Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat voor zadel hebben jullie op je welsh cob?

 
Profiel   

Hey allemaal!

Sinds een week eigenaar van een supertalent 6 jarige welsh cob ruin.

Nu begint de zoektocht na een zadel.

Wat ik zoek is kort, liefste wel 18 inch.
Veel wrong en dressuur.
Graag aanpasbaar gezien zijn leeftijd.


En ik vroeg me af wat jullie veelal erop hebben liggen en of er goede tips zijn dankjewel!!!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 20:59 



 

18 inch kort is bijna niet te doen.
16,5 is echt de max want je wilt niet op de weke delen komen.

Mijn zadel nagekeken door een goede zadelmaker is een KN <3 [ img ]


En die gaat na over 1,5 jaar weer weg of wordt opnieuw aangemeten omdat 16,5 op t randje zit van wat kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 21:28 



 
Profiel   

Er ligt nu een 18,5 inch op wel
Een Massimo trailer dus met korte kussens dus haalbaar is het wel. Denk alleen echt even zoeken.

Dankjewel
Iig voor je reactie :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 21:48 



 

Fijn dat je iets gevonden hebt!
Rijdt het zadel ook fijn?
Foto? :o

Ik vrees dat ik hierna moet inleveren op wat ikzelf fijn vind rijden en mooi vind. Plus betaalbaar..Ik kan nu wel al gaan sparen met de prijzen van tegenwoordig en hoop hier ook meer tips te vinden voor op de welshcob :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 21:54 



 
Profiel   

Evamarie schreef
Fijn dat je iets gevonden hebt!
Rijdt het zadel ook fijn?
Foto? :o

Ik vrees dat ik hierna moet inleveren op wat ikzelf fijn vind rijden en mooi vind. Plus betaalbaar..Ik kan nu wel al gaan sparen met de prijzen van tegenwoordig en hoop hier ook meer tips te vinden voor op de welshcob :)



Ja de prijzen zijn echt bijna niet meer te doen …..

Ik dacht zelf dat de kent and masters s line lekker kort was maar mijn zadelmaker beweerd het tegenovergestelde dus dan valt die ook af.

Massimo zadels vallen wel erg kort, maar ook zo duur geworden. Ik kocht zo’n 11 jaar geleden een Massimo dressuur II voor 1250 geheel na wens gemaakt nieuw…..tel er nu maar zo’n 1000 euro extra bij op :-(

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 22:00 



 
Profiel   

Toevallig heb ik zelf dus wel de Kent and Masters S-line Dressage 17,5 inch op mijn beide cobs liggen :D .
Heel fijn zadel wat door de verwisselbare boom mooi van mijn ouder merrie over kon naar mijn jonge merrie.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 12:01 



 
Profiel   

Josien_ schreef
Toevallig heb ik zelf dus wel de Kent and Masters S-line Dressage 17,5 inch op mijn beide cobs liggen :D .
Heel fijn zadel wat door de verwisselbare boom mooi van mijn ouder merrie over kon naar mijn jonge merrie.
[ [url=m/34kc9d.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gHbFgi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat ziet er toch super uit !! Zou je voor mij de lengte van het zadel eens willen opmeten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 15:49 



 
Profiel   

Woody2015 schreef
Josien_ schreef
Toevallig heb ik zelf dus wel de Kent and Masters S-line Dressage 17,5 inch op mijn beide cobs liggen :D .
Heel fijn zadel wat door de verwisselbare boom mooi van mijn ouder merrie over kon naar mijn jonge merrie.
[ [url=m/34kc9d.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gHbFgi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat ziet er toch super uit !! Zou je voor mij de lengte van het zadel eens willen opmeten?


Excuus, ik ben dit helemaal vergeten. Mocht het nog nodig zijn dan kijk ik deze week even.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-23 09:33 



 
Profiel   

[ [url=m/gHbFgi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[/quote]

Dat ziet er toch super uit !! Zou je voor mij de lengte van het zadel eens willen opmeten?[/quote]

Excuus, ik ben dit helemaal vergeten. Mocht het nog nodig zijn dan kijk ik deze week even.[/quote]

Helemaal niet erg als je er nog zou willen kijken erg graag

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-23 20:01 



 
Profiel   

Gfs cob dressuur. Passen 15(!) verschillende maten kopijzers in, van Narrow tot en met xxxxw dus ruim aanpasbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-23 20:04 



 
Profiel   

Ik heb sinds vandaag een Sommer zadel. Hij is echt heel fijn, de boom is traploos verstelbaar en hij is mooi kort. Gelukkig tweedehands, nieuw is hij 3500 euro...
Op mijn vorige Cob had ik een Crown zadel. Ook een heel fijn zadel, maar mijn huidige pony heeft een wat vlakkere rug waardoor hij niet paste. Zadel is eventueel te koop!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-23 19:52 



 
Profiel   

Hoewel ik geen Welsh Cob heb, volg ik wel even mee.
Ik heb een 3 jarige Friese merrie met een kort ruggetje.

Ze is opgemeten en ze zou nu max 42cm kunnen hebben.
Tot nu toe denk ik aan Kent & Masters Cob of de massimo dressuur 2 zie ik ook als een optie.

Mijn Sella is 45cm en eerlijk gezegd hoop ik dat ze dat uiteindelijk wel gaat passen :o [ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-23 20:06 



 
Profiel   

Mij is verteld dat de cob versie van Thorowgood niet echt heel kort is….dus nu weet ik t ook niet.

De Massimo dressuur II is wel echt kort. Ik overweeg Sella, heb met Ali zelf gesproken en hij geeft aan dat er beter een iets wat te lang zadel op kan liggen met een goede drukverdeling en balans dan een ultra kort zadel waar je veel gewicht op een eigenlijk te klein oppervlakte hebt. Klinkt logisch, ik heb natuurlijk wel een 18 inch nodig dus als de inch maat kleiner word is er natuurlijk ook meer mogelijk!

Ik ga eens even na de SOMMER zadels googlen: EDIT eens even gekeken maar dit lijken wel echt super zadels voor de korte ruggetjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-23 20:16 



 
Profiel   

[ img ]

Het zijn inderdaad heel fijne zadels voor een korte rug. Dit is dat wel een 17 inch. Mijn stalgenoot heeft ook een Sommer op haar korte Fries liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-23 20:47 



 
Profiel   

Ja mooi!!

Zie wel maar heel weinig dealers in Nederland dus dat kan nog wel een uitdaging worden. Heb er nu een aangeschreven maar die heeft vakantie tm 30-7 dus even afwachten.

Mooie vind ik dat ze verschillende kussens eronder kunnen maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-23 21:04 



 
Profiel   

In welke regio zit je? Ik heb Karin Boer, altijd heel tevreden over

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-23 21:07 



 
Profiel   

Noord Limburg, had wat gegoogeld maar komt weinig na boven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-23 21:12 



 
Profiel   

Ik zit in Zuid Holland, das een eindje uit de buurt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-23 21:36 



 
Profiel   

Petra_O schreef
Ik zit in Zuid Holland, das een eindje uit de buurt :D

Ja das wel een tripje lastig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-23 21:38 



 
Profiel   

Inmiddels ga ik toch op zoek naar een ander zadel. Niet vanwege de pasvorm, maar ik wil een diepere/stevigere zit. Hopelijk kan ik mijn K&M mooi inruilen :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-23 15:42 



 
Profiel   

Ik ben echt heel tevreden met mijn Sommer zadel, en pony ook! Ik ben haar nu rustig aan het inrijden en ze is er onwijs relaxed onder. Ik zit heerlijk stevig en zeker in mij zadel.
Is het nog gelukt om een zadel te vinden TS?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-23 19:33 



 
Profiel   

Dankjewel voor jullie berichten en navraag :-)

Ik heb inmiddels ( denk ik ) de keuze gemaakt voor een dommer zadel maar moet hier wel nog even een beetje voor doorsparen ;-) maar dat is niet erg aangezien zijn rug nog verder moet herstellen en ik daar liever langer de tijd voor neem dan korter. Als ik tegen die tijd een zadel heb zal ik dat hier plaatsen met een foto :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-23 11:47 



 
Profiel   

welke sommer types zijn verstelbaar dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-23 11:59 



 
Profiel   

Ik heb een Rossner 18 inch dressuurzadel op mijn welsh cob. Met kortere kussens, dus hij past goed en ook bij mijn lange bovenbenen :)

[ img ]

En mijn springzadel is een stubben, ik dacht 17,5 inch

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-23 12:43 



 
Profiel   

Duhelo schreef
welke sommer types zijn verstelbaar dan?



Volgens mij allemaal. Wel alleen door de zadelmaker, je kunt niet zelf de boom wisselen.

Edit, van de website van mijn zadelmaker:

De zadels beschikken allen over een onbeperkt verstelbare thermoplastische zadelboom, waar Sommer het patent op heeft. De zadels van Sommer worden gemaakt van topkwaliteit leder en zijn altijd aanpasbaar naar de juiste kamerbreedte door het aanpasbare kopijzer. De mogelijkheden bij Sommer zijn bijna onbeperkt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-23 13:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen