Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn eerst avontuur op de Welsh keuring!

 
Profiel   

Hoii allemaal!!

Met mijn 2 drie jarige Welsh A pony's ben ik 26 juni(Putten) en 31 juli(Tolbert) met mijn merries Chloë en Charaya naar de keuring geweest van het NWPCS!

Wat een super mooie ervaring was dit en ik heb genoten van alle mooie pony's en vooral gisteren heel veel mensen mogen spreken die naar mij en Charaya toe kwamen! Leuk om andere fokkers te spreken en vooral om tips te krijgen.

Als eerst naar de keuring mocht Keulsehoeve's Chloë! Een lieve Roan merrie, ze is mijn eerste Welsh pony! Ik had verwacht dat ze een 2e premie ging halen en dit haalden we ook! Ze heeft zich goed laten zien en ik heb leuke commentaar gehad van de jury! Blij met het resultaat ondanks dat je liever een 1e premie wil was de 2e voor ons super!

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Gisteren was het zo ver voor Goldberg's Charaya! Ze was lekker druk want allemaal nieuw en spannend! Ik ging voor Charaya voor een 1e premie en hier kwamen we mee thuis! Wat jammer was is dat ze een maand geleden afgevallen was door diarree en ze dus wel wat te slank was, hier gaan we volgend jaar hard aan werken om dit te krijgen zoals ze willen zien maar nu kon ik er niet veel aan doen. Leuke commentaar van de jury en na afloop van andere fokkers deed me super goed dat waardeer ik erg en heb veel mooie tips gekregen om Charaya volgend jaar nog beter neer te kunnen zetten!

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Ik kijk er veel plezier terug op deze leuke keuring en ook van de organisatie die me hielp vond ik fijn!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 08:55 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je eerste en tweede premies. Mooie ponys, daar kan je trots op zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 10:02 



 
Profiel   

Niqui schreef
Gefeliciteerd met je eerste en tweede premies. Mooie ponys, daar kan je trots op zijn.


Dankjewel! Dat ben ik zeker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 10:46 



 
Profiel   

Je hebt mooie ponies inderdaad. Jammer dat je schimmeltje wat gewicht verloren was. On the bright side.. daar is nog wat aan te doen en eerlijk gezegd vind ik haar goed uitzien zo.
Wat is Roan toch een mooie kleur <3. Waarom dacht je een tweede premie te behalen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 15:17 



 
Profiel   

Gefeliciteerd, super toch. En over dikker of dunner, daar kun je altijd over blijven discussieren. Persoonlijk vind ik veel Welshjes te dik, hoewel het de afgelopen keuringen *Ik ben in Putten en Heteren geweest) me meeviel. Ik denk dat een sportconditie veel gezonder is dan dikke vette keuringsconditie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 17:52 



 
Profiel   

balance schreef
Je hebt mooie ponies inderdaad. Jammer dat je schimmeltje wat gewicht verloren was. On the bright side.. daar is nog wat aan te doen en eerlijk gezegd vind ik haar goed uitzien zo.
Wat is Roan toch een mooie kleur <3. Waarom dacht je een tweede premie te behalen?


Dankjewel! Ben heel blij met ze! Ik vind ze ook zo mooi hoor! Ik had dat verwacht omdat ik niet te hoog wou zitten en teleurgesteld zou worden, ze had wat bespiering mogen hebben, is wat aan te doen en ze is wat kort in het lichaam, nouja kan er moeilijk een stukje tussen zetten :') maar wel veel leuk commentaar dat ze verder een leuke pony is, mooi hoofd en mooie stap en draf. Maar ze is nog maar 3 jaar, wie weet volgend jaar of het jaar daarop eens weer heen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 20:22 



 
Profiel   

LaDonna75 schreef
Gefeliciteerd, super toch. En over dikker of dunner, daar kun je altijd over blijven discussieren. Persoonlijk vind ik veel Welshjes te dik, hoewel het de afgelopen keuringen *Ik ben in Putten en Heteren geweest) me meeviel. Ik denk dat een sportconditie veel gezonder is dan dikke vette keuringsconditie.


Op de keuring in Putten hebben ze over Chloë ook helemaal niks gezecht over haar vetjes en ook zij is niet modder vet, mensen willen de graag voller hebben en bespiering moet meer zijn.
En over Charaya waren de mensen wel zeer te spreken maar ze oogte meer als 2 jarige dan als 3 jarige, ik denk wel dat ik snap wat ze willen zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 20:24 



 
Profiel   

Tja, ik ben van mening dat bespiering iets anders is dan veel voer erin stoppen maar er zijn mensen die dat anders zien ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 21:40 



 
Profiel   

LaDonna75 schreef
Tja, ik ben van mening dat bespiering iets anders is dan veel voer erin stoppen maar er zijn mensen die dat anders zien ;)


Ja klopt er word ook vanalles gezecht in de 2 jaar dat ik Welshjes heb, volg je gevoel en kijk met je ogen naar je pony is ook belangrijk
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 22:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen