Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 7 [ 151 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Prijsvermindering hoefbevangenheid.

 
Profiel   

anjali schreef
Ik vind het wel vreemd dat deze pony al op zo'n jonge leeftijd hoefbevangen is geweest.Omdat het naar mijn ervaring vooral voorkomt bij oudere veel te dikke paarden.Het is wel een ernstige ziekte omdat ze er gevoelig voor blijven en je dus steeds moet blijven opletten.Wel goed overigens dat je het er dan bij gaat zeggen bij verkoop. Want meestal zwijgt een verkoper over het medische verleden van een paard.



Pony die vanaf jongs aan af altijd in de wei hebben gelopen lopen meer risico om HB te krijgen,
ongeacht de leeftijd.


Er stond een tijd geleden een halflinger te koop op marktplaats. En zij had het ook gehad toen ze jong was maar de eigenaresse . Heeft er duidelijk erbij gezegd dat de halflinger op bepaald dieet staat .en ook als ze verkocht was, En dat vindt ik wel eerlijk om dat ze zeggen,
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-18 23:59 



 
Profiel   

pompadour schreef
Pony die vanaf jongs aan af altijd in de wei hebben gelopen lopen meer risico om HB te krijgen, ongeacht de leeftijd.

Heb je daar een bron van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 00:30 



 
Profiel   

GDG schreef
pompadour schreef
Pony die vanaf jongs aan af altijd in de wei hebben gelopen lopen meer risico om HB te krijgen, ongeacht de leeftijd.

Heb je daar een bron van?




dat is vaak zo. veel mensen laten een pony het hele jaar in de wei,(kost niet zoveel)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 01:04 



 
Profiel   

pompadour schreef
GDG schreef
Heb je daar een bron van?

dat is vaak zo. veel mensen laten een pony het hele jaar in de wei,(kost niet zoveel)

Okee, sorry hoor maar nu ben je echt irritant bezig. Je brengt iets als een feit terwijl het een of andere gevoeletje van je is wat werkelijk nergens op gebaseerd is. Ik zag het iemand anders ook al schrijven, maar alsjeblieft denk even na over wat en hoe je dingen opschrijft want dit is gewoon heel erg storend zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 07:09 



 
Profiel   

Tja ts, ook dit antwoord zou je wel niet willen horen, maar ik denk echt dat je met een roze bril naar je eigen pony kijkt.
Pony loopt een b proefje, is eigenwijs, al een half jaar niet bereden, heeft medische gebreken, geen papier.. niet betuigd. Lief naar kinderen.

Ik zou zonder de HD best interesse hebben in zo'n pony, maar er ook dan maar max 1000 euro voor willen geven. Met de HD gaat dat minstens door de helft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 08:26 



 
Profiel   

Het is ook niet zo dat de pony opeens minder waardevol kan zijn voor een gezin. Maar hij heeft gewoon meer zorg nodig. Die glucobalance heb ik ook een tijd bijgevoerd maar dat is vrij prijzig spul.

Mijn pony zou in gezonde conditie ook een super kinderpony zijn. Nu heeft ze echter cushing waar ze dure medicatie voor krijgt. Dat is wel iets waar je een toekomstig baasje mee 'opzadelt'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 08:33 



 
Profiel   

Het ligt er vooral aan wat de oorzaak van de bevangenheid was en of er blijvende schade in de hoef is.

Ik heb een paard dat per vergissing kuilgras gekregen heeft ipv hooi wat ze gewend was, door de plotselinge overgang naar zuur voer is ze HB geworden. Dit heeft geen blijvende schade opgeleverd en we zijn nu inmiddels een paar jaar verder. Nooit meer HB geweest.
Het enige wat wij doen is in het voorjaar het gras langzaam opbouwen en bij een vette wei een graasmasker.

Zo’n paard zou ik zo kopen, als er een onderliggende oorzaak is zoals IR of PPID dan begin ik er niet aan. Bij zo’n dier is het niet de vraag of het terugkomt, maar wanneer.
Sterker, wij hebben onze PPID-pony laten inslapen toen hij de eerste keer bevangen was.

Een andere nee-factor is schade aan het hoefbeen of dat het dier niet op blote voeten kan lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 08:35 



 
Profiel   

Ik zou zo'n pony nooit meer kopen (onze A-welshmerrie is hoefbevangen geweest bij de vorige eigenaar, alleen wisten we dat niet. Ondanks onze goede (voor)zorgen is ze het toch nog tweemaal geweest en ook nog een keer toen ze tijdelijk bij iemand anders was. Het was jarenlang altijd opletten, uiteindelijk kostbare medicijnen en nooit zomaar iets doen.
Uiteindelijk hebben we haar vanwege de hoefbevangenheid laten inslapen. (Ze werd helemaal zomaar bevangen).

Qua prijs? Weg voor een goed huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 08:44 



 
Profiel   

TS, heb je al een besluit genomen? Ik kan me voorstellen dat je intussen immuun bent geworden voor veel reacties maar ik ben wel benieuwd naar wat je gaat doen of hebt gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 11:09 



 
Profiel   

pompadour schreef
GDG schreef
Heb je daar een bron van?




dat is vaak zo. veel mensen laten een pony het hele jaar in de wei,(kost niet zoveel)


Je beseft dat het juist heel erg goed is voor een paard/pony om het hele jaar door hele dagen in de wei te staan.....

Ik heb je al in meerdere topics 'adviezen' zien geven die voor geen kanten kloppen dus alsjeblieft zorg dat je zelf alle correcte kennis hebt voordat je adviezen gaat geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 11:53 



 
Profiel   

pompadour
Zo wat durf jij een aanname's te doen zeg, en wat een adviezen..... pfffff

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 13:07 



 
Profiel   

karijn schreef
TS, heb je al een besluit genomen? Ik kan me voorstellen dat je intussen immuun bent geworden voor veel reacties maar ik ben wel benieuwd naar wat je gaat doen of hebt gedaan?


Ze blijft lekker bij mij. De reden dat ik haar evt weg zou willen doen is dat ik graag een pony/paard wil waar ik weer op kan rijden, en ik geen 2 paarden/pony's kan betalen qua stalgeld.
Maar mijn liefde voor haar (en haar welzijn) is groter dan de liefde om weer te gaan rijden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 13:45 



 
Profiel   

pompadour schreef
anjali schreef
Ik vind het wel vreemd dat deze pony al op zo'n jonge leeftijd hoefbevangen is geweest.Omdat het naar mijn ervaring vooral voorkomt bij oudere veel te dikke paarden.Het is wel een ernstige ziekte omdat ze er gevoelig voor blijven en je dus steeds moet blijven opletten.Wel goed overigens dat je het er dan bij gaat zeggen bij verkoop. Want meestal zwijgt een verkoper over het medische verleden van een paard.



Pony die vanaf jongs aan af altijd in de wei hebben gelopen lopen meer risico om HB te krijgen,
ongeacht de leeftijd.


Er stond een tijd geleden een halflinger te koop op marktplaats. En zij had het ook gehad toen ze jong was maar de eigenaresse . Heeft er duidelijk erbij gezegd dat de halflinger op bepaald dieet staat .en ook als ze verkocht was, En dat vindt ik wel eerlijk om dat ze zeggen,


Wat een onzin zeg! Al onze paarden ijslanders dus koudbloeden lopen vanaf veulen af 24 uur per dag in het land. En echt nog nooit 1 hoefbevangen gehad. In de zomer worden ze wat dikker van het gras. maar dan blijven ze 1 weekje langer in de kale wei voordat ze over gaan naar de volgende. En in de winter op een wei met 24 uur hooi ter beschikking. Vaak zijn ze tegen eind van de winter weer netjes in model. De rijpaarden staan zomers ook gewoon 24 uur per dag op het land met strookbegrazing gaat prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 14:03 



 
Profiel   

https://www.youtube.com/watch?v=y0Gsse3046w

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 17:02 



 
Profiel   

wat heb jij opmerkelijke reacties pompadour. Als je verhaal wordt tegengesproken reageer je niet, maar komt met vage info en in dit geval met een filmpje. Wat is het doel van het plaatsen van deze link?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 18:04 



 
Profiel   

Dat ontgaat mij ook een beetje Kinke.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 18:51 



 
Profiel   

Kinke schreef
wat heb jij opmerkelijke reacties pompadour. Als je verhaal wordt tegengesproken reageer je niet, maar komt met vage info en in dit geval met een filmpje. Wat is het doel van het plaatsen van deze link?


Mijn eerste idee was: nuttige posts sprokkelen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 19:34 



 
Profiel   

https://www.youtube.com/watch?v=yZwO8cbeEPA

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 21:38 



 
Profiel   

Het spijt me pompadour maar ik heb echt geen idee wat je probeert te bereiken met je filmpjes. Wellicht kan je het toelichten want voor mij lijkt het nu op een uitspraak zoals: gras is groen dus alles wat groen is is gras.

Hoefbevangenheid kan ontstaan door gras dus alle paarden die op gras staan worden hoefbevangen.... 8)7


TS klinkt alsof je er goed over nagedacht hebt. Super dat je voor je pony kiest +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 21:45 



 
Profiel   

Polly schreef
Kinke schreef
wat heb jij opmerkelijke reacties pompadour. Als je verhaal wordt tegengesproken reageer je niet, maar komt met vage info en in dit geval met een filmpje. Wat is het doel van het plaatsen van deze link?


Mijn eerste idee was: nuttige posts sprokkelen ;)


Zo nuttig zijn die posts niet....

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 21:46 



 
Profiel   

Nee maar ze tellen wel mee...
Hier discussie voeren heeft geen zin, gewoon temmen op die berichten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 21:47 



 
Profiel   

Zijn de hoeven op de foto gezet (röntgen), dan kan met meer zekerheid worden vastgesteld in welke mate de hoefbevangenheid van binnen is veranderd (hoefbeenkanteling of niet, hoever is er nog verbinding tussen de lamellen vd hoornhuid en lederhuid).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 21:57 



 
Profiel   

SweetVanille schreef
karijn schreef
TS, heb je al een besluit genomen? Ik kan me voorstellen dat je intussen immuun bent geworden voor veel reacties maar ik ben wel benieuwd naar wat je gaat doen of hebt gedaan?


Ze blijft lekker bij mij. De reden dat ik haar evt weg zou willen doen is dat ik graag een pony/paard wil waar ik weer op kan rijden, en ik geen 2 paarden/pony's kan betalen qua stalgeld.
Maar mijn liefde voor haar (en haar welzijn) is groter dan de liefde om weer te gaan rijden :j


Dat vind ik een zeer mooie beslissing. Respect

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 22:06 



 
Profiel   

pompadour schreef


Tja wat bedoel je heir meer? Zal ik je eens 1 tip geven: Paarden wijsheid haal je niet uit filmpjes op YouTube of boeken maar die doe je op door met paarden bezig te zijn. En ze te verzorgen. Daarmee doe je ervaring op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-18 16:09 



 
Profiel   

het is een veearts
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-18 16:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 7 [ 151 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen