[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 07:35

Blijkt dat ik zayerdsg toch niet weg kan blijven en dus ook aanwezig ben.

keresa
Berichten: 2011
Geregistreerd: 29-11-04

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 19:36

Gezellig chantalll

Caesar
Berichten: 9302
Geregistreerd: 20-01-05

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 09:02

En hoe vonden jullie de "nieuwe" veiling?
Is er nog iemand naar de andere veiling geweest?

Yadano78
Berichten: 199
Geregistreerd: 04-11-14

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 11:46

Ik ben bij de andere veiling geweest...

hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 11:51

Ik ben wel geweest, dit was mijn 1e keer. Ik vond de mensen in het begin wel bescheiden en de prijzen waren niet eens reuze hoog.

(Ik was 1 van de voorbrengers :+ )

Yadano78
Berichten: 199
Geregistreerd: 04-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 11:54

hielkebro schreef:
Ik ben wel geweest, dit was mijn 1e keer. Ik vond de mensen in het begin wel bescheiden en de prijzen waren niet eens reuze hoog.

(Ik was 1 van de voorbrengers :+ )

Waar ben jij geweest? Wij in Zoelen, was echt niet je van het, begreep ook dat het gros teruggekocht heeft.....maar weet het ook niet precies, laat ik het erop houden dat het apart was..

hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 11:56

Vergeten te vermelden, ik was in Lunteren!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:09

Laten we voorop stellen dat het dit jaar TOP is aangepakt met zowel de show als de veiling. Chapeau daarvoor !!

De prijzen daarintegen zijn om van te walgen eerlijk gezegd. Gisteren bewijst voor mij dat ik nooit een veulen cq pony naar de veiling zou doen. Ieder houdt de hand op de knip en wil voor een dubbeltje eerste rang zitten.

Ik verkoop ze vanuit thuis wel, dat bevalt me zeker weten een stuk beter.
Ook heb ik het gevoel bij de veiling dat veel mensen denken goedkoop aan hun veulen cq veulen te komen omdat ze denken .... het is een veiling en dit is de selectie waar de verkopers wanhopig vanaf willen komen.

Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:19

Ik vond sommige prijzen opvallend, laag of juist hoger vooral bij de A veulens. Heb ook het idee dat kleur oha meer oplevert. Was natuurlijk al bekend maar viel me gisteren erg op.
Had ook het idee dat het de jaren ervoor drukker was. Maar het was zeer goed georganiseerd!

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:05

Komt dat niet omdat de Engelse veilingen vaak aan bodemprijzen verkopen, dat men denkt dat het hier net zo gaat? Nu zie je dat bij andere veilingen vaak ook. Grootste deel gaat toch voor matige prijzen weg. Ik verkoop ook niets via de veiling. Ik wil weten wie koopt.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:47

Ja Cemlys Zo Ben Ik Ook Hoor. , maar daar heb je 2 soorten .... de gewone veiling en The High Fligher.

Bij de b.v Draver veilingen heb je dit ook ... de Unitrot en de SWS Veiling. De 1ste van deze 2 zijn relatief goedkope of matige prijzen ...
De 2de is weliswaar het inschrijfgeld duurder of je moet b.v aan bepaalde voorwaarden voldoen, maar dan gaan ze niet voor een dubbeltje weg.

Ieder zijn of haar meug natuurlijk, maar de prijzen gaan niet eerder omhoog of er moet selectief en doordachtvol gefokt gaan worden met als enige uitgangspunt : Verbetering.

Er zijn in mijn ogen teveel van hetzelfde betreft bloedvoering en dergelijke. Dit jaar was er b.v een aantal Zeer interessante B-hengsten met bloedvoering die wij hier In Nederland niet of nauwelijks hebben maar eruit geknald worden omdat ze niet aan een bepaald plaatje voldoen. Als ik een B merrie zou hebben van hoog in de maat 1.36 b.v zou ik heel graag een B-hengst van 1.26,1.27 wel willen gebruiken ... en die knallen ze eruit omdat ze niet aan het plaatje voldoen TUSSEN de andere hengsten ....

Dit is gewoon maar 1 voorbeeld, en ik mag eigenlijk ook niks zeggen omdat ik zelf de motivatie totaal niet heb om jury of wat dan ook in die richting te worden. He er zeer veel respect voor voor degenen die dat aandurven.

Maar om prijzen op hoog te krijgen denk ik dat we toch eens bij onszelf na moeten gaande ken waar we mee willen fokken en ga je ermee vooruit.

Kwa bloedvoering hebben we veel van hetzelfde ... en zo blijven de prijzen dan ook.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:14

Klopt en dat is zonde. Maar iets anders wordt ook niet gemotiveerd helaas. Dat vind ik wel jammer. En ja de prijzen... Ik vond het altijd leuk om een fijn kinderponytje klaar te maken maar tijd/kosten/prijzen gaan niet meer evenredig, zelfde met fokken. Er wordt maar op los gefokt en waarom zou je een normale prijs betalen voor een veulen als je voor 150 ergens een kunt ophalen. Ik heb dit jaar ook niks meer gedekt. Ik heb fijne pony s staan en zat genoeg, paar minder zou fijn zijn

Caesar
Berichten: 9302
Geregistreerd: 20-01-05

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:22

Ik vond juist in vergelijking met voorgaande jaren de prijzen eindelijk weer eens wat hoger. Weliswaar met een uitschieter maar de koopjestijd is wel geweest kijkende naar gisteren.

Wat er in Zoelen gebeurd is weet ik niet. Las Dat er inderdaad zat is teruggekocht en prijzen voor sommige dieren erg laag.

AnneloesF

Berichten: 4239
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: In de kop van Drenthe

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:09

Ik was gisteren bij beide veilingen.
Beide kwamen slecht vd grond qua biedingen en prijzen. Jammer!
In Zoelen zeker veel kwaliteit gezien dus wie weet wat er achteraf nog verhandeld gaat worden.

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:57

Ik zag op facebook bedragen van de veilingen voorbij komen, ik vond het nog behoorlijk tegenvallen. := Zonde zeg! Want bij beide veilingen leken er echt hele fijne pony's te komen.

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:45

Hallo,
Ik kom even binnenvallen in het topic.
Ik ben opzoek naar een leuke pony om mee te wandelen en ook te beleren voor de wagen.


Nu heb ik vandaag een pony gevonden via mp en vroeg me af of de afstamming waaruit dit veulen gefokt is jullie iets zegt.

Vader: LOWLAND DANNY BOY
Stokmaat: 1.18m

VV: DUKESHILL MAGNUM

Moeder: KAMPANJE'S COLIBRI
Stokmaat: 1.21m

VM: VECHTZICHT'S CALLEHAN

Ik kan wel iets terug vinden, maar ben totaal niet bekend met afstammingspapier.

_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:52

Hallo. Ik heb een vraag. Een ruin welsh a, van april 2013 is nu 116 cm groot. Zal hij nog groeien?

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:53

Verwacht ik niet

Eilinora

Berichten: 11914
Geregistreerd: 23-10-04

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 23:36

Nee echt niet,nu dus ruim 4 jaar.
Gaat echt niet groter worden.

Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 08:17

Zal niet veel zijn, misschien een cm.
Sommige ponys groeien langer. Zo groeide onze inmiddels 4 jarige het laatste jaar nog 3 cm (waar we overigens blij mee zijn).

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 09:30

Over het algemeen zijn ze op hun 4de toch wel uitgegroeid en zal alleen het skelet, schijven en verbindingen nog doorgroeien

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:32

Achteraf had ik wel op de veiling willen zijn,die pony (Laura)van Moniek Valk die geveild werdt had ik graag gehad en zeker voor dat luttele bedrag waar ze voor weg ging €1800,00 daar schrok ik erg van hoor. :\
Deze had ik in het begin al langs zien komen op dr FB maar die verkocht ze toen ook niet...
Ik weet niet wat de bedragen daar waren..iemand?

Farome
Berichten: 683
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 20:31


vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 12:07

Farome schreef:
@vivana,
Ik ben er geweest maar weet zo de bedragen niet meer uit mijn hoofd. In dit artikel staat wel het een en ander ( gaat niet alleen over nrps davinci) : https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... sales.html

Dat zijn hele andere bedragen,hahaha
Maar wat een wassen neus die veilingen toch...maarja zo gebreurd dat ook bij de paarden.

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 12:27

Hier helaas de beslissing gemaakt om mijn welsh A te verkopen. Binnen 2 dagen was ze dan ook al verkocht naar Belgie. Ik heb er wel wat tranen om gelaten, deed me echt heel veel. :o Maar ze heeft nu echt een super huisje met kids die helemaal gek op haar zijn. :+:
En nu verder met de grote pony's. Ik ben erg benieuwd naar het veulen aankomend jaar.