Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Benieuwd hoeveel paard waard is

 
Profiel   

Hallootjesss!
❗❗❗❗NIET TEKOOP❗❗❗❗❗
Ik heb een superlieve welsh cob Sunny! En ik ben benieuwd wat mensen ervoor zouden bieden. (Ik zal haar nooit tekoop zetten)

Sunny is een 4jarige welsh Cob en heeft een geweldig karakter, ze is ook een knapperd! Buitenrijden gaat supergoed! Onze eerste westrijd hebben we gewonnen

Hieronder kan je vertellen hoeveel je voor dr zal geven! Ik ben namelijk erg benieuwd!☺
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 18:10 



 
Profiel   

Ff kijken in 't taxatietopic..
[PP] Het grote taxatietopic...

Ik tem.. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 18:41 



 
Profiel   

nine1987 schreef
Ff kijken in 't taxatietopic..
[PP] Het grote taxatietopic...

Ik tem.. :)


Dat topic zit al 16 jaar dicht :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 18:45 



 
Profiel   

Hoe groot is ze?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 18:51 



 
Profiel   

Als je haar nooit te koop zou willen zetten, waarom dan willen weten wat er gebied word?
Dat is bijna onmogelijk te zeggen, nu liggen de prijzen enorm hoog terwijl dat bijv. 10-20 jaar geleden heel anders was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 18:56 



 
Profiel   

Elk paard is de slachtprijs waard. Wat eventuele kopers ervoor willen geven is afhankelijk van de markt en of er toevallig net iemand is die jouw paard heel graag wil hebben. Maar als je hem toch niet van plan bent te verkopen is het eigenlijk ook totaal niet van belang

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 19:27 



 
Profiel   

Selina schreef
nine1987 schreef
Ff kijken in 't taxatietopic..
[PP] Het grote taxatietopic...

Ik tem.. :)


Dat topic zit al 16 jaar dicht :+



Oh wauw, wat slecht van mij.. :)) Dan had ik de verkeerde.. :')
Maar er was ergens een lopend taxatietopic toch? Daar heb ik een tijd geleden zelf nog gepost..

*gaat zoeken

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 14:35 



 
Profiel   

Wat een leuke pony heb jij zeg! Wat ze waard zou zijn is moeilijk te zeggen. De maat is natuurlijk ook belangrijk daarbij. Graad van africhting. Beweging (filmpje zou ook leuk zijn).
Ze heeft een mooi kleurtje en gaat goed met kinderen dat is duidelijk.
Ik weet wel dat er liefhebbers zijn voor het welshcob type. Zeker ook voor de wat grotere.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 14:55 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
Elk paard is de slachtprijs waard. Wat eventuele kopers ervoor willen geven is afhankelijk van de markt en of er toevallig net iemand is die jouw paard heel graag wil hebben. Maar als je hem toch niet van plan bent te verkopen is het eigenlijk ook totaal niet van belang

Dit dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 15:19 



 
Profiel   

Pony is slachtprijs waard plus wat de gek er voor geeft en die geven veel voor brave pony's

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 15:21 



 
Profiel   

Silly1972 schreef
Pony is slachtprijs waard plus wat de gek er voor geeft en die geven veel voor brave pony's


Das echt onzin hoor. Er zijn wel
Meer factoren die de waarde bepalen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 19:41 



 
Profiel   

Babootje schreef
Silly1972 schreef
Pony is slachtprijs waard plus wat de gek er voor geeft en die geven veel voor brave pony's


Das echt onzin hoor. Er zijn wel
Meer factoren die de waarde bepalen

Nee hoor dat is geen onzin. De slachtwaarde is hij echt waard, de rest zijn randvoorwaarden (factoren) die erg uiteen kunnen lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 20:51 



 
Profiel   

Precies!
De ene heeft meer over voor een braaf paard de ander meer voor een paard met potentie.

En zeker in de ponies kunnen prijzen enorm verschillen en is het wat de gek er voor geeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 21:17 



 
Profiel   

Ben ik het echt niet mee eens. Kwaliteit is een heel belangrijke factor en er zijn ook echt liefhebbers van dit ras. Kijk je naar een paard van 100.000 of 1 van 4000 dan weet je precies wat het verschil is. Juist, de kwaliteit. En voor kwaliteit is een markt. Sommige paarden zijn een investering. Onzin dat de slager de waarde bepaalt en dat t verder gekken zijn als er meer wordt betaald. Waarom zou een gezond paard slachtprijs waard zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 09:48 



 
Profiel   

Die uitspraak klopt wel.
Slachtgeld is elk paard, het paard dat GP loopt, het paard dat potentie heeft tot GP en het recreatie paard en de kreupele in de wei, mits geen medicijnen gebruikt die slacht in de weg staan, want dan kost hij alleen maar destructor kosten.

Want dat GP paard van 5 ton kan morgen kreupel worden dat hij hooguit nog in de wei kan staan en wat is hij dan waard? Juist ja :)

Alles boven de slachtprijs, kan potentie zijn, het karakter zijn, klassering zijn, bij een merrie fokwaarde.
En zelfs de markt maakt uit, nu zijn de prijzen idioot, over een paar jaar vast voor hetzelfde paard een stuk minder.

Wat deze leuke pony waard is bovenop de slachtprijs, geen idee overigens :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 10:23 



 
Profiel   

Babootje schreef
Ben ik het echt niet mee eens. Kwaliteit is een heel belangrijke factor en er zijn ook echt liefhebbers van dit ras. Kijk je naar een paard van 100.000 of 1 van 4000 dan weet je precies wat het verschil is. Juist, de kwaliteit. En voor kwaliteit is een markt. Sommige paarden zijn een investering. Onzin dat de slager de waarde bepaalt en dat t verder gekken zijn als er meer wordt betaald. Waarom zou een gezond paard slachtprijs waard zijn?

Jij wilt of kunt kennelijk niet begrijpen wat we schrijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 10:29 



 
Profiel   

Om dit dier te kunnen taxeren missen we een hele hoop informatie. Denk hierbij aan afmeting, afstamming, niveau eventuele gebreken enz enz. Je kunt geen bedrag hangen aan een leuke foto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 10:33 



 
Profiel   

Volgens mij is ze onbetaalbaar voor jou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 10:59 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Die uitspraak klopt wel.
Slachtgeld is elk paard, het paard dat GP loopt, het paard dat potentie heeft tot GP en het recreatie paard en de kreupele in de wei, mits geen medicijnen gebruikt die slacht in de weg staan, want dan kost hij alleen maar destructor kosten.

Dus de uitspraak klopt niet. Meeste paarden voor je er afscheid van neemt hebben medicatie gehad; in dat geval is ie zelfs geen slachtprijs waard. Ik vind t echt een onzinnige uitspraak dat ieder paard slachtprijs waard is en de rest emotie. Een gezond kwalitatief goed paard is gewoon goed geld waard op dat moment.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 15:23 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Volgens mij is ze onbetaalbaar voor jou.


Ja zo ziet het er wel naar uit he?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 15:23 



 
Profiel   

pillow schreef
Babootje schreef
Ben ik het echt niet mee eens. Kwaliteit is een heel belangrijke factor en er zijn ook echt liefhebbers van dit ras. Kijk je naar een paard van 100.000 of 1 van 4000 dan weet je precies wat het verschil is. Juist, de kwaliteit. En voor kwaliteit is een markt. Sommige paarden zijn een investering. Onzin dat de slager de waarde bepaalt en dat t verder gekken zijn als er meer wordt betaald. Waarom zou een gezond paard slachtprijs waard zijn?

Jij wilt of kunt kennelijk niet begrijpen wat we schrijven.


Ik begrijp t prima. TS stelt een serieuze vraag en krijgt een flauwekul antwoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 15:25 



 
Profiel   

Nee is geen flauwekul.

De rest is geen feit.
En Ts geeft te weinig info.

Het antwoord kan ook zijn: wat een gek er voor geeft.
Vooral tegenwoordig wel van toepassing.

Onbetaalbaar voor Ts is wel het mooiste antwoord. Dat zeker :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 15:27 



 
Profiel   

Babootje schreef
DuoPenotti schreef
Die uitspraak klopt wel.
Slachtgeld is elk paard, het paard dat GP loopt, het paard dat potentie heeft tot GP en het recreatie paard en de kreupele in de wei, mits geen medicijnen gebruikt die slacht in de weg staan, want dan kost hij alleen maar destructor kosten.

Dus de uitspraak klopt niet. Meeste paarden voor je er afscheid van neemt hebben medicatie gehad; in dat geval is ie zelfs geen slachtprijs waard. Ik vind t echt een onzinnige uitspraak dat ieder paard slachtprijs waard is en de rest emotie. Een gezond kwalitatief goed paard is gewoon goed geld waard op dat moment.

Jij wilt gewoon je gelijk halen. Nou succes ermee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 15:41 



 

Rond de 4000 euro :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 16:03 



 
Profiel   

pillow schreef
Babootje schreef
Dus de uitspraak klopt niet. Meeste paarden voor je er afscheid van neemt hebben medicatie gehad; in dat geval is ie zelfs geen slachtprijs waard. Ik vind t echt een onzinnige uitspraak dat ieder paard slachtprijs waard is en de rest emotie. Een gezond kwalitatief goed paard is gewoon goed geld waard op dat moment.

Jij wilt gewoon je gelijk halen. Nou succes ermee.


Is een huis ook alleen de waarde van de bakstenen waard? Nee, regio, ligging, indeling, oppervlakte etc. en de markt van dat moment maken wat een huis waard is. Dat kan je dan allemaal onder de noemer 'emotie' scharen maar het zijn deels gewoon te objectiveren factoren die de waarde bepalen. Net als bij een paard, zoals Babootje zegt. Het helpt als TS die factoren geeft. Stokmaat, keuringsuitslag, africhtingsgraad... Maar volgens mij is TS gewoon supertots op haar pony :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 16:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen