Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 5 [ 114 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Plaats een nieuw onderwerp

Help we kopen een welsh pony voor mijn dochter !

 
Profiel   

Ben zo benieuwd wat het nu geworden is? Had nog meegekregen dat de shet van Lillian Mulder voor je neus verkocht was maar wat heb je nu zelf gekocht dan? En hoe gaat het er mee?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-15 10:00 



 
Profiel   

ik raad je dan een dartmoor aan, goud eerlijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-15 17:27 



 
Profiel   

Ik ben ook erg benieuwd of je al wat gevonden hebt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-15 17:30 



 
Profiel   

Ik heb hier 3 welshen; waarvan 2 zo vreselijk anders zijn ohz, dus alles over 1 kam scheren is onzin.
Heb er hier 1 die vind kinderen helemaal geweldig, en zal echt geen pasje verkeerd doen dan, rijden, lopen, verzorgen. Hij vind het helemaal geweldig.
Terwijl de ander een kleine lompe ondeugd is.
Opvoeding helpt ook een hoop.

Lekker blijven rondkijken, mixje is het mooist, of een uit de kluiten shet bijvoorbeeld. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-15 17:32 



 
Profiel   

hallo ben benieuwd of je al een pony hebt gevonden, wij hebben voor onze dochter van 4 ook een Welsh pony aangeschaft. Deze pony was nog niet helemaal goed ingereden de pony was 5 en dat heeft mn dochter samen met mij aan de longeerlijn gedaan. Nu zijn we er wel achter gekomen dat engelse Welsh pony's lang niet zo pittig zijn want onze komt nl uit Engeland. nu zijn we een jaar verder en rijdt ze bixie wedstrijdjes thuis kan ze alleen rijden in buitenmanege of springwei op wedstrijd hou ik haar nog vast
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-15 13:31 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd wat het word. ik was zelf 7 toen ik een welsh B van 5 kreeg. Samen veel geleerd. ze werd soms wel wat pittig als ik er iets meer van ging vragen maar de eerste jaren heb ik veel rondgehobbeld. Ik vind vooral het karakter mijn welsh zo leuk toen hij mij een beetje vertrouwde had ik een vriend voor het leven. Ze is nooit meer weggegaan,inmiddels 13 jaar later lekker met pensioen staat ze nog bij mijn ouders <3

(Al doende leert men, en zoals je ziet bakte ik er toen ook nog niet zoveel van := )
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-15 11:18 



 
Profiel   

heb ook een welshje gehad omdat me zus er alleen maar vanaf viel.
ik kon er mee lezen en schrijven.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-15 21:01 



 
Profiel   

Ik vind het zo grappig "Niet naar het ras kijken" maar ondertussen wordt de welsh de grond in gestampt als kinderpony :')

Ras zegt niets, het moet gewoon klikken... Dus gewoon gaan kijken en uitproberen... (wel altijd laten voorrijden etc.) en wat ook belangrijk is... Kom een uur te vroeg ofzo... Je hebt genoeg mensen die de pony eerst moe maken en dan kom je kijken "ze zitten er net op" en heeft het beest er al een hele rit op zitten ;) En zo zijn er nog wat rare maffe trucjes die mensen hebben....

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-15 21:14 



 
Profiel   

romancehorse schreef
Ik vind persoonlijk dat shetjes leuke aai pony's zijn maar niet echt rijpony's.
Weten jullie nog andere rassen in A voormaat? dat is toch wel lastig . Je hebt niet echt meer keus . Er zijn shetje en welshen. En een kruizing mag het ook zijn . Maar moeilijk te vinden.

Daar ben ik het niet mee eens :Y)

kom eens kijken in mijn topic, misschien veranderd je oordeel.Weliswaar geen echte shet. Ze is 1,01m en mijn dochter net 4 (110/116)
en ze kan er nog jaren op voort :j
[ITP] Kleine meisjes zijn ook serieuze eigenaars!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-15 21:45 



 
Profiel   

Ojajoh schreef
romancehorse schreef
Ik vind persoonlijk dat shetjes leuke aai pony's zijn maar niet echt rijpony's.
Weten jullie nog andere rassen in A voormaat? dat is toch wel lastig . Je hebt niet echt meer keus . Er zijn shetje en welshen. En een kruizing mag het ook zijn . Maar moeilijk te vinden.

Daar ben ik het niet mee eens :Y)

kom eens kijken in mijn topic, misschien veranderd je oordeel. Ze is 1,01m en mijn dochter net 4 (110/116)
en ze kan er nog jaren op voort :j
[ITP] Kleine meisjes zijn ook serieuze eigenaars!


Zo heeft een 11 jarig stalgenootje bij mij haar shet van het niets in krap 2 jaar naar de bijna M1 gereden. Geen wedstrijd zonder winst, ze rijdt hem dressuurmatig 2x per week en laatst op de laatste ronde voor het nk een derde plek. En dat terwijl ze heel die week niet gereden had maar lekker op kamp was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-15 21:54 



 
Profiel   

Gewoon een wat oudere Welsh pony! Ik kreeg als klein meisje een jaar of 2 een oudere Welsh merrie van 30 jaar, hier heb ik nog heerlijk 4 jaar mee rond gehobbeld en heb ik mega veel van geleerd! Toen ik 4 was ging ik al los met mama mee het bos in

Toen ik 6 was kreeg ik een 2 jarige pony die hebben we zelf ingereden de eerste 2x iemand anders er op en daarna ikzelf verder gaan rijden dit was een pittige tante en ohw ik heb er wat keren naast gelegen, maar wel een mega goede zit gekregen daardoor haha.

Ik zeg gewoon een pony op leeftijd die veel ervaring heeft, springen, dressuur gewoon niveau l2 tot m2 !

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-15 21:55 



 
Profiel   

Hier ook op een shet begonnen. Ondertussen rijd ons dochter op ons fjord. En hebben we een fellpony voor haar gekocht. Ze is nu 8.
Is al een oud topic zag ik. Ben benieuwd of je een leukert heb gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 20:52 



 
Profiel   

Wij hebben een Welsh pony voor onze dochter. Toevallig als veulen gekocht als maatje voor ons weesveulen 8 jaar geleden en ze is nooit meer weggegaan. Onze dochter is nu ook 8 jaar en rijdt er al op vanaf het moment dat de pony zadelmak was. Dyde heeft werkelijk nooit een pas verkeerd gezet, ze is pittig, maar echt goudeerlijk. Ik durf mijn dochter er alleen mee naar buiten te laten gaan, ze springt er mee, haalt haar zelf uit het land. In het begin heb ik een meisje gehad wat meereed, zo'n 2x in de week. Nu span ik haar zelf zo'n 2x per week voor de wagen, dat doet ze ook erg goed!

Hieronder een filmpje toen ze allebei 5 jaar waren;
https://www.youtube.com/watch?v=C-ocKOXwR2M&t=12s

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 21:05 



 
Profiel   

De ts is voor het laatst in 2015 online geweest.
Ik denk dat er geen reactie meer komt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-17 04:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 5 [ 114 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen