Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

welsh registeren op naam

 
Profiel   

Mijn welsh pony staat nog geregistreed op naam van de fokker, hoe dat komt, geen idee. Ze waren mijn papieren ook al kwijt geraakt bij het stamboek, daar zal het wel aan liggen. Maar hoe laat ik er nu op mijn naam overschrijven? Zonder de paieren kwijt te raken natuurlijk.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-09 19:59 



 
Profiel   

even bellen met het stamboek misschien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-09 15:07 



 
Profiel   

lid worden van het stamboek, het papier opsturen met het verzoek of ze het op jouw naam willen zetten. Rekening volgt vanzelf :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-09 19:13 



 
Profiel   

als ik het zo lees is er gewoon "iets" niet goed gegaan , even bellen met het stamboek kantoor en doorgeven wat er gebeuren moet en dan je papieren opsturen , zodat ze er al vanaf weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-09 19:20 



 
Profiel   

Eerst maar even contact met het stamboek zoeken.
Altijd aangetekend opsturen, bij de post kan het (ook) misgaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-09 13:59 



 
Profiel   

patrick76 schreef
lid worden van het stamboek, het papier opsturen met het verzoek of ze het op jouw naam willen zetten. Rekening volgt vanzelf :D


ja vooral die komen snel haha heb die voor volgend jaar al gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-09 14:03 



 
Profiel   

Je hoeft niet lid te worden van het stamboek om een Welsh op je naam te laten registreren. Lid worden kan uiteraard wel, maar alleen overschrijven op naam is ook mogelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-10 20:16 



 
Profiel   

Het stamboek boekje is GEEN eigendomsbewijs. De persoon die geregistreerd staat als eigenaar IS voor de wet eigenaar. Dus zolang je je paard niet op je naam hebt gezet dan kan je wle in het bezit zijn van de papieren, maar volgens de wet ben de dan nog geen eigenaar.

Wij hebben zelf ook al drie jaar een merrie die nog steeds op de naam van de fokker staat en ze wordt dit jaar 6.
Nu heb ik wel besloten om haar deze maand op mijn naam te gaan zetten omdat ik nog een welsh op mijn naam moet zetten en omdat ik ze dit jaar uit wil brengen op keuringen. Dus het enigste wat ik moet doen is het mutatieformulier insturen met papieren en dan sturen ze het terug naar jou thuis met jou naam als eigenaar geregistreerd op de papieren en bij hun in de computer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-10 08:28 



 
Profiel   

LecyTinker schreef
Het stamboek boekje is GEEN eigendomsbewijs. De persoon die geregistreerd staat als eigenaar IS voor de wet eigenaar. Dus zolang je je paard niet op je naam hebt gezet dan kan je wle in het bezit zijn van de papieren, maar volgens de wet ben de dan nog geen eigenaar.
Ik denk dat je het woordje WET moet vervangen door STAMBOEK. Wanneer ik een paard koop en het paspoort overhandigd krijg ben ik gewoon eigenaar. Daar heeft het stamboek niets mee van doen.

Ik denk dat het merendeel van de paarden/pony's waar niet mee gefokt wordt nooit overgeschreven wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-10 11:15 



 
Profiel   

BlackDevils schreef
LecyTinker schreef
Het stamboek boekje is GEEN eigendomsbewijs. De persoon die geregistreerd staat als eigenaar IS voor de wet eigenaar. Dus zolang je je paard niet op je naam hebt gezet dan kan je wle in het bezit zijn van de papieren, maar volgens de wet ben de dan nog geen eigenaar.
Ik denk dat je het woordje WET moet vervangen door STAMBOEK. Wanneer ik een paard koop en het paspoort overhandigd krijg ben ik gewoon eigenaar. Daar heeft het stamboek niets mee van doen.

Ik denk dat het merendeel van de paarden/pony's waar niet mee gefokt wordt nooit overgeschreven wordt.


Het boekje ( paardenpaspoort, waar de chip in staat en bij stamboekpaarden is dit dus het stamboekboekje) staat heel duidelijk dat dat GEEN eigendomsbewijs is. Dus ik weet niet of er verschil zit tussen die boekjes, maar zowel van mijn kwpn-er, irish cobs en welsh staat hetzelfde dat het geen eigensdomsbewijs is.
bij he paspoort nl-paardenpaspoort op blz 6
En op de eerste pagina van het welshboekje staat : "This Passport is the property of the Welsh Pony and Cob Society..." Dus hoe kan het dat als het je eigensdomsbewijs is dat het ten alle tijde niet jouw eigendom is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-10 13:31 



 
Profiel   

LecyTinker schreef
Het boekje ( paardenpaspoort, waar de chip in staat en bij stamboekpaarden is dit dus het stamboekboekje) staat heel duidelijk dat dat GEEN eigendomsbewijs is. Dus ik weet niet of er verschil zit tussen die boekjes, maar zowel van mijn kwpn-er, irish cobs en welsh staat hetzelfde dat het geen eigensdomsbewijs is.
bij he paspoort nl-paardenpaspoort op blz 6
En op de eerste pagina van het welshboekje staat : "This Passport is the property of the Welsh Pony and Cob Society..." Dus hoe kan het dat als het je eigensdomsbewijs is dat het ten alle tijde niet jouw eigendom is?
Het klopt wel wat je zegt, zowel het paspoort als het stamboekbewijs is geen eigendom(sbewijs).
De wettelijke eigendom volgt uit de verkoopovereenkomst. Hiervan is meestal geen schriftelijk bewijs omdat het veelal mondeling en contant gebeurt.

Maar hierboven beweerde je dat een paard op naam overgeschreven dient te worden voor de wet. Dit is dus ook niet het geval. Alleen als je er mee deel wilt nemen aan stamboekgerelateerde zaken zal het op naam moeten staan van de eigenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-10 13:47 



 
Profiel   

de eigendom wordt bepaald door wie er aan het chipnummer gebonden staat en zolang dat niet veranderd is, is het paard eigenlijk volgens de wet van de persoon die aan het chipnummer vast zit.
De praktijk wijst idd anders uit, maar sinds de chip is het wel wat veranderd. en de chip zit dus weer aan dat paspoort vast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-10 14:01 



 
Profiel   

ik zo er maar snel achteraan gaan
je kan het beste even bellen.
dat is het snelst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-10 18:47 



 
Profiel   

uiteraard ben je eigenlijk eigenaar zodra je het geld overhandigd hebt. Zoals BlackDevils zegt is het overhandige van het geld de ware overdracht. Maar het is altijd moeilijk te bewijzen dat je dat geld betaald hebt als je er geen bewijsje voor hebt.
Nou denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor. Als het paardje bij jou staat en je hebt de papieren dan is er niemand die daar moeilijk over gaat doen.
Ik heb contact gehad met het stamboek en ik hoef alleen de papieren op te sturen en te betalen en dan binnen een week zou ik de papieren terug hebben. Kan even niet omdat ik een paar keuringen achter elkaar heb en dus het paspoort nodig heb, maar zodra ik daarmee klaar ben dan gaan ze bij mij op de post en doet het stamboek de rest.
Ik kan niets zeggen over het NL stamboek, heb daar geen contact mee gehad, maar het belgische is waanzinnig snel met reageren op emails en ontzettend behulpzaam. Het engelse (waar ik er 1 in heb staan) die zijn niet zo snel, wacht al meer dan een jaar op een reactie van twee emails die ik gestuurd heb...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-10 07:45 



 
Profiel   

Goedemorgen allemaal,

Wie kan mij helpen waar ik mijn Welsh Cob op naam kan laten zetten??

Gr MFDJoop

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-20 07:53 



 
Profiel   

MFDJoop schreef
Goedemorgen allemaal,

Wie kan mij helpen waar ik mijn Welsh Cob op naam kan laten zetten??

Gr MFDJoop


https://nwpcs.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-20 07:59 



 
Profiel   

Kan ook bij de wpcv. Afhankelijk van welk stamboek je lid bent of misschien wil worden. Bij welk stamboek staat ze nu ingeschreven? Nwpcs, wpcv of wpcs?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-20 13:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen