Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Waar zijn die leuke welshjes te vinden?

 
Profiel   

Zoals de titel al zegt, waar vinden jullie die leuke welshjes? :=

Ik ben namelijk op zoek naar een leuke pony, formaatje A/B die lief is in het bijzijn van kinderen.
En mijn enige harde eis is de kleur: (rood)vos.
Maar het lijkt wel alsof ze gewoon niet meer bestaan in die kleur, alles wat ik vind ik schimmel, bruin of zwart :=

Weten jullie waar ik moet zoeken?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 08:41 



 
Profiel   

Fijne welsh vinden ( of überhaupt een fijn paard / pony vinden) is op het moment erg lastig, ze zijn duur en snel weg.

Maar dan ook nog in een bepaalde kleur...maakt het niet eenvoudiger. Hier zitten ook wat fokkers, misschien een mogelijkheid, een veulen te kopen ?

Zocht tig jaar geleden een pony voor de kinderen. Uiteindelijk ongezien een 3 jarige valk gekocht. Alles was zo snel weg.. we hebben hem 7 jaar later nog :D


Laatst bijgewerkt door Getup op 29-03-21 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 08:47 



 
Profiel   

Ik kom er op fb regelmatig tegen..deze bijvoorbeeld

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 2024646101

Kijk eens op paard en pony maatjes....

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 08:48 



 
Profiel   

De paardenmarkt is op het moment inderdaad bizar!
Het hoeft van mij ook geen volle welsh te zijn, mixje is ook prima maar er lijkt gewoon niks te zijn of ze zijn zo duur dat ik net zo goed een grote kan kopen :=
Paard en pony maatjes volg ik inerdaad, ga eens naar die pony kijken, dankjewel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 08:50 



 

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5119357896

Dit is er eentje in de goede kleur, denk ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 08:51 



 
Profiel   

https://www.ysselvliedt.com/for-sale

Deze hebben er een te koop staan zie ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 08:55 



 
Profiel   

_Tarzan schreef
Ik ben namelijk op zoek naar een leuke pony, formaatje A/B die lief is in het bijzijn van kinderen.
En mijn enige harde eis is de kleur: (rood)vos.


Is 1 het belangrijkste (A/B formaat Welsh, lief met kinderen), of 2 "enige harde eis" (kleur?).
Staan vaak zat (Welsh)vosjes te koop, zelfs op Marktplaats.

Vanwaar die "harde eis" qua kleur? Moet pony in 2span met een andere? Dan nog is kleur heel leuk, helemaal als dat gelijk is, maar uiteindelijk moet het letterlijk en figuurlijk "met elkaar kunnen spannen".
Beleerd, onbeleerd, leeftijd, geslacht, stamboekpapier/afstamming bekend..... maakt allemaal niks uit?

Goede kinderpony's/leerpony's zijn altijd schaars, en bovendien hun gewicht in goud waard. Dan zou de kleur niks uit moeten maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 19:49 



 
Profiel   

JoyCiej007 schreef
Goede kinderpony's/leerpony's zijn altijd schaars, en bovendien hun gewicht in goud waard.

Vooral dit. Brave kinderponys, in welke maat of kleur, zijn goud waard. Er is echt wel wat te koop, maar je moet ze net tegenkomen en het moet in je budget passen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 19:52 



 
Profiel   

Anaissuperpony’s . De heeft echt de leukste welshjes. Op fb en op insta kan je haar vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 20:06 



 

TS moet er tegenaan kijken en die wil graag die kleur. Prima toch? Die kindvriendelijke pony in die specifieke kleur bestaat heus wel ergens. Je moet hooguit langer zoeken tot je 'm gevonden hebt.

Succes TS, als ik nog wat tegenkom zal ik je inseinen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 20:14 



 
Profiel   

Kleur is voor mij het belangrijkst, voor de kleur wil ik over stokmaat/leeftijd/geslacht wel nadenken, daarnaast heb ik wel graag dat de pony lief is voor kinderen omdat m'n zoontje rondloopt op de wei maar hoeft niet perse bereden te zijn, gewoon lief/braaf in de omgang is al genoeg.

Even als voorbeeld heb ik vorig jaar een mini gekocht, prachtig beestje maar eigenlijk wilde ik graag een vos.
Hij is super lief en mooi maar toch baal ik nog altijd dat hij geen vos is :=
(Ik moest die dag een pony hebben omdat de ander anders alleen kwam te staan dus heb de pony die mij het meest aansprak toen gekocht)
Dus vandaar nu de hele harde eis dat ik perse een vos wil.

Ik had gedacht dat jullie misschien nog fokkers/handelaren oid wisten maar buiten MP/FB/Belgische en Duitse MP is dus niet echt iets te vinden helaas, jammer maar dan wachten we rustig tot de juiste pony voorbij komt :)

Dankje voor alle tips!


Laatst bijgewerkt door _Tarzan op 31-03-21 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 10:57 



 
Profiel   

Anaissuperpony’s inderdaad! Er is hier ook een podcast over op Spotify. Samen met Felinehoi

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 11:02 



 
Profiel   

Ik heb recent ook een beetje rondgekeken voor een leuke kleine kinderpony. Voor mij was de kleur totaal onbelangrijk, maar liever geen shet, leuk Atje of kleine B, en lief. Echt niks te vinden of voor compleet idiote prijzen.
Twee kids van 9 en 4, en de oudste wilden we na het overlijden van mijn paard waar ze altijd op reed een grote pony voor. Uiteindelijk gevonden (alleen nog even door de keuring, fingers crossed), maar de prijzen van tegenwoordig zijn echt niet grappig meer. Eventueel wilden we voor de jongste ook een leuke knuffel/wandelpony waar ze op kan leren rijden. En dat laatste is gewoon niet te vinden voor normaal geld. Een paar jaar geleden had ik daar een hele goede grote voor kunnen kopen :wow:
Het aanbod is klein en de vraag groot helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 11:13 



 
Profiel   

Precies wat jij zegt supertje, als er al een mooie voorbij komt is die absurd duur, voor die prijs koop ik liever een grote waar ikzelf op pas :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 11:18 



 
Profiel   

Marktplaats en fb goed in de gaten houden, zie toch wel regelmatig een vosje voorbij komen. Weet niet of er op fb wellicht ook een welsh pagina is. Oproepje in een fb groep wil ook wel eens goed helpen.

Anais superpony's wordt hierboven een paar keer aangeraden, en die heeft idd leuke pony's, maar ook in een behoorlijke prijsklasse, niet alleen omdat ze mooi zijn, maar ook omdat ze goed doorgereden zijn. Ts zoekt eentje die niet perse bereden hoeft te zijn, dan is het verschil wel groot in prijs.

De markt is enorm raar op het moment, de aanhouder wint uiteindelijk vast en zeker, succes met zoeken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 11:23 



 

_Tarzan schreef
Precies wat jij zegt supertje, als er al een mooie voorbij komt is die absurd duur, voor die prijs koop ik liever een grote waar ikzelf op pas :=



En die zijn dan weer nóg duurder. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 11:46 



 
Profiel   

_Tarzan schreef
Zoals de titel al zegt, waar vinden jullie die leuke welshjes? :=

Ik ben namelijk op zoek naar een leuke pony, formaatje A/B die lief is in het bijzijn van kinderen.
En mijn enige harde eis is de kleur: (rood)vos.
Maar het lijkt wel alsof ze gewoon niet meer bestaan in die kleur, alles wat ik vind ik schimmel, bruin of zwart


Dan vindt jij al meer dan wij.. wij waren op zoek naar een brave kinderpony, gezond, b maat, type welsh b, geen schimmel, leuk om te zien. Ondertussen reageren we ook op schimmels en op welsh mountain. En nog vinden we niets. En als we al iets vinden zijn ze al gereserveerd of verkocht of idd schrikbarend duur.

Als iemand iets weet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 12:11 



 
Profiel   

safina schreef
_Tarzan schreef
Precies wat jij zegt supertje, als er al een mooie voorbij komt is die absurd duur, voor die prijs koop ik liever een grote waar ikzelf op pas :=



En die zijn dan weer nóg duurder. :=


Nou, echt bizar! En alles is zo weg voor de meest idiote prijzen. Pas bijvoorbeeld gekeken bij een D pony waarvan de advertentie er goed uit zag, papierloos, 9 jaar oud, leuke maar veel te dikke pony om te zien, M1 gesklasseerd, en zou braaf zijn, klonk hartstikke positief. Snel gaan kijken omdat de pony in de buurt stond en er heel veel interesse voor was. Pony bleek staatsgevaarlijk voor een kind, ze lag er gelijk heel naar naast, M1 was omdat hij 1x gestart was met een volwassene 2 weken daarvoor. Fatsoenlijk proefrijden ging niet, zware kleine losgooibak en moest echt aan de longeerlijn. 6500 euro aub.... Uiteraard laten staan, maar een ander kocht hem wel gelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 12:31 



 
Profiel   

Tis niet normaal idd Supertje, wij hebben er een half jaar over gedaan een pony te vinden, tenminste, voor pony 2, pony 1 was een jaar geleden medisch niet oke snel na aankoop, maar toen was het ook al gekkenwerk. Enorme prijzen op het moment, en geen tijd om er over te denken, alles is zo weg, bizar. Om daar dan ook nog een brave tussen te vinden, is helemaal een opgave, haha, tis ons 5 maand terug gelukt, de aanhouder wint zei ik al. Boven op het internet zitten en direct afrijden als je iets geschikts ziet, anders is het weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 19:12 



 
Profiel   

Ik zie dit topic nu pas maar reageer toch nog even hihi.

Prijzen zijn op dit moment idd niet normaaaal hoog.. Meestal zijn ze ook zo weg. Ik ben sinds begin dit jaar opzoek naar 1 of 2 mooie merries voor de fok en heb heel wat pony’s aangeboden gekregen maar de meeste hadden allemaal gouden hoeven denk ik :D Gelukkig heb ik een hele mooie 5 jarige merrie die jeugdkampioen geweest is gevonden in België waar ik de eerste week van mei heen ga om te kijken. Als ik dr koop betaal ik €1800 wat ik heel goedkoop vind als ik het vergelijk met andere pony’s die ik aangeboden heb gekregen. Prijs/kwaliteit verhoudig word steeds slechter merk ik iig. Ze denken voor elke pony een absurt bedrag te krijgen en de verhouding is ver te zoeken.

Het is idd heel lastig om een pony te vinden en de prijzen zijn om te janken.

Ik weet wel dat er nu op MP een welsh merrie staat van €1250 maar dat is geen vos.. Of je zou moeten kijken naar een veulen? Dat is ook heel leuk voor kinderen om mee op te groeien maar word wel de eerste paar jaar niet rijden dus...

Ik stuur je even een pb als je t niet erg vind :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 10:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen