[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 08:43

300-350?

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 08:57

Dat is erg weinig met de prijzen tegenwoordig :D
Het is erg lastig te zeggen want je hebt ze in zoveel verschillende prijzen. Ik weet veulens die rond de 700 a 750 zitten maar ken ook een fokker waar ze 7500 zijn (niet in nederland). Die laatste zit zo hoog in prijs omdat t een “zeldzame” kleur is. Het is dus echt lastig te zeggen. Voor €1500 moet je wel een mooi veulen hebben denk ik. Goedkoper kan ook makkelijk natuurlijk..

StalMelyn

Berichten: 2043
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 09:03

1500 voor een welsh a?
Ik zou eerder tussen 500 en 1000 zeggen en dan echt afhankelijk van afstamming, beweging etc.. Kleur en aftekeningen helpen ook mee.

LaDonna75

Berichten: 2142
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 09:06

Ja lastig is het. Moeder is een keurmerrie, vader een heel beste beweger en hij zelf ook. Eerste premie op de keuring. En kleur, een schimmel...

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 09:13

StalMelyn schreef:
1500 voor een welsh a?
Ik zou eerder tussen 500 en 1000 zeggen en dan echt afhankelijk van afstamming, beweging etc.. Kleur en aftekeningen helpen ook mee.


Ja hoor dat zijn prijzen die je tegenwoordig voorbij ziet komen. Kwaliteit betaal je voor :) Ik moet trouwens wel zeggen dat ik 2 merrieveulens aangeboden heb gekregen voor €950 p/s. Dus voor €1000 kan je zeker wel slagen hoor!

StalMelyn

Berichten: 2043
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:03

Wat een geld. Ik ben bereid te betalen voor kwaliteit, met mijn welsh B ook goed bedrag neergelegd. Maar 1500 voor een welsh a veulen als je voor 2500/3000 een heel aparte volwassen welsh a pony kan kopen... reken maar uit.

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:06

Haha nou ik ben van plan om volgend jaar zo’n €13000 neer te tikken voor een veulen uit Amerika :+ Tiss heel heel heel veel geld voor een kleine pony maar voor mij hopelijk een mooie investering voor de toekomst.. En vergeet niet dat de prijzen op dit moment bij alle paarden/pony’s hoog zijn hé..

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:07

Vraagprijzen die je ziet, wil niet zeggen dat je ze ook krijgt. Ik zou nooit 1500 euro voor een hengstveulen geven, hoe goed die ook mag zijn. 10 jaar geleden kocht je nog voor 60 pond een hengstveulen :')

StalMelyn

Berichten: 2043
Geregistreerd: 05-11-12

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:13

Megan, wat voor welshveulen is dat dan dat het zo duur wordt?

Ik weet dat ze in Amerika met welsh bloed fokken die in Nederland niet geaccepteerd worden (niet raszuiver) en dan kan je ze niet bij NWPCS aanbieden bijvoorbeeld.

Caesar
Berichten: 9302
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:14

Nou, ik denk dat nu een prijs tussen de 500 - 1000 voor een goed gefokt hengstveulen heel reëel is. Heb in deze range beide schimmel hengstveulens verkocht. Eerste premie op een keuring zou voor mij geen toegevoegde waarde zijn. Je moet wel een beduidend minder veulen hebben wil je dat niet krijgen. Vind de moederlijn veel interessanter. Ik hecht wel waarde aan predicaten, een ander minder. Maar wat is daaruit gefokt? Wat zijn de resultaten van deze nakomelingen etc? Als je lid bent van het NWPCS kun je in die database al hoop terugzoeken.

@Megan; 13k voor een welsh veulen? Of een ander ras?

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:19

Caesar schreef:
Nou, ik denk dat nu een prijs tussen de 500 - 1000 voor een goed gefokt hengstveulen heel reëel is. Heb in deze range beide schimmel hengstveulens verkocht. Eerste premie op een keuring zou voor mij geen toegevoegde waarde zijn. Je moet wel een beduidend minder veulen hebben wil je dat niet krijgen. Vind de moederlijn veel interessanter. Ik hecht wel waarde aan predicaten, een ander minder. Maar wat is daaruit gefokt? Wat zijn de resultaten van deze nakomelingen etc? Als je lid bent van het NWPCS kun je in die database al hoop terugzoeken.

@Megan; 13k voor een welsh veulen? Of een ander ras?


Een welsh jaa.. Transport is al zo’n €5000 wat het dus duur maakt. Ik zou t echt nooit betalen voor een “standaard” pony hoor haha. Maar dit is wel iets speciaals <3

Caesar
Berichten: 9302
Geregistreerd: 20-01-05

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:37

Nou Megan; ben benieuwd waar je mee thuis komt! Maar 13K... wauw! Nee, ik ben erg gek met mijn hobby en ik trek gerust mijn knip maar ik vind dat echt een flink bedrag. Volgend jaar update dus ;)

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:41

Nou Megan nu ben ik ook wel benieuwd! Heb je al
Foto’s?

StalMelyn

Berichten: 2043
Geregistreerd: 05-11-12

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:12

Dit klinkt zo speciaal, kan ik al een dekking reserveren als het een hengst is?
Nee geintje hoor. Ben ook erg benieuwd wat voor een het er is! Welke sectie is het?

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:24

Hahah helaas geen foto’s! Het is een beste investering maar ik hoop het uiteindelijk wel een keer terug te verdienen. Tiss uiteraard geen investering die je moet doen voor de hobby. Maar tegen die tijd dat tie ingezet kan worden voor de fok (daar gaan we dan maar even van uit) heb ik hopelijk al een mooie kudde met merries dat gezien word als bedrijfsmatig paarden houden :+

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:11

Maar wat is er dan zo speciaal aan dat het zo duur moet zijn?

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:16

De kleur, Die zie je niet meer zoveel in t ras. En t zal er ook wel mee te maken hebben dat tie uit Amerika komt want daar zijn de prijzen voor paarden/pony’s in t algemeen wel hoog..

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:35

Ja en wat voor kleur is dat dan? zilver/dun? Want dat is beide ook in nederland.

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:41

Dan mag je mij wel is vertellen waar want voor zover ik weet was er inderdaad wel een fokker in NL maar die heeft de laatste merries verkocht. Verder zou ik geen idee hebben wie er nog meer dun of silver black welshjes fokt in NL :)

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 15:00

Ik weet sowieso 3 zilver merries al te staan, waarvan mijn merrie er 1 is. Dun stond bij een fokker en ook verschillende veulens gefokt. Ik zou daar echt nooit 13.000 voor betalen want de kwaliteit is meestal ook niet echt denderend omdat er alleen puur op kleur gefokt wordt. Sowieso 13.000 voor een veulen en dan krijgt die zijn ballen niet ofzo, nee mij niet gezien :')

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 15:09

Ik doelde trouwens op silver black want die heb k nog niet gezien hier volgens mij. Maar verder weet ik geen dun fokkers in NL. Weet wel 1 in de UK maar die vermijd ik liever. En ja eens, vaak word er meer op kleur gefokt dan op kwaliteit en dat is iets waar je gewoon op moet letten bij aanschaf. Maar goed ik ga voor kwaliteit en kleur :) Vooral voor die prijs hihi

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 15:18

Silverdapple fokken is een kwestie waar je prio's liggen. Ik zou dan eerder hier keer een veulen kopen al is dat silverbay, silverbucksin of zilvervos. Dan kom je er vanzelf ook als je laat testen. Er is een silver buckskin merrie welke homozygoot zwart is en hetero agouti. Dan is het al stuk makkelijker zeg maar :)
Ik hou ook van apart, maar de kwaliteit moet wel beetje er zijn.

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 15:30

Jaa klopt! Maar ik ga geen silver kopen uit Amerika hoor hihi. Die kan je ook wel in Europa vinden. T zal een black/red/bay dun worden.

Ik hou ook van apart en wil uiteindelijk graag kwaliteit pony’s fokken met een apart kleurtje. “Standaard” kleurtjes zal je toch wel nodig hebben om die kwaliteit zo hoog mogelijk te krijgen..

Maar hé je weet nooit wat volgend jaar aangeboden word in Nederland. Heb nog wel plannen om een aantal merries te kopen :=

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 18:53

Welsh pony’s zijn allemaal duur op het moment! Hier ook 2 merrie veulens verkocht voor echt heel leuk geld anders had ik ze ook aangehouden!
En sorry voor de schimmel fokkers maar er is echt veel vraag naar kleurponys dat mensen me soms gewoon blijven berichten voor veulens en bereid zijn best wel wat neer te tellen!
Schimmels is en zal altijd wat lastiger zijn maar ook die prijzen zitten toch wel tussen de 500 tot 1000!
Er stond toevallig vandaag nog een bericht op de hoefslag over vraag en aanbod van paarden en pony’s dat de prijzen hoger worden omdat er veel vraag is!

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 19:20

Dat bedoel ik maar, kwaliteit en kleur betalen de liefhebbers echt wel voor! :D