[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 17:14

Davy Wormgoor al geprobeerd?

Jaydee_WP

Berichten: 204
Geregistreerd: 17-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 17:26

meganvr schreef:
Davy Wormgoor al geprobeerd?


Nee nog niet. Kan een optie zijn maar hoopte op iets dichterbij.

PeeWij

Berichten: 3334
Geregistreerd: 21-06-06
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 17:37

meganvr schreef:
Davy Wormgoor al geprobeerd?


Davy gaat naar de Spring Blossom Show te Merselo op 3 juni. Gezellige Engelse show met veel inschrijvingen en veel vermaak eromheen. Taarten bak wedstrijd springkussen etc.

Jaydee_WP

Berichten: 204
Geregistreerd: 17-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 17:49

PeeWij schreef:
meganvr schreef:
Davy Wormgoor al geprobeerd?


Davy gaat naar de Spring Blossom Show te Merselo op 3 juni. Gezellige Engelse show met veel inschrijvingen en veel vermaak eromheen. Taarten bak wedstrijd springkussen etc.


Ah, jammer voor mij (Leuk voor hem :D ). Dan valt die af.

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 22:12

Onze lieve Eddy doet het super goed <3

Afbeelding

Afbeelding

En ons eerste wpbr veulen doet het ook heel goed! We zijn er heel blij mee! :)

Afbeelding

Afbeelding

KittyDylan

Berichten: 8886
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 22:28

Wat een flinke die Eddy.

Leuk veulen <3

Wat voeren jullie je 2 jarige? Ik heb er eentje (juni 2021) die echt niet groeit en langzaam bijtrekt na een opfok periode (denk dat hij daar een flinke klap van heeft gehad)
Hij is 1.05 m nu (moeder 1.12 vader 1.20)
Ik zou hem zo graag dit (na)jaar eens naar een show meenemen, al is het maar voor de ervaring, maar om met zo'n uk aan te komen tussen die grote 2 jarige zie ik ook niet zitten.
Hij vult nu zijn body wel een beetje maar de hoogte in doet die niet. Terwijl ik echt niet weinig voer voor mijn idee.

Afbeelding

Afbeelding

Hij zit qua realistisch beeld, conditie gewijs een beetje tussen deze plaatjes in.

En hier komt hij vandaan, oktober vorig jaar.
Afbeelding

En ik zie altijd van die enorm ontwikkelde, grote 2 jarige (zelfs jaarlingen). Hoe krijg je dat voor elkaar. -O-

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 22:45

Stoere Eddy! Maar Jaimy is hier helemaal favo nu hoor :P de meiden hebben het nergens anders meer over haha.

Afbeelding

Rivendell

Berichten: 6821
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 04:33

KittyDylan, misschien schade door wormen? Mijn ervaring is dat als ze als jonkie een klap krijgen, ze het nooit meer helemaal inhalen

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 06:07

KittyDylan schreef:
Wat een flinke die Eddy.

Leuk veulen <3

Wat voeren jullie je 2 jarige? Ik heb er eentje (juni 2021) die echt niet groeit en langzaam bijtrekt na een opfok periode (denk dat hij daar een flinke klap van heeft gehad)
Hij is 1.05 m nu (moeder 1.12 vader 1.20)
Ik zou hem zo graag dit (na)jaar eens naar een show meenemen, al is het maar voor de ervaring, maar om met zo'n uk aan te komen tussen die grote 2 jarige zie ik ook niet zitten.
Hij vult nu zijn body wel een beetje maar de hoogte in doet die niet. Terwijl ik echt niet weinig voer voor mijn idee.

[ [url=m/6Ws3LE.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/iOi9oh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij zit qua realistisch beeld, conditie gewijs een beetje tussen deze plaatjes in.

En hier komt hij vandaan, oktober vorig jaar.
[ [url=m/5KCZiu.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ik zie altijd van die enorm ontwikkelde, grote 2 jarige (zelfs jaarlingen). Hoe krijg je dat voor elkaar. -O-

Ik vind hem er niet abnormaal uit zien hoor voor die leeftijd. Massas brokvoer gaan het hem niet doen. Eiwit erin voor spiermassa (bv een goede lucernemix/ruwvoermix), in combi met een goede opfokmix (bv cavalor juniorix en dan niet overvoeren, ik geef nooit volledig aanbevolen hoeveelheid). Ik heb die jonkies liever niet te vol, geeft mijn inziens alleen maar problemen op latere leeftijd. En gras is altijd het meest ideale.

Leuk cp, benieuwd wat eruit komt.

Onze 'Jaimy' is zaterdag de opfok ingegaan, lang getwijfeld maar toch maar gedaan. Hij is zo superbraaf, heeft zich echt netjes gedragen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zn moeder doet het ondertussen fijn onder het zadel. Deze merrie is zo fijn en bomproof, zadelmak geboren, fijn voor de wagen gelopen en nu tijd voor bixie. Ik sou ze voor geen goud willen missen. Hoop hierna nog een keer wat te kunnen fokken (een kleine eddy bv :') ) want haar jaarling heeft al net zo n top karakter.

Afbeelding

Afbeelding

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 09:56

KittyDylan schreef:
Wat een flinke die Eddy.

Leuk veulen <3

Wat voeren jullie je 2 jarige? Ik heb er eentje (juni 2021) die echt niet groeit en langzaam bijtrekt na een opfok periode (denk dat hij daar een flinke klap van heeft gehad)
Hij is 1.05 m nu (moeder 1.12 vader 1.20)
Ik zou hem zo graag dit (na)jaar eens naar een show meenemen, al is het maar voor de ervaring, maar om met zo'n uk aan te komen tussen die grote 2 jarige zie ik ook niet zitten.
Hij vult nu zijn body wel een beetje maar de hoogte in doet die niet. Terwijl ik echt niet weinig voer voor mijn idee.

[ [url=m/6Ws3LE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iOi9oh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij zit qua realistisch beeld, conditie gewijs een beetje tussen deze plaatjes in.

En hier komt hij vandaan, oktober vorig jaar.
[ [url=m/5KCZiu.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ik zie altijd van die enorm ontwikkelde, grote 2 jarige (zelfs jaarlingen). Hoe krijg je dat voor elkaar. -O-


Hier krijgen ze allemaal Action Quality brokken. Eerder in dit topic staat wel een foto van de zak dacht ik. Doen ze t super op! Mijn bijna jaarling hengstje loopt nog wat achter qua ontwikkeling maar is al flink bijgetrokken sinds hij zn brok keurig elke dag eet. Hier krijgen ze standaard een kilo p dag als ze niet meer zoveel op t gras lopen, in de zomer krijgen ze een halve kilo p dag . Als ze meer nodig hebben dan krijgen ze meer :) Ik geloof niet zo in de “gezonde” brokken bij jonkies. Gewoon lekker op de wei en goed brok/hooi voeren :)

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 11:30

Ik denk als een 2jr nu 1.05 is dat die niet meer 118 worden zal… mijn jaarling meette toen in de winter naar dat ze 2jr zou worden al 115. En die is nu rond de 119.

StalMelyn

Berichten: 2049
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 11:43

Ik hoorde laatst van een fokker de hoogte van 1 jaar oud en dan plus 10 cm is de eindmaat. Kan alleen niet checken of dat klopt.
Pip is 1.25 en Oife 1.28 op 1 jaar oud dus we gaan het zien.

Rivendell

Berichten: 6821
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 14:36

Cemlys is dat Beyonce?

KittyDylan

Berichten: 8886
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 15:12

Dank voor de reacties.

Hij krijgt schepje kleefkruid, vitamine muesli van Voermeester en Opfokbrok van Voermeester. Halve kilo samen.
Geen gras nog hier helaas.

Hoop toch dat er nog een centimeter of 10 bij komt -O- maar ben niet heel hoopval als ik dat lees.

Het is zo'n uk maar zo'n braaf karakter en leuke gangen := Hij krijgt sowieso nog de kans op uit te groeien hier. Wie weet.

Rivendell schreef:
KittyDylan, misschien schade door wormen? Mijn ervaring is dat als ze als jonkie een klap krijgen, ze het nooit meer helemaal inhalen


Heeft inderdaad wormen gehad maar is inmiddels schoon.
Maar in de opfok kwam er ook al uit dat hij niet gebouwd is voor 24/7 buiten met IJslanders. Die zijn toch net nog een tandje beter bestand tegen vies weer, en dat dacht hij dus ook te zijn.

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 15:49

Is het geen optie om m voor de zomer bij een ander op t gras te zetten? Doet die jonkies echt goed namelijk!

KittyDylan

Berichten: 8886
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 20:39

Nee. Wij hebben over een week of 2 ook wel gras. Maar ik moet nog creatief zijn met merrie's/hengst naast elkaar.
Straks gaan de merrie op een andere wei, dus dan zijn de eigen weien voor de heren.
Al wil ik dit hengstje wel tussen de merries hebben lopen als de ruin verkocht word, als de merries allemaal goed drachtig zijn.

Iemand daar dan ervaring mee?

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 20:54

StalMelyn schreef:
Ik hoorde laatst van een fokker de hoogte van 1 jaar oud en dan plus 10 cm is de eindmaat. Kan alleen niet checken of dat klopt.
Pip is 1.25 en Oife 1.28 op 1 jaar oud dus we gaan het zien.

Haha ik hoop dat dat niet klopt want dan wordt die van mij flink eind in de maat

Mijn tinkertje was als jaarling 1.23m en nu met 7 1.43m dus dat gaat dan weer niet op.
Laatst bijgewerkt door Cemlys op 08-05-23 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 20:57

Rivendell schreef:
Cemlys is dat Beyonce?

Ja dat is Beyonce

StalMelyn

Berichten: 2049
Geregistreerd: 05-11-12

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 21:33

Cemlys, ik gok dat het ook niet klopt aangezien pip uit een kleinere moeder komt (1.28) en vader is 1.32 dacht ik.
Oife komt wel uit een grote B merrie.

We zien wel, je doet er niets aan. Ik doe niets speciaals verder qua voer oid maar al mijn pony's zijn wel flink aan de maat.

LaDonna75

Berichten: 2145
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 21:39


Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 13:12

Ik heb even een vraagje over shows en menrubrieken

Ik overweeg om naar de Spring Blossom show te gaan en met de menrubriek mee te rijden. Met mijn 4 jarige sectie b merrie.

Hoe gaat zo'n rubriek in zijn werk?
Ik rij met marathon wagen dus echt de menrubriek en niet de show rubriek.

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 20:31

Dit topic bloeit een beetje dood :(

Jammer!

Ik weet nog toen ik begon met de welshjes hoeveel ik aan dit topic heb gehad!
Komende hengstenkeuring hopen we met onze 2 eerste fok producten van onze eigen gefokte hengst naar de keuring te gaan en vond dat een sentimenteel moment haha
Dus ik kwam weer is even terug lezen!

Afgelopen zomer hebben we ook voor het eerst een kampioenschap mogen behalen! Het jeugd kampioenschap dan wel is waar maar wat was ik trots op mijn eigen gefokte meisje <3

Nu door dromen naar hopelijk 2x een 2de bezichtiging! <3

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 22:03

Gaaf zo die resultaten oo de keuring! Toch een beetje een kroon op je werk.


Onze welsh dame die drachtis is van Jaimy staat te koop. Ze is helaas wat te vlot en sterk voor onze dochter -O- heel jammer want verder is ze super braaf! Maar nu dus even afwachten of we een fijn plekje voor haar kunnen vinden.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 22:14

Gaaf dieke, ik ben benieuwd!

Vorige week is mijn Jaimy kind van de opfok teruggekomen. Komende week even opfrissen en dan eens foto s maken. Hij is zo makkelijk.

Balen CP112, ik heb balanced support reins aan onze welsh, dat werkt heel fijn. Ik had ze er even af gehad, maar madam heeft uitgevonden als ze hoofd naar beneden doet, ze kind half uit zadel trekt en dan vervolgens stil kan vallen. Vandaag ging gelukkig beter. Ze komen ook weer wat op dreef. Deze zomer is ze ziek geweest, bloedwaardes waren afwijkend, en ook echt slecht in haar vel, maar nu weer stukken beter. Nu weer lekker trainen, ze wil graag meedoen aan icch groningen. Ze begint het voor elkaar te krijgen om een klein parcourtje zelfstandig te springen thuis. Nu nog op locatie. Galop begint er ook fijn inzitten en pony durft nu ook wat meer door galoperen.

LaDonna75

Berichten: 2145
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 22:18

Leuk vooruitzicht Dieke! Ik hoop komend voorjaar een Welsh veulentje te mogen begroeten, ik kijk er enorm naar uit :j