Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welshje scheren of niet hou

 
Profiel   

hoi hoi,

Ik heb sinds kort een nieuwe welsh mountain pony.
Een Stoer kereltje, lekker pony achtig met zijn vachtje nu ben ik normaal wel van het scheren omdat dit veel makkelijker werkt, maar het maakt hem zo leuk pony achtig.

Alleen hij kwam bij mij wat aan de dikke kant en ik ben hem nu lekker aan het oppakken en trainen om hem weer in goede conditie te krijgen en af te laten vallen
Maar hij zweet zich echt de tandjes.
Is behoorlijk nat na het longeren en dan zet ik hem nog een half uur in de molen en is hij daarna nog nat.
Als hij beter in conditie is ga ik er ook mee mennen, hij is al beleerd in het verleden en de spullen zijn al aanwezig, maar ik wil hem eerst beter leren kennen en beter in conditie hebben.

Ben benieuwd of jullie je welshjes geschoren hebben en ben benieuwd naar voor en na foto's
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-20 16:40 



 
Profiel   

Ik scheer mijn welshjes en shetlander die aan het werk zijn onder het zadel en voor de kar elke maand in de winter. Na dec scheer ik niet meer omdat de vacht dan niet meer groeit. Ze lopen 24/7 buiten met schuilstal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-20 16:46 



 
Profiel   

Ik heb diverse rassen gehad,ook (grote) Welsh.Nog nooit geschoren.Wel s'nachts op stal. En niet in het zweet werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-20 16:57 



 
Profiel   

anjali schreef
Ik heb diverse rassen gehad,ook (grote) Welsh.Nog nooit geschoren.Wel s'nachts op stal. En niet in het zweet werken.


Niet in het zweet werken word lastig.heb hem niet gekocht om hem alleen mooi op stal te laten staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-20 17:05 



 
Profiel   

Hals en borst uitscheren, minder zweten, geen dekens en zat fluffy over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-20 17:31 



 
Profiel   

Mijn fjord zweet al als hij alleen nog maar stil staat (borst en hals al 2x geschoren). Wacht ook op de dag dat het ff kouder is en hij droog is want dan gaat de vacht eraf. De winters zijn gewoon veel te warm voor die dik behaarde beesten.

En ik heb echt een hekel aan leuren met dekens -O- Maar zo kan het ook niet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-20 17:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen