel   

Ik ben al vaker naar keuringen geweest met een sectie a. Maar dat is iets anders dan de B's.
De a's heb ik klaar laten maken, dat wil ik met de B niet omdat ik haar thuis wil houden.
Ze loopt voor de koets en aam de dubbele longe.
Het gaat mij vooral om het opmaken van het toilet en het oefenen met voorbrengen
Ik wil naar de spring blossom show net haar om te oefenen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 18:50 



 
Profiel   

Voor de mensen die morgen hun hengst(en) meenemen naar de hk, heel veel succes!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 00:25 



 
Profiel   

Hoe vonden jullie de CHK? Ik ben vrijdag geweest, heb de NWR en partbreds 1e bezichtiging gezien en toen moest ik gauw de kinderen van de BSO halen :+
Er kwamen veel goede hengsten voorbij, vond ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 09:36 



 
Profiel   

ik via livestream vrijdag en zaterdag zitten kijken.
Overall vond ik de partbreds leuker dan NWR. Bijsterhofs Coer Noble was wel mijn favoriet, al begrijp ik de argumentatie waarom deze niet op nr 1 geplaatst werd.

Het longeren vond ik wel erg verhelderend. Fijner om ze zo te beoordelen dan dat opgefokte bij het voorbrengen. Sommige hebben geen pas ontspannen gedraafd en ik meen er zelfs 1 niet taktmatig te hebben zien rondgaan.

Lastig vond ik ook de Atjes. Kan iemand uitleggen wat de visie/achtergrond is van deze ponies? Puur show, aangespannen of veelzijdige kinderpony?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 09:50 



 
Profiel   

Bij de A-tjes wordt er eerst gekeken naar ras en type en dan beweging. Dit geldt trouwens ook voor de andere rassecties (de B, C en D)

Waar een pony aan moet "voldoen" staat beschreven in de rasbeschrijving en het fokplan: https://nwpcs.nl/fokplan/

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 10:03 



 
Profiel   

Een keuringspony dus..... gelukkig staat in fokplan update dat de rug nog extra aandacht nodig heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 10:17 



 
Profiel   

Ik moet de laatste bezichtiging nog terugkijken, maar ik vond Coer Noble ook echt goed. Heel fijne hengst. Ook Nacho vond ik erg fijn en Bellincat ook. Van de NWR was die vos die ook de beste draf had knap en ook nog wel andere goedgekeurde, maar ik moet de namen even opzoeken haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 10:47 



 
Profiel   

Ik heb vrijdag irl gekeken en zaterdag op livestream.
Ik snap de keuze van de A’tjes soms niet hoor. Riant Resa had van mij echt goedgekeurd mogen worden.

Maargoed. Dat blijft vast een eeuwige discussie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 10:59 



 
Profiel   

Ik heb partbred en nwr online proberen te volgen. Kwam veel tussendoor, stream liep verder wel goed. Vond het alleen rete irrritant dat er geen camera op de lijn van de jury stond, kon het opstellen en stappen zo niet goed zien.

Nacho vond ik het interessantst. Verder wel correcte pony's gezien maar niet echt uitschieters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 11:02 



 
Profiel   

EllyC schreef
Bijsterhofs Coer Noble was wel mijn favoriet, al begrijp ik de argumentatie waarom deze niet op nr 1 geplaatst werd.


Ik ben vrijdag in Ermelo geweest en heb het zaterdag via de livestream gevolgd. Die Coer Noble vond ik ook een aparte. Hele mooie kleur ook. Buiten in de zon een bijzondere kleur/glans. Vraag mij af of hij gewoon bruin is of dat er mogelijk nog iets anders in zou kunnen zitten.
Weet iemand iets meer over zijn moederlijn wellicht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 11:04 



 
Profiel   

Ik zat ook te twijfelen of ie niet valk was. Vader ziet er ook bruin uit maar is ook valk. Vroeger had ik ook een connemara valk die in de zomer ook erg bruin leek.

[ img ]


Nacho was ook leuk, wel weinig welsh uitstraling.

Opnames zijn nog terug te zien


Laatst bijgewerkt door EllyC op 12-02-23 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 11:17 



 
Profiel   

Nacho was ook één van mijn favorieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 11:20 



 
Profiel   

Ik vond het bij de A’tjes een mooie jaargang. Wel veel schimmels :P En die 30 jarige hengst van Davy ziet er zo goed uit!!

Weet wel dat het weer erg lastig gaat worden om een hengst te kiezen voor mn vosje :D Mountain type erop of niet…. neigde heel erg naar Penymorfa Bailey van Leybucht maar eigenlijk zijn de afgelopen 2 veulens heel goed gelukt uit een niet mountain type. Ik heb nog even de tijd :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 12:55 



 
Profiel   

Ik heb een merrie speciaal laten testen omdat ze wel uit een valk vader komt, maar qua kleur ook twijfels liet. Die bleek toch gewoon bruin overigens.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 13:49 



 
Profiel   

Ik vind overigens wel dat er bij het NWR en NWPCS maar weinig uitschieters naar boven waren.
En er werden er toch ook wel redelijk wat aangeboden waarvan je op voorhand al kon weten dat het niets zou worden om diverse redenen. Beetje zonde van tijd en geld denk ik dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 13:52 



 
Profiel   

miisshOrse schreef
Ik heb vrijdag irl gekeken en zaterdag op livestream.
Ik snap de keuze van de A’tjes soms niet hoor. Riant Resa had van mij echt goedgekeurd mogen worden.

Maargoed. Dat blijft vast een eeuwige discussie.


Eens! Wij kwamen ook voor de A'tjes en Resa was bij ons ook favoriet. Heel jammer dat hij niet goed gekeurd werd... :( We waren zo in shock dat we allemaal de motivatie niet goed onthouden hebben.
Daar ben ik nog wel benieuwd naar dus wil het eigenlijk even terug kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 14:09 



 
Profiel   

LDRD schreef
Ik heb een merrie speciaal laten testen omdat ze wel uit een valk vader komt, maar qua kleur ook twijfels liet. Die bleek toch gewoon bruin overigens.

[ [url=m/iMTpFk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij die van mij zag je het gedurende andere periodes in het jaar wel duidelijk

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 14:10 



 
Profiel   

Ja, daar kan je het inderdaad wel goed zien. Het blijft altijd lastig met die kleurtjes :D .

Maar ik vond het wel leerzaam voor mijzelf om eens te kijken of ik vind dat ik volgend jaar iets op de Welsh HK te zoeken heb met mijn hengstje :j .
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 14:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 483 van de 492 [ 12285 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486 ... 492  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen