Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Zijn nakomelingen van Diamond Hit lastig

 
Profiel   

Hoi,

Vraagje zijn nakomelingen van Brouwershaven Diamond Hit lastig??

Iemand vertelde me dat nakomelingen van deze hengst een moeilijk karakter hebben??

Iemand meer info??
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-20 16:18 



 
Profiel   

Tja dat zeggen ze van wel meer hengsten... Ik heb zelf niet veel verstand van de welsh wereld, maar je hebt ook Jazz paarden die bloedlink zijn, en Jazz paarden waar je ondersteboven kan gaan aanhangen zonder dat ze een voet verzetten. Idem met Charmeur, Heartbreaker (is dan springen natuurlijk), etc... Het is altijd afwachten en nature vs nurture speelt ook een rol in mijn ogen. Ik heb bijvoorbeeld zelf een Heartbreaker merrie en ja soms is ze echt heel heftig, maar meestal is ze erg rustig en braaf. Braver dan andere paarden met een 'niet-beruchte' afstamming.

Laat het dus van paard tot paard afhangen zou ik zeggen. En idem als je deze vraagt stelt ivm eventuele hengstenkeuze voor je merrietje, niet geschoten is altijd mis. Als je graag deze hengst op je merrie wil zou ik er voor gaan. Het is een heel mooie pony met veel kwaliteit! En ik denk altijd, beter een moeilijk karakter dan een valse. Want dat is ook nog een heel verschil. Ik heb op een stal gestaan waar welshjes gefokt werden en daar had Diamond Hit zeker een positieve reputatie, ook wat karakter betreft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-20 17:23 



 
Profiel   

Heleennn schreef
Tja dat zeggen ze van wel meer hengsten... Ik heb zelf niet veel verstand van de welsh wereld, maar je hebt ook Jazz paarden die bloedlink zijn, en Jazz paarden waar je ondersteboven kan gaan aanhangen zonder dat ze een voet verzetten. Idem met Charmeur, Heartbreaker (is dan springen natuurlijk), etc... Het is altijd afwachten en nature vs nurture speelt ook een rol in mijn ogen. Ik heb bijvoorbeeld zelf een Heartbreaker merrie en ja soms is ze echt heel heftig, maar meestal is ze erg rustig en braaf. Braver dan andere paarden met een 'niet-beruchte' afstamming.

Laat het dus van paard tot paard afhangen zou ik zeggen. En idem als je deze vraagt stelt ivm eventuele hengstenkeuze voor je merrietje, niet geschoten is altijd mis. Als je graag deze hengst op je merrie wil zou ik er voor gaan. Het is een heel mooie pony met veel kwaliteit! En ik denk altijd, beter een moeilijk karakter dan een valse. Want dat is ook nog een heel verschil. Ik heb op een stal gestaan waar welshjes gefokt werden en daar had Diamond Hit zeker een positieve reputatie, ook wat karakter betreft.


Dank je

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-20 19:01 



 
Profiel   

Ik heb een Metall x Balzflug x Palfrenier. Zit tevens Joost achter. Daarvan zeiden veel mensen dat het een gruwelijk lastig lijntje was dat de fokker bij elkaar had gezocht. Dit paardje heb ik de tijd gegeven, heel rustig en op een speelse manier gewend aan zadel, hoofdstel, amazone etc. Is als 6 jarige naar iemand gegaan om getraind en uitgebracht te worden en is binnen een jaar M1 +4. Alle oefeningen t/m het Z2 zitten er al in en de amazone verbaasd zich telkens weer over de werklust en de bereidheid om alles te proberen wat er van haar gevraagd wordt.
Vaak zijn de lastige lijnen niet zozeer lastig als wel sterker van karakter. Je moet ze respecteren en in hun waarde laten. Dan willen ze voor en met je werken en heb je er heerlijke dieren aan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-20 19:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen