Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 93 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ik zoek DE gouden tip voor mijn b pony

 
Profiel   

Daantjuh1987 schreef
Het is me duidelijk, moeder moet zich er gewoon niet mee bemoeien.

Aan die optie heb ik niet gedacht haha. Ik ga me dus wat meer op de achtergrond zetten, eventueel later opzoek naar een instructeur die de lessen leuker maken als ze eraan toe is.

Thanks voor jullie reacties

Soms is moeder zijn een ondankbare job. :D :(:)
Geef je over een tijdje een update of het de oplossing was? :D
Ben ergens wel benieuwd naar een foto van het stel.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 13:50 



 
Profiel   

[ img ]

Dit zijn ze samen is vorige week gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 16:42 



 
Profiel   

Ik laat zeker nog wat weten hoe het is afgelopen.

Als moeder maak je je denk ik altijd zorgen zie je sneller problemen enzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 16:47 



 
Profiel   

Ahw heerlijke combinatie! De eigenzinnigheid straalt er van af. :D heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 18:03 



 
Profiel   

O jee, ik zie het al... Boef en Boefje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 18:30 



 
Profiel   

Daantjuh1987 schreef
Het is me duidelijk, moeder moet zich er gewoon niet mee bemoeien.

Aan die optie heb ik niet gedacht haha. Ik ga me dus wat meer op de achtergrond zetten, eventueel later opzoek naar een instructeur die de lessen leuker maken als ze eraan toe is.

Thanks voor jullie reacties



:') :') :') :')
Geniale conclusie!
Moest zo hard lachen om je post ts _O-
Ik denk dat het vanzelf goedkomen. Je dochter en de pony hebben elkaar gevonden. De rest komt vanzelf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 18:42 



 
Profiel   

Je he het is een stel apart hoor.
Zodra iemand hun verteld dat ze leuk samen zijn straalt mijn dochter en pony loopt naast zijn schoenen met zijn borst vooruit.

Ik moest vandaag wel lachen want ik liet ze samen aanmodderen en wat blijkt dit gaat eigenlijk best goed.

Ik gewoon aan de koffie en samen waren ze gewoon wat aan het aanmodderen.

Dus dit is mijn strategie

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 19:42 



 
Profiel   

Daantjuh1987 schreef
Mijn dochter moet wel zelf zadelen en hem poetsen etc.
Als je iets wil hebben moet je er ook goed voor zorgen.
Maar dit doet de pony dan ook prima, dus in principe kan ze dit alleen.

Als hij mij aan ziet komen weet hij hoelaat het is en loopt braaf zijn rondjes.
Ik denk toch dat het een combinatie is van de lesgever en mijn dochter die totaal geen zin heeft in lessen.

Overigens ga ik meestal de stal mesten als mijn dochter les krijgt anders staan de pony en zijzelf bij mij.

Dus als zij klaar is en tussen door steek ik even mijn hoofd om t hoekje om te zien of alles goed gaat.

Je hebt gelijk hoor ze heeft weinig te willen maar om nu hele dagen ruzie te maken heb ik ook weinig zin in het is makkelijk van mezelf dat weet ik

Kind van 7 dat een pony van 1.27 zelf kan zadelen en poetsen en dat alleen moet doen? Is jouw kind een reus voor haar leeftijd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 20:13 



 
Profiel   

Zolang ze geen gevaar voor zichzelf en voor anderen zijn, dan even vrede mee hebben dat fanatiek lessen nu niet hun ding is.
Leuk stel om te zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 20:21 



 
Profiel   

Rizette schreef
Daantjuh1987 schreef
Mijn dochter moet wel zelf zadelen en hem poetsen etc.
Als je iets wil hebben moet je er ook goed voor zorgen.
Maar dit doet de pony dan ook prima, dus in principe kan ze dit alleen.

Als hij mij aan ziet komen weet hij hoelaat het is en loopt braaf zijn rondjes.
Ik denk toch dat het een combinatie is van de lesgever en mijn dochter die totaal geen zin heeft in lessen.

Overigens ga ik meestal de stal mesten als mijn dochter les krijgt anders staan de pony en zijzelf bij mij.

Dus als zij klaar is en tussen door steek ik even mijn hoofd om t hoekje om te zien of alles goed gaat.

Je hebt gelijk hoor ze heeft weinig te willen maar om nu hele dagen ruzie te maken heb ik ook weinig zin in het is makkelijk van mezelf dat weet ik

Kind van 7 dat een pony van 1.27 zelf kan zadelen en poetsen en dat alleen moet doen? Is jouw kind een reus voor haar leeftijd?

Ik gok dat moeder wel helpt maar dat ze wel actief mee moet helpen. Dus niet wachten/spelen tot moeders roept dat de pony gezadeld is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 20:40 



 
Profiel   

Rizette schreef
Daantjuh1987 schreef
Mijn dochter moet wel zelf zadelen en hem poetsen etc.
Als je iets wil hebben moet je er ook goed voor zorgen.
Maar dit doet de pony dan ook prima, dus in principe kan ze dit alleen.

Als hij mij aan ziet komen weet hij hoelaat het is en loopt braaf zijn rondjes.
Ik denk toch dat het een combinatie is van de lesgever en mijn dochter die totaal geen zin heeft in lessen.

Overigens ga ik meestal de stal mesten als mijn dochter les krijgt anders staan de pony en zijzelf bij mij.

Dus als zij klaar is en tussen door steek ik even mijn hoofd om t hoekje om te zien of alles goed gaat.

Je hebt gelijk hoor ze heeft weinig te willen maar om nu hele dagen ruzie te maken heb ik ook weinig zin in het is makkelijk van mezelf dat weet ik

Kind van 7 dat een pony van 1.27 zelf kan zadelen en poetsen en dat alleen moet doen? Is jouw kind een reus voor haar leeftijd?


Ja ik rij naar stal gooi mijn kind uit de auto en zeg succes! Bericht me maar even hoeveel ongelukken er zijn gebeurd.

Tjonge jonge kansloos dit.

Natuurlijk zadelt zij niet alleen zij zorgt dat alle spullen er zijn en legt het dekje en zadel op zijn rug mama doet de singel en het Hoofdstel aangezien ze zijn Hoofdstel anders niet aan krijgt.

Zijn hoeven achter mag zij ook niet uitkrabben ik vind dit namelijk zelf niet een prettige gedachte terwijl je er gewoon achter door kan lopen etc maar daar vind ik haar nog te jong voor.

Verder zelfstandig poetsen vind ik geen probleem, we wassen hem samen voor wedstrijdjes ed. ik zie daar niet zo'n probleem in. Ik ben dan gewoon in de buurt is een zeer kleinschalige stal. Meestal zit ik dan op een krukje naast hun maar ik zie niet zon probleem erin als kinderen zelf iets willen proberen mits verantwoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 22:39 



 
Profiel   

Is juist prima als een kind de pony zelf zo veel mogelijk opzadelt. Dan leert het kind hoe het moet. Altijd goed als er een volwassene met kennis van zaken even controleert of alles goed zit.

Hulp bij opzadelen c.q. even samen kijken of alles goed zit, is soms toch wel handig. Als je een eigen paard hebt, sluipen er soms dingen in waar je zelf geen erg in hebt. Zo was mij ontgaan dat een van mijn teugelclips een beetje lam was, mijn instructrice zag dat wel.
Ook heb ik bij het werken met de dubbele longe assistentie nodig om de longeersingel goed vast te maken. Paard is voor mij eigenlijk net iets te groot (of ik niet lang genoeg) en de singel is een beetje stug. Ik heb echt een lange(re) man nodig met spierkracht om goed aan te singelen. Gelukkig heb ik daarvoor altijd minstens 1 vrijwilliger in de buurt. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 23:09 



 
Profiel   

Ik ben het met je eens zo doe ik het Hoofdstel om en doe samen met mijn dochter alle riempjes vast maken. Zoiezo singel ik in de bak pas aan.

Natuurlijk loop ik alles even na.

Ik stelde de vraag met alle goede bedoelingen en volgens mij was ik wel duidelijk dat ik mijn dochter niet alleen beslissingen laat nemen.
Ik heb een zoon van 14 als ik die alleen beslissingen moest laten nemen dan had ik nu wel echt een probleem en hij erbij haha.

Ik ben wel gewoon betrokken in het welzijn van de pony vandaar ook mijn vraag. Misschien keek ik echt wel ergens overheen en waarschijnlijk heb ik het plezier van mijn dochter vergeten door alle zorgen die je krijgt als je volwassen bent en een beetje vergeten bent hoe je zelf vroeger lol met je knol had.

We gaan het verlopig houden bij de ponyclub en het lekker vrij spelen samen.

Ipv moeder die zegt wat moet en wat niet, even voor de duidelijk veiligheid voorop voor beide dus ik ben nog steeds gewoon aanwezig als ze samen zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 23:33 



 
Profiel   

Dit is wat je schrijft TS: Mijn dochter moet wel zelf zadelen en hem poetsen etc.
Als je iets wil hebben moet je er ook goed voor zorgen.
Maar dit doet de pony dan ook prima, dus in principe kan ze dit alleen.

Daar reageer ik op met dat ik mij afvraag hoe ze dit moet gaan doen. Misschien een reus is

En dan krijg ik dat van jou":Ja ik rij naar stal gooi mijn kind uit de auto en zeg succes! Bericht me maar even hoeveel ongelukken er zijn gebeurd.

Tjonge jonge kansloos dit.

Wie is hier nou kansloos vraag ik mij dan af? Ik bedenk het niet, Het is wat je zelf schrijft en daar reageer ik op

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 23:51 



 
Profiel   

Daantjuh1987 schreef
Je he het is een stel apart hoor.
Zodra iemand hun verteld dat ze leuk samen zijn straalt mijn dochter en pony loopt naast zijn schoenen met zijn borst vooruit.

Ik moest vandaag wel lachen want ik liet ze samen aanmodderen en wat blijkt dit gaat eigenlijk best goed.

Ik gewoon aan de koffie en samen waren ze gewoon wat aan het aanmodderen.

Dus dit is mijn strategie

Goed zo <3 .

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 23:57 



 
Profiel   

In principe is niet t zelfde als ze doet dit alleen.

In grote lijnen doet ze dit alleen ja maar met begeleiding.

Ik heb in het begin zelf op staan zadelen af staan zadelen en mevrouw was zelf weg. Dus in grote lijnen zadelt ze zelf op als het zou moeten zou ze dit alleen kunnen.

Ik had al expres overal bijgezegd dat ik betrokken en actief help ik dacht dat dit voldoende was om te laten weten dat zij niets alleen doet. Er is dus altijd volwassen toezicht en hulp. Dit is dan een duidelijk antwoord hoop ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-20 00:12 



 
Profiel   

Dit is in ieder geval een wat vriendelijker reactie. Ik snap je nu helemaal. Succes met genieten van je dochter en altijd aanwezig zijn als steun want ze kunnen nog heel lang de dingen niet alleen hoe handig ze ook zijn daar zijn ze gewoon nog te jong voor. Maar ze maken steeds meer stappen die ze zelf kunnen doen en dat is heel mooi om te zien. Succes en vooral heel veel plezier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-20 00:21 



 
Profiel   

Ik vind het heel mooi om te zien hoe je de feedback oppakt hier. Sterker nog, het inspireert mij ook om mijn meiden met onze pony ook wat meer los te laten (ik merk dat ik de neiging heb om het dressuurmatig in te steken, terwijl het aller belangrijkste natuurlijk lol met je knol is, zeker op deze leeftijd ;-))

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-20 15:41 



 
Profiel   

SuperRocky schreef
Ik vind het heel mooi om te zien hoe je de feedback oppakt hier. Sterker nog, het inspireert mij ook om mijn meiden met onze pony ook wat meer los te laten (ik merk dat ik de neiging heb om het dressuurmatig in te steken, terwijl het aller belangrijkste natuurlijk lol met je knol is, zeker op deze leeftijd ;-))



Ik zal je vertellen dat ik zo'n hekel heb aan die moeders die veel fanatieker zijn dan hun kids, die dwingen hun kinderen in hoeken en bochten te wringen en het plezier eraf gaat.

Ik denk dat ik ben gaan inzien dat ik die moeder ben haha.

Van mij hoeft ze geen hoog niveau te halen maar ik wilde dat ze de basis bezat.

Alleen ben ik na mijn post eens gaan nadenken en ze bezit de basis, dus wat sta ik dan te pushen op les.

Ze zegt zelf wel les te willen maar niet zo streng dus ga ik op mijn dooie gemak naar iemand die niet zo fanatiek wedstrijd ruiters les geeft.

Dus al met al was het een eyeopener

Mijn dochter houd van dressuur en springen en de lesgever hamerde erop eerst een b proef dressuur dan kijken we verder.

Dus nu even lekker lol met je knol.

Succes met jou meiden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-20 16:21 



 
Profiel   

Ik ben bang dat ze bij de verkoop niet helemaal eerlijk geweest zijn. En doorproberen oke.........
Maar let op dat je dochter niet bang wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-20 16:22 



 
Profiel   

Geeske520 schreef
Ik ben bang dat ze bij de verkoop niet helemaal eerlijk geweest zijn. En doorproberen oke.........
Maar let op dat je dochter niet bang wordt.



Oh ze zijn zeker niet eerlijk geweest.

Sommige zoeken gewoon een goed huisje waar t paardje terecht kan en andere denken zo snel mogelijk centen te verdienen.

Die laatste trof ik ben ik bang.

Maar ze is niet bang voor hem gelukkig, soms wordt ze er moe van dat hij niet tijdens haar privé lessen luisterde naar haar.
Maar daar is eigenlijk alles wel mee gezegd ze hebben vooral veel plezier samen op de ponyclub of als we gaan longeren of als ik ze wat aan laat modderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-20 16:26 



 
Profiel   

Het verloop van dit topic is heel interessant. :D ;)

@Daantjuh1987: ik denk dat die pony een heel goede antenne heeft voor de gemoedstoestand van je dochterlief. Dus zij heeft geen zin in die door jou verplichte lessen, dan hij ook niet.
Lekker laten aanmodderen, ze is pas 7. De band tussen je dochter en haar pony ziet er al goed uit en wordt vast nog beter.
Als die ambities groot genoeg worden en ze blijkt het niet zonder privélessen te kunnen redden zal je bijdehante tante vast wel vragen of ze weer les kan krijgen. Het komt vast helemaal goed of ze nou wel of niet succesvol wedstrijdjes gaat rijden.
Geniet ervan, zou ik zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 16:16 



 
Profiel   

herr_balou schreef
Het verloop van dit topic is heel interessant. :D ;)

@Daantjuh1987: ik denk dat die pony een heel goede antenne heeft voor de gemoedstoestand van je dochterlief. Dus zij heeft geen zin in die door jou verplichte lessen, dan hij ook niet.
Lekker laten aanmodderen, ze is pas 7. De band tussen je dochter en haar pony ziet er al goed uit en wordt vast nog beter.
Als die ambities groot genoeg worden en ze blijkt het niet zonder privélessen te kunnen redden zal je bijdehante tante vast wel vragen of ze weer les kan krijgen. Het komt vast helemaal goed of ze nou wel of niet succesvol wedstrijdjes gaat rijden.
Geniet ervan, zou ik zeggen.


Klopt ze zijn goed op elkaar ingesteld.

Nu na een paar dagen vinden ze het alle 2 wel prima al vinden ze het alle 2 maar niets dat ik me er niet mee bemoei .

Alsof ze nattigheid voelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 18:02 



 
Profiel   

Ze zien de bui al hangen, al weet niemand welke bui. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 18:28 



 
Profiel   

Maflinger_S schreef
Ze zien de bui al hangen, al weet niemand welke bui. :D

_O- Die denken allebei ‘something wicked this way comes....’
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 18:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 93 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen