[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 22:02

meganvr schreef:
Gaaf!! Van welke hengst?


Van Brian (trinity house perfect storm)

Jaydee_WP

Berichten: 196
Geregistreerd: 17-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 22:48

Dustinlover schreef:
Bucas past hier niet mooi op de brede borsten. Hier heilig fan van Amigo en Rambo voor buiten dekens en Highliners als stal dekens. Al zit de pagony staldeken ook best mooi en heb ook wel een paar pony's die goed in nika dekens passen.

Polo welkom. Heb je foto's en afstamming van je pony? Nu zijn we wel benieuwd natuurlijk.

Misshorse welkom. partbred dan?


Dank je!
Glyncoch Kentucky X Friars Rupertino
Papa to be is Synod Goldflake.
Hier een foto van het knappe meisje
<3
Afbeelding


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jaydee_WP op 28-09-21 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 22:48

miisshOrse schreef:
meganvr schreef:
Gaaf!! Van welke hengst?


Van Brian (trinity house perfect storm)


Aah leuk! Daar gaat 1 van mijn merries volgend jaar als t goed is heen :)

Happinez

Berichten: 8365
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 23:23

Welkom Nieuwelingen !

Hier Bucas en MHS Dekens. Opzich beide prima maar de voorkeur gaat wel naar Bucas/ Amigo dekens.
Ik denk dat Jill dit jaar lekker dekenloos blijft.
Drachtig en nu al tonnetje rond, dus zo veel zal ze niet meer voor de wagen komen dit jaar.

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 05:52

Polo97 schreef:
Dustinlover schreef:
Bucas past hier niet mooi op de brede borsten. Hier heilig fan van Amigo en Rambo voor buiten dekens en Highliners als stal dekens. Al zit de pagony staldeken ook best mooi en heb ook wel een paar pony's die goed in nika dekens passen.

Polo welkom. Heb je foto's en afstamming van je pony? Nu zijn we wel benieuwd natuurlijk.

Misshorse welkom. partbred dan?


Dank je!
Glyncoch Kentucky X Friars Rupertino
Papa to be is Synod Goldflake.
Hier een foto van het knappe meisje
<3
[ [url=m/Ea4UJv.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/Yj5kO6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuke merrie. Kan het zijn dat ik deze te koop heb zien staan? Afgelopen jaar een cremello veulen gehad?

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 06:36

Happinez schreef:
Welkom Nieuwelingen !

Hier Bucas en MHS Dekens. Opzich beide prima maar de voorkeur gaat wel naar Bucas/ Amigo dekens.
Ik denk dat Jill dit jaar lekker dekenloos blijft.
Drachtig en nu al tonnetje rond, dus zo veel zal ze niet meer voor de wagen komen dit jaar.


Ik heb normaal gesproken alles zonder deken staan maar rondom mijn wei is zo’n 7 a 8 ha maisland wat binnenkort ook wel kaal is dus dan heb je een open vlakte en dr staat een koude wind dan. Ze kunnen schuilen in t “bos” maar ben t liever voor.

Jaydee_WP

Berichten: 196
Geregistreerd: 17-02-18

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:01

Klopt! Dat heb jij goed gezien miisshOrse! We hebben haar eind augustus gekocht.

crazy_funky

Berichten: 6173
Geregistreerd: 25-12-03

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 12:39

Toevallig hier iemand die plek heeft of weet voor een merrieveulen te stallen/opfok?

Ik vind alleen maar plekken die kei duur zijn en alleen voor grote paarden of hengsten.

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 13:10

Tiss dramatisch om een opfok plek te vinden voor die kleintjes :') In welke regio zoek je wat?

Ik heb eventueel wel een plekje maar dat is gewoon wat grasland..

crazy_funky

Berichten: 6173
Geregistreerd: 25-12-03

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 13:22

Ik zit bij arnhem in de buurt. Wil er wel even voor rijden maar niet meer dan een uurtje ofzo.

StalMelyn

Berichten: 2028
Geregistreerd: 05-11-12

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 13:41

Wat vind je duur? Sommige hebben moeite met het vinden van een plek maar vinden 100 euro de maand duur.

crazy_funky

Berichten: 6173
Geregistreerd: 25-12-03

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 13:50

Ja ligt er ook aan wat er bij zit maar €150 kaal, ja alleen brok, vind ik wel duur.

StalMelyn

Berichten: 2028
Geregistreerd: 05-11-12

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 13:53

Dan zou ik verder weg zoeken. In de buurt van Arnhem betaal je al snel winter 150 euro en zomers goedkoper, ook op de paar plekken waar pony's kunnen staan.
Goede opfok, zeker voor kleine pony's, is echt lastig. Dan maar verder weg of betalen helaas....

crazy_funky

Berichten: 6173
Geregistreerd: 25-12-03

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:30

Nouja verder weg wil ik eigenlijk niet want wil ook met haar naar keuringen enzo en wil dan niet zover rijden elke keer. Vind een uurtje wel best dan.
Heb wel een optie ergens maar ze heeft de andere veulens zijn een d en groter.

absque_dubio

Berichten: 7844
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:36

Gaat om een Atje begrijp ik? Dan zou ik 100-150 excl aan opfok ook duur vinden. :o
Ik kan je ook niet verder helpen helaas, sorry. Maar ik ken ook geen opfok waar de jonkies uit de opfok worden gehaald voor een dagje keuring etc. Zou dat wel goed bespreken of dat wel gewenst is. En zie ook niet zo goed in hoe je dat wilt doen, vaak staan ze dan 24/ op een wei?

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:40

crazy_funky schreef:
Nouja verder weg wil ik eigenlijk niet want wil ook met haar naar keuringen enzo en wil dan niet zover rijden elke keer. Vind een uurtje wel best dan.
Heb wel een optie ergens maar ze heeft de andere veulens zijn een d en groter.


Mijn eerste Welsh pony is opgegroeid met een Fries en kwpn veulen ze vond het geweldig dat ze overal altijd onder en tussen door kon schieten!

Een groep met grotere vind ik zelf ook nooit erg! Heb nu ook een A jaarling hengst samen lopen met een jaarling hengst van 165 :+

crazy_funky

Berichten: 6173
Geregistreerd: 25-12-03

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:58

Het wordt een c pony.

Maar ok de kleinste zijn moet dus geen probleem zijn?
Nou die optie die ik heb weet ervan dat ik naar keuringen wilt en vindt dat geen probleem.
Is een kleinschalige dus geen proffesionele/grote stal maar meer prive.
Wilde gewoon even kijken of er meerdere opties waren of dat ik al de beste optie heb gekregen.

absque_dubio

Berichten: 7844
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 15:04

D en groter lijken mij prima maatjes voor een C? Klinkt als een goed plekje wat bij jullie past.

crazy_funky

Berichten: 6173
Geregistreerd: 25-12-03

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 15:13

Ja dan zit ik daar denk ik ook niet zo heel verkeerd.
Bedankt iedereen in ieder geval voor het meedenken!

StalMelyn

Berichten: 2028
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 15:23

Dan kan je ook nog kiezen om op je eigen stal een stal te delen met een ander veulen. Kan je oefenen (opstellen en trailer) en wassen voor de keuring en in verhouding niet erg duur (als je niet op een heel dure stalling staat). Een c ponyveulen kan makkelijk een gewone stal delen s'nachts.

Je veulen voor een dag uit een (traditionele) opfok halen is meestal herres. Dan willen ze de groep niet uit en de trailer niet in, gaat de rest lekker staan roepen :+

@fotografie, klinkt als een klein groepje. Ik zou mijn c veulen niet tussen 9 andere kwpn'ers, Friezen etc. willen hebben lopen hoor. Als die je pony dekken met spelen...

crazy_funky

Berichten: 6173
Geregistreerd: 25-12-03

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 15:37

De veulens van stal (2 a 3) gaan een weiland in de buurt op. Maar dat is een kaal land langs de weg ergens. Zie dat eerlijk gezegd niet zo zitten.
Dus een stal delen gaat helaas niet lukken.

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 15:46

@stalmelyn

Hier altijd alles gewoon door elkaar Friezen kwpn en Welsh en geloof het of niet maar de Welsh is uit eindelijk altijd de baas en staat altijd vooraan met eten ;)
Wel hengsten en merries apart maar wel alle leeftijden door elkaar!
Mijn 2 jarige Welsh hengst was wilder met spelen als de kwpner maar denk dat een Welsh ook gewoon zoveel vlugger en daardoor zich altijd wel red :)
Ik vind het zelf heerlijk om het gewoon door elkaar te hebben lopen en het ziet er ook nog is leuk uit :)

StalMelyn

Berichten: 2028
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 16:12

Ik heb mijn welsh b hengst in een gemengde groep gehad en als kleinste was hij toch wel de sjaak ondanks dat hij hengst zat was.
Toen hij ziek werd heb ik hem ook snel eruit gehaald voordat hij 'kapot' zou gaan door de anderen.

Mijn sullige NWR stond erbij en die had geen last van de anderen. Mijn zienswijze maakt maat dus toch uit naast karakter. Mijn b wint het overigens duidelijk van de nwr haha

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 16:38

Als je echt specifiek een opfok zoekt is de grote vraag of je je pony wel uit de kudde mag halen. Dan kan je haar beter ergens stallen waar ze in een gemengde kudde kan lopen. Dan ben je misschien wel wat meer kwijt maar kan je wel doen wat je wilt…

Vaak is het zo dat een opfokstal geen kleintjes wilt ivm afrastering :)

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 18:51

Als je je pony uit de kudde wil halen dan moet je echt op zoek naar pension en geen opfok denk ik. overigens denk ik dat iets goedkoper als 150 vinden moeilijk zal zijn. Ook al zijn ze kleiner, ze bezetten een plek en je hebt er evenveel werk aan.