Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wat betalen jullie voor stalling voor een kleine welsh?

 
Profiel   

Ter orientatie ben ik benieuwd wat jullie betalen aan stalling voor een kleine welsh? als het dier op een pensionstal staat of dat je minder betaald dan voor een paard?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-20 08:57 



 
Profiel   

Volpension op een manege met alle faciliteiten? Meestal ongeveer 50 euro minder dan voor een paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-20 09:08 



 
Profiel   

Dat hangt erg af van de locatie heb ik inmiddels geleerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-20 09:10 



 
Profiel   

Hier betaal ik hetzelfde voor mijn welsh als voor mijn paard. De staleigenaresse heeft een 24/7 buiten stalling met weidegang, onbeperkt hooi en schuilstal. Ze heeft de prijs berekend voor 7 paarden. Ik heb daar wel vrede mee.

Wanneer je een 'pony-stalletje' zou krijgen. Lijkt het me wel logisch dat je toch minder betaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-20 09:13 



 
Profiel   

Ik heb mijn shet x welsh op een pension stal staan. Betaal gewoon de normale box prijs net als mijn buurvrouw met haar paard. Ik huur gewoon die box met bijkomendste stal kosten. Meestal betaal je gewoon die kosten die bij de box horen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-20 09:16 



 
Profiel   

Bij ons gaat de prijs per box afmeting. Ongeacht wat voor maat paard erin staat,
De kleinste stal is 3x3 en kost halfpension €285 en volpension €330.
Verschil is zelf mesten. Dus of er een paard, grote pony of shet in staat maakt niets uit.
Je hoeft alleen voor een kleine pony geen extra vlas te kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-20 09:36 



 
Profiel   

Geen hele kleine Welsh, hij is 1.35 en ik betaal 190 voor 24/7 buiten op een kleine paddock paradise met onbeperkt ruwvoer. Deze prijs is voor C/D maat, A/B maat is geloof ik 170 euro en E/paard 210.
Prijsverschil is er vooral omdat het gewoon niet eerlijk was dat je met een shetlander evenveel mest moest scheppen als met een groot paard, hoeveelheid scheppen met allerlei verschillende maten is niet echt makkelijk om eerlijk te verdelen dus we hebben voor een verschil in prijs gekozen.


Vroeger op een andere stal betaalde ik hetzelfde als alle andere paarden, stallen waren even groot, incl ruwvoer, strooisel en weidegang.

En nog een andere stal was keuze uit pony en paardenboxen en extra grote paardenboxen, ik koos ervoor om hem in een de grootste paardenbox te zetten en moest daar dan ook gewoon dat tarief voor betalen, hoewel ik iets korting kreeg omdat hij minder ruwvoer nodig had dan de grote paarden die er normaal stonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-20 09:39 



 
Profiel   

Baticorn schreef
Geen hele kleine Welsh, hij is 1.35 en ik betaal 190 voor 24/7 buiten op een kleine paddock paradise met onbeperkt ruwvoer. Deze prijs is voor C/D maat, A/B maat is geloof ik 170 euro en E/paard 210.
Prijsverschil is er vooral omdat het gewoon niet eerlijk was dat je met een shetlander evenveel mest moest scheppen als met een groot paard, hoeveelheid scheppen met allerlei verschillende maten is niet echt makkelijk om eerlijk te verdelen dus we hebben voor een verschil in prijs gekozen.


Vroeger op een andere stal betaalde ik hetzelfde als alle andere paarden, stallen waren even groot, incl ruwvoer, strooisel en weidegang.

En nog een andere stal was keuze uit pony en paardenboxen en extra grote paardenboxen, ik koos ervoor om hem in een de grootste paardenbox te zetten en moest daar dan ook gewoon dat tarief voor betalen, hoewel ik iets korting kreeg omdat hij minder ruwvoer nodig had dan de grote paarden die er normaal stonden.


Mag ik vragen waar in Zuid Holland dit is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-20 09:51 



 
Profiel   

Waar ik nu sta is in het zuidelijkste puntje van Midden Delfland, de andere waren meer richting Rotterdam/Hoekse Waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-20 10:05 



 
Profiel   

Bij ons afhankelijk van hoe groot de welsh is( tot ongeveer 1.30) in de zomer 100 euro voor dag en nacht( speciaal arm stuk land ivm snel dik worden) en in de winter 190 voor groepsstalling.

230 voor een stal met uitloopje( delen met 1 andere pony) en dan nog buiten zetten in de groep, of 215 zonder extra buitenzetten.

Uiteraard kan de pony ook alleen in een gewone box of dag en nacht of alleen overdag in de grote groep, dan hangt het af van welke box je wil en wat je doet met je pony( een kinderpony die 2 x per week een rondje hobbelt vraagt minder voer dan een pony die met zijn volwassen eigenaar marathon doet, daar verkijk je je nog wel eens op, niet alle pony's zijn gelijk daarin) .


Het is lastig, de een wil zijn pony gewoon voor 405 in de grootste box die er is, de ander wil hem voor 100 euro dag en nacht. Maakt ons niet zoveel uit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-20 10:11 



 
Profiel   

€315,- per maand voor volpension in Zuid-Holland. Dan staat de pony op een manege met alle faciliteiten in een gewone box met iedere dag weidegang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-20 10:16 



 
Profiel   

Super dank jullie wel! zo heb ik een beetje een indicatie.

Ik zit vooral simpel te denken aan dag en nacht op de wei met schuilstal.

Dezelfde prijs als een paard vind ik toch niet helemaal hetzelfde, omdat ze minder eten (dat is de bedoeling althans) en minder ruimte in beslag nemen. Maar ik begrijp wel dat boxhuur gewoon hetzelfde is ongeacht wat je er in zet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-20 11:52 



 
Profiel   

Ik weet niet of een welsh echt zo goed kan tegen dag en nacht op de wei. Die zijn toch ook erg gevoelig aan moddervet te staan op dat beleid niet?

Eten maakt niet zo heel veel verschil voor de gemiddelde pensionstal, er zit ook nog heel veel in verzekeringen, box, stooisel, weideonderhoud, (be)mest(en) of mestafvoer, eventueel personeel. En dat blijft gelijk natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-20 13:46 



 
Profiel   

Voor onze grote shet 150 euro, word gevoerd, gemest en binnen en buiten gezet. Zit binnenbak, buitenbak, stapmolen.. en 300m van het bos af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-20 13:49 



 
Profiel   

Dat is denk ik wel zo wbt de wei, maar ik denk dan uiteraard wel aan een weidebeleid e.d om dingen als HB te voorkomen.

Mama_Rianne, dat klinkt helemaal ideaal zeg.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-20 16:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen