Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Fokkers/opfokstallen gezoek van a,b en c pony's

 
Profiel   

Ik weet niet of dit helemaal goed staat hier maar wij zijn op zoek naar fokkers en of opfokstallen ( waar ze ook verkopen)
Van pony's, bij voorkeur Welsh, in de maat a ( min.115) b of c pony's.

We willen graag oriƫnteren met welke maat pony we straks graag mee willen gaan verder mennen, daarom willen we graag bij meerdere stallen en diverse maten pony's gaan kijken en wie weet staat onze toekomstige topper( of Toppers, uiteindelijk doel is tweespan) er ook wel ergens tussen. :)

Ook tips op gebied qua maat pony zijn welkom.

Ons huidige paard gaat rustig aan op pension.
En gezien mijn reuma wil ik op kleiner over,handzamer voor mij voor de dressuur,maar gezien we wel fanatiek zijn en ook marathon willen blijven rijden ( daar groom ik) moet er ook wel pit,kracht en looplust in zitten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-16 18:02 



 
Profiel   

F-AM --> WPC. Hier zitten de kenners en liefhebbers van de Welsh pony. Je zal dan ook hier de beste antwoorden krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-16 12:29 



 
Profiel   

petraaken schreef
F-AM --> WPC. Hier zitten de kenners en liefhebbers van de Welsh pony. Je zal dan ook hier de beste antwoorden krijgen.

Top! Dank je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-16 14:40 



 
Profiel   

Je kan bij stal ysselvlied kijken voor de A welsh maat.
Zelf heb ik meerdere A welshjes in verschillende maten staan voor de mensport.
Op dit moment heb ik een groot uitgevallen A welsh van 1.26 voor de kar in enkelspan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-16 16:20 



 
Profiel   

Fotografie91 schreef
Je kan bij stal ysselvlied kijken voor de A welsh maat.
Zelf heb ik meerdere A welshjes in verschillende maten staan voor de mensport.
Op dit moment heb ik een groot uitgevallen A welsh van 1.26 voor de kar in enkelspan.

We zijn gisteren en vandaagwezen kijken bij de aangespannen dag in Gilze en het viel ons op dat er toch maar erg weinig mensen met a-tjes rijden.
We neigen nu meer naar pony's met een stokmaat van min. 1.25 tot 1.37

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-16 17:28 



 
Profiel   

Stal Ysselvliedt heeft ook ponys in die maat. Op hun website staan ze vast

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-16 22:50 



 
Profiel   

Stal Waterland

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-16 22:55 



 
Profiel   

Ik weet niet waar je woont Ts,
Maar weet toevallig dat deze bij ons in het dorp zit;
http://www.stalhoneybee.nl/nieuws.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-16 22:57 



 
Profiel   

SARINO schreef
Stal Waterland


Hebben geen ponys in die stokmaat alleen kleine, welsh A's

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-16 00:06 



 
Profiel   

Wow :-) dan heb je nu wel het juiste topic *\o/*

Er zijn best heel veel welsh pony fokkers in Nederland, maar vergeet ook niet alles wat internationaal is. Veel fokkers zullen met trots hun fokkerij laten zien als het het even vriendelijk vraagt.

Ik zou zelf beginnen op shows en keuringen. In het programmaboekje staan de afstamming en de namen van de eigenaar en/of fokker, bovendien kun je gelijk een blik werpen op datgene wat ze mee hebben. Veel fokkers hebben ook wel een website. Daar is een stalnaam ( prefix ) dan weer handig omdat Google hun website wel kan vinden.

Ohw jah... op die show's lopen dan ook weer fotografen rond, je kan dus al vanachter jouw PC een eerste indruk krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-16 22:34 



 
Profiel   

Stal knollentuin van Marijke Hammink

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-16 18:27 



 
Profiel   

nijland schreef
(...)
Van pony's, bij voorkeur Welsh, in de maat a ( min.115) b of c pony's.
(...)
En gezien mijn reuma wil ik op kleiner over,handzamer voor mij voor de dressuur,maar gezien we wel fanatiek zijn en ook marathon willen blijven rijden ( daar groom ik) moet er ook wel pit,kracht en looplust in zitten.


Houd er bij je keuze rekening mee dat vanaf voorheen klasse 3 (nu in de samengestelde mensport klasse Z) de ponies vanaf dit jaar een minimale stokmaat van 120 cm moeten hebben voor enkelspan en minimaal 108 cm voor dubbelspan. Weet niet of je van plant bent om enkel- of dubbel te gaan rijden maar wou het je wel even mee geven :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-17 10:53 



 
Profiel   

Fam vd Weerd van stal Warmtebron. Zeer goede en kwaliteits volle b welshen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-17 22:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen