[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 12:58

Karina en Spaikey, zou je dan voor een B gaan om meer mensen mee te kunnen nemen of heeft het een andere reden? Ik heb me daar nog te weinig in verdiept. Is 2 personen op de wagen bij een A te doen of eigenlijk al te veel?

Happinez

Berichten: 8370
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 13:05

2 personen op de wagen lukt prima met een A pony :j

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 21:22

Amy223, twee volwassen personen op een wagen met een atje gaat prima.

Voor mij puur omdat ik graag ook marathon zou gaan rijden en dat vind ik wat te zwaar voor mijn enkelspan sectie A.


Een Cob vind ik zwaar qua type.

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 22:32

Amy223 schreef:
Karina en Spaikey, zou je dan voor een B gaan om meer mensen mee te kunnen nemen of heeft het een andere reden? Ik heb me daar nog te weinig in verdiept. Is 2 personen op de wagen bij een A te doen of eigenlijk al te veel?


Hoeveel mensen op de wagen hangt helemaal af van de soort wagen (gewicht), welke ondergrond je op rijdt, en wat je vraagt van de pony (alleen buitenritten op vlak terrein, of ga je ook bossen/heuvels in) en hoe getraind die is. Dus nee hoeveel mensen ik mee kan nemen is wat mij betreft niet het issue, al is het idd wel leuk dat ik met span ook eens met zn drieen op de wagen een bosrit kan maken.
Maar mij gaat het dus ook om dressuur, een goedgaande pony, dat dat makkelijker is als die niet te zwaar hoeft te trekken t.o.v. zijn eigen gewicht. Met mijn A waar ik wel wedstrijden enkelspan mee heb gereden had ik daarom mijn voorlezer langs de kant en niet achterop, maar door geluid van de wagen kon ik hem dan vaak weer niet zo goed horen enzo.

Er zijn trouwens A's en A's, veel van de welshmenponies in de sport zijn sectie A gefokt maar wel (flink) uit de maat. Die van mij zijn echt 1.16-1.18m dus vanuit die ervaring praat ik wel natuurlijk. Dus dat kan flink uitmaken als je er een hebt van 1.23-1.25m. Dus daar kun je natuurlijk wel gericht naar zoeken, maar als je ook wil fokken/keuring zou ik persoonlijk toch binnen de standaard blijven. Al heb ik zelf nu wel 1 van mijn A's gedekt met een appaloosa van 1.27m in de hoop er wel een enkelspanpony uit te krijgen, dus echt bedoeld voor sport en voor mezelf. Dat wordt dus een partbred, wel geregistreerd bij WPCV, maar dat is dan geen welshmountain meer.

Ik heb trouwens wel een C gehad Janinevv, vind ik zelf misschien wel de mooiste welsh sectie, maar er is niet heel veel keus, en zonder over 1 kam te willen scheren zijn ze vaak niet de makkelijkste. En hoewel ik het zelf wel tof vind word de knie-actie niet altijd gewaardeerd in dressuur.

p.s. ik weet niet waar je woont amy223 maar je mag ter orientatie gerust eens bij mij langskomen om eens te wat meer beeld te krijgen bij het mennen ermee dan.

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 12:09

Ah oké, dan ga ik toch voor een B denk ik. Ik zou ook wel graag marathon willen gaan rijden en zou het met dressuur fijn vinden als de voorlezer mee kan op de wagen, ik ben vrij doof :')

Wat een lief aanbod Karina! Helaas wel heel ver voor mij, ik woon vlakbij Meppel :\

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 17:43

Ik heb eventueel een plekje vrij op mijn wei voor een sectie A merrie veulen/jaarling/enter mocht iemand nog opzoek zijn :)

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 19:55

Amy223 schreef:
Ah oké, dan ga ik toch voor een B denk ik. Ik zou ook wel graag marathon willen gaan rijden en zou het met dressuur fijn vinden als de voorlezer mee kan op de wagen, ik ben vrij doof :')

Wat een lief aanbod Karina! Helaas wel heel ver voor mij, ik woon vlakbij Meppel :


Oh ik heb woonplaats laatste verhuizing niet aangepast op bokt zie ik, zit nu in Putten dus is al wat meer in je richting, maar kan me voorstellen dat dit nog steeds niet om de hoek is.
Maar stel vooral je vragen over welshponies hier, en lees je ook in in het aangespannen rijden forum hier op bokt, veel informatie. Zoveel mensen maken om te beginnen dure fouten met aankoop tuig en vooral wagens, terwijl een goede uitrusting echt zoveel doet voor het plezier wat je gaat hebben, en ook de veiligheid.

Met wat je wil zou ik inderdaad voor een B of voor een bovenmaatse A gaan. Goed dat je je zo informeert in ieder geval!

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:21

Amy223 schreef:
Ah oké, dan ga ik toch voor een B denk ik. Ik zou ook wel graag marathon willen gaan rijden en zou het met dressuur fijn vinden als de voorlezer mee kan op de wagen, ik ben vrij doof :')

Wat een lief aanbod Karina! Helaas wel heel ver voor mij, ik woon vlakbij Meppel :


Ik woon in Meppel maar de paarden staan in Vledderveen! Je mag volgend jaar best is mee gaan met mennen zodra Cat Wip en/of Indie voor de kar lopen! Dat zijn sectie a Welshjes maar heb ook nog een C pony lopen die volgend jaar voor de kar gaat :)

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 974
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 22:32

Je zou eens kunnen kijken bij de menvereniging in Putten, daar rijden er verschillenden met welshjes :)

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 15:53

Ja bij onze menvereniging zijn de welshponies inderdaad erg goed vertegenwoordigd.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 00:18

Weet iemand waar je die gele rijdbroekjes voor de leadrein klasse krijgt?

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 00:25

Anke schreef:
Weet iemand waar je die gele rijdbroekjes voor de leadrein klasse krijgt?

Agradi oa

Caesar
Berichten: 9303
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 07:45

Anke schreef:
Weet iemand waar je die gele rijdbroekjes voor de leadrein klasse krijgt?


Bij Ponyweb kun je misschien ook nog slagen.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 08:58

Deze is dacht ik van Wessex, bij agradi gekocht, met een shires jasje en shirtje en das durf ik niet zeggen, die komen uit engeland denk ik
Afbeelding
Cemlys schreef:
Anke schreef:
Weet iemand waar je die gele rijdbroekjes voor de leadrein klasse krijgt?

Agradi oa

Happinez

Berichten: 8370
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 21:43

Amy223 schreef:
Ah oké, dan ga ik toch voor een B denk ik. Ik zou ook wel graag marathon willen gaan rijden en zou het met dressuur fijn vinden als de voorlezer mee kan op de wagen, ik ben vrij doof :')

Wat een lief aanbod Karina! Helaas wel heel ver voor mij, ik woon vlakbij Meppel :

ik woon nabij Steenwijk, mocht je eens willen proberen dan kan je best eens een rondje mee hoor.
Pony is niet echt getraind nu , maar kan ik zo voor de wagen zetten voor een recreatief ommetje.

Anke, doe je zaterdag ook mee met de show ?

Eilinora

Berichten: 11917
Geregistreerd: 23-10-04

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 07:30

Ben wel benieuwd naar wie er zaterdag naar de wpcv show gaan en wat er meegaat.

Ik neem een 16 jarige merrie zonder veulen mee.

Eilinora

Berichten: 11917
Geregistreerd: 23-10-04

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 07:30

Ben wel benieuwd naar wie er zaterdag naar de wpcv show gaan en wat er meegaat.

Ik neem een 16 jarige merrie zonder veulen mee.

LaDonna75

Berichten: 2145
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 07:45

Ik ga ook en neem mijn 12-jarige partbred merrie mee.hopelijk komt de startlijst/ planning snel ivm oppas.

Eilinora

Berichten: 11917
Geregistreerd: 23-10-04

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 07:50

Meestal paar dagen van tevoren.
Catalogus krijg je pas op de dag zelf.

KittyDylan

Berichten: 8885
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 08:53

Wij hebben helaas af gemeld maar we gaan wel gewoon kijken.

Happinez

Berichten: 8370
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:55

Ik kom met mijn partbred ruin.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 15:17

Leuk allemaal! Ik ben er met een 2 jarige hengst.

StalMelyn

Berichten: 2049
Geregistreerd: 05-11-12

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 15:30

Ik wilde gaan maar kom vrijdag pas terug van vakantie en had er geen zin in om alles vrijdagavond nog te doen. Dus toch maar niet opgegeven.

LaDonna75

Berichten: 2145
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 08:06

Wat vinden jullie een redelijke vraagprijs voor een welshA hengstveulen met eerste premie?

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 08:10

LaDonna75 schreef:
Wat vinden jullie een redelijke vraagprijs voor een welshA hengstveulen met eerste premie?


Dat is moeilijk te zeggen. Afstamming? Goede beweger? Etc etc..