Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 492 [ 12279 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 492  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

 
Profiel   

Aangezien het vorige topic de magische grens van 500 pagina's heeft bereikt, moeten we een tweede deel maken. *\o/*

Link naar het vorige topic:
[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Hopelijk wordt dit weer net zo'n informatief en gezellig topic!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-13 21:36 



 
Profiel   

Kijken hoeveel jaar we hierover gaan doen haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-13 21:40 



 
Profiel   

Die andere is begonnen op 21-10-08 :) Daar hebben we dus 4,5 jaar over gedaan haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-13 21:41 



 
Profiel   

Rivendell; Ja ze heeft blauwe oogjes...ben benieuwd of dit blijvend is, tot nu toe worden ze alleen nog maar lichter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-13 21:43 



 
Profiel   

Deze foto heb ik 3 dagen geleden gemaakt.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-13 21:48 



 
Profiel   

Lijkt me heel gaaf als ze blauw blijven. Ik ben gek op blauwe oogjes. Hoop bij Curtsey's veulen ook op veel wit. Zal wel lukken, want beide ouders zijn sabino en Carreg geeft sowieso veel wit.
De andere twee zijn drachtig van Damon en die geeft ook royal wit.

edit: schattige foto dadabo

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-13 21:48 



 
Profiel   

dadaboo@ ik denk zelf dat ze meer grijze ogen heeft, een soort van verdunningskleur in d e ogen, wat je veel ziet bij valkjes en palominos. Later worden ze dan reebruin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-13 22:02 



 
Profiel   

@ melanie: kan het zijn dat patries nog een bruine hengst had dit jaar? Carreg en Ax zijn er idd niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-13 22:07 



 
Profiel   

Leuk, nieuw topic.

Dank voor de leuke reacties over Twisthoeve's (G) Rhydaman. Komend jaar staat hij nog (beperkt) ter dekking maar ik ben er nog niet over uit wat ik volgend jaar ga doen, ik hoop namelijk wat meer wedstrijden te gaan rijden en helaas is actief in de mensport en actief zijn als dekhengst, moeilijk te combineren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-13 22:07 



 
Profiel   

Prophet had dat ook eerst en nu licht bruin van kleur.
Zou hij dan toch verdunning dragen?

Uit schimmel ouders en hij is zelf bruin.
Ouders van de ouders ook schimmel

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-13 22:08 



 
Profiel   

sunnymay schreef
@ melanie: kan het zijn dat patries nog een bruine hengst had dit jaar? Carreg en Ax zijn er idd niet


Ik weet dat ze een bruin Eppynt hengstje heeft, die zal nu 3 worden denk ik. De valk is meen ik naar Belgie verhuurd.

edit: de hengst die ze dit jaar huurt, is idd ook een bruine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-13 22:09 



 
Profiel   

Ik lees ook weer mee dit topic! Iedereen gefeliciteerd met de merrieveulens! Ik duim op gezonde veulens!
Dadabo mooi veulen zeg! Lijkt wel wat op Amira := Amira had ook blauwe ogen, die zijn idd reebruin geworden

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-13 22:11 



 
Profiel   

Lindy nog gefeliciteerd.met jouw aanstaande gezinsuitbreiding. Nog pony plannen of niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-13 22:15 



 
Profiel   

Haha dankjewel! Jaa ponyplannen zijn er alweer, alleen nog even paar jaar geduld hè! Tot de kleine wat groter is en als hij/zij ponyrijden wil komt er weer 1. Tot die tijd heb ik een heul lief vriendinnetje die minipony tot paard heeft waar de kleine zich eerst mee kan vermaken :D toch mis ik de Atjes wel hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-13 22:22 



 
Profiel   

Leuk, deel 2!

@ Inowa, Prophet is een bruine, heeft geen verdunning. Maar volgens mij hebben zowel Pepper als Simba die niet. En schimmelouders maakt niet uit, je ziet dat Prophet ook een kleurveulen uit 2 schimmels is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-13 08:06 



 
Profiel   

@FrieseMenner, ik snap je overweging. Je hebt hem immers voor de sport gekocht. Stiekem zou ik het toch wel erg zonde vinden als hij niet meer voor de fokkerij ter beschikking staat. Maar snap dat het lastig te combineren is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-13 08:10 



 
Profiel   

heb ook jaren welshjes gehad een welsh b, een welsh k en een welsh c, maar of ik ergens wat terug kan vinden geen idee, mijn eerste was gefokt bij dhr van welie stal riton, de tweede stal dijkzigts, was een rissaz merrie en kleine welsh b kwam van spring dreams vandaan, maar dit gaat over jaren terug,

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-13 08:12 



 
Profiel   

*\o/* Felicitaties voor alle kletskousen :D DEEL 2 haha....

Ook felicitaties voor alle gelukkige veuleneigenaren en leuk..... veel merries, ik hoop dat het doorzet, ik wil na 2 hengstenjaren ook weer eens een merrietje op stal :D

@Inowa ik heb pas foto's gemaakt bij Nico van zijn veulen en er ook een gemaakt van Prophet, hij heeft nu lichtbruine ogen, heel apart voor een bruin hengstje :j

Ik ga dit voorjaar naar Friese_menner met mijn twee A merrie (Cascade & Mabel) voor de Welsh B's heb ik wel hengsten in gedachten, maar ik wil eerst zien hoe de veulens van dit jaar zijn, vóór ik mijn definitieve keuze maak. Wil toch weten welke bloedlijnen goed aanslaan.

Het is elk jaar weer wikken en wegen, heerlijk vind ik dat, zoeken, bezoeken, bekijken, dekken, en hopen..... elk jaar is weer spannend en elk jaar wordt het leuker <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-13 10:28 



 
Profiel   

Oe, ook even plaatsen anders staat ie niet meer onder mijn eigen berichten.
Merrie hier veranderd langzaam aan, als ze zo door gaat wordt het tijdens het weekend. Mag van mij, dan heb ik alle tijd :D
Ik gok op een hengstveulen hier, kan het altijd aardig voorspellen aan het gedrag van de merrie tijdens de dracht. Met een merrieveulen is ze 6 maanden lang chagarijnig, nu is er niets aan de hand, dus ik gok op een hengst.

De B gaat of bij Landlord of bij Lucifer, ben er nog niet helemaal uit. De A ben ik over aan het nadenken, wil dit veulen eerst zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-13 11:43 



 
Profiel   

Ik zal me ook even melden bij het nieuwe topic, staat dit ook in het lijstje van mijn topics ;) Hier weinig gebeurd. Gisteren begon leuk met een mooi bruin merrieveulen voor de buurman. 's avonds zijn we bij erelid Harrie Peters op bezoek geweest. Het blijft boeiend om te horen hoe moeilijk het was om in de jaren 50 aan een Welsh pony te komen. Gelukkig voor ons is dat toen wel gelukt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-13 13:01 



 
Profiel   

Hierbij een foto van het merrieveulen wat zondag geboren is.
[ img ]

Helaas is gister het zieke merrieveulentje overleden :( Na 3 weken vechten voor haar leven is ze gister rustig uit zichzelf ingeslapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-13 14:35 



 
Profiel   

Ach wat sneu vivian. Hoe is de merrie eronder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-13 17:33 



 
Profiel   

zonde vivian, wel leuk veulen weer van zondag!

bijna niet te bedenken joost dat je in die tijd zo moeilijk aan een welsh pony kwam, als je vergelijkt met nu.

@abba: dat zoeken, bezoeken, wikken, wegen, afwachten, dat is net zo leuk aan fokken. als is dat afwachten op een gegeven moment niet zo leuk meer haha. merrie weigert nog steeds het veulen te tonen :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-13 17:56 



 
Profiel   

Hier schieten ze ook niet op. Ze zijn er klaar voor, maar veulen eruit gooien ho maar :)
Maar ze mogen nog even wachten tot na de keuring zaterdag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-13 18:17 



 
Profiel   

Zouden alle hengsten blijven zitten dan? :=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-13 19:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 492 [ 12279 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 492  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen